Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutteko miehen kanssa saman vai eri peittojen alla?

Vierailija
02.03.2012 |

Meillä ollut aina käytössä leveät parisängyn peitot ja olen pitänyt tätä käytäntönä muissakin perheissä. Silti tunnumme aina saavan lahjaksi yhden hengen lakanasettejä, joille toki on käyttöä vieraslakanoina, mutta joku raja niilläkin.

Onko tosiaan tavallisempaa nukkua kahden eri peiton alla kuin käyttää yhtä leveää peittoa?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukumme onnellisesti saman parisängyn peiton alla - minustakin tuntuisi jotenkin kylmältä ja etäiseltä, jos olisi omat peitot. Siis meidän suhteessamme se olisi sitä, joillekin (tai aika monille itse asiassa) se selvästi sopii! En kuitenkaan antaisi pariskunnalle lahjaksi lakanoita juurikin tästä syystä. Mistä ihmeestä sitä voi tietää ihmisten peittomieltymyksen, ellei nyt sitten etukäteen selvittämällä?

Vierailija
62/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillekin hankittiin, kun ei enää osata nukkua erillisten peittojen alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todellakin on yleisempää nukkua omien 150cm leveiden peittojen alla. Ja mistäkö tämän voi päätellä? No kauppojen peitto- ja lakanavalikoimista! Mielestäni ihan selvästikin tämä on nähtävissä. Miellä käytössä yksi iso yhteinen peitto. Mutta tuttavapiirissäni ja sukulaisten käytäntöjä vertailtaessa huomaan, että olemme kummajaisia.:) Sänkykin on vain 120cm leveä. Meillä tämä toimii, mutta ymmärrän, että monien mielestä tyylimme olisi kestämätön.

Vierailija
64/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että jos tuota ei olisi, meillä ei olisi läheisyyttä ollenkaan.

Vierailija
65/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kääriytyä peittoon kunnolla. Minulla myös on paljon paksumpi peitto kuin miehellä. Yhteisen peiton alla on aivan kamala nukkua. Eihän sitä saa edes jalkojen väliin kunnolla.

Vierailija
66/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut suomalaisen kanssa parisuhteessa, mutta pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtää että Suomessa pariskuntien kaksi osapuolta ovat aika itsenäisiä. Monet kuulemma jopa laskee "minun ja sinun rahoja", jakavat kotitöitä, eivät juurikaan passaa toisiaan "koska minä en ole sinun äitisi vaan vaimosi", nukkuvat eri peittojen alla, menevät nukkumaan ja heräävät eri aikoihin, lomailevat eri porukoissa, illallistavat yksikseen, käyvät ulkona eri kavereiden kanssa jne. Oikeastaan tämän huomion teki alunperin italialainen mieheni. Ollaan katsottu Suomen telkusta dokumenttejä jne. joissa tuo kuvio usein toistuu, sekä lomien aikana on helppo havaita kulttuurieroja kahden maan välillä. Me muodostetaan tosi voimakas, jopa symbioottinen suhde, jossa ollaan kuin jin ja yang. Ollaan sataprosenttisen omistautuneita toisillemme ja osoitetaan se kymmeniä kertoja päivittäin romanttisin sanoin sekä teoin. Kyse ei ole ainakaan ensihuumasta, sillä yhdessä ollaan oltu jo monta monituista vuotta! :)

Taitaa olla siis selvää että me ainakin pysytään pariskuntana myös peiton alla ja nukutaan TUPLATOUKKANA! :D Meille fyysinenkin läheisyys on hyvin tärkeä osa elämää. Hassua että aiemmin ollaan molemmat oltu hyvin itsenäisiä, mutta suhteemme alusta lähtien ollaan oltu erottamattomat paita ja peppu. Kukin tyylillään, itse olen onnellisempi näin. Ehkä olen vain löytänyt sen oikean, vaikka toisaalta uskon siihen että alusta asti, jos päättää elää parisuhteessa, suhdetta on rakennettava kuin tiilitaloa, tiili tiileltä. Sitä on hoivattava kuin kasvia. Siispä uskon, että parisuhteelle on hyväksi olla läheisenä toisen kanssa... saman täkin alla! :)

Vierailija
67/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tykätään mytätä peitot, ja kesällä nukun pelkällä lakanalla, mies tarvitsee "painavamman" peiton. Lisäkis mies hikoilee öisin sen verran paljon, etten tykkäisi olla saman peiton alla. Ja aika usein siirryn yöllä sohvalle nukkumaan, kun mies kuorsaa niin kovaa :)

Vierailija
68/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme alussa nukuimme 140cm leveässä sängyssä saman yhden hengen peiton alla. Ihan kivaa joo, mutta mies on semmoinen että se hikoilee hirveesti nukkuessaan ja sitten oli sitä peiton repimistä suuntaan ja toiseen. Oiskohan menny puoltoista vuotta tai kaksi, niin aloimme käyttää omia peittoja. Kun tulin raskaaksi ja maha alkoi kasvaa, ostettiin 180cm leveä sänky ja jatkoimme omien peittojen käyttämistä. Mies tykkää ohkaisemmasta peitosta, mulla taas on paksu untuvapeitto. Ihan helposti sitä pääsee ryömimään sinne toisen peitonkin alle halutessaan :)

Vierailija
69/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä minä olen yöaikaan kuorsaava kotiloitunut toukka. Eli tuo kertonee jo paljon :) Kietoudun siis öisin sinne peittoon sisään ja hyvä kun nenänpää pilkistää ulos.

Muutenkin olen levoton nukkuja. Hyörin ja pyörin. Sen lisäksi sekä mies että minä molemmat kaipaamme omaa tilaa siinä nukahtamisvaiheessa. Halaillaan ja pusutellaan kyllä iltaisin mutta kun unta alamme hakea, niin pitää hakea etäisyyttä. Olen aina ihmetellyt näitä kainalossa nukkujia. Ei pysty, tulee kuuma.

Vierailija
70/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat peitot kaikilla. Onhan mulla om tyynykin! Miksi herran tähden pitäisi vielä peittokin jakaa??

Vierailija
71/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä nyt sentään sen verran itsenäinen, että vaadin oman peiton vaikka parisängyssä just ja just suostunkin nukkumaan (perinteet velvoittavat).

Vierailija
72/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein jopa sama tyyny, kun kaivaudutaan aina kuitenkin kylki kylkeen. 7v takana, enkä voisi kuvitellakaan nukkuvani eri peiton alla :)

Hotelleissakin mennään vain toiseen sängyistä, jos on saatu erilliset sängyt jne.

Vierailija
73/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä nyt sentään sen verran itsenäinen, että vaadin oman peiton vaikka parisängyssä just ja just suostunkin nukkumaan (perinteet velvoittavat).

Mikä ihmeen perinne sinulla tulee makuuhuoneeseen katsomaan, kuinka nukut? :D

T: 63

Vierailija
74/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen perinne sinulla tulee makuuhuoneeseen katsomaan, kuinka nukut? :D

T: 63

käyvät kylässä ihmettelisivat jos ei parisänkyä olisi. taitaisivat kaveritkin ihmetellä.

Vierailija
75/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään nukuimme yhden hengen peiton alla yhessä, mutta kun siitä alkoi tulla öisin sotaa niin tilasimme tuplatäkin.

Vierailija
76/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan miestäni mutta en silti halua jakaa hänen kanssaan peittoani tai tyynyäni :)

Vierailija
77/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä vasta reilun vuoden ja minusta on ihanaa nukkua yhdessä saman, kapean peiton alla :D. Jotenkin NIIN romanttista. En halua edes ajatella, että joskus pitäisi nukkua eri peittojen alla.

Vierailija
78/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nukkuu niin levottomasti, että minulle ei varmaankaan peittoa riittäisi muuten lainkaan.

Ainakin meidän tuttava- ja sukulaispiirissä omat peitot tuntuvat ennemmin olevan käytäntö kuin yksi iso yhteinen.

Vierailija
79/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että jos tuota ei olisi, meillä ei olisi läheisyyttä ollenkaan.

Surullista, jos läheisyys on kiinni peitosta.

Vierailija
80/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa! Ei tulis ikinä mieleenkään. Meillä iso kokoero ja mennään ihan eri aikaan nukkumaan. Ei tosiaan sopisi meille.

Meilläkin reilu parikymmentä kiloa ja parikymmentä senttiä. Mennään eri aikaankin nukkumaan. Ja minusta on kiva rutata peittoa jalkojen väliin ja kietoutua siihen. Tykkään myös välillä nukkua omassa rauhassa. Kaikki onnistuu, vaikka meillä onkin yhteinen peitto (tuplaleveä) :)