Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutteko miehen kanssa saman vai eri peittojen alla?

Vierailija
02.03.2012 |

Meillä ollut aina käytössä leveät parisängyn peitot ja olen pitänyt tätä käytäntönä muissakin perheissä. Silti tunnumme aina saavan lahjaksi yhden hengen lakanasettejä, joille toki on käyttöä vieraslakanoina, mutta joku raja niilläkin.

Onko tosiaan tavallisempaa nukkua kahden eri peiton alla kuin käyttää yhtä leveää peittoa?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eri huoneissa nukutaan. Mies kuorsaaaaaa......

Vierailija
42/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitto on leveämpi kuin sänky, ei se lopu kesken.

Sänky 140cm ja peitto 180cm

180cm leveitä peittoja edes Suomessa myytävänä? Normaali yhden hengen peittohan on 150 cm leveä, eli tuo 180 kuullostaa kahdelle hieman niukalta. Familonin tuplapeittohan on 230cm leveä.

Meillä on 230 leveä tuplapeitto ja hyvin mahdutaan, nyt sen alla nukkuu vauvakin...

peitot: 150x200 ja 230x200

Nukutaan tuplapeiton alla alasti vesisängyssä(180x210)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla omille painoillemme räätälöity patja ja tietenkin omat peitot. On jotenkin niin kutkuttavaa kaivautua sinne toisen peiton alle hakemaan lämpöä, kun alkaa kaikuttaa. Joskus aikaisemmin, kun oli yhteinen peitto, niin yöunesta tuli paljon rauhattomampi, kun unissamme taisteltiin siitä peitosta ja kiskottiin sitä vuoronperään päällemme. jos haluu rauhalliset yöunet, niin silloin ehdottomasti molemmille omat peitot, on ainakin mun kantani.

Vierailija
44/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen peitto, yhteinen leveä sänky + leveä petari (en kestä "parisänkyjä", jotka on kuitenkin kaksi erillistä sänkyä ja yleensä liian ohuella petarilla - sellainen pitäis olla sit vähintään jenkkisänky).

Vierailija
45/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sängyssä kaksi yhden hengen peittoa ja neljä tyynyä.

Nukkumaan mentäessä ollaan saman peiton alla ja toisella puolella sänkyä.

Yöllä totean että alastomana on helvetin kylmä nukkua,kun mies on kääriytynyt peittoon toukaksi joten revin miehen pään alta yhden tyynyn tai otan sen lattialta ja kaivan oman peiton omalta puoleltani ja tungen toukan viereen nukkumaan.

Kesäisin mies usein nukkuu alakerrassa koska makkari on kuin sauna itsellekin tuottaa tuskaa kesäyöt.

Joskus saatamme jopa yöpyä ulkosalla kesäisin siis

Vierailija
46/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leveässä sängyssä mahtuu kääntymään? ;)

Musta tuntuu että 160cm sängynkin vois vaihtaa 180cm.

Niin itse asiaan, omat peitot ehdottomasti.

Itse olen sellainen että toisen reinan taitan kaksikerroin jalkojen väliin ja toisen puolen kiepautan alleni. Olen vähän niinkuin makuupussissa.

Tuo ei mitenkään onnistuis jos olis sama peitto :)

Vierailija
47/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä sellainen säälittävä ohut peiton irvikuva ja minulla hyvin lämmin. Ainoastaan keskikesällä vaihdan hieman ohuempaan peittoon kun taas mies jo keväällä alkaa nukkua pelkän pussilakanan alla. Minä paleltuisin tai mies paistuisi jos meillä yhteinen peitto.

Vierailija
48/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on leveä parisänngyn peitto. Ja tuo on havaittu myös meillä, etä tulee niitä pikkasia lakanasettejä, pussilakanoita lahjaksi.

Onpa niitä kertynyt vierasvaraksi.

Vierailija
49/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen peitto. Oletus tuntuu olevan, että kaikki nukkuvat omilla peitoilla. Herättää ihmettelyä ja oletuksena tosiaan lahjaksi ostetaan vain kapeita pussilakanoita.

Vierailija
50/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut yhteinen sänky :)

Mä taas olen yllättynyt siitä, että joissakin perheissä parisängyssä onkin kaks erillisitä petaria, eikä yhtä isoa! Meillä on yksi iso petari.

Mä en voisi jakaa peittoa miehen kanssa, koska tykkään kietoutua omaan peittoon kuin toukka ;)

Mun pitää lisäksi saada oma peitto syltättyä myös jalkojen väliin! :D

AV-palstan tuntien, tämä meidän tapa on varmasti väärä ja kertoo meidän suhteemme olevan aivan hirrrrveeen rretuperällä! ;)

Mulla tuo sama tapa myös, että tykkään välillä rututa se peitto sinne jalkojen väliin, varsinkin jos tulee kuuma! Sit kun oon välillä vilukissa niin nukun melkein peiton alla niin että peitto on kierretty ihan ympärille. Inhoan jos jossain peiton kohdassa on "tuuletusrakoja", joten tästä syystä meille ei yhteinen peitto sovi. Ja jos on yhteinen peitto niin pitäisi nukkua ihan kiinni toisessa. Meillä kun molempi tykkää nukkua vähän erikseen, minä kun varsinkin olen pyörijähyörijä unissani. Pojasta tullut samanlainen :D

Vähän vaikuttaa siltä, että ollaan vähemistöä täs asiassa täällä av:llä, mutta eipä se mua haittaa. Kaikki tekee niinkuin itse haluaa ;)

Vierailija
51/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm sänky, 4 tyynyä 2 peittoa. En kyllä haluaisi yötä nukkua saman peiton alla, vielä molemmat piereskelee sinne, hyi! Toisen paskan hajussa halua nukkua :D Ja menkka-aikanaki haluan kyllä olla omassa rauhassa oman peiton alla. Ei tarvi tapella peitoista ja jos on kylmä/kuuma saa ite päättää millon heivaa peiton.

Vierailija
52/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan joskus miehen kanssa tehty kumpikin niin, että kun on oman peiton sohinut esim. lattialle, on löytänyt toisen peiton kulman ja kääriytynyt siihen, aika kylmä herätys toiselle. Mä muistan kun joskus heräsin kun yhtäkkiä peitto tempaistaan päältä ja vieressä on just tollanen toukkamies joka vielä unissaan hymyilee onnellisena kun sai taas peiton. Sillä hetkellä ei naurattanut mutta nyt kyllä :)

On sängyssä kaksi yhden hengen peittoa ja neljä tyynyä.

Nukkumaan mentäessä ollaan saman peiton alla ja toisella puolella sänkyä.

Yöllä totean että alastomana on helvetin kylmä nukkua,kun mies on kääriytynyt peittoon toukaksi joten revin miehen pään alta yhden tyynyn tai otan sen lattialta ja kaivan oman peiton omalta puoleltani ja tungen toukan viereen nukkumaan.

Kesäisin mies usein nukkuu alakerrassa koska makkari on kuin sauna itsellekin tuottaa tuskaa kesäyöt.

Joskus saatamme jopa yöpyä ulkosalla kesäisin siis

Vierailija
53/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri peitot ja eri sängyt

Vierailija
54/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen peitto. Oletus tuntuu olevan, että kaikki nukkuvat omilla peitoilla. Herättää ihmettelyä ja oletuksena tosiaan lahjaksi ostetaan vain kapeita pussilakanoita.

Nyt vaikuttaa kyllä siltä, että enemistö tänne vastanneista nukkuukin saman peiton alla!

Meillä eri peitot, ja ollaan myös tämä sanottu, jos on joululahjoista tullut puhetta, näin niin kuin vihjeeksi :)

Mun isäni tosin sain kerran työpaikaltaan joululahjaksi vain yhden lakanasetin, vaikka on perheellinen mies! Mä taas oon omalta työpaikaltani saanut kaksi lakanasettiä joululahjaksi. Tämän sai kaikki työntekijät, olivat sitten perheellisiä tai sinkkuja. Miksi antaa lahjaksi yksi ollenkaan edes sitä yhtä lakanasettiä? Siis sellaiselle nuorelle joka just muuttaa kotoa pois ja tiedetään ettei seurustele voi yhden antaa, mutta perheelliselle?

Vierailija
55/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisängyn peitto ja neljä tyynyä. Mennään aina yhdessä nukkumaan, jutellaan tai rakastellaan. Sitten käännetään selät ja nukutaan rauhallisesti - niin kauan kunnes joku lapsista herättää :)

En haluaisi nukkua eri peiton alla, jotenkin tosi epäromanttista ja kylmää... Siis minusta, ymmärrän jos jollain eri uniajat ja aivan erilaiset toiveet lämpötiloista, toinen pyörii tms. Meidän kaveripiirissä ollaan outoja saman peiton alla nukkujia, mutta onhan täällä paljon muitakin!

Vierailija
56/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sängyssä, saman peiton alla mutta eri aikaan

Vierailija
57/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että saman peiton alle eri aikaa :) Mitenhän tuo nyt sitten lasketaan, mä sanoisin kuitenkin että käytätte samaa peittoa, mutta ette nuku saman peiton alla. Vaikka oikeestihan te nukutte, jos kerran peitto on sama!

Mutta tähän kysymykseen vastattuna te ette nuku saman peiton alla.

Vierailija
58/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voisi jakaa peittoa miehen kanssa, koska tykkään kietoutua omaan peittoon kuin toukka ;)

Sama! :D

Vierailija
59/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori - en ymmärrä...

Vierailija
60/128 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen saa laitettua just siten, kun itse haluaa jalkojen väliin ym. On meillä isokin peitto, mutta se on ärsyttävä, kun toinen aina unissaan omii sen jne.