Löytyykö Marrasmasuja 2012
Kommentit (310)
Evät veljeksiä näköjään, tänään ei väsytä niin tajuttomasti. Hyvä kuulla että muitakin uuvuttaa, kuulunee asiaan vaikka tuntuu että ei tämä väsymyksen määrä voi olla terveellistä :).
Musta tuntuu että munkin maha jo vähän näkyy, koskahan tästä jää kii, oon kanssa enemmän mallia tikku ja käytän normaalisti suht vartalonmyötästä vaatetusta!
Voisiko nuusku lisätä tuohon aloitusviestiin mun kohdalle tietoja... LA on 23.11., ekaa venttaillaan ja jakautumassa käydään toivottavasti Kättärillä, mahdollisesti Naikkarilla, en tiedä vielä tarkemmin.
Minut saa poistaa täältä kokonaan. Äitiyspolilla ollaan keskenmenon seurauksena.. Että parempia pääsiäisiä teille muille. JiiKoo
Olipas surullisia uutisia JiiKoo! Voimahaleja sulle. Ei ole sanoja, mutta uskot varmaan, että harmittaa todella sun puolesta, vaikkei varsinaisesti edes tunneta.Jaksamista arkeen!
Pahoittelut sinulle JiiKoo. Hae tuohon keskenmenon kokeneiden suljettuun ryhmään. Siellä olen minä ja monia muita juttelemassa aivan kaikesta. Tunnelmasta heti keskenmenon jälkeen, ajasta jolloin yrittää selvitä keskenmenosta, keskenmenon jälkeen haaveilemisesta ja myös siitä millaista on odottaa keskenmenon jälkeen. Sieltä saa sellaista vertaistukea että jaksaa eteenpäin vaikka pahalta tuntuukin.
Tuntuupa jotenkin oudolta tuon JiiKoon viestin jälkeen kertoa, mutta kerronpa silti. Eilen kävin äitipolilla ekassa ultrassa ja siellä näkyi pienoinen omassa yksiössään. :) Kooltaan oli 3 päivää pienempi kuin menkoista laskettaessa, mutta LA:ta ei silti vaihdettu. Pää-perämitta hurjat 2,2cm! :D Kaikki siis hyvin tällä kertaa vaikkakaan ei oo kovin voitonvarma fiilis edelleenkään. Ehkä voin lopettaa tän pahimman jännittämisen sitten kun ne kriittiset 12 viikkoa tulee täyteen... :P
Mukavaa pääsiäistä kaikille!
muumi 9+3
jiikoo pahoitteluni ja voimia jaksamiseen.
ihania ultrakuulumisia muumilla. =)
mulla alkaa nyt kolmas päivä etten ole oksentanu jei, toivottavasti nyt alkais helpottaan tuo oksentelu. viime yönä en millään saanu unta.
lyhyt muisti en nyt yhtään muista mitä piti kommentoida.
nuusku ja pikkuinen 9+5
ihanaa ens perjantaina sit ois eka neuvolakin, johan sitä on ootettu.
Keskenmeno on kyllä kamalan kurjaa... Voin vain yrittää kuvitella murheesi, JiiKoo. Voimia!
Minäkin olin jo ihan maani myynyt, kun töissä työkamun kanssa leikittiin parikin kertaa ultraäänellä, eikä nähty kuin tyhjää kuplaa kohdussa. Oikeastihan emme siis osanneet sitä konetta juuri käyttää. Olin jo ihan varma, että raskaus on vain tuulimuna ja parissa päivässä ehdin jo käydä läpi kaikenlaisia ajatuksia... Viimeyönä sitten vielä katsottiin vaginaalisella anturilla, niin ihmeesti siihen kuplaan sitten ilmestyikin pieni pähkinä, jolla jotain näytti liikkuvankin (ehkä siis sydän). Hyvä "työsuhde-etu" tuo ultrakone työpaikalla, mutta ehkä sillä saa enemmän vaan mielipahaa aikaan näin pienillä viikoilla... Mutta nyt siis jo ihana ja varmempi mieli, vaikka viikkoja toki on edelleen todella vähän :)
Mä oon ennen ihan tykänny yövuoroista, mutta nyt jotenki menee kaikki mehut. En saa nukuttua tarpeeksi ja pahoinvointi on voimakkaampaa (ei onneks oo vielä tarvinu oksentaa kuitenkaa) ja sydänkin tykyttelee jotenki hurjan kovasti. Ruoka ei maistu ollenkaan ja sitten tulee vielä pahempi olo. Onneksi muksut on mummulassa pääsiäislomalla pari päivää, niin saa hyvällä omallatunnolla löhötä nää yövuorojen välipäivät.
Munkin piti kommentoida teille jotain, mutta en enää muista mitä... Ainakin siitä pienestä ikäerosta: meillä oli ikäeroa 1v 6kk ja kaikki meni loistavasti. Isosisko ei koskaan tehnyt vauvalle mitään, meille vanhemmille vaan alkoi vähän uhmaamaan vauvan syntymän jälkeen. Melkein heti pienen uskalsi jättää sitteriin tai sohvalle vessareissun tms ajaksi. Eli leikkikehää en kokisi tarpeelliseksi. Toki isosiskoja/-veljiä on erilaisia ja olen kuullut paljon hankalammistakin aluista, mutta saahan sen sitten hankittua jos mahottomaksi menee ;) Tuo jonkun mainitsema kantoliina oli meilläkin kovassa käytössä, kun pienempi oli melkonen kitisijä ja sylivauva. Pystyi sitten touhuamaan sisällä ja ulkonakin paljon paremmin. Mun kokemuksen mukaan esikoinen pitää vaan ottaa kaikkeen mukaan ja välttää sanomasta :"Odota, äiti hoitaa vauvaa" tai "Odota, äiti imettää". Ennemmin sanoa että "Tulepas mukaan hoitamaan ja katsomaan" ja pyytää tuomaan vaippaa tms, että tuntee olonsa tärkeäksi.
Nyt pitää yrittää lähtee pikasesti kauppaan, mutta palataan asioihin. Voikaahan hyvin! :)
~Maaria ja Aarre (7+0?)
JiiKoolle pahoittelut ja voimia!
Hui! Onneks meillä ei työpaikalla ole ultraa, tokihan kiusasu olis suuri käyttää sitä. :) Mutta juurikin tuo harmitus voi olla melko suuri, jos ei ihan oikein osaakkaan käyttää ja omat ajatukset tekee tehtävänsä!!
Kaamea päivä, pientä pahoinvointia ollut, syödyt ruuat onneksi kestää sisuksissa kuitenkin. Joka ikinen asia itkettää, vielä kun olen tän päivän yksin kotona. Ahistaa yksinäisyyskin..pitäs vaan jaksaa ottaa ja lähteä johonkin ihmisten ilmoille josko yhtään helpottas.
Eilen kerrottiin miehen vanhemmille raskaudesta, olivat tosi innoissaa ja sanoivat että tätä on odotettu! :) Etenkin anoppi oli mielissään, koska on sairastellut ja välillä joutunut pelkäämään jopa, ettei näkisi poikiensa lapsia. Omille vanhemmille olisi huomenna aikomus kertoa, luulisin siellä olevan aivan yhtä innostunutta väkeä! :)
Tinta 10+0
eli pönttöä halailin usiamman kerran iltäpäivästä ja illasta.
sisarusten ikäerosta: eli meillä lasten ikäerot on noin 1v6kk, nyt tulee pikkasen isonpi ku nuorinki on jo tammikuussa 2 täyttänyt. Mutta riippuu paljon lasten luonteesta kuinka mustasukkasia ovat. meillä esikoinen oli toi mustasukkanen varsinki sillon ku olin vauvan lähellä lensi kännykät ja vaikka mitkä kun sai käsiinsä. eli avoimesti oli toi mustasukkanen. kolmas kun synty toinen oli hiukan mustasukkanen, mutta kolmas lapsi oli niin helppo että ei juuri huomiota tarttenu. eikä ollu mustasukkanen kun neljäs pikkuisemme syntyi. siinä vaiheessa kun vauvat alkoi liikkumaan silloin saattoi toiset käydä pikkuisen tönimässä joskus. mutta ei meillä ikinä ole ollu leikkikehää. rintareppua oon käyttäny. ja nukkua on pikkuinen saanut huoneessaan rauhassa. vessassa oon kyllä aina käyny ovi aukin ja pikkuinen matkassa jos on hereillään. meinaan unohtaa oven edelleen auki vaikka ois vieraitakin kylässä, ennen lapsia ei puhettakaan että vessan ovi ois kiinni. =) sitteristäkin hyvä apu meillä paljon käytössä.
Voi mulla niin ahistaa tuo vanhemmille ja anopille ja sisarukille kertominen. saan taas luennon jaksamisest, ehkäisystä, miten ei riitä lapsille aikaa jne... valistusta riittä. jos soittais vasta laitokselta. hui näin viimeyönä unta että sain keskenmenon pelottaa. oon nimittäin kaikista lapsista nähny unen sukupuolesta ja on pitäny paikkaansa ja jopa muiden lapsistakin joskus.
nuusku ja masukki 9+6
Taas aikaa vierähtänyt kun on kirjoitellut tänne. lukemassa olen käynyt ahkerasti. Ehkä se kirjoittaminen on niin "raskasta" :)
Vanilla84: jos kävit Oulussa Toripoliisin lähellä niin oli sama paikka. hassu sattuma :)
Joku (anteeksi en muista kuka) mietti leikkikehän hankkimista. Oma mielipide on että: UNOHDA. Siinähän vanhempi lapsi oppii että se on kielletty asia se vauva. yllyttää pahan tekoon?
Meillä esikoinen oli 2v2kk kun kuopus syntyi. Ei mitään mustasukkaisuutta. Oli kaikilla ultrakäynneillä mukana ja kasvoi siihen että tulee pikkusisarus äitin mahasta. Nyt on kuin paita ja peppu, aina olleet.
ON: turvotus on kauheaa aamuisin. ja painonnousu. Nyt jos on tullut +5kg. en ymmärrä. eilen join vain yhden kahvikupillisen. yleensä tulee juotua reilusti enemmän. ajatus vain ällötti. nälän tunne on kokoajan mutta ei jaksa syödä koko ajan..... ;)
Tänään on kuopuksen 2-vuotis syntymäpäivä. Mietinnän alla minkä koltun laittaa kun maha EI ole pieni. mammahousuja pitänyt jos kolme viikkoa.
aurinkoista päivän jatkoa sisaret.
pieni.rakkaus @ TahmaTassu rv. 9+1
JiiKoolle hurjan suuret pahoittelut. Jaksamista asian läpikäymisessä. Saattaa mennä jonkin aikaa ennenkuin pahimmat tunteet tulevat. Niin ainakin itselläni kävi. Luulin päässeeni yli, mutta vasta myöhemmin se suru vasta yli vyöryi. Voimia!
Pienirakkaus: Painonnousu on suurimmalta osin varmaan turvotusta. Toki pahan olon välttämisen syöminenkin jotain lisää tuo, mutta se tasaantunee raskauden edetessä. Mulla on suurena tavoitteena, ettei painoa tulis raskauden aikana ollenkaan. Ainakin ekalla punnituksella paino oli normilukemissa vaikka syömistä täälläkin on harrastettu, kaikki kalorit on kai kuluneet jatkuvan palelun seurauksena.
Täällä on pelko persauksissa. Supistelee. Ja eilen tuli kertaalleen tuhrua, ei paljoa mutta juuri sen verran, että palautti taas maan pinnalle. Eilen oli autossa istumista useita tunteja ja mietin, voiko istuminen muka olla jotenkin rankkaa kohdulle. Alkuraskaudessa. Päätin, että jos näitä tuntemuksia tulee taas ensi viikolla työpäivien aikana, pyydän lääkäriä kirjoittamaan sairaslomaa, että saan levätä. Mutta on tämä vähän kummaa ja pelottaa, että tuleeko koko raskaus olemaan supistelujen kanssa kärvistelemistä.
Vilmis + Korppu 9+3
ajattelin itekki aluks, että sehän vie ihan hirveesti tilaa turhaan ja eikai kukaan halua kasvattaa lastaa 'häkissä' :D Eli täysin turha kuten arvasinkin! :) Vaikkakin meidän esikko on minä-minä-kaikki-mulle-heti -sorttia. Kantoreppu meiltä löytyy, mutta liina ois tarkotus hankkia vielä. Myös ABC-Desing Zoom tuplia (lisävarusteeks vaunukoppa) oon netistä kahtellu :) Tai siis suorastaan ihaillu ja haaveillu :D
ON: Vointi on ihan normaali. Ei sen kummempaa väsymystä, vielä. Herkut maistuu, ruoka ei. Enää neljä päivää ultraan ja ekaa neuvolakäyntiin! ^^
Tinuppi & pikku-t 7+1
Heissan!
Ensinnäkin minultakin suuret pahoittelut JiiKoolle menetyksestä :( Paljon voimia!
Täällä plussattiin 17.3 ja toinen oikein toivottu vauveli olisi kyseessä :) Heh, vasta vuosi sitten kirjoittelin täällä Esikoisten toukokuu:ssa ja nyt jo uutta pukkaa :) Kuvotus, oksentelu, huimaus ja päänsärky alkoivat viime kuun lopussa ja joka aamu on ainakin pahempi. Ei tule välttämättä oksennusta joka päivä, mutta joutuu kyllä koko ajan syödä ettei paha olo tulisi. Mutta en valita...pelkään noita keskenmenoja niin paljon, että olen toki iloinen että kehossa selkeästi jotain tapahtuu :)
Ensimmäinen synnytettiin Helsingin kättärillä, joten sinne varmaan suuntaan tämänkin kanssa. LA olisi ainakin yhden laskurin mukaan 23.11 - saas nähdä muuttuuko sitten ultrassa :)
Paljon tsemppiä kaikille ja onnittelut raskaudesta! :)
T:Aeris + babby 7+2
Hei kaikille, alkaa olla pääsiäiset vietetty. Oli ikävä palata tänne kuulemaan JiiKoon kuulumiset, voimia! :(
Oltiin miehen suvun sukujuhlissa pääsiäistä. Miehen serkku tarkkasilmäisenä huomasi saunassa että lipitän alkoholitonta olutta vaikka yritin tölkin etikettiä peitellä. Viiden naisen saunaporukan salaisuudeksi sen piti jäädä, mutta puolen tunnin kuluttua tiesi koko porukka... hmm! Musta tuntuu että tästä mun mahasta tietää jo vähän joka toinen. Vastaanotto on ollut niin ilahtunutta, että pelottaa jos joku menee pieleen niin pitää puolelle maailmalle ilmoittaa :(. Pessimistisiä ajatuksia riittää, vaikka mitään syytä ei ole: kuvottaa ja väsyttää aina vaan. Kai se siellä kyydissä on? Eka neuvola vasta yli viikon kuluttua ja ekasta ultrasta ei mitään tietoa :(.
Mulla ei ole täällä kotona vaakaa, mutta käväsin puntarilla kun sellanen tuli vastaan: 2,5 kg tullut "normaalin" päälle lisää, ja kireimmät housut puristaa. Veikkaan että syypäänä on se järkyttävä määrä pullaa minkä vedän: ihan hirveä makeannälkä koko ajan! Luen ahdistuneena jotain nettiartikkeleita odottajan ruokavaliosta, jossa käsketään jättämään sokerit minimiin. Herkut on tällä hetkellä ainoa joka saa kuvotuksen aisiohin, joten ei ihme että paino lisääntyy.
Aeris: kas, sama laskettu aika ja luultavasti sama laitos, ties vaikka törmmättäis? :).
Olipa paljon omaa napaa, pahoitteluni!
Otavatar+papu 7+4
Otavatar: Mulla oli kans kahden ensimmäisen kohdalla se että sitä teki mieli ja se auttoi, joka oli "kiellettyä". Mulla nimittäin parhaiten maistui grilliruoka tms. rasvainen ja suolainen. Kaikkien ohjeiden mukaanhan rasvainen ruoka lisää huonovointisuutta, mutta mulla siis oli juuri päinvastoin... Tällä kertaa välillä sellaista tekee mieli, mutta olo sitä syödessä ei ole häävi. Parhaiten maistuu onneksi terveellinen kotiruoka. :P
Jotkut puhui myös painonnoususta: Mulla on tullut kans jotain 3-4kg! :O Tosin en ole ihan varma siitä lähtöpainosta kun sen edellisen keskenmenon jälkeen ei oo kauheesti vaaássa käyty ja tunesyöppö kun oon niin... :P Toivotaan nyt että se siitä vähän tasoittuis. Ekasta painoa tuli koko odotusaikana 10kg ja tokasta melkein tuplat eli 18kg! :O Nyt pyrin johonkin siihen välimaastoon... :)
Täällä ei kummempia. Meillä on juniorin 2v synttäri tulossa sunnuntaina ja mulla alkaa olla myös se stressi päällä että mitä pukea ylleen ettei raskaus vielä paljastuisi. Ei sillä etteikö saisi, mutta ihan vielä en sitä tahtoisi kaikkien tietoon. Tää valtaisa maha on vaan aika vaikee saada pysyyn piilossa eli saa nähdä kuinka käy... :)
muumi 9+6
Mulla on kyllä ällötyksiä ja kuvotuksia milloin mihinkin...mulla vaihtelee fiilis suunnilleen tunneittain :S Eilen yökkäsin kun näin salaattikastikkeen jääkaapissa ja kuivakaapin kun avaan joudun aina pidättää hengitystä.
Kamala nälkä on kyllä koko ajan ja jos ei syö niin tulee heti paha olo :( Yritän syödä terveellisiä ruokia, kuten hedelmiä, mutta mullakin paino on noussut jo 1,5-2kg. Viime raskaudessa se laski tuon verran pahoinvoinnin takia. Kamala väsymyskin on ja siksi ihmettelenkin, että nälättää koko ajan kun oikeastaan vaan makaan sohvalla enkä juurikaan energiaa kuluta. En haluaisi, että paino nousisi liikaa raskaudessa, mutta toki vauvan hyvinvointi on se pääasia. Luulisi kuitenkin että jos ei vatsassa ole vähintään kaksosia, ei tarvitsisi näin paljon syödä. Helpottaakohan se jossain vaiheessa? Itselläkin maha esillä, tosin mulla on kamalasti turvotusta...aikomuksena olisi piilotella tätä ensimmäiseen ultraan saakka, mutta saas nähdä onnistuuko :D
Aeris 7+3
Voi ei miten surullisia uutisia JiiKoo. En voi edes ajatella kuinka pahalta mahtaa tuntua koska en ole itse keskenmenoa ikinä kokenut, mutta voin vaan kuvitella että ainut mikä auttaa, on aika. Niinkuin surussa yleensä. Todella paljon voimia ja jaksamisia!
Tervetuloa Aeris!
Just tässä tajusin että tänäänhän on maanantai. Täällä ainakin todella surkea pääsiäinen takana, hirveä olo. Ei nyt niin pahasti kuin ensimmäisen kuukauden aikana, mutta aika paha silti. Jotkut puhuivat mitä tekee mieli syödä pahaan oloon. No mulla ei auta mikään ja mitään ei tee mieli. Olen syönyt koko pääsiäisen salaattia, ainut mikä tuntuu menevän alas. Herkkuja tai suklaamunia ei voinut edes ajatella, saatika mitään muutakaan. Että jep, luulisi jo helpottavan pikkuhiljaa.
Onko kukaan teistä todennut pahan olon tai tiettyjen ruokien liittyvän tyttöön/ poikaan? Mulla nimittäin kaksi kaveria täällä, molemmat saivat pojan ja pahaa oloa molemmilla ihan vaan himpun verran. Mulla esikoinen tyttö ja olin todella kipeä useamman viikon, niinkuin nyt. Uskomuksiahan noikin varmaan vaan on, mutta silti... ;)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille
jen 10+3
Kuopuksen juhlat juhlittu, olipa vilskettä :)
Joku mietti miten peittää vatsakumpu. Itsellä oli mammafarkut (ah niin ihanan joustavat ;) ) sekä sellainen paita missä on resori vyötärön kohdalla ja keskivartalolle kertyy sellainen pussi. todellä kätevä :) miehen sisko sai tietää raskaudesta, olin kalenterin unohtanut seinälle ja se on minun "raamattu" mihin merkkaan kaikki menot. mutta eipä tuo haittaa. onhan se on 10.viikko menossa.
eilen kävin uudessa ultrassa. Nyt sai kunnon mitat ja oli se TahmaTassu kasvanut. oli 2.37cm pitkä eli vastaa viikkoja. Kaikkihan tarkentuu niskapoimuultrassa mikä on varmaan ensi viikolla.
KAuhea pääkipu ollut. itse asiassa se on ainut raskausoireeni. tosin niskat jumissa, liekö siitä johtuu...
Oli omaanapaa, taas. kuopuksen 2v neuvolaan ja sitten töihin.
pieni.rakkaus 9+3
Muiden tekstejä lukiessa piti itekkin hyvpätä puntariin, ei hyvältä näytä. Aikaisemmin huomasin/luulin painon laskun jo jääneen, mutta vielä oli kilon verran painoa pudonnut, nyt siis yht. -4kg. :( Ei tunnu kovin hyvältä, oksentelut jääneet kuitenkin huomattavasti vähemmälle ja ruokaa menee jo paljon enemmän. Siskokin huomautti, että farkut alkaneet roikkua päällä.
Tervetuloa Aeris! Tuo hengityksen pidättäminen kuulostaa tutulta. Miulla se paikka on jääkaappi, vaikkei siellä mitään pilaantunutta pistäs ollakkaan. Ja sama koskee myös kyläillessä, jääkapin oven avatessa hengitystä on pidätettävä. Ja välillä kun tv:ssä näkyy tuorejuusto mainos, alkaa ällöttämään, kun mitkään maito tuotteet ja rasvaiset eivät kestä sisällä..
Kiinnostaa myöskin, että onko yhteyttä löytynyt pahoinvoinnin/tiettyjen ruokien ja tulevan lapsen sukupuolen välillä.
Miulle maistuu parhaiten suolaiset ruuat, niistä välillä olo jopa helpottuu. Meille nimittäin on kovasti veikkailtu poikaa tulevaksi.
Kerrottiin myös omille vanhemilleni uutiset ja olivat kovin iloisia. Isäni tosin paljasti, että äiti oli jo kuukauden päivät epäillyt, että vauva olisi tulossa. On se velho.. :)
Siskolle kerroin jo aikaisemmin, ja se vähän harmittaa. Tuntuu, ettei hän saa pidettyä asiaa salassa vaikka niin sovittiin. Oma vikani kun kerroin, kiukuttaa vaan kun häneen on voinut aina aiemmin luottaa. Jospa kohta oltaisiin jo varmemmilla viikoilla.. Varsinainen valitusvirsi tämä tekstini taas, kiitos ja anteeksi.
Ilmoittaudunpa minäkin tänne kun marraskuussa on pikkuinen rakas tulossa :) Laskettu aika olisi 2.11 eli viikot tällä hetkellä 10+4 jollei sitten tarkennu myöhemmin ultrissa kun tuo on ihan kierron mukaan laskettu. Synnytyssairaala meillä on K-HKS.
Olen 23-vuotias (avomieheni 26) ja ensimmäinen lapsi on tulossa :) Käytin tuossa pari vuotta nuvaringiä ja päätettiin yhdessä miehen kanssa että jätetään se pois ja annetaan vauvan tulla jos niin on tarkoitettu, ei siis kuitenkaan mitään ovulaatioita ruvettu laskeskelemaan vaan annettiin mennä periaatteella "luonto hoitaa jos niin on tarkoitettu" ja niinhän se meidän pieni rakas sai sitten alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta!
Ensin ei oikein oltu uskoa todeksikaan mutta kun oireet vain vahvistuivat vahvistumistaan niin pikkuhiljaa suostuimme uskomaan että kyllä se näin nyt on
Tervetuloa joukkoon Sisukas!
Kiitos noista ultravastauksista Maaria, Mimosa, Nuusku ja Tinuppi. Ja oliko vielä joku muukin, nyt pääsi unohtumaan. Jonkun verran näyttäisi olevan eroja paikkakuntien välillä.
Mulla myös kysymys että miten listaan lisätään la, vai lisääkö sen joku? Mun la on 2.11.
Joku kyseli näkyykö maha jo. Mulla ei ainakaan näy yhtään!! Iltaisin turvottaa joo, mutta aamuun mennessä turvotus on hävinnyt ja koko päivä menee farkuissa ilman että oikeestaan puristaa edes. Esikoisen kanssa olisiko ollut viikolla 15, kun mun kampaaja kysäisi varovasti että oletkohan hieman raskaana. Ja vatsa oli ihan mini vaikka silloin kuvittelin sen olevan jo tooosi iso :)
Hauskaa pääsiäistä kaikille. Meidän piti ajaa hurauttaa reissuun, mutta eihän musta ole autossa istujaksi, kun paha olo yrittää tulla takaisin. Ollaan sissejä, kyllä se jossain vaiheessa helpottaa ja häviää pois!
Jen 9+6