Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö Marrasmasuja 2012

Kommentit (310)

Vierailija
241/310 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrakuva!

Vierailija
242/310 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Seinäjoen neuvolan asiakas, ja mulle oli yllätys, että näin ekalla kerralla pääsi ultraan. Ihmettelin neuvolatädillä tätä tapaa ja hän sanoi, että kun näin aikaisilla viikoilla ei vielä sydänääniä kuulu, joten ovat sitten tarjonneet pikaultran. Ihana tapa :)

Np- ja rakenneultra järjestetään täällä päin äitiyspolilla, jonne pitäis sit erikseen tulla aika.

Esikoista odottaessani kävin noin viikoille 30 asti Raumalla neuvolakäynnit, eikä siellä ollut tällaista tapaa. Muutetiin välissä etelä-pohjanmaalle, josta ollaan kotoisinkin.

eli tutuille terkkuja, jos joku tunnisti, että kuka täällä kommenttia laittaa :D

Raskausoireet ovat olleet edelleen aika voimakkaita ja varsinkin pahoinvointi on voimakasta ja sitä on jatkunut jo kolmisen viikkoa. Esikoisen aikana en tuntenut näin kovaa pahaa oloa. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta lähellä on ollut! Väsymys on kamalaa! Tuntuu, että yöunien lisäksi saa nukkua päikkärit joka päivä, jotta jaksaa. Onneksi olen esikoisen kanssa kotosalla, joten kun esikoinen nukkuu päikkärit niin nukun minäkin :)

Haluaisin jo kovasti kertoa raskaudesta kaikille, mutta yritän nyt kumminkin odottaa vielä pari viikkoa. En kumminkaan varmaan jaksaisi sitä ihmettelyä, JOS menisin kesken. Muutama läheinen ihminen tietää, ja eräät tututkin kysyi suoraan, että jokos on toinen tulossa niin eihän siitä voinut valehdella :D

Odottavan aika on oikeasti niin pitkä... miten sitä jaksaa vielä 30 viikkoa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/310 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan sekaset olot on. toisaalta ihana oli käydä neuvolassa ja sai kaikkia lappuja vaikka tuttuahan tuo homma on, mutta mutta sydänäänia ei saatu vaavilta kuulumaan vaikka kahden neuvolatätin voimin niitä yritettiin kuunnella. sanoi että ois ultrannu jo sellanen mahdollisuus ois ollu, mutta täällähän sitä ei ole joten np-ultraa odotellessa. johon en edelleenkään ole saanut aikaa. aiemminsta lapsistahan mulla on jo heti sydänäänet kuuluneet, joten toivotaan että kaikki masussa hyvin olis.

Mutta tosi mahtavaa että jossain neuvoloissa tuo ultra mahdollista, mutta sais vaan koko maassa olla samat systeemit. no joo nyt sit ultraa odottelemaan.

nuusku ja masunen 10+4

ja jannu kivaa että saat tipan pois.

Vierailija
244/310 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultra kuvia olette saaneet, meilläkin eka ultran kuva oli lähes samanlainen kuin Saniashinellä. Ja ensi viikolla olis se np-ultra, vähän sekalaisilla tunnelmilla odotellaan.

Hui, pelkona oli miullakin tuo tippaan joutuminen, mutta onneks ei kuivumisen merkkejä ollut juurikaan. Mukava Jannu kuulla, että saat tipan pois.

Omakin olo parantunut nyt niin huikeasti että viimeksi maanantaina tarvinnut pyttyä halata, tänään kyllä kävin vessassa vähän yskimässä, muttei onneksi mitään tullut. Ruokakin maistuu lähes entiseen tapaan vaan rasvaset ja maustes ei kelpaa. Maitotuotteitakin oon pikkasen jo uskaltanut maistelle. :)

Sairasloma sopivasti loppuukin nyt tämän viikon jälkeen ja maanantaina takaisin sorvin ääreen.

Siellä kuulopuheiden mukaan jo kovasti arvuutelleen että "mikä mikä, onkohan se raskaana"...

Pari päivää sitten uskalsin lähteä jo kauppoja kiertelemään vähän pitemmäksi aikaa ja mukaanhan sieltä tarttui pari bodya. Nyt on sitte vauvatarvike shoppailut alotettu meilläkin.. :)

Nuuskulle peukut, että kaikki olisi hyvin.

Tinta 10+5

Vierailija
245/310 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun ootte saanu ultria käydä :) Ja tsemppiä kovasti teille joilla oli huolta pienestä!

Eka neuvola täälläkin takana, eikä siellä ihmeitä tehty. Juteltiin vaan ja sain kaikenlaista matskua. Tylsää, kun terkkari oli vaan sijainen eikä se oma. On muutettu uudelle paikkakunnalle vuosi sitten, niin etten ole tulevaa terkkariani tavannutkaan. Nyt tuntu sitten vähän hölmöltä käydä läpi elämää ja edellisiä raskauksia ihmiselle, joka ei kuitenkaan ole enskerralla paikalla. Tuntuu, että sitten saa aloittaa alusta...vaikka kai ne tiedot kirjattuna siellä on. Kahden viikon päästä ois varhaisultra keskustan neuvolassa. Täälläkin sitten np-ultra ja rakenne on äitipolilla. Edellisessä neuvolassa ei ollu ultramahdollisuutta, eikä ilmeisesti tuollakaan kun mennään toiseen neuvolaan varhaisultraan. Me mennään kuitenki tuohon np-ultraan, vaikka varsinaiseen seulaan ei ryhdytäkään.

Joku kyseli kokemuksia sukupuolesta/pahoinvoinnista. Mulla oli tytöltä paljon pahempi; oksentelin pari kuukautta päivittäin. Poikaa odottaessa en oksentanut kertaakaan vaikka kuvotusta kyllä olikin. Nyt en ole vielä oksennellut, mutta katsotaan miten etenee...pahoinvointia on kyllä. Ja tuo ummetus on kurja seuralainen jota on pitänyt vähän lääkitä. Joku muu taisi valitella samaa. Väsymystä pääsee nyt ehkä helpottamaan, kun neuvolassa todettiin Hb:n olevan 108...ehkä kaikki laiskuus ja vetämättömyys ei siis suoraan hormoneista johdukaan ;)

Nyt pitäs lähtee kyläilemään mummolaan ja ehkäpä kertoa mahdollisia vauvauutisia... Omille vanhemmilleni jo kerroin ja odotetusti oli hyvä vastaanotto. Anopin kommentit vähän jännittää... En muista kuka valitteli suvun reaktioita, kun lapsia on jo useampia. Meillä on vasta kolmas tulossa, mutta silti suhtaudun jo ennakkovarauksella miehen puolen suvun vastaanottoon. Mutta ei kai se auta kuin mennä tulta päin :)

~Maaria & Aarre (8+0)

Vierailija
246/310 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiiin odotan sitä "energistä keskiraskautta". Kyllästyttää maata päivästä toiseen ihan reporankana! En oo kahteen viikkoon viittiny edes lenkille lähteä ja luulen, että siitä olis kyllä saanu virtaa. Ootteko muut jaksaneet harrastaa liikuntaa?

Joku, joo, kyseli siitä sukupuolesta. Mulla on tyttöolo, koska a) voin näin huonosti ja b) näytän näin kamalalta ;) Painoa on tullut varmaan viisi kiloa, naama kukkii, maha on kuin olisin puolessa välissä. Mulla on jo tyttö ja poika, ja odotukset oli erilaiset, tytön kanssa voin huonommin ja olin väsyneempi. Nyt olen, jos mahdollista, vielä väsyneempi ja voimattomampi - ainakin laiskempi. Syötiin lasten kanssa mikropitsat, kun iskä ei ollut laittamassa ruokaa.. Laiskuuden huippu, vai mitä. Siitä sukulaisille kertomisestakin oli juttua. Meillä on kerrottu jo aikoja sitten. Ihan ekana kerroin yhdelle kaverille, jonka luona satuin käymän keskenmenopäivänä viime "raskaudessa" (neuvolakorttiin merkattiin nyt muuten, että tää on kolmas raskaus, kun se viime "raskaus" meni kesken 4+3 tai jotain). Hän sit tiesi, että yritellään taas. Miehen siskolle kerroin tokana, viikolla 5+. Hän on vähän niin kuin alalla, terveydenhoitaja. Äidille piti kertoa vasta vko 12 mut sit se rupes tossa pari viikkoa sitten kyselemään puhelimessa, ollaanko ajateltu joskus hankkia kolmas lapsi. Mitä siihen olis voinut vastata? Aika noita...

Ostin yhdet uudet äitiysfarkut, kun mielestäni halvalla sain. Toivottavasti kaikki on ok masussa, että niille tulee käyttöä. Me mennään ultraan vasta vappuaattona, sen jälkeen sit kerrotaan lapsille, jos on jotain kertomista :/ Oireista päätellen on. Miten voi kolmannella kerralla on näin epäuskoinen olo? Tekis mieli hankkia se kotidoppleri Angelsounds. Onks kellään sellaista?

Löysin pari ihanaa raskausblogia isän näkökulmasta. Siinä miehet kehuu naista kauniiksi. Mun mies taputti mun läskimasua ja sanoi, että siellä ne makkaraperunat on. Mä en ees syöny sellaisia eilen, ite söi ja poika kans. Tämän jälkeen se lähti kaverin polttareihin. Tänks.

Muija 9+5

Vierailija
247/310 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on jäänyt myös mulla vähiin..Pahoinvointi + väsymys saa sen aikaan, että urheilemaan lähteminen tuntuu välillä ylivoimaselta. Pahin huono olo onneksi tuntuu ainakin välillä jo helpottavan ja parisen päivää sitten kävin pitkästä aikaa jumppatunnilla energisenä! :) Vain jälkeen päin tuli vähän öklö olo :(

Liikuntaa ois kyllä tarkotus pikku hiljää vähän lisätä...nyt kun vielä ei masu oo esteenä liikkumiselle :) Mutta oman voinnin mukaanhan sitä on pakko mennä..Koittaa käyä vaikka kävelyllä, jos ei sen enempää jaksa :)

Meillä ollaan käyty myös ekassa kunnallisessa ultrassa. Ultrassa en ollut aiemmin käyny ja nyt saikin toellisempaa oloa siihen, että massussa todellakin joku on :) Kaikki vaikutti kunnossa olevan.

LA neuvolassa laskettiin 31.10, mutta ultrassa sanottiin, että pari päivää myöhemmin vois olla..

JonnaMaria + Yrkkä 11+3

Vierailija
248/310 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Nyt ei jaksa pitkään vastailla kun on niin zombie fiilis...tuli tuossa aamupäivällä vuosisadan oksennukset -___- Onneksi sai sitten nukuttua kunnon päiväunet.

Joku kyseli siitä dopplerista, mulla on tämä: http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=10

Vaikuttaa ihan hyvältä, mutta en tietenkään ole vielä itse mitään sykkeitä löytänyt sillä. Oma valtimosyke kyllä löytyy alhaalta molemmilta puolilta, mutta eipä kai sen vauvan sykkeen vielä pitäisikään kuulua :) Olisi toki ihana jos semmoisen kuulisi tässä ennen ultraa...olisi ihana tietää, että siellä masussa on joku asukki ja että se olisi elossa...piinaavaa tämä epätietoisuus kun ei mitkään raskausoireetkaan kerro mitään :(

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti kevät jatkuisi mukavana eikä pahoinvoivana :D

Aeris & babby 8+2

Vierailija
249/310 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis oli meidän nuorimman 2v synttärit ja kunnialla niistä kai selvittiin. Anoppi toki taas katseli hiukan mietteliäänä vatsanseutuani, mutta en siihen sen kummemmin kiinnittänyt huomiota. Mitään ei sanonut, joten en minäkään. Saa kuulla vauvauutiset sitten parin viikon päästä, kun on NT-ultrassa käyty. :P Luultavasti osaa kuitenkin tätä jo odottaa... :)

Eipä tässä sen kummempia... :)

muumi 10+5

250/310 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiKoo, pahoittelut tapahtuneesta. Ikävä juttu.. Paljon paljon voimahaleja ja jaksamisia sinulle sinne!

Itse olen ollut nyt taka-alalla enemmän, ei ole vain jaksanut kirjoitella tänne, eikä ole tullut viime aikoina edes luettua hirveesti juttujanne. Nyt taas tuli ikävä teitä ja on täällä onneks paljon kivojakin uutisia ja ihania ultrakuvia ilmestynyt! :)

Ja tervetuloa uusille mukaan! Ihana huomata meitä olevan näin paljon :)

Itse kerroin pääsiäisenä isosiskolle (joka onkin tärkein tuki tässä vaiheessa minulle, hänkin on raskaana ja laskettuaika kesäkuussa), hän otti asian tosi hyvin ja iloisesti vastaan! Molemmilla vielä ekat raskaudet :)

Miehen kaverille "jouduttiin" myös kertomaan pääsiäisenä, hyvä ettei suorastaan kaatanut alkoholia kurkkuuni, joten oli pakko kertoa, ettei tässä juhlita pitkään aikaan alkoholin kanssa :D Muille ei olla vielä kerrottu, enkä haluakaan kertoa. Onneks mahastakaan ei vielä kovasti huomaa mitään, vähän turvotuksen merkkejä kuitenkin. Tulevat isovanhemmatkaan eivät vielä tiedä, miehen puolelle meidän vauveli onkin sitten ensimmäinen ja siskoni ehtii vähän minua ennen synnyttää ;)

Ja perjantaina 13.päivänä oli ensimmäinen neuvolakäynti! Se meni mukavasti, mutta mies ei päässy mukaan töidensä takia. Me kuunneltiin vaan pienokaisen sykettä ja hienostihan se siellä kuului. Olin NIIN iloinen! :)

Jännää, kun joillakin ultrataan neuvolakäynneilläkin, olette onnekkaita :) Minulla ensimmäinen ultra vasta 30.4.

Itelläkin tahtonut jäädä liikunta nyt vähemmälle väsymyksen ja kuvotuksen takia, viime perjantaina laatta lensi ensimmäisen kerran :/ Minäkin odotan niitä energisiä aikoja jo!!

Tsemppiä kaikille, mukava lukea aina kuulumisianne ja huomata, kuinka tässä kaikki ollaan kuin ollaankin samassa jamassa :D

-huuliharppu- 10+1

P.S. Minulla laskettuaika on 11.11 :) Sen voi nuusku79 lisätä listaan, jos mahdollista.

Vierailija
251/310 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä "taas" ja "vielä" :)

Oon lueskellu teitä taustalla, väsyttää koko ajan..ja oon niin laiskaki..lasken tuon väsymyksen nyt oireeksi että mullakin olisi edes jotain oireita :)

Tervetuloa kaikki "uudet".

Ihania vauvakuvia teillä! Ja "ihania" oireita :)

Meinas mennä järki pääsiäisen aikana ku rupes tulee sellasta rusehtavaa tuhrua..KÄÄK, panikkii päälle! soitin sitte neuvolaan ja äitiyspolillekki, käskivät vaan rauhottua ettei sille mitään tehdä!! MITÄÄ?? okei, ymmärrän kyllä ettei sille mitään voi, mutta ettenkö vois ajaa 100km ultraan...ei kuulemma kannata!

mulla np-ultra pe 20 pvä..huoh mitä odottamista..

No se tuhruttaminen MENI SITTEN OHI!! thank good!

Musta tuntuu että käyn koko ajan ylikierroksilla (varmaan huomaa tästäkin kirjottamisesta)..mutta ku huoli on niiiiin kova. 4 yotä..sitte saan varmuuden!!

kiitos ja anteeks..meen taustalle räyhään :)

Äityli ja peukaloinen jotaki 10vko...

Vierailija
252/310 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, Mimosa ymmärrän kyllä ihan täysin hysteerisyyden. Raskauden pitäisi olla ihana asia, mutta oikeastaan koskaan ei voi täysin rentoutua tai nauttia siitä kun missään vaiheessa ei ole täysin riskitöntä vaihetta :( Ihanaa, että tuhru meni ohi! Varmaan ollut jotain vanhaa verta? Mulla tuli ekassa raskaudessa rv 6-7 semmoista ja silloin pääsin ultraan ja oli ilmeisesti vain kuivat limakalvot tms syynä.

Mulla varmaan ultra vasta joskus toukokuun puolivälissä. Neuvola on nyt pe. Ajattelin kysyä, että jos ne voisi vähän kuunnella sykkeitä - vaikka viime kerralla niitä kuunneltiin ekan kerran vasta rv 14. Voihan se olla, ettei niitä edes kuulu vielä, mutta JOS sattuisi kuulumaan olisi kiva :)

Itselläni oli aamulla semmoista menkkamaista hermosärkyä alavatsalla...varmaan kohdunkasvukipuja, mutta kuitenkin oli sen verran inhottavia että otin särkylääkkeen. Meni sitten ohi sillä, mutta hetihän sitä huolestuu :( Rv 9 on kuulemma yksi vaarallisimmista viikoista, kun silloin kehittyy kaikki tärkeät sisäelimet. Mullakin on vähän semmoisia alaselkäkipuja ja pistoksia ja kaikenmaailman foorumeiden mukaan nehän on heti selkeä merkki alkavasta keskenmenosta. Enpä ihmettele, että viime kerralla sain foorumikiellon neuvolasta :D

Toivottavasti menee ultra hyvin! :)

Aeris 8+4

253/310 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on yön aikana satanut TAAS lunta, koska se kunnon kevät tulee ja sitä kautta kesä? Tosin voi olla et sit kun on sen 35 hellettä, et oottelen jo syys sateita :D

En ole jaksanut tulla kirjottelemaan enkä vkl:n aikana kerreny edes lukemaan juttuja, kun oltiin Vaasassa koiranäyttelyreissussa.

Mulla oli siis viime torstaina se eka neuvola. Tuttuahan se oli, kaikki raskaus vihkosia sain luettavaks. HB oli vaan 107, ja rautaa sain heti neuvolasta mukaan, edellisessä raskaudessa mulla oli paha anemia, kun HB tippu 90. Sydän ääniä kokeiltiin kuunnella, mut eihän siitä mitään tullut, sen verta pien on viel tyyppi ja mulla taakse päin kääntynyt kohtu. Mutta meidänkin neuvolaan ovat nyt saaneet ultra koneen, ja neukku täti halus mulle hyvän mielen ja katso ultralla että siellä voidaan hyvin. Ja siellä se pien tyyppi heilu ihan vallattomasti!

Eilen tuli sit jo kutsu ultraan, mikä olisi ollut jo huomenna, kun neuvolasta laittoi lähetteeseen menkoista lasketut viikot. Mut mulla on huomen hammaslääkäri, joten jouduin soittaa ja siirtää ultra aikaa, ja se menikin nyt sit vappuaatolle, mut ei sinnekkän luvattoman pitkä aika enää ole :)

Mä joo kans on tuota doppleria miettinyt, mut aattelin et josko vaan jaksaisin odotella siihen että rupee tyyppi liikkuu, ja siitä pystyy tietää et kaikki on hyvin.

Vauvalle en ole vielä uskaltanut tehdä mitään ostoksia, itelleni kyllä olen useammatkin housut jo ostanut. Jospa sitten vappu aattona ultran jälkeen, kävisin jonkin pienen jutun ostamssa jo vaaville!

Nyt en muistakkan enää mitä muuta piti vastailla, mut palailen taas!

Myrtti & Väiski 10+5

Vierailija
254/310 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin siis armoton pyrypäivä, mut onneks on ollu armoton väsymys ja kuvotuskin niin aika on kulunut mukavasti sohvan nurkassa aamupäivän pakollisen muskarireissun jälkeen.

Liikkumisesta kyseli joku. Mun liikunnan harrastaminen on aiemminki ollu vaan kävelylenkkejä ja kerran viikossa jumppaa ja niitä oon yrittäny tehä edelleen. Pahoinvoniti ja väsymys on vielä pysynyt sellaisena että yleensä jaksan lähtee kävelylle ja olo siellä pihalla sitten usein helpottaakin. Vähän tuplarattaiden puskeminen on alkanu puuskututtaa, mut tosiaan se Hb oli tippunu niin jospa johtuu siitä. Eilen jumpassa myös alko silmissä sumeta niin piti vähän jättää lihaskuntoliikkeitä väliin...mut jumppa jääkin nyt kesätauolle, niin pääsee siitäkin pahasta ;)

Anopille kertomista jännitin ja nyt sekin on tehty. Ihan kivasti se sen otti, muisti vähän pahoitellakin aiempia sanomisiaan; miehelle sanoi muutama viikko sitten "Älä sinä pidä sitä vauvaa, ettei vaan teille tuu enää vauvakuume." ja miehen veljellekin oli päivitelly, ettei jaksaisi enää lisää lapsia. Totesi vaan nyt, että pakko kai se on jaksaa... Mut se on ihan hyvin siltä ihmiseltä, jonka tahdikkuus on usein ihan hakusessa. Jäi ihan hyvä fiilis :)

Koti on ihan karmeessa kunnossa ja huono omatunto vaivaa, kun mies alkaa työpäivän jälkeen raivaamaan paikkoja...mut tää on nyt tätä tää elämä ja eiköhän tää väsymys ja laiskuus kohta vähän helpota. Ihana kuulla että muutkin kärsii samoista huolista. Tsemppiä vaan meille! Ja yritetään ajatella, että kaikki nää on kuitenki merkkejä siitä, että vatsansisäinen maailma pitäisi olla kunnossa.

~Maaria ja Aarre (8+5?)

Vierailija
255/310 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yön aikana oli satanut lunta noin 4centtiä. Ei enää kovin keväinen mieli.

Maaria1984: melkoinen kommentti anopilta...

Me ei olla kerrottu vielä miehen vanhemmille. oma äitini on tietänyt siitä päivästä kun plussasin.

Eilen tuli uusi doppleri postissa, vanha oli päivänsä elänyt. En löytäny sydänääniä. ei saisi säikähtää mutta hiukan pelottaa...

Ensi viikon tiistaina np-ultra.

Päätä särkee päivittäin ja minä, vannoutunut kahvinjuoja, en voi sietää kahvia. olen siis teelinjalla. outoa...

pieni.rakkaus & TahmaTassi 10+4

256/310 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viikko sitten ajattelin, että voiko tää väsymys muka ikinä helpottaa, mutta alkaahan se hiljaalleen helpottaa. Parina iltana oon jaksanu kukkua hereillä vanhaan malliin, ja päivisin sitä järkyttävää väsymystä ei oo enää samalla tavalla ollut. Jospa tää kuvotuskin tästä hiljalleen, ja ennen kaikkea toivon, että ruoka alkais taas hiljalleen maistua! Mut jospa vaikka yks asia kerrallaan.

Liikunnasta täällä on ollu puhetta, mä en kanssa oo jaksanut oikeen yhtään liikkua. Kerran kans viikossa tehny jonkun lyhyen kävelylenkin. Mut jospas sekin tästä kun alkaa väsymys helpottaa! Tällä viikolla kävin piiitkästä aikaa uimassa, samana päivänä tuli vähän käveltyä ja pyöräiltyäkin, ja illalla kyllä sit tuntuki vähän oudolta vatsassa.. mut ehkä tää tästä siis. en oo ottanu stressiä siitä, ettei jaksa liikkua, kun eihän sille väsymykselle vaan mitään mahda.

Tänään oltiin np-ultrassa! Ja siellä se pikkuinen edelleen oli ja sydän löi. Vastasi hyvin viikkojaan, pari päivää ylikin neuvolan laskujen mukaan. Mutta lääkäri sano, että pieniä heittoja alkaa näihin aikoihin tullakki.

Pieni.rakkaus ja Nuusku, toivottavasti ne sydänäänet sieltä saadaan kuulumaan myöhemmin ja kaikki on hyvin! Mun yks ystävä sano että täällä ei vielä noin varhaisilla viikoilla kuunnella sydänääniä sen takia, että ne saattaa jäädä kuulumatta, vaikka kaikki oliskin hyvin.

Muillekin tsemppiä ja jaksamistä väsymyksen ja kaiken muun keskelle!

257/310 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimaa hipoen mennään, mutta laskettu aika 1.11. Ensimmäistä (yllätys)vauvaa odotellaan, ja KYS on synnytyssairaalani. Luin eilen kaikki tähänastiset viestit ketjusta, ja osanottoni niille joilla vauva ei pysynyt matkassa sekä sinulle joka menetit ystäväsi.

Itse olen 29 ja aviomieheni 47, ja vauva oli yllätys koska emme kumpikaan ole lapsi-ihmisiä..luulimme itseasiassa että mieheni ei voi saada lapsia ja itsellänikin tosi epäsäännöllinen kierto, mutta niin vaan 1.3 tein todella vahvan pos. testin. Lapsista ja raskaudesta kun en mitään tiennyt, ajattelin että pitää ostaa toinen testi, että ei voi olla, mutta sitten otin selvää että ei ole virheellisiä positiivisia..joten siitä alkoi sopeutuminen.

Ensimmäinen neuvola oli 12.3 ja eka ultra 15.3. Siellä sitten sanottiin että vaikka raskaus on kohdunsisäinen, on alkio vain 4mm pitkä 'pampula' ruudulla ja tulee tod.näk pois itsestään. Siinä vaiheessa sitten surin vauvani menetystä ja luin kaiken keskeytyneestä keskenmenosta. 2 viikon kuluttua oli toinen ultra, eri henkilön tekemänä, ja hän löysikin 2,55cm sikiön jolla kädet, jalat, pää ja syke! Siinä sitten makasin ja itkin järkytystäni.

Laskettua aikaa siirrettiin mittojen mukaan tosiaan marraskuun ekalle päivälle, ja eilisessä np-ultrassa oli kaikki hyvn, pikkukaveri olikin jo 5,4cm :)

Pitkä oma napa sepostus, mutta helpotti kun sain sen kertoa. Nyt kiire töihin, vaikka kyllä nää aamukuuden vuorot ei oikein nappaa! Hyvää viikonloppua kaikille, kivaa että on tällainen ryhmä.

Satu

258/310 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotetaan toista ja laskettu aika ois 20.11. Ensimmäisessä neuvolassa käyty reilu viikko sitten. Ultraa odotetaan 7.5.

Huonovointisuutta on ollut ja väsymys mitä järkyttävintä. Energiaa ei tahdo löytyä millään. Kevät ilmoja ja aurinkoa odotellessa, niin alkaa piristyä! :)

Aamuisin rakon ollessa täynnä, kyljissä/selässä ja vatsalla on ollu epämukavaa "painetta"(pientä kipua). Joka helpottaa pikku hiljaa wc käynnin jälkeen.

Onko kellään muulla ollut samantyyppistä oiretta pitkän pidätyksen jälkeen?

Rv 9+2

Vierailija
259/310 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! :)

Ja minunkin puolestani pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille, en osaa kuvitellakaan suurta suruanne :(

NannaT:

Mullakin ollut tuollaista painetta (pientä kipua) alavatsalla viimeaikoina juurikin silloin kun ei ole käynyt hetkeen pissalla. Voisikohan olla että kohtu painaa virtsarakkoa tai jotain ja siksi noin? No, tuskinpa kannattaa huolestua :)

Onko kukaan muu tehnyt vielä hankintoja vauvalle (varsinkin jos on ensimmäinen kyseessä)? Itse nimittäin sain eilen häkkisängyn, hoitotason ja turvakaukalon kotiin kannettuna. Oli ihan pakko ostaa kun facebookista löysin kaikki yhteensä 30e niin ajattelin että tuskinpa tuon halvemmalla tulen yhtä hyvän näköisiä ja hyväkuntoisia (kuin uudet!!) mistään saamaan. Lisäksi kestovaipat hommasin jo käytettynä kun huutonetistä löysin mielettömän ison ja halvan paketin :)

Meillä on muutenkin tarkoitus hankkia kaikki mahdollinen käytettynä. Vaatteet varsinkin on päätetty että ostetaan kirppareilta ym. kun nykyään saa niiiiin hyväkuntoisia vaatteita niin halvalla ettei mitään järkeä maksaa kaupassa bodyista yli kymppiä. Toki lahjana varmaan tulee innokkailta sukulaisilta uuttakin mutta itse ei ole tarkoitus ostaa uutena kuin tutit ym. pientä :)

Vierailija
260/310 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa! Olipa ihana lukea teidän kirjoituksia. Tosi moni on jo päässyt ultraan ja nuo kuvat oli ihania:) Itse pääsen ekaan ultraan vasta kolmen viikon päästä.

Kiitokset Maaria 1984 ja TaskuTee vinkeistä lomareissun suhteen. Suunnittelinkin että vetoan tuohon antibioottikuuriin, mutta mies sanoi, ettei millään pysty koko reissua pitämään suutaan kiinni. Kerrottiin sitten kaikille ja tosi iloisesti ottivat tiedon vastaan. Tää on meille ensimmäinen lapsi, vaikka niinkuin nimimerkistäkin voi päätellä, ikää on jo 32v.

Ehdin jo loman alussa itkeskellä miehelle, kun juuri mitään oireita ei ollut, että vauvalla ei varmasti ole kaikki hyvin. Ehdottelin jo ultraan menemistä yksityiselle. Onneksi mies sai mut rauhoitettua. Pian siitä eteenpäin ookin saanut "nauttia" pitkälle iltapäivään kestävästä kuvottavasta ja oksettavasta olosta ja huimauksesta. Töissä oon joutunut vähentämään asiakkaita aamuista tän takia, kun en oikein pysty keskittymään. Uudet kuppikokoa isommat liivitkin piti käydä ostamassa.

Pieni.rakkaus: ootko saanut kotidopplerilla sykettä kuulumaan? Mistä alkaen sykkeen voi kunnolla kuulla? Oon itsekin harkinnut laitteen hankkimista, josko se rauhoittais mieltä epäilyksen hetkinä. Tosin oisin varmaan hysteerinen, jollen ääniä saisikaan kuulumaan, ja mitä sitten voisin asialle edes tehdä. Onko täällä muita dopplerin hankkineita? Suositteletteko?

Tuota ylläolevaa listaa katselen. Mulla sairaalana HUS. Otavatar ja aeris: ootte ilmeisesti myös pääkaupunkiseudulta? Millä perusteella valitsitte synnärin?

Minea79, rv8+4