Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: tunnetko kivan muslimin?

Vierailija
22.02.2012 |

Kerro hänestä ja miksi on kiva.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"moslimi" yrittää Suomen valtiaaksi Soinin lailla, niin rupean kiinnostumaan senkin homomielipiteistä.

Vierailija
42/115 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun ystäväsihän ei pitänyt ominaan ko. tietoa koska tiedät siitä. Ja huomaa nyt että Soini ei tuomitse homoja, ei ole koskaan näin sanonut, vaan ainoastaan samaa sukupuolta olevien avioliiton. Mutta silti soini on sika ja homoja vihaava moslimi on maailman kivoin. Näin se menee.

Onko ihme jos rasismi leviää maassa kun samat mielipiteet hyväksytään toisille mutta ei toisille

jopa olet onnistunut selvittämään asian tehokkaasti. Ainiin, en muuten ollut tuo aiemmin kirjoittanut tyyppi, mutta minullakin on rasisti ystävänäni ja myös niitä, joihin se rasismi kohdistuu.

Tarkoitin omana tietona pitämisellä sitä, ettei huutele hävyttömyyksiä tai käyttäydy typerästi seurassa. Kyllähän hyvä ystäväni voisi minulle kertoa melkeinpä mitä vain ja olisin silti hänen ystävänsä, joten miksipä hän mielipidettään minulta salaisi? Itseasiassa aika hyviä keskusteluja ollaan käyty aiheesta, loogisestikin puolesta ja vastaan.

Silti, jos hyvä ystäväni sanoisi tummaihoiselle ystävälleni jotain rasistista tai käyttäytyisi huonosti, tekisin asiasta numeron. Ja siihen se ystävyyskin sitten voisi tyssätä. Kuitenkin korkeasti koulutettu nuori nainen osaa olla huutelematta omasta suvaitsemattomuudestaan. En minäkään vegetaristina huutele muille lihansyönnistä vaan annan kaikkien taplata tyylillään.

Lisäksi sulla taitaa olla joku mustavalkoisuusongelma? Olenko sanonut, että Soini on sika tai että homofoobinen mUslimi on maailman kivoin? Syyt siihen, etten pidä Soinista, on ihan muualla kun sen käsityksessä avioliitosta tai rasismista. Ja silti ottaa päähän, että aikuinen mies näkee oikeana huudella ahdasmielistä sanomaansa mm. televisiossa ja lehdistössä, josta vaikutteille alttiit lapset saattavat nähdä niitä ja omaksua samanlaisen ahdasmielisyyden.

Jos ei kykene muuttamaan näkemyksiään, niin olis edes hiljaa niistä. Niin ei joutuisi miljoonat suomalaiset kärsimään. Myötähäpeästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Mä olen se joka kirjoitti muslimiystävästään joka ei hyväksy homoseksuaaleja. Asia tuli esille, kun sain tietää hänen uskontonsa. En ollut ennen tavannut muslimia ja minulla oli ennakkoluuloja ahdasmielisistä kiihkouskovaisista. NIinpä rohkeasti kysäisin ihan suoraan että mitä mieltä hän on homoseksuaaleista. Hän ei haukkunut sitä eläimelliseksi, verrannut sitä eläimen kanssa olemiseen (kuten parikin persua on möläytellyt), hän vain sanoi ettei hyväksy sitä. Enempää hän ei asiasta sanonut, eikä ilmeisesti tahtonut kummemmin puhuakaan tuosta. Eipä ole jälkeenpäinkään tullut puheeksi, vaikka olemme iltaa istuneet isossa porukassa johon kuuluu myös lesbopariskunta. Mitään ongelmaa ei ole ilmennyt koskaan. Häntä vaan ei kiinnosta, mutta jos hänen henk. koht. mielipidettään kysytään suoraan kuten minä tein, hän ei ymmärrä homoseksuaalisuutta. Minulla on lisäksi kaksi tuttavaa (toinen oli ennen paras ystäväni) jotka ovat perussuomalaisten kannattajia. Toinen jopa hieman uusnatsi... Entisen parhaan ystäväni (välit viilenneet välimatkan ja ihan muiden asioiden vuoksi), nykyisen hyvän kaverin suusta lentelee välillä kaiken näköisiä sammakoita homoseksuaalisuuteen liittyen. Tää "uusnatsi" johon olenkin jo ottanut huomattavasti etäisyyttä, on ottanut asiakseen aktiivisesti mollata homoja. Sekään ei ollut syynä etäisyydenottoon, vaan täysin muut jutut. Eli, en ole sitä mieltä et persut perseeseen ja muslimit meille. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta ei ole kohteliasta huudella sitä ympäriinsä ja loukata muita kun kyseessä on näin arka asia.

Vierailija
44/115 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun ystäväsihän ei pitänyt ominaan ko. tietoa koska tiedät siitä. Ja huomaa nyt että Soini ei tuomitse homoja, ei ole koskaan näin sanonut, vaan ainoastaan samaa sukupuolta olevien avioliiton. Mutta silti soini on sika ja homoja vihaava moslimi on maailman kivoin. Näin se menee.

Onko ihme jos rasismi leviää maassa kun samat mielipiteet hyväksytään toisille mutta ei toisille

jopa olet onnistunut selvittämään asian tehokkaasti. Ainiin, en muuten ollut tuo aiemmin kirjoittanut tyyppi, mutta minullakin on rasisti ystävänäni ja myös niitä, joihin se rasismi kohdistuu.

Tarkoitin omana tietona pitämisellä sitä, ettei huutele hävyttömyyksiä tai käyttäydy typerästi seurassa. Kyllähän hyvä ystäväni voisi minulle kertoa melkeinpä mitä vain ja olisin silti hänen ystävänsä, joten miksipä hän mielipidettään minulta salaisi? Itseasiassa aika hyviä keskusteluja ollaan käyty aiheesta, loogisestikin puolesta ja vastaan.

Silti, jos hyvä ystäväni sanoisi tummaihoiselle ystävälleni jotain rasistista tai käyttäytyisi huonosti, tekisin asiasta numeron. Ja siihen se ystävyyskin sitten voisi tyssätä. Kuitenkin korkeasti koulutettu nuori nainen osaa olla huutelematta omasta suvaitsemattomuudestaan. En minäkään vegetaristina huutele muille lihansyönnistä vaan annan kaikkien taplata tyylillään.

Lisäksi sulla taitaa olla joku mustavalkoisuusongelma? Olenko sanonut, että Soini on sika tai että homofoobinen mUslimi on maailman kivoin? Syyt siihen, etten pidä Soinista, on ihan muualla kun sen käsityksessä avioliitosta tai rasismista. Ja silti ottaa päähän, että aikuinen mies näkee oikeana huudella ahdasmielistä sanomaansa mm. televisiossa ja lehdistössä, josta vaikutteille alttiit lapset saattavat nähdä niitä ja omaksua samanlaisen ahdasmielisyyden.

Jos ei kykene muuttamaan näkemyksiään, niin olis edes hiljaa niistä. Niin ei joutuisi miljoonat suomalaiset kärsimään. Myötähäpeästä.

Sulle ei ole paha ihminen, joka on oikeasti paha kunhan ei sitä huutele telkkarissa. Mulle ihminen on paha, jos se on paha, huuteli sitä tai ei. Ihminen joka ei hyväksy mustia, ei kunnioita ihmisoikeuksia = mätä paska.

Mitä se Soini muka on huudellut telkkarissa. Tarkka sitaatti kiitos

Vierailija
45/115 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halua tutustuakaan!

Vierailija
46/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei ole paha ihminen, joka on oikeasti paha kunhan ei sitä huutele telkkarissa. Mulle ihminen on paha, jos se on paha, huuteli sitä tai ei. Ihminen joka ei hyväksy mustia, ei kunnioita ihmisoikeuksia = mätä paska.

Mitä se Soini muka on huudellut telkkarissa. Tarkka sitaatti kiitos

yritän vääntää tätä ja vaikka tää tuskin tälläkään selviää, niin sitten kyllä luovutan ja menen nukkuun.

Mulle ihmiset on ihmisiä ja yritän kovasti olla leimaamatta ketään "pahaksi". Jos kuitenkin osaa olla sivistynyt ja käyttäytyä kaikkia kohtaan kauniisti, niin ei mua niin paljon kiinnosta, mitä se siellä päänsä sisällä ajattelee. Mutta mä kyllä tiedostan olevani harvinaisuus, sillä harva pystyy kaikesta avoimuudestaan huolimatta näkemään mitään hyvää pedofiileissä tai raiskaajissa. Mä pyrin myös siihen.

Ja mä uskoin, että mä olen tehnyt sen verran selväksi, ettei Soini ole mun suosikki-ihmisiä, että sä tiedät jo, etten ole kirjoittanut ylös sen sanomisia tv:ssä sanatarkasti. Suoraan herjaamiseen hän ei varmaankaan helposti sorru, mutta yleinen rasismi tai enemmänkin homovastaisuus huokuu haastatteluvastauksista läpi.

Ja vielä sen verran, että se olit sinä joka veti jonkun Soinin tähän keskusteluun mukaan en minä. Ja että kyse oli alunperin mukavista muslimeista, jollainen on varmasti ihan mahdollista olla, vaikka kuinka homofoobi onkin.

Aika järkyttävää, jos ihminen on mielestäsi paha (eikä siis missään nimessä mukava) heti yhden pahan teon tai ajatuksen kautta. Minä yritän nähdä asiat vähän laajemmin.

Vierailija
47/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää, jos ihminen on mielestäsi paha (eikä siis missään nimessä mukava) heti yhden pahan teon tai ajatuksen kautta. Minä yritän nähdä asiat vähän laajemmin.

En ymmärrä miten pedofiili on hyvä ja mukava.

Et sitten pysty kertomaan miten Soini on rasisti tai homovastainen.

Vierailija
48/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen nimensä on Ayshe (ja tuossa Y:m päällä pitäis olla umlayt) hän laulaa kauniisti. Hän ottaa lapsieni syliin kun lapseni niin pyytää. Hän riisuu huntunsa (kaikkien miestwn nähdenkin) ja pitää päänsä ylpeästi pytyssä. Ja hän aloittaa tarinoiden kertomisen.

Hän kulkee kadulla - Suomessa ei yksin uskalla - miehensä kanssa. Hän pitää "kyynärkoukkua" miehensä käsivarressa. he menevät ostoksille.

Hän ottaa koriin mitä tahtoo.

Välillä hän kysyy mieheltä tahtoisiko mies jotain erityistä. Hän menee miehensä kanssa kassalle. He maksavat. HE OVAT KUMMATKIN TÖISSÄ JA MAKSAVAT VEROT SUOMEEN. Mies saattaa hänet kotiin. Avaa oven, kantaa ostokset. Palaa töihin. Tänään on Pitkä päivä.

Ayshe aloittaa ruuanteon.

Kysyn, häiritsenkö? tarviaanko apua?

"Oletko kiltti ja katsot lasen perään?" Hän kysyy. Ay tekee ruokaa, lapset pelaavat omia pelejään, juttelen sivussa Ay'n kanssa.

"Olen niin kiitollinen" Ay sanoo .

"mieheni ******** olisi päässyt hengestään kotimaassamme, mielipiteidensä vuoksi. Täällä saimme turvan. "

.... ...

Ayshe ja hänen miehensä tulivat meille poliittisina pakolaisina.

Ensitöikseen he opetteleviat Suomen kielen ja Suomen kultturiin.

Kummatkin käyvät töissä.

kummatkin maksavat lasten päivähoidosta.

Kumaatkin maksavat verot suomeen.

Kummatkin osavat puhua Suomenkieltä, Englanninkieltä ja Arabiaa.

Kumatkaan eivät nosta avustuksia sosiaalitoimistosta.

Kummatkin asuvat yhdessä.

Aivan tavallisessa pienessa 58 neliön kerrostaloasunnossa.

Ihmiset tykkäävät heistä.

Aysche ja hänen perheensä ovat muslimeja.

Ei siitä muuten tiedä, paitsi että Aysche pitää sifonkihuivia hiusten peittona.

Nämä ovar hyviä muslimeja.

Ennenkaikkea nämä ovat hyviä ihmisiä.

Vierailija
49/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lapsuusystäväni, joka kääntynyt islamiin... Ei se kivuus minnekään siinä kadonnut.

Yksi työkaveri, käännynnäinen myös. Hauska nainen, rento ja huumorintajuinen

Yksi turkkilainen mies. Luonteeltaan vähän ehdoton eri asioissa, ei kuitenkaan uskonasioihin liittyviä, avoin ja suvaitseva

Vierailija
50/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten pedofiili on hyvä ja mukava.

Et sitten pysty kertomaan miten Soini on rasisti tai homovastainen.

Soinihan ON rasisti ja homovastainen .... ja lisäksi vihaa naisten oikeutta päättää NAISTEN omista asioista.

Vierailija
51/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, en. Tunsin teini-iässäni muutamia vuosipareja sitten monta muslimipoikaa. Nykyään mietin, että miksi hengasin heidän kanssaa iltojani. Kavereilla oli vaan helppo valkoinen pillu mielessä ja inhottavaa porukkaa. Onneksi en antanut.

Vierailija
52/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänestä ja miksi on kiva.

Nuorimmaisemme opettaja tarhassa, kun han oli 2v. Ihana naisihminen , mahtava pienten lasten kanssa, oikea super aitihahmo :)

Vanhemman lapsen koulussa, luokanopettajan apulaiset ovat olleet muslimeita, osa ihan huivit paassa

Asumme Aasiassa

Vierailija
53/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla yhdessä asiassa mukava ja toisessa ihan täysi k-pää. Useimmat ihmiset eivät suvaitse muiden jyrkästi eroavia mielipiteitä. Esim. mukava luterilainen saattaa vihata homoja, mukava punavihervasuri persuja, mukava persu luonnonsuojelijoita, mukava muslimi juutalaisia.

Harvassa ovat ne, jotka tulevat aidosti toimeen kaikkien kanssa, koska ovat hienotunteisia ja sydämeltään sivistyneitä.

Vierailija
54/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tulee suvaitsevaisuus testattua.

Vierailija
55/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta he ovat maallistuneita, kuten me suomalaiset luterilaisetkin. Juo, osa polttaa, ja ei paastoa tai käy moskeijassa kuin häissä ja sellaisissa.

Vierailija
56/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. tunnen. Kuuluu Suomeen kauan sitten muuttaneeseen tataarisukuun, on varmaan neljännen polven suomalainen, täällä syntynyt, koulunsa käynyt, puhuu suomea äidinkielenään. ja on sukunsa tradition mukaisesti muslimi.

Mutta tätähän et halunnut kuulla, koska sinun mielessäsi muslimit ovat kaikki arabeja, tai somaleja, jotka sortaa naisia, pakottaa heidät kaapuihin ja ympärileikkaa sekä tyttö- että poikalapsensa? Ja ovat pelottavia ulkomaalaisia, jotka ovat tänne tulleet viemään suomalaisten rahat ja naiset?

Yhtä totta kuin väittää, että kaikki suomalaiset miehet hakkaavat vaimojaan. Jotkut hakkaa, suurin osa ei. Niin löytyy muslimeistakin ihmisiä hyvin erilaisilla taustoilla.

Siksi kysymys on äärettömän typerä, ja osoittaa kysyjän ennakkoluuloisuutta.

Lähtökohta on se, etten tunne muslimeita. Olisi sekin siis ennakkoluulo, jos uskoisin että kaikki muslimit ovat kivoja vaikka en tunne yhtäkään.

Vedit aika pitkälle menevät johtopäätökset muutenkin persoonastasi. Metsään meni. Suosittelen olemaan vähemmän ennakkoluuloinen niin maailma pelastuu. ;)

ap

Vierailija
57/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut jokusenkin muslimin. Kaikki ovat olleet pahoja. Usea on ollut koraanimölisijä. Normaali elämä on ollut mahdotonta, koska koraani. Aina jotain pieniä tai isoja juttuja (ei voi syödä/juoda sitä sun tätä; suututaan, kun kysytään ihan perusjuttuja; erikoisjärjestelyt sun jonkin asian mukaan, koska on muslimi). Yksi oli melkein kuin normaali ihminen, mutta tuli ilmi, että kävi moskeijoissa ja uskoi. Eli lähtökohtaisesti paha.

Uskon kyllä, että suomentataarit ja useat Venäjän muslimit ja bosnialaiset on ok, koska ei ne oikeasti mitään muslimeita oo.

Tässähän tuli jo mainio testi esille:

Polta muslimin edessä koraani. Niin tulee suvaitsevaisuus testattua.

Vierailija
58/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kristitty hymyilee nätisti? Tuskin.

Vierailija
59/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut jokusenkin muslimin. Kaikki ovat olleet pahoja. Usea on ollut koraanimölisijä. Normaali elämä on ollut mahdotonta, koska koraani. Aina jotain pieniä tai isoja juttuja (ei voi syödä/juoda sitä sun tätä; suututaan, kun kysytään ihan perusjuttuja; erikoisjärjestelyt sun jonkin asian mukaan, koska on muslimi). Yksi oli melkein kuin normaali ihminen, mutta tuli ilmi, että kävi moskeijoissa ja uskoi. Eli lähtökohtaisesti paha.

Uskon kyllä, että suomentataarit ja useat Venäjän muslimit ja bosnialaiset on ok, koska ei ne oikeasti mitään muslimeita oo.

Tässähän tuli jo mainio testi esille:

Polta muslimin edessä koraani. Niin tulee suvaitsevaisuus testattua.

esimerkiksi siitä, miten penaalin terävimmät kynät eivät osu rasistien joukkon :D.

Vierailija
60/115 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ystävällisiä ja kohteliaita. Huumorintajuisia jne. lisäksi ovat eläneet muutenkin koko ikänsä jo länsimaissa, joten suhtautuvat "oikein" länsimaiseen kulttuuriin eivätkä siis pakota burkhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi