Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nykyaikana helpompi pettää vai alhaisempi moraali?

Vierailija
10.03.2023 |

Viimeisen kahden vuoden aikana neljä eri miestä on lähestynyt minua romanttisessa mielessä, kaikki olleet varattuja. Kaksi heistä ollut kihloissa, yksi naimisissa ja yksi parisuhteessa. Jokainen on minun kanssa puuhastellut sitä ja tätä, pidemmänkin aikaa.

Lopulta paljastui kaikkien kanssa, että ovat suhteissa, mutta silti olisivat halunneet jatkaa. Itse en. Miten elämääni osuu vain tällaisia miehiä? Missä rehdit ja rehelliset ovat? Alan menettää uskon täysin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet kertonut kumppaneille?

Vierailija
2/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Kerran yksi nainen soitti minulle asiasta, käskin jutella miehensä kanssa. Minua ei kiinnosta osallistua draamaan kun en sitä ole hakenut. Tällaisissa asioissa mielestäni kannattaa luottaa aina omaan intuitioon, se harvoin pettää.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen miesten pettäminen oli suorannainen normi ja valtiolla oli bordelleja, joten pettämistä ei voinut harjoittaa kuin naiset. Mitään moraalia ei ole ikinä ollut miehille, ennen vain  ollut hyväksyttyä sikailla miten sattuu eikä sitä ole sanktioitu. Moraali ja hyveellisyys on koskenut vaatimuksena vain naisia jotka katsottiin miehen omaisuudeksi.  Nyt on kaikki samalla viivalla ja siksi näyttää siltä että mukamas pettämistä on enemmän.

Vierailija
4/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia olen itsekin sinkku ja tulen luultavasti aina olemaan. Parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa.

Vierailija
5/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennenkin hypittiin vieraissa. Omassa ja miesystäväni suvussa on paljon au-lapsia. Äidillänikin on sisaruksia, jotka syntyneet silloin, kun vielä ei ollut pakko isyyttä tunnustaa. Mummoni veljellä myös jälkeläisiä ympäriinsä. Sitten vielä he, joista ei tiedetä.

Naisten vieraissa hyppiminen on nykyään yleisempää.

Vierailija
6/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ennenkin hypittiin vieraissa. Omassa ja miesystäväni suvussa on paljon au-lapsia. Äidillänikin on sisaruksia, jotka syntyneet silloin, kun vielä ei ollut pakko isyyttä tunnustaa. Mummoni veljellä myös jälkeläisiä ympäriinsä. Sitten vielä he, joista ei tiedetä.

Ikuinen dilemma. Käyvätkö miehet enemmän vieraissa kuin naiset? Kun kuitenkin vieraissa käyminen yleensä vaatii sen ulkopuolisen kumppanin joka yleensä on vastakkainen sukupuoli 😎😂

Vierailija
7/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen dilemma. Käyvätkö miehet enemmän vieraissa kuin naiset? Kun kuitenkin vieraissa käyminen yleensä vaatii sen ulkopuolisen kumppanin joka yleensä on vastakkainen sukupuoli 😎😂

Ei se toinen osapuoli ole mitenkään vastuussa pettäjän suhteesta, se on vastuussa vain omasta suhteestaan jos sellaisessa on. Minunkin isoisä tehtaili näitä au lapsia ja oma vaimo synnytti 1-2 lasta vuosi, kunnes mies kuoli. Ei se näiden vapaiden naisten vika ollut, että äijä on petollinen, hän oli vastuussa käytöksestään vain mummilleni.

Vierailija
8/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta ennen se nainen oli naimaton. Siitäpä tiedettiin, kun syntyi lapsia, vaikka ei ollut avioliitossa. Toki oli avioliitossa syntyneitä, joiden isä oli joku muu kuin se aviopuoliso. Nämä lapset oli automaattisesti sen aviomiehen. Naisten pettäminen avioliitossa oli hankalampaa. Naisella kun oli se velvollisuus huolehtia lapsista.

Vierailija
9/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se toinen osapuoli ole mitenkään vastuussa pettäjän suhteesta, se on vastuussa vain omasta suhteestaan jos sellaisessa on. Minunkin isoisä tehtaili näitä au lapsia ja oma vaimo synnytti 1-2 lasta vuosi, kunnes mies kuoli. Ei se näiden vapaiden naisten vika ollut, että äijä on petollinen, hän oli vastuussa käytöksestään vain mummilleni.

Totta. En sanonut mitään siitä kenen vastuulla jokin on. Yleensä tietenkin pettäjä itse vastaa teoistaan.

Vierailija
10/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
11/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Kerran yksi nainen soitti minulle asiasta, käskin jutella miehensä kanssa. Minua ei kiinnosta osallistua draamaan kun en sitä ole hakenut. Tällaisissa asioissa mielestäni kannattaa luottaa aina omaan intuitioon, se harvoin pettää.

-Ap

Olen kanssasi Ap samaa mieltä.

Vierailija
12/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno jatkuu kuten aina. Pettämistä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Miesten vaan tuntuu olevan mahdotonta hallita itseään mitenkään. Sitten tulee sukurutsaisia perheitä, kun lapset eivät tiedä kuka isä on ja mitään isän suvusta.

Vierailija
13/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen naimisissa oleva perheenäiti ja miehet suorastaan jonottavat syliini. Yleensä ovat nuorempia kuin itse olen. Imarteleehan se, mutta yhteisen ajan löytäminen on työlästä.

Vierailija
14/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nykyään?

Aikanaan pettäminen oli miehen "oikeus". Etenkin jos vaimo oli raskaana tai oltiin reissussa.

Nykyään vaan maailma on pienentynyt ja vaihtoehtoja on muitakin kun kuin naapuruston naiset ja maksulliset. Toisaalta vaimojen ei myöskään tarvitse sietää tätä samalla tavalla ja kiinnijäämisen riskikin on kasvanut huomattavasti.

Vierailija
15/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en antaisi näille perheenrikkojille ja muille miesten nielijöille ihan puhtaita papereita, vaikka itse ovatkin sinkkuja, edistävät huonoa kulttuuria ja lähitulevaisuudessa joutuvat usein maistamaan omaa lääkettään, kun aina jostain löytyy joku uusi, nuorempi ja entistä katalampi vamppaaja.

Vierailija
16/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisellä koskaan ollut moraalia? Oli mies tai nainen? Rahan perässä ja niin edelleen. Kuka hullu tämmöiseenkin paskaan haluu lisääntyä? Miksi?

Vierailija
17/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaisempi moraali ja lyhytnäköisempi oman edun tavoittelu mentaliteetti :/

Ennen oli korkeampi moraali ja ajateltiin omaa nokkaa pidemmälle ja mahdollisia seurauksia kustakin toimesta tulevaisuudessa.

Jokaisella teolla on seurauksensa.

Vierailija
18/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin milloin? Aina sitä on petetty.

Vierailija
19/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tutkimusten mukaan ihmiset suhtautuvat nykyään tiukemmin pettäiseen kuin vaikka 70- tai 80-luvuilla. Joten ei se moraali ole ainakaan löystynyt.

Vierailija
20/29 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhaisempi moraali ja lyhytnäköisempi oman edun tavoittelu mentaliteetti :/

Ennen oli korkeampi moraali ja ajateltiin omaa nokkaa pidemmälle ja mahdollisia seurauksia kustakin toimesta tulevaisuudessa.

Jokaisella teolla on seurauksensa.

Tirskis. Ei todellakaan ollut.

Mutta mahdollisena seurauksena ennen ehkäisyvälineitä oli lapsi, joka joskus pakotti ajattelemaan. Nyt ei ole noin rankkaa seurausta tiedossa.

Kyllä silti oli isäntiä jotka panivat piikojaan paksuksi vaimoaan samalla pettäen, ja duunariplikoille samaa tekeviä tehtaan patruunoita. Kuninkaallisten ja aateliston parissa rakastajat ja rakastajattaret olivat itsestäänselvyys.

Ja milloin se sinun "ennen vanhaan" edes on mahtanut olla. Kyllä ainakin isäni 60-luvulla pettää osasi.