Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri palautti kaikki lainaamani vauvanvaatteet,

Vierailija
22.02.2012 |

vauvalelut ja jopa turvakaukalon likaisena. Osa vaatteista oli mennyt täysin pilalle. Oma kakkonen syntyy näinä päivinä ja olipas kiva saada takaisin lasti likaisia ja pilalle menneitä tavaroita. Pahoitin todellakin mieleni! Nyt alkaa sitten kova siivousurakka, kaikki vaatteet pitää pestä ja osaa koettaa pelastaa tahranpoistolla. Pestäväksi jäävät myös käsin kaikki tahmaiset lelut, oksennukselta haisevat pehmot ja turvakaukalo.

Olenko turhamainen vai valitanko aiheesta?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, sen riskin todella tiesin että voi mennä rikki enkä tietty olis lainannut jos ois ollut niin tärkee, mut ärsyttää et ei mitään pahoitteluita tms...

Vierailija
2/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet ja on ollut selvää että pitää sinulle vielä palauttaa, niin vihainen olisin minäkin.

Itse en edes kehtasi palauttaa toisen omaisuutta tuossa kunnossa, olisin suosiolla tarjonnut rahaa tavaran tilalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta lainatut tavarat palautetaan puhtaina ja vaatteet silitettyinä. Kulumista ja tahroja tulee vauvanvaatteisiin käytössä, se on selvä, ja tämä pitää tajuta jo silloin, kun niitä antaa lainaksi.

Minä olen yleensä laittanut palautukseeni vähän ekstravaatteita (siistejä kierrätettyjä) korvaamaan kulutusta, jos omistajalla on tulossa käyttöä vaatteille.

Vierailija
4/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ovat siinä kunnossa ettei pesemällä lähde niin harmittais muakin.

Vierailija
5/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et sanonut kaverille tiukan ystävällisesti, että ole hyvä ja puhdista nämä ensin ja tuo sitten takaisin?

Vierailija
6/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on tosi kiva kaveri ja olemme läheisiä. Tuo oli kyllä täysi yllätys, että tavaralla ei ole hänelle mitään arvoa. Jotenkin jopa vähän yllätti, että miten hän oikeasti sai kaiken pilalle - siis ihan kovat lelutkin. Kaikissa oli tahmaa ja olisikohan puklua tai mitä lie niissä rakenteissa ja saumoissa. Patterit kaikissa patterikäyttöisissä aivan lopussa. Mä oon täällä tosiaan ihan vihoviimeisilläni raskaana ja oikeasti itkin kun availin pusseja ja huomasin mikä on homman nimi. En tarkalleen ottaen saanut edes kiitosta tavaroiden lainasta enkä todellakaan mitään vastineeksi. Niin ja unohdin sanoa, että jouduin pyytään tavaroita takaisin kolme kertaa. Siitäkin tuli turhaa stressiä.

ap

Vierailija
7/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaattet pitää pestä jos ne on puhtaana ottanutkin.... Itse olisin varmaan sanonut jotain tylyä...! Tahroja ja pukluja tulee aina, jos on lainannut niin ne pitää hyväksyä.

Itse en lainaa mitään, enkä ota lainaan mitään vauvanvaatetta. Olen tarkka pesijä, joten en haluis saada takas kulahtaneita vaatteita! Lahjoitan, mutten lainaa.....

Vierailija
8/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme tunteneet vasta alle kaksi vuotta. Kaveruus ei ole kuitenkaan niin syvällistä että kehtaisin sanoa. On tämä tietenkin väärä foorumi nurista asiasta mutta en ole ihan varma mikä menee hormonien piikkiin ja mikä on oikeutettua.

ap

Vierailija
9/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan syystä suutuit.

Mun kaveri lainas vaatteita eteenpäin omalle kaverilleen mitään multa kysymättä, kertomatta. Tämä kvaeri onneksi oli tarkka ja piti vaatteet hyin ja sain jopa paketin uudelle vauvalle jossa oli joitain uusia vaatteita ja lelu kiitoksena lainasta. En viitsinyt sitten kertoa, et olivat luvatta lainassa.

Siskoni oli samaiselle kaverilleni lainannut (ilman lupaa taas) meidän kehtoa. Sitä ei koskaan palutettu, vaan se piti itse noutaa ja sitä oli säilytetty kylmässä ulkovarastossa ja oli täynnä hiiren paskaa:( Kiva peseminen ja desinfioiminen siinä sitten. Onneks eivät olleet puuta järstäneet. Pohjaan tosin oli tullut ohut halkeama, onneksi ei käyttöä ole haitannut eikä pahemmaksi mennyt vuosien saatossa.

Kehto meille tärkeä, lahjaksi saatu, antajan itse tekemä.

Vierailija
10/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloinkin vain jotain tyyliin turvakaukalo tms. Vaatteita en anna enkä ota lainaan, koska vaatteet nyt vain kuluvat käytössä ja toisaalta en kyllä muista mistä mikäkin vaate on tullut. Voin antaa vaatteet eteenpäin siinä vaiheessa kun itsellä ei enää ole niille käyttöä. Mutta ikinä en kehtaisi lainatavaraa palauttaa surkeassa kunnossa. Jos rikkoisin korvaisin tavaran.

Vierailija
11/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä toisten tavoista tiedä ja jos itsellä käyttöä vielä tavaroille pidän ne itselläni, jos taas ajattelen etten tarvitse annan pois tai myyn. kolmas itsellänikin tulossa ja aiemmista olen heti antanut tai myynnyt pois vauvatarpeet, olen kyllä itse saanut ystäviltä paljon käyttökelpoista tavaraa, mutta näistä olen yleensä maksanut jotain nimellistä tai ostanut esim. heidän lapsilleen jotain kiitokseksi, lainaan en ole ottanut ystäviltä kun en halua riitaa

Vierailija
12/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja nykyvaatteet, ainakin suuri osa on sellaista laatua että kestää max kahden lapsen käytön siistinä. Itse pesen aina ohjeen mukaan ja ärsyttää jos kallis vaate haalistuu ekassa pesussa! Legopaidan (25e) painokuvio haalistui heti, pitäisköhän reklamoida?!

Vierailija
13/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestasi!

Minä en anna tavaroitani kenellekään muulle kuin siskolleni lainaksi.

Olen tarkka ja huolellinen, joten saisin varmaan raivarin jos noin olisi käynyt. JÄlkiviisaus ei auta, mutta tiedät nyt ainakin, ettei lainaksi kannata entaa mitään sellaista, minkä haluaisit vielä käyttökelpoisen takaisin.

Koita jaksaa!

Vierailija
14/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se pitäisi tietää jo etukäteen. En minä ainakaan odota lainaamiani vaatteita takaisin samassa kunnossa, kun niitä kuitenkin on jo käytetty ja pesty. Ei kai se sinun kaverisi niitä koristeeksi hommannut?

Itse sain kaveriltani vauvanvaatteita lainaksi, ja yhteen valkoiseen fleecepukuun jäi keltainen läikkä, mikä ei lähtenyt tahranpoistolla eikä millään muullakaan. Sanoin siitä ja lupasin, että ompelen hänen kahdelle isommalle lapselleen fleece-puvut (takit+housut) siitä hyvästä. Itse sain pitää sen tahraantuneen vaatteen.

Vierailija
15/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne kuluu ja tahraantuu jne. ja itseni tuntien ne eivät säily uutena.

Vierailija
16/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo niin väliä! Tulee muuten ihan superahdistunut olo.. yritän ajatella, että ehkä mä nyt kuitenkin ylireagoin. Sitä mieltä mun mieheni ainakin on..

ap

Vierailija
17/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että olihan ystäväsi varmasti aikanaan tajunnut että kyse on lainasta, ja haluat tavarat jossain vaiheessa takaisin? Olisiko mahdollista, että hänellä olisi asiasta se käsitys että annoit ne hänelle omaksi? Selittäisi nimittäin sen, että jouduit useampaan kertaan niitä takaisin kysymään ja palautuivat lopulta sotkuisina, ikään kuin protestimaisesti.

Vierailija
18/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä toisten tavoista tiedä ja jos itsellä käyttöä vielä tavaroille pidän ne itselläni, jos taas ajattelen etten tarvitse annan pois tai myyn. kolmas itsellänikin tulossa ja aiemmista olen heti antanut tai myynnyt pois vauvatarpeet, olen kyllä itse saanut ystäviltä paljon käyttökelpoista tavaraa, mutta näistä olen yleensä maksanut jotain nimellistä tai ostanut esim. heidän lapsilleen jotain kiitokseksi, lainaan en ole ottanut ystäviltä kun en halua riitaa

Sen minäkin olen saanut tässä todeta, että mitään ei kannata lainata!

Mielummin sitten joko antaa tai myy pois.

Vierailija
19/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo niin väliä! Tulee muuten ihan superahdistunut olo.. yritän ajatella, että ehkä mä nyt kuitenkin ylireagoin. Sitä mieltä mun mieheni ainakin on..

ap

Et sä nyt ylireagoi, mutta ensi kerralla tiedät että lainaaminen ei ole kovin fiksua.

Mutta ainahan sitä voi olla jälkiviisas.

Eli nyt ajattelet niin, että ne on vaan vaatteita ja uudelle vauvalle ostat sitten uusia ihania vaatteita vaikka kirppikseltä tai huutonetistä.

Vierailija
20/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin antaa/myydä, mutta lainaamaan en rupea. Tosin mä en kyllä pysty ostamaan mitään kirppareilta/huutiksesta tms. koska en tiedä mitä kuvottavaa niissä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän