Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäiset ensi viikolla ja nimiongelmia edelleen! Nyt saa auttaa!

Vierailija
22.02.2012 |

Minulla on tyttölapsen ristiäiset tämän viikon viikonloppuna ja nimivaihtoehtoja on niin monta, että en osaa valita parasta. Pappi on tulossa kahville keskustelemaan ristiäisistä ja nimestä ylihuomenna, joten nimellä alkaa olla tosiaan kiire. Lapsella ei ole isää (!!), koska hän on luovutetusta spermasta keinohedelmöityksen kautta hankittu. :) Isältä ei siis saa tukea tässä nimen valinnassa, joten ajattelin kysyä täältä!

Olisin kiitollinen, jos kertoisitte näistä vaihtoehdoista parhaan mielestänne ja vaikka sen, mitä ei missään nimessä kannattaisi antaa. Arvostan eniten perusteltuja mielipiteitä, koska pelkkä "IHAN RUMA!!!!11" ei paljon auta ketään. Voitte ehdottaa myös uusia nimiä, jos siltä tuntuu. Etunimet tuntuu niin omalta, että niitä tuskin lähden enää vaihtamaan.

Olen puoliksi brasilialainen, joten nimissä näkyy brasilialaisuus tarkoituksella. Oma käyttösukunimeni on suomalainen, joten ensimmäiseksi nimeksi haluan antaa sellaisen, mikä on helppo Suomessa. En kuitenkaan kaipaa negatiivista palautetta toisien nimien "ulkomaalaisuudesta". Lapsi tulee oppimaan portugalin toisena äidinkielenään, eli varmasti on sinut nimensä kansssa. :)

Tässä siis vaihtoehtoja, joita olen miettinyt:

Laura Lilian

Maria Clara (Näistä Clara tulisi kutsumanimeksi)

Alisa Mariana

Olivia Linnea

Erika Elisabeth

Anna Clarissa

Helmi Eliana

Helena Larissa

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en lukenut ketjua loppuun ennen kommmentointia...

Onnea nimestä!

Vierailija
62/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eka nimi suomalainen ja toinen kansainvälisempi

Eikös suomen r-kirjain ole maailmalla vaikea?

Mä laittaisin tosi kansainvälisen eli Eeva Lilian

helmi on tällä hetkellä muotinimi ja se tarkoittaa myös helmeä, erika on kanerva ja se lausutaan joko erika tai eerika, anna on käskymuoto sanalle antaa, helenasta en tykkää, helen olisi parempi ja kansainvälinen.. että tämmöistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi Linda etunimeksi? Se on kaunis ja kansainvälinen ja lausutaan joka puolella maailmaa samalla tavalla :)

Vierailija
64/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on semmonen tilanne, että tässä olisi neljä nimiyhdistelmää "jatkossa" ja niistä pitäisi nyt valita paras. Varmasti sen ihan itse valitsen, mutta en pistä pahakseni jos saan mielipiteitä avuksi.

Jatkossa ovat:

Laura Lilian

Clara Eliana

Lilian Clara Maria

:)

Näistä valitsisin Laura Lilianin, vaikka aiemmin tuon Lauran tyrmäsinkin tavallisuutensa ja yleisyytensä takia. Lauraa enemmän inhoan Clara-nimeä,jota on vaikea lausua, jos se ei ole perinteinen Klaara. Ja tuosta Klaarasta tulee sitten mieleen niitä sarjakuvahahmoja...

Eli mieluiten Laura Lilian. Seuraavaksi Lilian Clara Maria.

Vierailija
65/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesti aikanaan alan naisiatyöväkeä kaikenlaisia tarvitaan

Vierailija
66/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vierastan noita ulkomaalaisia nimiä, mielestäni Helmi on todella kaunis nimi, samoin tuo Aliisa, mutta siis kahdella iillä kirjoitettuna. :)

Vierailija
67/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisestä viestistä pomppasi heti ylivoimaisesti parhaaksi Maria Clara. Muut ei sano mitään. Laura tylsä ja liian tavallinen suomalainen nimi. Mutta olet kaiketi jo ihastunut siihen ja Lilianiin, anteeksi vain aika lässy Lilli-Lissukka.

Ihan samoin ajattelin tuon listan lukaistuani.

Ja nimenomaan tuohon Claraan ihastuin. Todella kaunis, energinen ja sointuva nimi, eikä se ihan kaikista tavallisin! Mietin myös, että ihan perisuomalainen versio Klaara voisi olla kiva, mutta jos haluat kansainvälisen kirjoitusasun taustastasi johtuen niin Clara toimii kyllä myös.

Vierailija
68/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clara Elisabeth olisi aika hyvä yhdistelmä :)

Vierailija
69/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian, ehdottomasti.

Vierailija
70/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmiina Linnea?

Vierailija
71/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoin noita sinun nimiehdotuksiasi ap, tuli mieleen oletko kenties 18 vuotias?

Vierailija
72/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iris Laura Lilian - Iris ei ehkä niin yleinen kuin Laura (eihän siinä sinänsä mitään vikaa jos on yleinen nimi, Laura on tosi kaunis nimenä kyllä)

tai sitten:

Laura Iris Lilian

Iris vois olla myös kahdella i:llä jos se tuntuu paremmalta - Iiris

Mielestäni kolme nimeä kuulostaa paremmalta kuin kaksi, täähän on sit ihan kyllä mielipidejuttu, meidän perheessä kaikilla kolme, ja sukunimi lyhyt.

Vierailija
73/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki palsta mammojen unelma nimet samassa paketissa, ja pyörittelijöitähän riittää...

Opettelepa yhdyssanat ja se, ettei kannata tulla antamaan negatiivista palautetta aiheen vierestä. Tämä on minulle ihan oikea "ongelma" ja elämäntilanne, eikä mikään mammojen unelmanimien pyörittely. Mutta kiitos vaan arviostasi, vaikken sitä pyytänytkään. :)

sen lisäksi, että saa globaalin peppipitkätossunimen ja Gunilla-äidin :D

Vierailija
74/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta olla kuitenkaan ehdottamatta nimeä Silvia!

Silvia Clarissa

Silvia Mariana

Ja kun kuvailit lastasi, tuli mieleen Lumikki. Eli sen voisi vielä laittaa kolmanneksi nimeksi.

Vierailija
75/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noista mun suosikki. Persoonallinen ja kaunis, brasilialaisuus vahvasti mukana, eikä varmastikaan liian yleinen!

Tai Lilian Clara Maria. Mutta ei Lauraa. Tuo Clara on niin upea nimi! :)

Nyt on semmonen tilanne, että tässä olisi neljä nimiyhdistelmää "jatkossa" ja niistä pitäisi nyt valita paras. Varmasti sen ihan itse valitsen, mutta en pistä pahakseni jos saan mielipiteitä avuksi.

Jatkossa ovat:

Laura Lilian

Clara Eliana

Lilian Clara Maria

:)

Vierailija
76/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi Linda etunimeksi? Se on kaunis ja kansainvälinen ja lausutaan joka puolella maailmaa samalla tavalla :)

Linda tarkoittaa portugaliksi kaunis, eikä se ole siellä yleisesti nimenä tunnettu. :) Ei siis käy, valitettavasti.

Vierailija
77/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoin noita sinun nimiehdotuksiasi ap, tuli mieleen oletko kenties 18 vuotias?

En, olen 25-vuotias. Kuinka niin? Onko niin "lapsellisia" vaihtoehtoja vai?

Vierailija
78/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eka nimi suomalainen ja toinen kansainvälisempi

Eikös suomen r-kirjain ole maailmalla vaikea?

Mä laittaisin tosi kansainvälisen eli Eeva Lilian

helmi on tällä hetkellä muotinimi ja se tarkoittaa myös helmeä, erika on kanerva ja se lausutaan joko erika tai eerika, anna on käskymuoto sanalle antaa, helenasta en tykkää, helen olisi parempi ja kansainvälinen.. että tämmöistä

Ei r ole ollenkaan vaikea kirjain monessakaan paikassa. Brasiliassa ei myöskään. Laura esimerkiksi sanotaan siellä ihan niin kuin Suomessakin, samoin Clara ja muut ovat hyvin tavallisia nimiä. :)

Eevasta en pidä, sanoin jo aikaisemmin. Kiitos kuitenkin ehdotuksestasi!

Ja Erika on kanerva yhtä paljon kun Lilian lilja. Että molempi pahempi. :) Kaikki nimet tulevat jostain. Tiesitkös että Laura tarkoittaa laakeriseppelettä ja Eevallakin on oma merkityksensä?

Vierailija
79/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mun suosikki ja jos meille tulisi vielä tyttö, hänestä tulisi ehdottomasti Amelia! :)

Ameliasta en pidä. Tulee mieleen ne susitytöt Amala ja Kamala, vaikka kaukaa viedäänkin. :) Amelia ei lisäksi ole suomalainen eikä brasilialainen.

Lapseni päiväkodissa oli Lilian, ihan suomalainen tyttö, eikä tuo nimi mitenkään vaikealta tuntunut. Kaunis nimi, vääntynee ajan kanssa Lilliksi :)

Lisa Maria

Vera Lilian

Eva Eliana

Aijaa kiva kuulla. Mietin paljon tuota Liliania nyt illalla ja aamulla. Se saattaisi olla jopa kivampikin etunimi kuin Laura. Laura on kaunis, mutta se on niin yleinen Suomessa 30-vuotiaiden keskuudessa. Lisa ja Eva ovat minusta tylsiä, Vera on ihan kiva! Täytyy miettiä tätäkin. :)

En tosi ymmärrä miksi lapselle pähkitään tuota toista nimeä niin kauheasti, koska eihän sitä käytetä. Yksi nimi riittäisi hyvin. Minäkään en ole koskaan toista nimeäni käyttänyt kuin jossain virallisissa asiapapereisa. Nykyäänhän on sosialliturvatunnukset, niin toiselle nimellä ei ole mitään merkitystä ihmisen tunnistamisessa. Isälläni oli vain yksi nimi, ja itse olen inhonnut toista nimeäni, siski lapsellani on vain yksi nimi.[i/]

Clara Lilian on tosi kaunis! Mietin sitä vakavissani itseasiassa juuri. :) Minä arvostan kauniita nimiä ja olen itse "kärsinyt" rumasta ja sopimattomasta toisesta nimestäni koko elämäni. Aina kun se tulee esille, mikä tapahtuu harvoin mutta ihan tarpeeksi usein, niin ei paljon mieltä lämmitä. Etunimeni on Vanessa ja entinen toinen nimeni Kyllikki. Repikääpä siitä yhdistelmästä hauskaa. No, vaihdoin toisen nimeni Kristinaksi. :D

Pitäisi tietää minkä tyyppinen sukunimi on.

Suomalainen suomalaiselle-periaatteen kannattajana vieroksun noita vierasperäisiä nimiversioita, joita lähes kaikki kakkosnimet sinulla on. Siis Mariana Elisabeth Clarissa Larissa Eliana Olivia- ei ei ei... jos sukunimi on ei-suomalainen niin ehkä sitten. Larissa vain jos on venäläisiä sukujuuria. Ensimmäiset etunimet sen sijaan ovat suurimmaksi osaksi hyviä. Helena ei varmaan juuri nyt ole kovin yleinen.[i/]

Olisitpa vaivautunut selaamaan keskustelua ja lukemaan edes aloitusviestin kunnolla. Minä olen kertonut melkeinpä suoraan oman sukunimeni täällä. Sen voi päätellä helposti siitä mitä olen kirjoittanut ja jos ei ihan oikeaan osuisikaan, niin hyvin lähelle. Toisen nimen aion antaa "ulkomaalaisemman", anteeksi vaan. Minulle toinen kulttuurini on tärkeä ja ulkomaalainen toinen nimi ei lapsen elämää häiritse niin kauan kun se on kauniisti lausuttavissa.

Vierailija
80/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ap sinun kanssasi samanlaisessa tilanteessa jokunen vuosi sitten. Tyttärelle piti löytää kaksikieliseen ja -kulttuuriseen perheeseen sopiva nimi. Kriteereinä oli kansainvälisyys, turhien krumeluurien ja prinsessamaisuuksien välttäminen sekä se, että nimi lausuttaisiin edes joten kuten samalla tavalla kummassakin kielessä. Lisäksi haluttiin nimi, joka äänetään samoin kuin kirjoitetaan.

Nimiehdokaslista kuulosti hyvin samalta kuin teillä. Siis yllättävän samalta, iso osa ehdottamistasi nimistä oli meidänkin listalla! Lopulta päädyttiin antamaan tyttären nimeksi Laura.

En tiedä kuinka yleinen nimi Laura Brasiliassa on, mutta ehkä haluaisin tuoda brasilialaisia sukujuuria nimessä esiin ja siksi esim. Laura Mariana olisi mielestäni kaunis ja sopiva yhdistelmä (eikä omasta mielestäni ollenkaan liian kova).

Laura ei ole niin yleinen Brasiliassa kun Suomessa, mutta ehdottomasti nimenä tunnettu ja kivana sellaisena. Ei siis ole mikään outous tai ihmetyksen aihe ollenkaan eikä missään päin. :)

Itsekin haluaisin ihan kunnolla brasilialaisia juuriani nimeen, mutta se ei nyt taida onnistua niin kuin toivoin. Oikeastaan ihan hyvä, sillä "outouksiin" en halua mennä. Lilian esimerkiksi on nimi Brasiliassa, vaikkei sekään kovin yleinen. Mariana on hyvinkin brasilialainen jo, mutta sekin paljon muualla käytössä. :) Täytyy miettiä! Laura Mariana on jotenkin liian tylsä.. :D Hah, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän