Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäiset ensi viikolla ja nimiongelmia edelleen! Nyt saa auttaa!

Vierailija
22.02.2012 |

Minulla on tyttölapsen ristiäiset tämän viikon viikonloppuna ja nimivaihtoehtoja on niin monta, että en osaa valita parasta. Pappi on tulossa kahville keskustelemaan ristiäisistä ja nimestä ylihuomenna, joten nimellä alkaa olla tosiaan kiire. Lapsella ei ole isää (!!), koska hän on luovutetusta spermasta keinohedelmöityksen kautta hankittu. :) Isältä ei siis saa tukea tässä nimen valinnassa, joten ajattelin kysyä täältä!

Olisin kiitollinen, jos kertoisitte näistä vaihtoehdoista parhaan mielestänne ja vaikka sen, mitä ei missään nimessä kannattaisi antaa. Arvostan eniten perusteltuja mielipiteitä, koska pelkkä "IHAN RUMA!!!!11" ei paljon auta ketään. Voitte ehdottaa myös uusia nimiä, jos siltä tuntuu. Etunimet tuntuu niin omalta, että niitä tuskin lähden enää vaihtamaan.

Olen puoliksi brasilialainen, joten nimissä näkyy brasilialaisuus tarkoituksella. Oma käyttösukunimeni on suomalainen, joten ensimmäiseksi nimeksi haluan antaa sellaisen, mikä on helppo Suomessa. En kuitenkaan kaipaa negatiivista palautetta toisien nimien "ulkomaalaisuudesta". Lapsi tulee oppimaan portugalin toisena äidinkielenään, eli varmasti on sinut nimensä kansssa. :)

Tässä siis vaihtoehtoja, joita olen miettinyt:

Laura Lilian

Maria Clara (Näistä Clara tulisi kutsumanimeksi)

Alisa Mariana

Olivia Linnea

Erika Elisabeth

Anna Clarissa

Helmi Eliana

Helena Larissa

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita lapselle nimeksi Clara Mariana, siinä olisi luonnetta ja tulisi myös brasilialaistausta mukaan. Olisi erittäin kaunis ja vähän erikoisempi nimi:)

Vierailija
82/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisestä viestistä pomppasi heti ylivoimaisesti parhaaksi Maria Clara. Muut ei sano mitään. Laura tylsä ja liian tavallinen suomalainen nimi. Mutta olet kaiketi jo ihastunut siihen ja Lilianiin, anteeksi vain aika lässy Lilli-Lissukka.

Ihan samoin ajattelin tuon listan lukaistuani.

Ja nimenomaan tuohon Claraan ihastuin. Todella kaunis, energinen ja sointuva nimi, eikä se ihan kaikista tavallisin! Mietin myös, että ihan perisuomalainen versio Klaara voisi olla kiva, mutta jos haluat kansainvälisen kirjoitusasun taustastasi johtuen niin Clara toimii kyllä myös.

Clara on kyllä kaunis. Klaara ei meiltä taida onnistua, koska se lausuttaisiin ihan hassusti Brasiliassa vaikka kertoisinkin sen olevan sama nimi kuin Clara. :)

Laura Lilian ei minustani ole yhtään lillilissukka nimi, koska Laura ei ole mikään hissukka. Siinä on r, joka tuo nimeen hyvinkin paljon ryhtiä. Eivätkä nimet alkukirjaimistaan huolimatta ole liian samanlaiset. :)

Mutta vastatkaapa, onko Clara liian korni suomalaiseen sukunimeen? Vrt: Clara Viiala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita lapselle nimeksi Clara Mariana, siinä olisi luonnetta ja tulisi myös brasilialaistausta mukaan. Olisi erittäin kaunis ja vähän erikoisempi nimi:)

Kiitos ehdotuksesta! Edelleen mietin tässä sitä suomalaista sukunimeä. Clara Mariana Viiala on aika raju. Brasilialaisuutta olisi kyllä kivasti ja Marianasta pidän. :) Täytyy nyt pohtia vielä tämä ja huominen.

Vierailija
85/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ristiäiset :)

Vierailija
86/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ristiäiset :)

Vierailija
87/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ehdotuksesta! Edelleen mietin tässä sitä suomalaista sukunimeä. Clara Mariana Viiala on aika raju. Brasilialaisuutta olisi kyllä kivasti ja Marianasta pidän. :) Täytyy nyt pohtia vielä tämä ja huominen.

Clara Mariana Viiala ei ole lainkaan huono, siitä vain jos nimi muuten miellyttää. Ainakin nimi jää helpommin ihmisille mieleen, toisin kuin esim Helmi Linnea Viiala. Minusta on kiva että sukujuuret näkyvät. Kuitenkaan ei ole mikään "kikkailunimi" vaan ihan oikeita perusnimiä kumpikin.

Vierailija
88/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätein, tykkään :) Nuo nimetkin sointuu yhteen parhaiten.

Vierailija
89/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia Linnea ei mielestäni jotenkin rimmaa yhteen.

Vierailija
90/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian

Laura Maria

Clara Maria

Clara Lilian

Tai sitten etunimeksi Karla ja toiseksi nimeksi Maria tai Lilian.

Ei kolmatta nimeä, se on täysin turha.

Vierailija
91/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukunimi la-päätteinen, sopii hyvin koska nimessä on myös l-kirjain. Marianassa on hyvin myös suomalaisuuteen sopivaa, sopii hyvin sekä Suomeen että ulkomaille. Sen perään sopii suomalainen sukunimi

Vierailija
92/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kaunis, runollinen nimi ilman turhaa kikkailua. Voisi olla vaikka taiteilijan tai nobelistin nimi, toisin kuin ehkä joku Larissa Olivia. Oma nimeni on Maria ja pidän sitä kauniina ja ulkomaillakin on ollut helppoa, kun nimi on niin kansainvälinen.

Minkä valitsit?

Vierailija
93/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sointuva, hienostunut ja kansainvälinen.

Vierailija
94/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kaunis, runollinen nimi ilman turhaa kikkailua. Voisi olla vaikka taiteilijan tai nobelistin nimi, toisin kuin ehkä joku Larissa Olivia. Oma nimeni on Maria ja pidän sitä kauniina ja ulkomaillakin on ollut helppoa, kun nimi on niin kansainvälinen.

Minkä valitsit?

Tytöstä tulee juurikin Clara Maria! :)

Hassua, kun ehdotit just tuota samaa nimeä! Se oli vielä pitkään tänään Clara Mariana, mutta päädyin siihen, että Claran ollessa jo helppo mutta vähän ulkomaalainen, on toinen nimi kivampi Mariana kun Marianana (taipuupa tyhmästi). :D

Olen tosi tyytyväinen nimeen! Olin hyvin malttamaton ja kerroin nimen äidille ja isällekin sekä sisaruksilleni. Tarkoitus ei ollutkaan alunperin salailla, mutta en vain oikeasti keksinyt sitä oikeaa nimeä. Äiti erityisesti tykkäsi nimestä ja piti siitä, miten se sopii myös hänen omaan kotimaahansa. :)

Meidän 55-vuotiaan papin nimi on muuten Laura. ;) Kaunis nimi tuo Laura ja jos minulle siunaantuu vielä toinen tyttö, niin mitä luultavimmi hänestä tulisi sitten Laura Lilian. Harmittaa ihan, miten en saanut noita kaikkia neljää nimeä Claralle laitettua. :) Mutta Laura ja Clara olisi kaunis sisaruspari! Ehkä vielä joskus..

Vierailija
95/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi mitään vaihtoehtojasi, mutta kun kuvailit tyttösi ulkonäköä, minulle tuli mieleen nimi Rosamund. En tiedä miksi. Ehkä jossakin kirjassa on ollut tyttösi näköinen hahmo tuolla nimellä. :)

Vierailija
96/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clara Maria

Vierailija
97/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilian on ehdottomasti kaunein nimi listallasi ja antaisin sen itse hiukan toisena versiona omalle tyttärelleni eli Liliana (mutta meillä siis vain poikia).

Laura on aivan liian tyypillinen ja "vanhanaikainen" omaan makuuni. Tunnen useita Lauroja ja kymmeniä nimeltä. Jopa Maria on harvinaisempi nimi tällä hetkellä.

Noista ehdottamistasi nimistä antaisin Lilian Erika. Clara on mielestäni "sarjakuvanimi", tulee mieleen useampia esim. Klaara Kotko Aku Ankasta ja sitten se Klaara-aviovaimo yhdessä sarjakuvassa. Nimenä se on myös hankala lausua, varsinkin pienten lasten. Mielestäni se on siis oikea tätinimien äiti!

Lilian Erika tai Lilian Aurora ovat mielestäni sopivan särmikkäitä nimiä. Itse kun satun pitämään monien inhoamasta Lotta-nimestä, niin varmaan antaisin omalle tytölleni nimeksi Lotta Lilian, joka siis on myös sopivan reipas nimiyhdistelmä. Toki Laurassakin on särmää, mutta nimenä se vain on niin tavis kuin olla ja voi.

Miten olisi Lilian Matilda? Erin Lilian?

Vierailija
98/132 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle ja pienelle Clara Marialle, todella kauniiseen nimeen päädyit! Ja kiva kun tulit kertomaan päätöksestäsi:)

Vierailija
99/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian - Kaks samalla kirjaimella alkavaa töksähtää mun suussa pahasti

Maria Clara - Maria olis ollut mun tytön nimi jos sellasen olisin saanu: Maria Anette Anastacia

Alisa Mariana- Henk.koht. en pidä Alisa nimestä

Olivia Linnea - Olivia on kiva

Erika Elisabeth - Ks. eka kohta

Anna Clarissa - Anna on hyvä kansainvälinen nimi

Helmi Eliana - Mun kaverin tyttö on Elenia ja on mun mielestä kauniimpi kuin Eliana, josta voidaan joskus kouluaikaan vääntää Eli Ana. Aika kiva sanaleikki lempinimen hankintaan :D

Helena Larissa - Helena oli mun anoppi :D :D

Vierailija
100/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian!!! Todella upea nimi Toimii kaikissa lämäntilanteissa! Ei siis kuulosta pelkästään joko lapsen tai aikuisen nimeltä ja kansainvälisyys on hieno juttu nimessä.

Lämpimät onnittelut vauvasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi