Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäiset ensi viikolla ja nimiongelmia edelleen! Nyt saa auttaa!

Vierailija
22.02.2012 |

Minulla on tyttölapsen ristiäiset tämän viikon viikonloppuna ja nimivaihtoehtoja on niin monta, että en osaa valita parasta. Pappi on tulossa kahville keskustelemaan ristiäisistä ja nimestä ylihuomenna, joten nimellä alkaa olla tosiaan kiire. Lapsella ei ole isää (!!), koska hän on luovutetusta spermasta keinohedelmöityksen kautta hankittu. :) Isältä ei siis saa tukea tässä nimen valinnassa, joten ajattelin kysyä täältä!

Olisin kiitollinen, jos kertoisitte näistä vaihtoehdoista parhaan mielestänne ja vaikka sen, mitä ei missään nimessä kannattaisi antaa. Arvostan eniten perusteltuja mielipiteitä, koska pelkkä "IHAN RUMA!!!!11" ei paljon auta ketään. Voitte ehdottaa myös uusia nimiä, jos siltä tuntuu. Etunimet tuntuu niin omalta, että niitä tuskin lähden enää vaihtamaan.

Olen puoliksi brasilialainen, joten nimissä näkyy brasilialaisuus tarkoituksella. Oma käyttösukunimeni on suomalainen, joten ensimmäiseksi nimeksi haluan antaa sellaisen, mikä on helppo Suomessa. En kuitenkaan kaipaa negatiivista palautetta toisien nimien "ulkomaalaisuudesta". Lapsi tulee oppimaan portugalin toisena äidinkielenään, eli varmasti on sinut nimensä kansssa. :)

Tässä siis vaihtoehtoja, joita olen miettinyt:

Laura Lilian

Maria Clara (Näistä Clara tulisi kutsumanimeksi)

Alisa Mariana

Olivia Linnea

Erika Elisabeth

Anna Clarissa

Helmi Eliana

Helena Larissa

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi Laura Lilian ja Clara Maria. Sointuvat parhaiten yhteen mielestäni.

Valitse itse pari suosikkia ja katso lastasi, minkä nimiseltä hän näyttää.

Vierailija
22/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian(a). Jos olette Suomessa, Claraa kutsutaan varmaan Klaaraksi. Ääntyykö H portugalin kielessä (Helmi - Elmi)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että Laura Lilian on taas saanut kannatusta!

Joku ehdotti Liliania etunimeksi ja sitä kieltämättä mietin, mutta se taitaa olla liian hankala suomalaiseen arkeen. Vaikka se onkin ihan helppo lausua ja kukaan tuskin sitä väärin sanoisi, niin mun mielestä se kuulostaa vähän tyhmpeeltä minun sukunimeni kanssa. Se olisi hyvin samalainen kun esim. Lilian Viiala (Oma sukunimeni on pieni kaupunki ja hyvin saman tapainen kirjaimiltaan. Nyt tulee kohta että terkkuja tutuille! :D)

Sitten sinulle, joka ehdotit monia nimiä. Kiitos paljon vaivannäöstäsi! Eivätpä nuo minun ehdotukseni "eriskummallisia" ole varmaan suomalaisellekaan ja siihen minä pyrinkin. Haluaisin juurikin kansainvälisen ja toimivan nimen.

Amanda = Kiva ja kaunis merkitys, mutta ei silti mun tytölle. En tiedä miksi

Anita = Tädin nimi

Aurora = Kaunis! Mutta mihin yhdistäisin? Lauran kanssa tulee liian raskas

Elina = Kiva, mutta koska olen aina pitänyt Elianasta niin Elina tuntuu väännökseltä. (Huvittavaa sinänsä kun suomalaiselle se on juurikin toisin päin!)

Elisa = Tulee mieleen mies, koska alunperin tämä oli miehen nimi

Elena = Kiva, mutta lausutaan Brasiliassa samalla tavalla kun Helena. Tietysti Suomessa siitä tuleekin ero. :) Mutta Elena on jotenkin Venäläinen.. Äh, en tiedä!

Ilona = Ei

Katariina = Kiva ja jotenkin aristokraattisen kaunis nimi! Taas kerran tulee ongelma, että mihin tämän yhdistäisi? Kun minä en pidä liian raskaista nimistä, mutten keksi mitään kivaa ja kevyttä etunimeksi!

Lenita = Airisto..

Mikaela = Miesmäinen liikaa. Danielle voisi ollakin (asiasta pullaan)!

Minea = Kaverin lapsonen :) Kaunis nimi kyllä!

Sandra = Kaunis nimi mutta jotenkin raskas taas

Sanelma = Ei

Sofia = Kaunis, mutta hyvin yleinen. Tätä voisin kyllä vielä miettiä! :) Vaikkapa Sofia Lilian? Tai Sofia Clarissa..

Susanna = Kiva, mutta maalaismainen :D

Teresa = Ei, rekkalesbonimi (sori)

Valma = Serkkutyttö

Vilma = Luulen että ei oikein sopisi brasilialaist en suuhun..

Venla = Ei. Liian Heinähattu ja Vilttitossu nimi

Vilja = Kiva!! Mutta.. Neljän viljan puuro ja sillee :D

Viola = Tosi kaunis (En edes alota siitä Viola-juustosta..), mutta jotenkin en tiedä ehdinkö sulattaan tätä ennen ristiäisiä. Kaunis kyllä, mutta erilainen.. HMM! :)

Vierailija
24/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi on siis suomalainen, hyvin lähellä sukunimeä "Viiala" niin merkityksineen (kaupunki) kuin kirjaimineen ja pituuksineenkin. Semmonen tavallisen kuuloinen, mutta harvinainen suomalaisasuinen sukunimi siis. Minusta tuo Katarina ei ihan täydellisesti soinnu tuonne loppuun Laura Lilianiin, mutta idea kolmannesta nimestä on hyvä! Oisko muita ehdotuksia?

Vierailija
25/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsoseni on semmoinen nätti pieni. Lumivalkea kermainen iho, tummanruskea laineileva tukka ja ruskeat silmät. :) Hän näyttää jotenkin Auroralta tai Lilianilta noista nimistä eniten, mutta kaikki vaihtoehdot sopii!

Saako eri yhdistelmiä ehdottaa?

Laura Lilian noista ehkä kuitenkin suosikki. Mutta mites Clara Lilian tai Clara Eliana? Alisa Linnea? Alma Clarissa?

Onko Clara liian vaikea suomalaiselle? Kun minä lausun sen, niin lausun sen tavallaan Claara, mutta en ihan. Se on semmoinen puolitoista aata mikä tekee nimestä kauniin. :D Se ei taida suomalaiselta ihan luonnistua, mutta en tiedä. Mitä olette mieltä? Itse rakastan Clara nimeä! Clara Eliana on ihana yhdistelmä!

Almasta en pidä ja Clarissasta ehdin jo mielessäni luopua, haha. :D

Vierailija
26/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin Teresa-nimen kohdalla täysin, onneksi olen yksin alakerrassa eikä kukaan kuule mua täällä..! ;D

Mutta nimijuttuun palatakseni, niin mitä tykkäsit nimestä Daniela? Laura Lilian Daniela, esimerkiksi?

Vierailija
27/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka on vastailleet. Lisää vastauksia saa pistää ja toivottavaa onkin! :)

Tällä hetkellä lapsesesta on tulossa eniten Laura Lilian, mutta voisin mielelläni haluta siihen kolmannenkin nimen. Mitä olette mieltä, olisiko esimerkiksi Laura Viola Lilian liikaa? :) Minä tykkään, mutta mieleni voi olla sumentunut, haha.

Entäpä onko Clara teistä liian ulkomaailainen nimi etunimeksi? Clara (Laura) Lilian kuulostaa minusta kivalta. Entäpä Eliana? Onko se liian Elina kirjoitusvirheellä? Clara Eliana nimittäin iski aika kovaa! :)

Kiitos vastauksista ja kaikista neuvoista ja ehdotuksista vielä!!

Vierailija
28/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian on kaunis, nätti ja "napakka", ei tarvitse kolmatta nimeä vaan sointuu hyvin ihan noin :)

Vierailija
29/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin Teresa-nimen kohdalla täysin, onneksi olen yksin alakerrassa eikä kukaan kuule mua täällä..! ;D

Mutta nimijuttuun palatakseni, niin mitä tykkäsit nimestä Daniela? Laura Lilian Daniela, esimerkiksi?

Joo anteeksi. Siis en ole mikään sateenkaarikansan vihaaja, mutta jotenkin Teresa kuulostaa mulle sellaselta oikeen miehekkäältä mörisijädominantilta. :D

Daniela on kiva! Mutta ehkä naisellisempi versio on minun korvaani Daniele tai Danielle. En tiedä, se riippuu kanssa siitä, että mihin nimeen se sopii.

Tuon Lilianin perään nimen laittamisesta on se ongelma, että mun mielestä toi Lilian "päättää" nimen jotenkin. Sen jälkeen kaikki töksähtää. Mietin Laura Daniele Liliania? Mutta onkohan siinä liikaa hienostelua ja ällää. :D En tiedä.

Mitä olet mieltä tuosta Laura Viola Lilianista muuten? :) Sinun ehdotuksestasi tuo Viola tuli mietintään.

Vierailija
30/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian on paras ihan sellaisenaan, on selkeä, napakka ja kansainvälinen nimi. Kolmas nimi tuohon on mielestäni liikaa, tekee siitä "hienostelevan" ja "teennäisen". Liikaa kermaa :)

Vierailija
31/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Linnea

Telma (myös portugalinkielinen nimi) Aurora

Vierailija
32/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anteeksi. Siis en ole mikään sateenkaarikansan vihaaja, mutta jotenkin Teresa kuulostaa mulle sellaselta oikeen miehekkäältä mörisijädominantilta. :D

Daniela on kiva! Mutta ehkä naisellisempi versio on minun korvaani Daniele tai Danielle. En tiedä, se riippuu kanssa siitä, että mihin nimeen se sopii.

Tuon Lilianin perään nimen laittamisesta on se ongelma, että mun mielestä toi Lilian "päättää" nimen jotenkin. Sen jälkeen kaikki töksähtää. Mietin Laura Daniele Liliania? Mutta onkohan siinä liikaa hienostelua ja ällää. :D En tiedä.

Mitä olet mieltä tuosta Laura Viola Lilianista muuten? :) Sinun ehdotuksestasi tuo Viola tuli mietintään.

Ensinnäkin, toi Teresa (pakko palata tähän nimeen vielä!) toi mulle ekana mieleen Teresa Välimäen, joka ei ihan vastaa mielikuvaa mörisijädominantista. Sillähän on äänikin niin hentoinen että. ;D

Minusta Laura Lilian on ihan ookoo sellaisenaankin, mutta jos kolmatta nimeä mietit, niin Daniela/Daniele tai Viola sopisi kivasti kahteen ensimmäiseen.

Laura Lilian on minusta kiva just noin, eli mahdollinen kolmas nimi saisi olla ihan oikeastikin kolmantena nimenä.

Laura Lilian Daniele

Laura Lilian Viola

Miltä näyttää kirjoitettuna?

Onhan noissa molemmissa versioissa älliä, mutta haittaisko se oikeasti sinua miten paljon? Kysehän on kuitenkin nimistä, jotka käytännössä tulisi esiin suunnilleen vain virallisissa yhteyksissä, ei suinkaan joka päivä.

Itse olen törmännyt lapsiin, joiden kaikki kolme nimeä ovat alkaneet samalla kirjaimella ja sisältäneet paljon samankaltaisuuksia muutenkin (tyyliin Minna Miia Marianne tms.), eikä se mitenkään "rumaa" ole ollut, päinvastoin. Nimet on kiva asia, niitä jaksais vaikka miten pitkään! :D

Mä lähden kohta yöpuulle, huomasin just kellonajan, huh! Kattelen näitä maisemia vielä joku viitisen minuuttia, jos vielä vastaisit. Jos et, niin kurkkaan huomenissa tänne. Oon utelias näkemään sun näkemyksesi tässä nimiasiassa. :)

Vierailija
33/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä toisesta nimestä kutsumanimi? Miksei sitä nimeä voi sitten suoraan laittaa ensimmäiseksi nimeksi??

Vierailija
34/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä toisesta nimestä kutsumanimi? Miksei sitä nimeä voi sitten suoraan laittaa ensimmäiseksi nimeksi??

Minulle se on enemmänkin kulttuurinen juttu. Brasiliassa joka toisella naisella etunimi on esimerkiksi Maria ja kutsumanimenä käytetään aina toista nimeä. Vaikkapa jos olet virallisesti Maria Cecília niin sinua sanotaan lähes poikkeuksetta Cecíliaksi. Se on minulle normaalia. :) Toinen syy on se, että esimerkiksi Anna Clarissa sointuu kauniimmin kuin Clarissa Anna. (Jos siis tahdon laittaa molemmat nimet, mutta Clarissan kutsumanimeksi)

Ensinnäkin, toi Teresa (pakko palata tähän nimeen vielä!) toi mulle ekana mieleen Teresa Välimäen, joka ei ihan vastaa mielikuvaa mörisijädominantista. Sillähän on äänikin niin hentoinen että. ;D

Hehe, minä en edes tiedä kuka tuo Teresa on. Enkä yhtään tiedä miksi minulle tulee mieleen mörisijädominantti. :D

Laura Lilian Daniele

Laura Lilian Viola

Miltä näyttää kirjoitettuna?

Mun mielestä noi ei sovi tonne loppuun, etenkään Viola. Mun mielestä töksähtää jotenkin pahasti. Ihan kun viimeinen nimi ei kuuluisi joukkoon ja olisi ollut pakkolisäys. Hmm. Mutta nimet on kauniit kyllä.

Onhan noissa molemmissa versioissa älliä, mutta haittaisko se oikeasti sinua miten paljon? Kysehän on kuitenkin nimistä, jotka käytännössä tulisi esiin suunnilleen vain virallisissa yhteyksissä, ei suinkaan joka päivä.

Itse olen törmännyt lapsiin, joiden kaikki kolme nimeä ovat alkaneet samalla kirjaimella ja sisältäneet paljon samankaltaisuuksia muutenkin (tyyliin Minna Miia Marianne tms.), eikä se mitenkään "rumaa" ole ollut, päinvastoin.

Ei mua haittaa että on älliä, kunhan ei puuroudu nimi suussa. Kaverilla on lapsi nimeltä Elina Ellen Emilia ja ei tuota nimeä itkemättä voi sanoa. Kauniita nimiä kaikki mutta yhdessä.. huh huh. :D

Nimet on kiva asia, niitä jaksais vaikka miten pitkään! :D

Mä lähden kohta yöpuulle, huomasin just kellonajan, huh! Kattelen näitä maisemia vielä joku viitisen minuuttia, jos vielä vastaisit. Jos et, niin kurkkaan huomenissa tänne. Oon utelias näkemään sun näkemyksesi tässä nimiasiassa. :)

Mäkin tykkään pohtia nimiä. :) Jatkamme siis huomenna! Hihi! Hyvää yötä! Mietin näitä illalla nukkumaan mennessä ja tuun huomenna kirjotteleen että mihin päädyin vai pääsyinkö vielä mihinkään.

Kiitos avusta sinulle ja muillekin!

Vierailija
35/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuitenkin on pikkasen erilainen kuin perus suomikanta ja jopa ottaisin Elianan käyttönimeksi. Sille joka ei tätä ymmärrä miksi näin, niin usein vaan, ettei se kielitaivu kauniisti toistepäin Eliana Helmi... plah.

Paljon kauniita ehdotelmia sulla on. Omasta mielestä tylsiä, kun tuolla taustalla varmasti sais väriäkin nimiin. :) Larissa yms. lähinnä tuo venäjän mieleen. Onnea ja hyvää kevättä teille! :)

Vierailija
36/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuitenkin on pikkasen erilainen kuin perus suomikanta ja jopa ottaisin Elianan käyttönimeksi. Sille joka ei tätä ymmärrä miksi näin, niin usein vaan, ettei se kielitaivu kauniisti toistepäin Eliana Helmi... plah.

Paljon kauniita ehdotelmia sulla on. Omasta mielestä tylsiä, kun tuolla taustalla varmasti sais väriäkin nimiin. :) Larissa yms. lähinnä tuo venäjän mieleen. Onnea ja hyvää kevättä teille! :)

Haluaisitko ehdottaa, että millaisia (brasilialaisia) nimiä voisin käyttää tuomaan väriä lapseni nimeen? Minä kun oikeasti kaipaan tässä suomalaisen mielipidettä.

Usein nimittäin valitetaan siitä, miten vanhemmat yrittävät hienostella ja nimeävät lapsiaan prinsessanimillä. Minä haluan välttää sitä. Haluan antaa lapselleni kunnon nimen, mikä sopii molempiin maihin ja kulttuureihin.

Toinen nimi saa kyllä olla brasilialainen, kunhan se on helppo sanoa Suomessa ääneen ja sopii jokseenkin sukunimeen. :) Suomessa me kuitenkin asutaan, vaikka paljon Brasiliassa käydään ja portugalia puhutaan.

Minä tykkään paljon tuosta Elianasta, mutta edelleen pelkään sen vaikuttavan Suomessa "kirjotusvirheeltä". Helmistä tykkään paljon, mutta mun lapseni ei näytä Helmiltä kun mietin. En usko, että voisin antaa sitä lapsen ekaksi nimeksi, vaikka sen tonne kirjoitinkin. Haha. :D

Vierailija
37/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkodissa oli Lilian, ihan suomalainen tyttö, eikä tuo nimi mitenkään vaikealta tuntunut. Kaunis nimi, vääntynee ajan kanssa Lilliksi :)

Lisa Maria

Vera Lilian

Eva Eliana

Vierailija
38/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä näistä kaunein on Helmi Eliana.

Tosin itse ehkä muokkaisin Erika Linnean tai Helmi Linnean näistä sun vaihtoehdoista. Clarissat ja Larissat on musta kauheita (mulla henki.koht syitä, mm. entisiä esimiehiä ;) Alisa on myös kiva nimi!

Maria Clarasta tulee mieleen se brittien seiskalehti Marie Claire...

Vierailija
39/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Lilian!

Lilian on tosi kaunis nimi!

Pääasia kuitenkin, että tykkäät etunimestä ja se on sopiva lapselle, sillä toisia nimiä ei enää juuri ristiäisten jälkeen muistella ;)

Vierailija
40/132 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clara olisi aivan ihana. Ja kyllä me suomalaisetkin se ihan kohtuudella osattaisiin lausua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi