Ristiäiset ensi viikolla ja nimiongelmia edelleen! Nyt saa auttaa!
Minulla on tyttölapsen ristiäiset tämän viikon viikonloppuna ja nimivaihtoehtoja on niin monta, että en osaa valita parasta. Pappi on tulossa kahville keskustelemaan ristiäisistä ja nimestä ylihuomenna, joten nimellä alkaa olla tosiaan kiire. Lapsella ei ole isää (!!), koska hän on luovutetusta spermasta keinohedelmöityksen kautta hankittu. :) Isältä ei siis saa tukea tässä nimen valinnassa, joten ajattelin kysyä täältä!
Olisin kiitollinen, jos kertoisitte näistä vaihtoehdoista parhaan mielestänne ja vaikka sen, mitä ei missään nimessä kannattaisi antaa. Arvostan eniten perusteltuja mielipiteitä, koska pelkkä "IHAN RUMA!!!!11" ei paljon auta ketään. Voitte ehdottaa myös uusia nimiä, jos siltä tuntuu. Etunimet tuntuu niin omalta, että niitä tuskin lähden enää vaihtamaan.
Olen puoliksi brasilialainen, joten nimissä näkyy brasilialaisuus tarkoituksella. Oma käyttösukunimeni on suomalainen, joten ensimmäiseksi nimeksi haluan antaa sellaisen, mikä on helppo Suomessa. En kuitenkaan kaipaa negatiivista palautetta toisien nimien "ulkomaalaisuudesta". Lapsi tulee oppimaan portugalin toisena äidinkielenään, eli varmasti on sinut nimensä kansssa. :)
Tässä siis vaihtoehtoja, joita olen miettinyt:
Laura Lilian
Maria Clara (Näistä Clara tulisi kutsumanimeksi)
Alisa Mariana
Olivia Linnea
Erika Elisabeth
Anna Clarissa
Helmi Eliana
Helena Larissa
Kommentit (132)
Älä enempää mieti. Nimen voi muuttaa sitten jälkeenpäin joskus.
Kutsumanimi Vivian. Olis ajankohtainen nimi. Ei tiedä vaikka pikku Vickan syntyy teidän ristiäispäivänä.
Oliviasta en pidä itsekään mitenkään kympillä, mutta se on suosittu ja yleisesti hyvänä pidetty nimi molemmissa maissa, joten siksi pistin sen tuonne. :)
pikaisesti vastaan, että minusta
Laura Lilian on kaunis, ajaton nimi.
Erika Elisabeth on myös ihana, osa syynä saattaa olla se, että nämä ovat oman tyttäreni 2. ja 3. nimi ;D
Anna Clarissa on myös hyvä nimi, kylläkin Clarissa ei miellytyä niinkään, Anna sensijaan on ihana, kaunis ja ajaton.
Toisen tyttäreni 2. ja 3. nimi ovat Anna Elisabeth, olisiko se kiva??
(ja joo, kaikkien tyttäriemme kolmas nimi on Elisabeth, se kun sattumalta on sekä minun, että mieheni mummon nimi!)
Claara Maaria/Maria -Rimmaisi hyvin ja noi clarat ja clarissat on aina tulevaisuudessa "miten tää kirjotellaan" Ei kuitenkaan muuta nimeä kauheasti. Alisa on myös nätti, olivia hyvin yleinen. helena vanhahtava, larissa tosi nätti jos se on kutsumanimi, Alisa marianna rimmaa paremmin ja jotenkin sointuvampi kuin oma ehdotuksesi:) Ihania nimiä kuitenkin joten samapa tuo minkä laitat, nätti nimi nätille tytölle.
ceellä ja yhdellä aalla!
(näinhän tyttö tulee suomessa nimensä ilmoittamaan viranomaisille, opettajille, hammaslääkäriin, lehtitilauksiin yms)
ceellä ja yhdellä aalla!
(näinhän tyttö tulee suomessa nimensä ilmoittamaan viranomaisille, opettajille, hammaslääkäriin, lehtitilauksiin yms)
Miksi nimi pitäisi kirjoittaa suomalaisittain "Klaara" kun kerran on kuitenkin puolet sukujuurista Brasiliassa. Mitä jos päättää muuttaa sinne, sittenhän Klaara olisi ihan yhtä hankala.
Alisa Mariana on mielestäni paras..
ceellä ja yhdellä aalla!
Kaikkia miellyttävään vaihtoehtoon on mahdotonta päästä. Koska näin on, niin tuntematonta AV-mammaa minä nyt viimeisenä valitsen miellyttää.
Minulle nimi on hyvin arkipäiväinen siinä missä Laurakin sinulle. Tiedän, että asun Suomessa, mutta asunkohan enää kahden vuoden päästä? :-) En osaa sanoa ja siinäkin tapauksessa että asuisin, niin Clara ei ole todellakaan mikään ylivoimaisen vaikea nimi Suomessakaan.
Haukutko kaikki arabit, somalit ja muut maahanmuuttajatkin heidän nimensä takia, kun sitä joutuvat raukat tavailemaan? Se on kuule melkein sama asia meidän perheessä. Minä olen kouluni käynyt Brasiliassa lukion loppuun saakka ja puhun parempaa portugalia kun Suomea. Miksi minun siis pitäisi laittaa tapposuomalainen nimi vain siksi, että satun nyt täällä asumaan?
Onnea sinulle ja pienelle Clara Marialle, todella kauniiseen nimeen päädyit! Ja kiva kun tulit kertomaan päätöksestäsi:)
Kiitos :) Itsekin tykkään nimestä. Voin tulla viiden vuoden päästä kertomaan, että onko kirjoitusasu aiheuttanut ongelmia. ;)
Oletkos jo päättänyt nimen lopullisesti?
T. 17 uteliaana :)
kun olet päättänyt minkä näistä ihanista nimistä suloinen tyttäresi saa. Ihan jännittää tuleeko tytölle oma suosikkinimeni;)
t se joka ehdotti Clara Marianaa
ps printtaa tämä ketju tytöllesi muistoksi. Voit sitten kertoa kuinka sai nimensä:)
Heippa!
Ihania nimiä olet keksinyt lapsellesi :) Kaikista eniten noista minua miellyttää Laula Lilian. Jos minussa olisi vähääkään muita sukujuuria kuin suomalais-saamelaiset, niin varastaisin heti tuon nimen omalle tytölle :D Maria Clara on myös kaunis. Alisa Mariana samoiten mutta eniten sykähdytti Laura Lilian. Se sopii nimeksi vaikka sukunimi olisi perinteinen Virtanen.
Anna ja Erika parhaimmat joten ehdotan Anna Erika tai Anna Maria Erika tai tuo Erika Elisabeth mutta itse tykkää jos molemmat nimet niin lähellä toisiaan ANNA ERIKA!!!!
kun olet päättänyt minkä näistä ihanista nimistä suloinen tyttäresi saa. Ihan jännittää tuleeko tytölle oma suosikkinimeni;)
ps printtaa tämä ketju tytöllesi muistoksi. Voit sitten kertoa kuinka sai nimensä:)
Anteeksi, mutta ei soi minun korvaani. Klaara-kana tai Vihtorin Klaara tulee ensimmäisenä mieleen..
Lilja on kaunis nimi, kansainvälinenkin ja merkitykseltään kaunis. Perinteisistä nimistä Laura, Anna tai Maria 'turvallisia' valintoja. Persoonattomia ehkä, mutta maailmalla tunnettuja.
Mun oli pakko etsiä tää ketju uudelleen yön hiljaisena hetkenä (kun on vähän vapaata ennen Nukkumatin saapumista, hehe) ihan silkkaa uteliaisuuttani. Kauniiseen nimiyhdistelmään päädyit, onnea!
Hehe, en tiedä ilahtuuko tyttö kun nimeä on valittu vauvafoorumilla. Ainakaan, jos olisi itse tykännyt joistain muista ehdotuksista!! :) Täytyy kyllä muistoksi ottaa itselle, tämä on kuitenkin vaikuttanut valintaan!
Moi ap!
Oletkos jo päättänyt nimen lopullisesti?
T. 17 uteliaana :)[i/]
Aika lailla :) Kaksi vaihtoehtoa tässä vielä mielessä pyörii. Hyvä asia on se, että pidän tosi paljon molemmista ja kumpaakaan en tule katumaan, päättyi miten päättyi. Ihanaa. Huomenna teen sitten lopullisen valinnan. :)
Laura Lilian
Maria Clara (Näistä Clara tulisi kutsumanimeksi)> olisiko Clara Maria parempi? Tuntuisi jotenkin sointuvammalta.
Alisa Mariana
Olivia Linnea
Erika Elisabeth
Anna Clarissa
Helmi Eliana
Helena Larissa
Kivoja nimiä kaikki. Ei liian erikoisia, mutta kuitenkin vähän tavallisuudesta poikkeavia.