Olenko mielestäsi tyhmä kun uskon Jeesukseen?
Eli uskon, että Jeesus on verellään pessyt myös minun syntini, kun uskon häneen ja yritän parhaani mukaan elää kuten hän?
Kommentit (47)
Siihen että Maapallo on elävä organismi jossa ihmiset ja kaikki muut elävät olennot ovat vaan Maapallon soluja.
Siihen että ihminen on syöpäsolu, joka kasvaa hallitsemattomasti ja tuhoaa sitä paikkaa, missä pitäisi elää.
Siihen, että ihmiset eivät omista mitään, mitä kuvittelevat omistavansa. Eivätkä ole yhtään niin viisaita, kuin luulevat olevansa.
Maailmankaikkeudessa hallitsevat ihan toisenlaiset voimat.
En vain usko että olet kokenut mitään kovain pahaa, joka tekisi kyyniseksi. Uskotko että kaikki mahdolliset synnit on pesty pois? Esimerkiksi pedofiili-lastenraiskaajien ym. Itse uskon että jos Jumala on, niin ihmisen paikan kuoleman jälkeen määrittelee tämän teot; oli tämä sitten kristitty tai muslimi.
Kristinusko on ainoa joka sanoo et et voi teoilla Jumalaa ostaa, eli hän ei ole kenellekkään ihmiselle mitään velkaa
Armon kautta meidät pelastetaan
Jumala armahtaa. Minä en. (lainaus jstn)
että on täysin yleisesti hyväksyttyä ja mukavaa jos joku uskoo horoskooppeihin, ennustajiin, meditoinnin mahtiin jne. Mutta uskonnollisessa mielessä yliluonnolliseen uskominen tekeekin typeräksi.
Itse en pidä kovin fiksuna käytöksenä sitä joka huomaamattaan on täysin ristiriitainen vain sen vuoksi mikä yleinen mediaseksikäs hyväksyntä on.
Ja oma vastaukseni:en pidä typeränä. Pidän typeränä sellaista käytöstä jolla jonkin tietyn yhden asian perusteella leimataan koko ihminen joksikin.
että olisivat vähän enemmän ajan tasalla siellä: Vaikka jo Kopernikus ja Galilei totesivat maapallon kiertävän aurinkoa, katolinen kirkko myönsi vasta v. 1992 mahdollisesti erehtyneensä tässä asiassa.
Tero
Eli uskon, että Jeesus on verellään pessyt myös minun syntini, kun uskon häneen ja yritän parhaani mukaan elää kuten hän?
hegellisen laulun sanat : Usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan , se on enemmän kuin osaamme me ajatellakaan , se on rakkaudella ojennettu käsi Jumalan johon tarttumalla elää uskallan.
jos et yritä käännyttää muita ja saarnata, että vain sinun uskontosi ja vain sinun tapasi ajatella on ainoa oikea.
samoin kuin halu noudattaa Jumalan tahtoa kaikessa. Et ole tyhmä, mutta tietänet, että uskosta osattomien silmissä olet hullu. Älä sen tähden koskaan luovu Jeesuksesta. Hänen kuninkuutensa edessä polvistuu kerran ihan jokainen ihminen, myös av-palstalainen.
että olisivat vähän enemmän ajan tasalla siellä: Vaikka jo Kopernikus ja Galilei totesivat maapallon kiertävän aurinkoa, katolinen kirkko myönsi vasta v. 1992 mahdollisesti erehtyneensä tässä asiassa.
Tero
Paavihan kieltää vieläkin ehkäisyn. Jopa silloin, jos raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta tai insestistä.
Ihme kyllä; Paavi hyväksyi kondomin käytön homoseksuaalisissa suhteissa, siksi etteivät homoseksuaalit levittäisi toisiinsa tauteja.
Pitäisiköhän tämä ymmärtää niin, että Paavi hyväksyy homoilun :D
Et ole, mutta niin uskon minäkin. Toisaalta, onko sillä väliä jos ihmiset eivät ymmärrä? Suomi on uskontokielteinen maa, juuri mitään hengelliisyyttä ei ymmärretä, vaikuttaa siltä että joillakin ihmisillä nousee heti karvat pystyyn kun uskonasioista tulee puhe. Mutta mitä siitä, sellaista se on.
tai miten se nyt menikään. Maailman hienoin asia on mielestäni elää Jumalan siunauksessa ja johdatuksessa.
Et ole tyhmä, tai sama se oletko vai et, mutta olet oikealla, siunauksen tiellä.
sä kysyt moista?
mulle on ihan se ja sama pitääkö joku mua tyhmänä..
nää on uskon asioita,eikä niistä sovi kiistellä!
ja opit rakastamaan muita ihmisiä, niin olet oikeessa turvassa kaikissa elämän asioissa, Jumalan siunauksessa, oot löytäny kotiin jne. Mitä väliä silloin on jos joku pitää tyhmänä?
Minä olen kun uskon, mutten uskalla tunnustaa..en oikein Jeesukselle, en itselleni enkä varsinkaan muille..
Tunnen myös Jeesuksen henkilökohtaisesti, hän on minun paras ystäväni.
Kristinusko on ainoa joka sanoo et et voi teoilla Jumalaa ostaa, eli hän ei ole kenellekkään ihmiselle mitään velkaa
Armon kautta meidät pelastetaan