Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mielestäsi tyhmä kun uskon Jeesukseen?

Vierailija
21.02.2012 |

Eli uskon, että Jeesus on verellään pessyt myös minun syntini, kun uskon häneen ja yritän parhaani mukaan elää kuten hän?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tietysti erittäin positiivinen juttu. Ajatelkaapa tällekkin foorumille kirjoittelevat että jos ihmiset yrittäisivät edes hieman käyttäytyä asiallisemmin olisi tämäkin yhteiskunta paljon parempi paikka.

Vierailija
42/47 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos aloittaja saa tällä tavoin itselleen mielenrauhan, niin siitä vain. Kunhan ei kauppaa uskoaan muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä vähän oot. Sori nyt mut mielestäni älykkyysosamäärä on aina korkeampi ateisteilla.

Vierailija
44/47 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vain henkilökohtaisesti ymmärrä miten ihminen voi uskoa noin vahvasti mielikuvitusolentoon. Lapsetkin uskovat joulupukkiin pieninä, mutta jossain kohtaa ymmärtävät sen olevan satuolento. Itse olen kertoman mukaan jo ala-asteella vängännyt opettajan kanssa jumala ja jesse asioista. Toki kasvatukseni on ollut ateistininen ja näin ollen raamatussa esitetyt asiat ovat pääosin ollut mielestäni ihan hölynpölyä.

Vierailija
45/47 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden tai tyhmyyden kanssa uskovaisuudella ei ole korrelaatiota. Kai se on enemmänkin niin että toisten psyykkinen rakenne kaipaa uskontoa syystä tai toisesta enemmän kuin toisten. Itse en ole ikinä edes kaivannut mitään syntien anteeksiantamusta tai tuonpuoleisten miettimisiä, joidenkin mielestä se on vahvuutta seistä omilla jaloillaan ilman mielikuvitusolentoihin turvautumista, ja toisten mielestä taas hengellisten "antennien" puuttumista aivoista niin että todellisuudestani puuttuu kokonainen ulottuvuus.

Vierailija
46/47 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden tai tyhmyyden kanssa uskovaisuudella ei ole korrelaatiota. Kai se on enemmänkin niin että toisten psyykkinen rakenne kaipaa uskontoa syystä tai toisesta enemmän kuin toisten. Itse en ole ikinä edes kaivannut mitään syntien anteeksiantamusta tai tuonpuoleisten miettimisiä, joidenkin mielestä se on vahvuutta seistä omilla jaloillaan ilman mielikuvitusolentoihin turvautumista, ja toisten mielestä taas hengellisten "antennien" puuttumista aivoista niin että todellisuudestani puuttuu kokonainen ulottuvuus.

...että uskonnollisuuteen taipuvaiset ovat älykkyydeltään hiukan muita heikompia?

Vierailija
47/47 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mun on pakko käännyttää sit suakin mun uskooni.