Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävä pilkun *ussija päiväkodilla

Vierailija
20.02.2012 |

Päiväkoti aukeaa 6.30 ja meidän lapset menevät silloin sinne, kun minulla alkaa seiskalta työt.

Yleensä ollaan 6.25 päiväkodilla ja työntekijä availee ovia ja tekee omia hommiansa kun minä riisun lapsilta ulkovaatteet, pesetytän kädet yms. olen itse takaisin autossa 6.35, töihin ehdin juuri ja juuri, 6.59 leimaan itseni sisään.

Tänään olimme päiväkodilla viisi minuuttia normaalia aiemmin ja siellä oli jo valot. Olin tosi tyytyväinen, että tänään minulla olisi muutama minuutti enemmän aikaa työmatkaan, kun oli huono kelikin mutta...

Ovet oli vielä lukossa ja työntekijä touhuili sisällä. Koputin oveen, ei tapahtunut mitään, lapset mölysi ikkunan takana, työntekijä käveli ikkunan edestä muttei ollut huomaavinaankaan. Lapseni hakkasi ikkunaa, ei mitään reaktiota. Sitten yhtäkkiä käveli oven ohi ja vilkaisi ovelle muttei tehnyt mitään elettä meidän suuntaan, käveli toimistoon. Oletin että hakee avaimen, mutta se kesti ja kesti. Olihan hällä täytynyt se avain jo olla kun oli sisäänkin itse päässyt. Sitten tasan puolelta avasi oven, ja hymyili että olihan teillä se hoidon tarve 6.30?

Viddu mikä kommari, seisotutti meitä ihan huvin vuoksi 10 minuuttia pihalla.

Niin ja myöhästyin sitten töistä muutaman minuutin...

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt hävisi, eikö kantti kestä vastata??

Vierailija
22/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta EI riisu lapsia aamulla!

Aivan mahdotonta olisi. Esimerkkinä meidän päiväkoti: Ryhmässä on yksi aikuinen klo.8.20 asti, ryhmätilassa on ruokakärry ja kuumaa puuroa, aamiaisella on yhteensä 14 lasta.

Siis tuodaanko teillä se puuro heti päiväkodin auetessa puoli seitsemältä sinne? Ja miten te saatte sen pysymään kuumana sinne jonnekin kahdeksaan saakka, kun viimeiset tulevat aamupalalle?

Eihän tässä ollut kyse kaikkien lasten auttamisesta, vaan niistä aamun ensimmäisistä, jotka joutuisivat muuten näihin riisuutumiseen menevien muutaman minuutin vuoksi vaihtamaan päiväkotia.

Ymmärrän kyllä, jos joskus tekee mieli kyykyttää joitakin äitejä, mutta älkää nyt näitä aikuisten juttuja lapsille kostako. Päiväkodin vaihtuminen ei ole lapselle koskaan mikään pikkujuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli avaan ovet ja otan perheet vastaan.

Olen silloin vastuussa, kun työaikani alkaa. Jos tulen työpaikalle etuajassa voin valmistella työpäivää tai hoitaa muutaman oman asian.

Jos minun pitää samalta seisomalta avata ovet, kun työpaikalleni kerkiän, vaikka tulisin ajoissa, kokisin itseni kiireiseksi ja miettisin tuloa vielä aiemmin...oravanpyörä olisis valmis. Nyt siis minulla on kiireetön olo aloittaa työpäivä, kun aloitan sen työaikani alkaessa.

Ja jos perheillä hoidon tarve alkaa aiemmin, he tekevät siitä sopimuksen, eivät oleta hyväntekeväisyyttä.

Niin...minäkin olen myös äiti, joka on vienyt oman lapsen hoitoon ensimmäisenä. Tällöin hoidontarve alkoi klo 6 ja todellakin olimme paikalla aina aiemmin. Minun taas piti olla toista päiväkotia avaamassa 6.15. Tämä siitä syystä, ettei matkalla mahdollisesti tuleva viivytys sotke omaa ehtimistäni töihin. Emme kuitenkaan olettaneet ovien aukeavan aiemmin...lapsi saattoi keinua pihalla yms. Sanoinkin hoitajille, että tulimme ajoissa, jos tulee matkalla viivytyksiä ja kivaa lapsesta, kun ehti hetken keinua ennen sisälle menoa :) Oma asenne pitää olla kohdillaan.

Vierailija
24/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vaihtaa duunia, jos työnantaja on noin joustamaton?

Vierailija
25/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vaihtaa duunia, jos työnantaja on noin joustamaton?

Mitä jos ap on itsekin töissä päiväkodissa ja siellä on oven takana äitejä lapsineen odottamassa ja näillä sitten taas vuorostaan kiire töihin?

Vierailija
26/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa on sitten vaan sovittava aikaisemmasta aloituksesta ja tarvittaessa vaihdettava päiväkotia.

Vierailija
27/153 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloittaja on kyllä jotain aivan uskomatonta. Oikeasti pelottavaa, että noin tyhmiä ihmisiä on olemassa, jotka vielä lisääntyvätkin.

Jos et osaa sopia lapsillesi tarpeiden mukaista hoitoaikaa niin kyse on VAIN sinusta.

Vierailija
28/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttusille kertaamaan sovittuja asioita. Osa vanhemmista käyttää teitä hyväkseen ja pitkittää hoitoaikoja. Lapsillekin jää kurja tunne äitien takia, kun sitten moititaan hoitajaa, joka ei laske sisälle. Osa mammoista jotenkin olettaa, että hoitaja haluaa juuri minun lastensi seuraa kaikista eniten ja voi tuoda jo ennen aikojaan päiväkotiin.

Vierailija
29/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään he ei olleet paikalla, joten työvuorot tehtiin alk. klo 6.30.

Vierailija
30/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ratkeaa varmaan parhaiten sillä, että jätät lapset tasan puolelta työntekijälle ulkovaatteet päällä, toteat, että on kiire töihin ja ryntäät autolle.

Vanhemman vastuulla on riisua lapsensa ja pestä lasten kädet joten ei käy!!! Ei ole hoitajan vika jos vanhempi ei tee oikeanlaista hoitosopimusta. Ihmiset tulevat mielellään aikaisemmin töihin mutta vapaa-aikana ei tarvitse kenenkään hoitaa ilmaiseksi muiden lapsia.

Vierailija
31/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aluksi ap:n puolella mutta enpä taida olla enää. Kummallista riehumista. Aluksi ymmärsin että tuo yksi aamu oli poikkeus mutta se onkin ihan normaali käytäntä teille että pitää päästä päiväkotiin ennen aikojaan. Ei ihme että hoitajilla menee hermot kun yksi perhe vaatii erivapauksia joka aamu.

Jos kerran tarvitsette aiempaa hoitoa joka aamu sen 10minuuttia niin kyllä teidän sitten pitää ottaa pidemmät hoitoajat. Jos se tarkoittaa päiväkodin vaihtoa niin ei voi mitään. Ja jos sekään ei riitä niin sitten vuoropäiväkoti. Jos kunnassa ei sitä ole niin varmasti he mieluummin muuttavat päiväkodin alkamisaikoja kuin alkavat etsiä teille jotain erityisratkaisua.

Jos jollakin muulla perheellä on samassa päiväkodissa aiemmin alkava hoitoaika niin kyllä sen minusta kuuluu teillekin järjestyä. Olet ilmeisesti sitä kysynyt jo; miksei se järjestynyt?

Vierailija
32/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan meuhkaat siellä pankinkin oven takana 10 min aiemmin että SINUN pitää päästä sisälle AIEMMIN kun ihan itse hoidat asioitasi maksupäätteellä tms?

Olet varmaan kysynyt siitä, voiko lapset tuoda säännöllisesti jo 10 min aiemmin? Epäilen ettet ole.

Muutenkin kuulostat kyllä erittäin ikävältä ihmiseltä.

Vierailija
33/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni tarhassa vessakin sattuu oleman toimiston yhteydessä. Ja siellä on usein yksi aikuinen ensimmäisen tunnin ajan yksin joten vessaan ei sitten pääse.

Ja toki voi olla,että hoitaja oli vaikka just menossa vessaan ja ajatteli siellä käydä ennenkuin ottaa lapsen vastaan. Mistäs sitä tietää:D

Vierailija
34/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän, että sinulla on mahdollisuus PYYTÄÄ ja SOPIA erikseen, jos hoidontarpeesi alkaa esim. klo 6.15? Silloin henkilökunta sopii tuöaikansa sillä tavalla ja jonkun työaika oikeasti alkaa jo silloin. Ja myös vakuutukset ym, jotka eivät ole voimassa ennen päiväkodin aukeamista.

Miksei kukaan ap:n päiväkodin työntekijöistä ole sanonut tätä ap:lle, kun on kerran huomannut, että lapset ovat usein etuajassa paikalla. Ymmärsin ap:n viesteistä, että on toimittu juuri päinvastoin, ilmoitettu, että aikaisemmasta hoidonalkamisesta ei voi sopia.

Puhukaa ihmiset toisillenne, sillä ne asiat ratkeavat...

Vierailija
35/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että siinä naama venähtää.

Minä en vaadi mitään erikoiskohtelua. KUTEN OLBN JO LUKUISIA KERTOJA SANONUT, NIIN USEIN PÄIVÄKODILLA ON JO AIENMMIN TULLEITA LAPSIA.

Mutta ei se mitään jos kerran pitää olla nihilisti niin olen sitten myös. Ei ole minun tehtävä enää avustaa päiväkotia mitenkään ja jos olen ilmoittanut lasteni olevan hoidossa klo 18 asti niin ovat tästä lähtien minuutilleen, pyörin siinä portilla viimeiset minuutit ja katson kellosta että varmasti on klo 18 kuin portin avaan.

OLET KYLLÄ VARSINAINEN MULKKU ÄIDIKSI.

Vierailija
36/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi vain hätääntyy ja miettii, onko jotain sattunut. Lapsellesi hallaa teet.

vaikka Pk menee kiinni klo 17?

tottakai minä niin voin tehdä!

Vierailija
37/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsia joiden käsiä ei pestä kuin kerran viikossa kotona.

Meillä lapset pesevät kätensä ennen lähtöä samalla kun pestään hampaat ja kasvot. Eiväthän ne edes ehdi mihinkään koskemaan matkalla!

Vierailija
38/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan törmään lähes päivittäin omalla työpaikallani terveyskeskuksen vastaanotossa. Vastaanotossa on iso kyltti jossa lukee että avaamme kello 8.00.

Me hoitajat tulemme kuitenkin töihin jo 7.30 jotta ehdimme tehdä paperitöitä ja muita valmisteluja päivää varten. SILTIN ihmiset olettaa että kun kerta olemme paikalle, sen luukun /vastaanoton voi myös avata 7.30.

MIKSI IHMEESSÄ ihmiset ei tajua että kun lukee että avataan 8.00 se myös tarkoittaa sitä, meillä on muitakin töitä + valmisteluja, miksei se tule kenenkään mieleen.

Törkeimmät hakkaa siellä lasiluukkua ja huutelee ja pitää sellasta omaa muminaa että kaikki kuulee :(

VOI LUOJA.

Vierailija
39/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myöhästyin Lontoon-lennolta yhden äidin takia, jonka mielestä päiväkodin nyt vaan pitää joustaa.

Mieheni asui tuolloin Lontoossa ja olin menossa kolmeksi päiväksi sinne. Työvuoroni piti loppua klo 14 ja lentoni lähti illalla. Kuitenkin viimeisessä vuorossa oleva työkaverini sairastui aamulla ja toisella oli lomansijainen, jota en voinut tietenkään jättää yksin viimeisenä päivänä viimeiseen vuoroon, jonka piti loppua klo 17. Pulma ratkaistiin niin että kävin työpäiväni päättymisen jälkeen klo 14 hakemassa äkkiä matkatavarat kotoani ja olin jo puolen tunnin kuluttua takaisin töissä. Laskin, että taksilla suoraan töistä klo 17 ehdin hyvin lennolle.

No, kello tuli 17 eikä yhden perheen äitiä kuulu... kaikki muut oli haettu jo ajat sitten. Tämäkin äiti haki yleensä lapset 16.50 mennessä. Äitiä ei mysökään saanut puhelimella kiinni ja isovanhemmat (varahakijat) olivat mökillä 300km päässä. Äiti tuli lopulta rauhassa, kännykkään puhellen, klo 17.35! Näytti innoissan kynsiään että katso, hankin viimein rakennekynnet kun oli niin hyvä tarjous minkä näin tuossa kotimatkalla töistä tullessa!

Minä myöhästyin lennolta ja matka peruuntui. Otti päähän rankasti.

Eikä ollut viimeinen kerta, kun tuo äiti myöhästeli. Päiväkodin kuuluu joustaa, oli hänen mottonsa.

Vierailija
40/153 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä. Vastaa ap tähän!!!!

Miksi sinä et voi muuttaa työaikojasi tarhan takia? Miksi jonkun muun täytyy tehdä se teidän takia?