Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsutte poikalastetn kiveksiä?

Vierailija
19.02.2012 |

Mulla on poikavauva, ja tää asia mietityttää. Mun mielestä "kivekset" kuulostaa jotenkin viralliselta, "munat" tai "pallit" taas alatyyliseltä. Meillä kotona kivekset oli pippelipussi (oikeesti!), mut ei sekään oikein...

Kun juttelen vauvalleni vaippaa vaihtaessa, saatan sanoa vaikka että "onpa sulla munasto ihan kakassa, voi voi", mutta kohta pitäis miettiä, millä nimellä nimeän kivekset niin, että hänkin osaa sitten luontevasti niistä puhua.

Ja joo joo, tiedän, että joku haluaa nyt sitten haukkua mua tyhmäksi, säästäkää näppäimistöänne te.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pippelin reunoiksi =)

Vierailija
22/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pallit-nimitys minustakaan ole kovin kaunis, jostain syystä silti tulee sitä käytettyä. Lastenlääkärin olen kuullut käyttävän kiveksien lisäksi pussit-sanaa. Se siis vois olla aika ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. :)

2-vuotiaani juuri tutki koiramme vatsapuolta. Tyttöä askarrutti koiran mahassa olevat pigmenttiläiskät. Hetken luulin, että hän kysyy kiveksistä. Sen hetken mietin, että millä niitä oikein voisi kutsua.

Tulin siihen tulokseen, että kivekset on kivekset. Suotta opettaa lässytyssanoja tai itse keksittyjä sanoja. :)

Vierailija
24/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui melkein herkkiksiin tai vastaavaa saattaa sanoa... :D Kung Fu Panda leffasta vissiin keksi ton.

Vierailija
25/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se paras, perinteinen nimitys, noh, munille. :)

Vierailija
26/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvissani pallit on samaa sarjaa kuin että tytön alapäästä sanottaisiin esim. toosa.

Vierailija
27/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on sit tosiaan varmaan toosa tai värkki?

Vierailija
28/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pippeli, kivekset ja peppu.

Vierailija
29/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä eikä keksiä mitään ihmeellisyyksiä "siveellisempiä" sanoja. Kyllä lapsen on hyvä oppia pienestä pitäen että sukupuolielimet on ihan normaali asia, kaikilta ne löytyy. Mitäpä sitä kummemmin pohtimaan millä niitä kutsua vaan kutsuu ihan sillä mikä luonnollisesti omasta suusta tulee. Munat, pallit, kivekset ym ihan ok mutta pähkinät tai kulkuset ym alkaa mennä jo asian vierestä ja lapsi voi myöhemmin hävetä jos joku puhuukin kiveksistä. Tytöillä taas ihan pimppi tai vastaava on ok, mutta kamalin mitä olen kuullut; "etupylly"! Siis ihan hirveä.

Vierailija
30/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä johtuu siitä, että vanhempi poika ei osannut sanoa kivekset.

Vierailija
31/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kivet :)

Vierailija
32/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla. kyllä mä sit kerron et kivekset ne on oikeesti, kun poika kasvaa.

Vierailija
33/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko joku aikuinen ihminen lapsen kiveksiä "palleiksi" tai "muniksi"???

Kuulostaa todella ala-arvoiselta.

Kyllä kivekset on kivekset. Ja pesutilanteessa puhutaan peppu- tai pippelipesusta. (Aivan kuten tytöllä on peppu- tai pimppipesu.)

Vierailija
34/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

humoristisemmin voi sanoa kulkuset tai kassit. Poika itse puhuu kikuleista (monikossa) ja tarkoittaaa koko settiä.

Kepekset on ihanan nostalginen sana, äiti käytti sitä joskus :D

Vierailija
35/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin tuo termi "munat" on aina ihmetyttänyt, kun ei niillä miehillä edelleenkään mitään munia ole koko kehossa. Naiselta löytyy munasarjat. Mutta miehellä munat... X´D

Jos pojalla pitää nimitella kiveksiä "kiviksi" tai "kulkusiksi", niin pitääkö tytön pimppikin sitten vääntää termeiksi "kukkanen", "persikka"? X´D

Vierailija
36/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giguleiksi on kutsuttu. :)

Munasto on ihan loistava, taidan ottaa käyttöön.

Esikoululainen osaa jo sanoa että munille osui lumipallo, eli alatyylin ilmaisut tulee aika pian kuvioihin. Ehkä stressat turhaan. Kutsukoon sitten itse miksi kutsuu kun oppii puhumaan.

Kaikki termit on varmasti kätevästi saatavilla, et pysty niin pumpulissa kasvattamaan ettei opi itse juttuja.

Vierailija
37/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat pussit. Ei rumasti sanottu,kun selkeät pussithan ne on,jossa kivekset sisällä.

Vierailija
38/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi poikaa, enkä ole varmaan koskaan puhunut kiveksistä siis mitään. Aina on ollu puhetta vain pippelistä tai kikuleista, tarkoittaen hela hoitoa...

Vierailija
39/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/57 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippeli ja kivekset, kun niistä on puhuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän