Miksi kutsutte poikalastetn kiveksiä?
Mulla on poikavauva, ja tää asia mietityttää. Mun mielestä "kivekset" kuulostaa jotenkin viralliselta, "munat" tai "pallit" taas alatyyliseltä. Meillä kotona kivekset oli pippelipussi (oikeesti!), mut ei sekään oikein...
Kun juttelen vauvalleni vaippaa vaihtaessa, saatan sanoa vaikka että "onpa sulla munasto ihan kakassa, voi voi", mutta kohta pitäis miettiä, millä nimellä nimeän kivekset niin, että hänkin osaa sitten luontevasti niistä puhua.
Ja joo joo, tiedän, että joku haluaa nyt sitten haukkua mua tyhmäksi, säästäkää näppäimistöänne te.
Kommentit (57)
Ei kuulosta minun korvissani viralliselta.
entinen työkaverini oli kutsunut poikansa palleja pähkinöiksi..
alakoululaiset pojat sanoo kaakelit:)
Toi munikset on ihan hyvä, pannaan harkintaan.
Ap
Mulla on poikavauva, ja tää asia mietityttää. Mun mielestä "kivekset" kuulostaa jotenkin viralliselta, "munat" tai "pallit" taas alatyyliseltä. Meillä kotona kivekset oli pippelipussi (oikeesti!), mut ei sekään oikein...
Kun juttelen vauvalleni vaippaa vaihtaessa, saatan sanoa vaikka että "onpa sulla munasto ihan kakassa, voi voi", mutta kohta pitäis miettiä, millä nimellä nimeän kivekset niin, että hänkin osaa sitten luontevasti niistä puhua.
Ja joo joo, tiedän, että joku haluaa nyt sitten haukkua mua tyhmäksi, säästäkää näppäimistöänne te.
Viestiketju
JUMA kyl nyt repesin huhhuh. kivekset vaan
Ap
Meillä ne on kulkuset tai kivekset.
entinen työkaverini oli kutsunut poikansa palleja pähkinöiksi..
Meillä 6v tyttö ja 9v poika.
-pimpero
-pimpsa
-pippeli
-pussit
-peffa
Näitä meiltä löytyy
:D Aika pienestä puhuttiin pojalle, että käydäänpäs munien pesulla tms.. heh.
Nyt nelivuotias poika muuten päätteli nohevasti, että Kivesvaara on Pallimäki (isänsä oli tässä joku viikko sitten lähdössä sinne hiihtelemään..). :D
Että semmoisia nimiä ne kassit meillä tottelee.
Mun mielestä kulkuset on kivoin termi. Vaikka sen käyttäminen saattaakin aiheuttaa joulunaikaan ylimääräistä huvitusta. ;)
KELLISTIMIKSI. Lapsi on oppinut koulusta sanan munat ja se on ihan ok.
on oppinut. En ole tullut ajatelleeksi, kuulostaako se tyhmältä :) Ihan käypä murresana tuo on täälläpäin.
Kassit, säkit, nyytit, pallit, boltsit
mutta kiveksiksi sanoisin sitten kun ne pitää nimetä.
"Munasto" on kyl ihan hauska termi niin kauan kun höpiset vauvalle...!