Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsutte poikalastetn kiveksiä?

Vierailija
19.02.2012 |

Mulla on poikavauva, ja tää asia mietityttää. Mun mielestä "kivekset" kuulostaa jotenkin viralliselta, "munat" tai "pallit" taas alatyyliseltä. Meillä kotona kivekset oli pippelipussi (oikeesti!), mut ei sekään oikein...

Kun juttelen vauvalleni vaippaa vaihtaessa, saatan sanoa vaikka että "onpa sulla munasto ihan kakassa, voi voi", mutta kohta pitäis miettiä, millä nimellä nimeän kivekset niin, että hänkin osaa sitten luontevasti niistä puhua.

Ja joo joo, tiedän, että joku haluaa nyt sitten haukkua mua tyhmäksi, säästäkää näppäimistöänne te.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallit on mun mielestä ihan sopiva sana pienenkin pojan suuhun. Lääkärille tms toki puhuisin kiveksistä.

Vierailija
2/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa kutsutaan hänen kiveksiään pojiksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimillä, mutta joskus pojat tutkivat onko "pallerot" tallella :D Pienistä pojista siis kyse. Mun mielestä turha noista on tehdä ongelmaa, kun on ajankohtaista niin tämmöiset ratkeaa itsestään. Meillä tuo "pallero" nimitys tuli, kun isompi pojista pelästyi, että kivespussissa on palloja.

Vierailija
4/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko!

Vierailija
5/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellekset tai hilkkerit.

usko!

Vierailija
6/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun mielestä molemmat itäsuomalaisia murresanoja. Vai koilismaalaisia? En oo varma.

Vierailija
7/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa kutsutaan hänen kiveksiään pojiksi :D

Ja meillä poika 19kk. Munaston otan käyttöön!

Vierailija
8/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepekset! :-)

Vierailija
9/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sanon kun poika menee suihkuun, että muista kuurata härvelit ;)

Vierailija
10/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun mielestä molemmat itäsuomalaisia murresanoja. Vai koilismaalaisia? En oo varma.

En minäkään tiedä mistä nuo on peräisin, mutta meillä kivekset on kanssa hilkkerit - pikkukundi juoksee välillä hilkkerit paljaana.

Vierailija
11/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Olen itse mies. En muista, että lapsena palleista olisi meidän perheessä koskaan puhuttu ääneen. Se oli aina se pippeli vaan. Päiväkodissa ja muualla sitten opin munat sun muut nimitykset. Mitenhän sitten omien lapsien kanssa...

Vierailija
12/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Olen itse mies. En muista, että lapsena palleista olisi meidän perheessä koskaan puhuttu ääneen. Se oli aina se pippeli vaan. Päiväkodissa ja muualla sitten opin munat sun muut nimitykset. Mitenhän sitten omien lapsien kanssa...

hauskaa, että mun aloittamaa keskustelua on nosteltu!

Tuo mulla just on mielessä, palleista ei puhuta, pippelistä vaan. Eihän niistä nyt hirveästi tarvitse avautua, mutta musta olisi kiva, että lapsi osaisi luontevasti nimetä omat ruumiinosansa, myös ne kivekset.

Vierailija
13/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä jo isoja poikia ja tarviikin kysyä mitäs ovat mieltä:)

Vierailija
14/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mulla just on mielessä, palleista ei puhuta, pippelistä vaan. Eihän niistä nyt hirveästi tarvitse avautua, mutta musta olisi kiva, että lapsi osaisi luontevasti nimetä omat ruumiinosansa, myös ne kivekset.

hän on jo useammin kysellyt suihkussa kivesten nimeä ja sitä mitä niillä "tehdään". Meillä aina pippeli ja kivekset, minusta on typerää opettaa mitään outoja nimityksiä :)

Vierailija
15/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on jo useammin kysellyt suihkussa kivesten nimeä ja sitä mitä niillä "tehdään". Meillä aina pippeli ja kivekset, minusta on typerää opettaa mitään outoja nimityksiä :)

pippelikin olla outo nimitys.

Ap

Vierailija
16/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me sanotaan monikko "pippelit" sillä niitä on aika monta! sopiva.

Vierailija
17/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellekset tai hilkkerit.

Vierailija
18/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippelikin olla outo nimitys.

Ap

niin totta kai voi! Eli silloin käytössä olisi varmaankin penis, mikä lienee tuon vehkeen "virallinen" nimi. Mutta minä peilasinkin tässä sellaisiin oikeasti kummallisiin tai harhaanjohtaviin nimityksiin. En ainakaan itse osaa ajatella, että joku ei tietäisi mikä on pippeli.

Terv. 47 (?)

Vierailija
19/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan. Enn kyllä keksi yhteyttä milloin pitäiskään

Vierailija
20/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotias, lapseton mies ja mielestäni "pallit" tai "munat" kuulostaa todella alatyyliseltä ja potentiaalisesti loukkaavalta. Ei joka tapauksessa kuulu lasten sanavarastoon sen enempää kuin "toosa", "pillu" tai muu rumahko aikuisten sana.

Tässä olisi vaihtoehtoja; kivekset, pussit, pussi, pussukka

Muitakin tulee mieleen mutta ne ovat mielestäni vähän turhan symbolisia ja/tai seksuaalisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan