Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valehtelin miehelle

Vierailija
19.02.2012 |

ja jäin kiinni.

Käyn ulkona (siis baarissa) ehk 1-2 kertaa vuodessa. Mies suhtautuu tähän aina nurjamielisesti, kiukuttelee pari päivää etukäteen kun tietää että oon lähdössä ulos. En tiedä onko mustasukkainen, syytä ei tod ole. Aiemmin mies oli ihan hullun mustasukkainen, mutta se on laimentunut kun mies tajuaa etten ole häntä pettämässä.

No, valehtelin miehelle siitä kenen kanssa olin ulkona. Väitin olevani erään toisrn ystäväni kanssa, vaikka olin eri kaverin kanssa. Mieheni ei voi sietää tuota kaveriani jonka kanssa olin oikeasti ulkona joten keksin valehdella.. Sinänsä pikkujuttu mutta valehtelin.

mies oli sitten yöllä kun olin nukkumassa tutkinut puhelimeni, lukenut facebookviestini joissa suunnittelimme tätä reissua sen kaverin kanssa jota mieheni vihaa.

Mies on syvästi loukkaantunut ja ilmoitti että olen pilannut avioliittomme, hän ei voi enää luottaa minuun jne.

Itse taas olen loukkaantunut siitä että mies tutki puhelimeni jne.

Teimme molemmat väärin, mutta puolustuksekseni on sanottava että mieheni on mustavalkoinen, ehdoton ihminen joka ei tykkää yhdestäkään kaveristani, joitakin sietää mutta useimpia ei. Tuntui vaan helpommalta valehdella, kun kertoa totuus ja saada mieheltä pahemmat kiukut ja päänaukomiset.

Äh, mites tästä nyt jatketaan? Mies on harrastuksessa nyt ja sanoi että keskustelemme vakavasti asiasta kun hän palaa. On ottanut sormuksensa muuten pois, eli on ihan sairaan vihainen mulle.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vääntöö jaksa aikuinen äijä. Jätä se pulkka sinne, et tosiaan kipitä miehen käskyttämänä sitä noutamaan! Herranjumala kuinka raivokkaasti tulee pintaan oman eksän nostamattamat fiilikset, oli kuule vähintään samanlainen paukapää! Just tuokin, että riidellessä heitetään kaikki paska päin kasvoja, mitä olin luottamuksella omasta kipeästä menneisyydestäni kertonut ja käänsi mun syyksi, että olin ansainnut kaiken. Sairasta! Eikö kumppanin pitäisi olla just se vahva peruskallio, joka tukee sua kaikesta huolimatta ja jonka tukeen nimenomaan aina voisit luottaa?? Se ei taida toteutua teillä, eikä se toteutunut meillä. Minä lähdin. Ymmärrän että koet rakkauden tunteita miestäsi kohtaan, mutta onko se sitten kaiken arvoista, hmm...

Vierailija
22/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa mutta itse olen aikanaan pettänyt avioliitossa ja suhteessa ja käyttäydyin samoin kuin miehesi eli etsin mitä tahansa syytä vierittääkseni suhteen/liiton kariutumisen kumppanini syyksi. Tein siis itselleni helpoksi sanoa heippa. Jos tämä ei ole miehesi motiivi niin sanoisin että joku hullu tai lapsellinen tapaus - tai molempia. Niin... itse olen nyt onnelliseti uudelleen naimisissa ja petokset ja muut semmoiset hörhöilyt on taakse jäänyttä elämää. Kasvoin aikuiseksi ja onneksi en liian myöhään.

.. Mutta koska takana on aika monta sellaista kertaa jolloin mies on sikaillut, valehdellut yöpymispaikkansa (oli hotellissa yötä, vaikka väitti mulle olevansa äidillään, kuittasi tämän niin että unohti että meneekin hotelliin, eikä tästä saanut suuttua), pettänyt, rikkonut lupauksensa kymmeniä kertoja, ja minä olen ollut lähdössä aika monesti, mutta mies on vannonut muuttuvansa ja tekevänsä mitä vaan ettemme eroa, niin jotenkin en jaksa uskoa että etsimällä etsii syytä jättää mut.

Sensijaan luulen että mies aikoo nyt alistaa mua sydämensä kyllyydestä, kun kerrankin saa syyttää mua jostain. Eli nauttii nyt kun ei olekaan itse se joka mokaa vaan se olenkin mä.

Ärsyttää sekin että mies saa vetää persekännit vaikka kerran kuukaudessa, ja tulla täysin tutkalla kotiin, mutta auta armias jos mä juon itseni tolkuttomaan humalaan. Se että tulen kovassa humalassa kotiin (käyn siis ulkona 1-2 kertaa vuodessa) on riittävä syy mäököttämiselle ja kiukuttelulle, nainen ei saisi juoda itseään niin humalaan.

Eihän se järkevää ole todellakaan mutta miksi hän saa tehdä niin, ja minä en?

Emme ole millään tasolla tasa-arvoisessa suhteessa.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteenne ei tunnu olevan kovn terveellä pohjalla - lähteminen muuttuu varmasti vuosi vuodelta vaikeammaksi, joten kannattaa nyt miettiä tarkasti, mitä tuolta suhteelta haluat. Elämänkokemukseni perusteella sanoisin, että ennuste ei miehen suhteen ole kovin hyvä.

Rakastatko miestäsi vai oletko vain riippuvainen hänestä yhteisen lapsen ja/tai jonkun turvallisuudentunteen takia?

Jaksamista paskamaiseen tilanteeseen AP!

Vierailija
24/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että hän on hakemalla hakenut tilannetta jossa voisi rakentaa jotain konfliktia niin voi jättää sormuksenkin pois käytöstä. Eihän normaali-ihminen noin toimi.

Vierailija
25/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on sekaisin kuin seinäkello. Eikä sinullakaan, varmaan ihan ymmärrettävistä syistä, taida olla ihan realistista käsitystä siitä, mikä on kohtuullista. Miehesi on usein jopa öitä poissa juhlimisreissuillaan, mutta sinä et saa mennä paria kertaa vuodessa illaksi ulos ilman harmia ja mielipahaa. Haloo?!

En kuulu siihen koulukuntaan, jonka mielestä puolisoa ei saa rajoittaa koskaan millään tavalla. Mielestäni parisuhteessa on ihan ok neuvotella asioista ja jos toinen ei ole niitä reflektointikykyisimpiä yksilöitä, niin jopa vaatia toista tekemään tai jättämään jotain tekemättä. Tässä on kuitenkin olennaista pysyä kohtuuden rajoissa. Voi olla ihan asiallista vaatia, että pikkulapsiperheessä toinen ei ole joka viikonloppu yhtä iltaa baarissa ja seuraavaa päivää krapulassa. Tai on kohtuullista, että molemmat aikuiset saavat vapaa-aikaa, eikä toinen vaikkapa harrasta viitenä iltana viikossa tm. Teidän meininkinne ei ole kohtuullisuutta nähnytkään! Sulla on täysi oikeus käydä ulkona silloin tällöin, etenkin kun mies käy paljon enemmän (ihmettelen kyllä, onko öiden poissa oleminen sinulle ok?).

Nettidiagnoosit on aina nettidiagnooseja, mutta jos kertomasi pitää paikkansa, niin sanoisin, että lähde, tai hae ainakin ulkopuolista apua! Miehesi kuulostaa kammottavalta, kontrolloivalta ja narsistiselta tyypiltä. Tuollaisen ylimustasukkaisen tyypin kanssa ainut vaihtoehto on vain alistua (usein ajan myötä paheneviin) vaatimuksiin ja kontrolliin, mikä ei teitenkään ole hyvä vaihtoehto vaan sairastuttaa sinut henkisesti ennen pitkää. Jos toisella tulee jonain päivänä mitta täyteen, niin sitä vapautta ei ehkä otetakaan enää niin helposti.

Vierailija
26/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudentajusi miehen suhteen on jo hämärtynyt etkä osaa enää erottaa, mikä on normaalia ja mikä ei.

Mitä enemmän miehen käytöksestä kerrot, sitä enemmän on selvää, että miehelläsi on todella pahoja ongelmia.

Kertomasi kuulostaa tutulta, olen ollut vastaavassa tilanteessa. Voin kertoa ihan rehellisesti, ettei tuo tilanne tuosta parane. Lähde hyvä ihminen lähde ja pelasta itsesi ja lapsesi. Tuollaisessa kodissa ei ole terve ilmapiiri ja se sairastuttaa myös lapsen. Mieti millaisen parisuhdemallin ja naiskuvan haluat omalle tyttärellesi välittää.

Kerro asioista nyt jollekin läheisellesi, kerro kaikki. Valmistele lähtö ja mieti tarkkaan, haluatko miehelle lähdöstä kertoa etukäteen.

Voin kertoa, että elämänlaatusi paranee eron jälkeen ja tulet katumaan ainoastaan sitä, ettet tajunnut lähteä aiemmin!

p.s. toivottavasti ei ole exäni kyseessä :(

Vierailija
27/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että hän on hakemalla hakenut tilannetta jossa voisi rakentaa jotain konfliktia niin voi jättää sormuksenkin pois käytöstä. Eihän normaali-ihminen noin toimi.

Olen tehnyt pahimman mahdollisen asian: valehdellut hänelle.

Hän haluaa varmaan silläkin osoittaa mulle kuinka väärin olen tehnyt, pahoittaa mun oloa mahdollisimman paljon.

Keskustelu miehen kanssa ei tule varmaan olemaan mikään menestys.. Veikkaan jopa että häipyy kotoa tänään, mikäli hänet tunnen ja vanhoihin merkkeihin on uskominen, dokaamaan muutamaksi päiväksi ja lähettelee paskamaisia viestejä. Ottaa varmaan nyt ilon irti tästä koko rahalla ja yrittää tehdä mun olon niin kamalaksi kuin voi.

Ehkä olen jollain tapaa läheisriippuvainen, mitä enemmän kirjoitan ja teidän viestejä luen tajuan että suhteemme on täysin epänormaali.

AP

Vierailija
28/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap nuo viestisi ulkopuolisen silmin, kuulostaa aivan kammottavalta ja sairaalta koko teidän suhde! Eihän kukaan voi alistua tuollaiseen elämään! Lähde, ala elää omaa elämääsi, sinähän opetat lapsellesi että tuollainen parisuhde on normaalia elämää. Mieti haluatko todellakin että lapsellasi olisi tuollainen parisuhde? Ei tuolla ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, vain omistushalun ja alistamisen.

Vierailija
29/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies tietää sähköpostisi salasanan?

JOS olisit lukenut muutakin kuin aloitusviestin, niin tääkin ois selvinnyt. Ap:lla käytössä puhelin, jossa on kirjautuneena oletuksena sähköpostiin ja Faceen, eli tunnuksia ei tarvita.

Vierailija
30/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiset äijät koskaan lähde, päinvastoin. Tuollaisessa kontrolloinnissahan on kyse nimenomaan siitä, että halutaan omistaa (ja alistaa) puolisió niin, ettei tämä koskaan uskaltaisi lähteä joko pelon tai musertuneen itsetunnon, ja yleensä molempien, takia.

Sulla, ap, on vain yksi järkevä vaihtoehto: JSSAP! Suomeksi; lähde ennen kuin itsetuntosi on täysin hajalla, tai ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu. Ajattele tytärtäsi, jolle teidän suhteenne on ainut ja tärkein malli miehen ja naisen välisestä suhteesta, ja joka pahimmassa tapauksessa kasvaa uskomaan, että on ihan ok, että mies alistaa ja määräilee naista, ja naisen kuuluu vaan kestää ja varoa suututtamasta miestä.

P.S. Epäilen tätä provoksi juuri siksi, että äijä kuulostaa tyyppiesimerkiltä narsistisesta (ei siis narsistista vaan narsistisesti käyttäytyvästä) kontrolloijasta, ja ap taas on ihan mallikirjaesimerkki henkisen väkivallan alla elävästä vaimosta.

Jos tämä ei ole provo, niin lue ap edellinen ajatuksella, ja mieti, miksi niin monet tässä ketjussa sanovat samaa, eli kehottavat lähtemään ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu!

Vierailija
31/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tasa-arvoisia? Antaako miehesi sinulle läheisyyttä, voitko luottaa häneen, onko hän paras ystäväsi? Voitteko rauhassa olla erillisiä ja saada syvää tyydytystä ollessanne jälleen yhdessä? Kiinnostaako miestäsi mitä sinulle kuuluu?

Sanalla sanoen - rakastaako miehesi sinua?

Vierailija
32/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ehkä hyväkin, jos mies häipyisi pariksi päiväksi kotoa. Saisit tilaisuuden järjestellä omia asioitasi rauhassa.

Suosittelen, että alat järjestellä eroa nopeasti. Heti kun mies saa tietää aikeistasi, hän lopettaa mököttämisen ja vittuilun, jolloin hänen mukaansa teillä alkaa taas "mennä paremmin" jolloin sinun on vaikeampi lähteä. Tai sitten hän tappaa sinut ja tyttärenne.

Vierailija
33/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudentajusi miehen suhteen on jo hämärtynyt etkä osaa enää erottaa, mikä on normaalia ja mikä ei. Mitä enemmän miehen käytöksestä kerrot, sitä enemmän on selvää, että miehelläsi on todella pahoja ongelmia. Kertomasi kuulostaa tutulta, olen ollut vastaavassa tilanteessa. Voin kertoa ihan rehellisesti, ettei tuo tilanne tuosta parane. Lähde hyvä ihminen lähde ja pelasta itsesi ja lapsesi. Tuollaisessa kodissa ei ole terve ilmapiiri ja se sairastuttaa myös lapsen. Mieti millaisen parisuhdemallin ja naiskuvan haluat omalle tyttärellesi välittää. Kerro asioista nyt jollekin läheisellesi, kerro kaikki. Valmistele lähtö ja mieti tarkkaan, haluatko miehelle lähdöstä kertoa etukäteen. Voin kertoa, että elämänlaatusi paranee eron jälkeen ja tulet katumaan ainoastaan sitä, ettet tajunnut lähteä aiemmin! p.s. toivottavasti ei ole exäni kyseessä :(

Olen usein tahtonut jutella miehen exän kanssa. Kysyä onko meno ollut tämän kanssa ythä hullua..

Mies on jotenkin nostanut exänsä jalustalle, ei puhu hänestä koskaan mitään pahaa, exä on hänen puheidensa mukaan ollut täydellinen nainen.. No jättipä mieheni kuitenkin.

Mies on jopa viimeksi riidellessämme sanonut että ainoa nainen jota hän on koskaan rakastanut on ollut exänsä. Kovat keinot käytöön että saa mua loukattu, kaikki on sallittua :(

No en mäkään aina puhdas pulmunen ole.. En ole koskaan pettänyt tms, mutta on mullakin omat juttuni.

Saan baareissa ja muutenkin paljon huomiota miehiltä koska olen ihan nätti nainen ja se varmaan osaltaan aiheuttaa mustasukkaisuutta. Musta on vaan väärin rangaista mua siitä jos olen kivannäköinen, en todellakaan käytä provosoivia vaatteita tai käyttäydy provosoivasti.

Tein aikanaan virheen kun lähdin myötäilemään miehen toiveita ja sääntöjä. Oma häpeäni että olen tällaiseen suostunut.

Ap

Vierailija
34/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo normaalia! Kuulostaa persoonallisuushäiriöisen miehen käytökseltä. Eikä se tuosta parane. Väittää muuttuneensa mutta juuri käytöksellään osoittaa ettei ole muuttunut ollenkaan.

Vierailija
35/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.image.fi/artikkelit/aivan-tavallinen-perhe

Kaikkea hyvää sinulle ja tyttärellesi!

Vierailija
36/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti! Saat elämäsi takaisin.

Vierailija
37/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheväkivallalla on kaava. Kaava on havaittu tutkimuksissa, sen tunnistavat ongelmaisten perheiden kanssa työskentelevät ja sen kuulee Naisten linjalla puhelussa toisensa jälkeen.

Kaava ei suinkaan koostu yhtäkkisestä pimahduksesta tai hetken mielenhäiriöstä. Kaava koostuu vuosista ja lukuisista teoista, joista vain osa on fyysistä väkivaltaa.

Kaava selittää, miksi nainen ei lähde, kun ensimmäinen lyönti vihdoin tulee, ja kaava kertoo, että viina ei ole väkivallan syy, vaikka viimeinen isku annettaisiinkin kaatokännissä.

Perheväkivaltaa työkseen torjuvat ihmiset ajattelevat kaavaa usein, kun he lukevat lehdistä tapahtumista, joiden lähestymistä kukaan ei juttujen mukaan olisi voinut aavistaa.

Kaava toimii näin.

Mies ja nainen ryhtyvät yksiin. Aluksi kaikki saattaa olla hyvin.

Sitten, pikkuhiljaa, mies alkaa nakertaa naisen itsetuntoa. Hän nimittelee naista, vähättelee tämän tekemisiä ja haukkuu tätä milloin mistäkin.

Hän eristää naisen. Mies ei lähde sukujuhliin, ärsyyntyy naisen ystävistä ja huomauttelee naisen harrastuksista.

Pian mies alkaa kiristää naista raha-asioilla. Talo on miehen nimissä, nainen saa käyttää autoa vain miehen luvalla, mies ottaa lapsilisät itselleen. Mies uhkailee ehkä satuttavansa kotieläimiä tai vievänsä lapset. Miehen mielialat muuttuvat yhtäkkiä, joten naisen on oltava aina varuillaan.

Vierailija
38/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ehkä hyväkin, jos mies häipyisi pariksi päiväksi kotoa. Saisit tilaisuuden järjestellä omia asioitasi rauhassa. Suosittelen, että alat järjestellä eroa nopeasti. Heti kun mies saa tietää aikeistasi, hän lopettaa mököttämisen ja vittuilun, jolloin hänen mukaansa teillä alkaa taas "mennä paremmin" jolloin sinun on vaikeampi lähteä. Tai sitten hän tappaa sinut ja tyttärenne.

Olen säälittävä. Päättänyt lähteä, jättää miehen mutta aina olen kuitenkin pyörtänyt päätökseni.

Ei mies usko ikinä että lähtisin oikeasti. Ja miksi uskoisikaan: Olenhan niin monet kerrat pyörtänyt päätökseni ja palannut takaisin.

Mies on ollut täysi paskiainen aikanaan. Mutta kuten sanoin, hän on ihan oikeasti muuttunut pikkuhiljaa parempaan.. Mies itse on aika erakko monella tapaa eikä näe useinkaan kavereitaan, joten olettaa mun myös olevan samanlainen. Toisaalta vaatii etten tapaisi pahemmin ketään, mutta sitten taas on sitä mieltä ettei mulla edes ole ystäviä koska olen niin vittumainen ihminen.

Kuten monesti sanoin, ihan itse olen hautani kaivanut valehtelemalla, mutta toisaalta jos tilanne nyt ratkeisi edes johonkin suuntaan niin olisin tyytyväinen.

Mies tekee sellaista että jos riitelemme,ja sovimme, hän saattaakin viikko riidan jälkeen muistaa taas kuinka inhottava olin riidellessä ja loukkaantua uudetaan: siis jo sovittu riita nostetaankin uudestaan pöydälle.

Mitähän kaikkia rajotuksia ja juttuja mies keksii elämääni nyt rangaistukseksi tästä megalomaainsesta petoksesta jonka olen tehnyt.. Varmaan puhelimen ratsaaminen päivittäin, kaikki ystävien tapaamiset voi unohtaa..

AP

Vierailija
39/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkainen.

Ihan sama sietääkö mies sun kavereitasi, sulla on silti oikeus viettää aikaa heidän kanssaan. Mies yrittää selvästi erottaa sut ystävistäsi, mikä on selvä narsistin merkki.

Nyt hän yrittää syyttää sinua ja saada sinut pyytelemään anteeksi ja nöyrtymään.

En mä tiedä, mitä sun pitäisi tehdä, mutta kannattaisi ehkä miettiä, millaisessa suhteessa elät, jos tarvitsee tällaisesta asiasta valehdella.

Vierailija
40/133 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuten monesti sanoin, ihan itse olen hautani kaivanut valehtelemalla, mutta toisaalta jos tilanne nyt ratkeisi edes johonkin suuntaan niin olisin tyytyväinen."

Pieni tai vaikka isokin valhe ei ole mitään miehesi sikailun rinnalla. Ihan oikeasti, usko jo, miehesi tässä on se ongelmainen. Et ehkä ole täydellinen itsekään mutta mieleni tekee silti sanoa, ettet ole tehnyt mitään väärää! Hän on jo saanut itsetuntosi tuollaiseksi, että yksi pieni valhe on suurempi synti kuin hänen valehtelunsa, pettämisensä, päivien ryyppyputket, kotiin tulemattomuus... Ihan totta, sinulla ja tytölläsi on parempi elämä ilman häntä.

T. Imagen jutun postannut