Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako 100 e nettihuijauksen takia tehdä rikosilmoitusta?

Vierailija
09.04.2012 |

Siis tein jo, mutta eräs tuttavani oli sitä mieltä ettei olisi kannattanut, kun en todennäköisesti kuitenkaan tule saamaan rahaani takaisin.

Itse taas ajattelen että koska useimmat nettihuijarit tekevät sitä jatkuvasti, (kuten tämäkin kuulemma polisien mukaan) niin aina parempi että uhrit ilmoittavat.

Ja miksi jonkun mielestä ei kannattaisi tehdä rikosilmoitusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tehnyt, vaikken saisikaan rahoja takaisin.

Vierailija
2/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että teit ilmoituksen. Toivottavasti huijari jää kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että teit ilmoituksen. Toivottavasti huijari jää kiinni.

Huijari on jäänyt jo kiinni, oli antanut minulle oman nimensä ja tilinumeronsa joiden perusteella tekijä selvisi helposti. Ja kuulemma vuosien varrella tämä tyyppi on oikein tehtaillut näitä. Ja sen huomasi, oli erittäin taitava ja lipeväkielinen huijari.

Vierailija
4/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suomalainen huijari oli.

Tiedän nimen ja paikkakunnankin, poliisien mukaan kun ihan oikean nimensä ja asuinpaikkakuntansa huijari oli jostain syystä minulle kertonut. Mutten sentään tässä viitsi niitä paljastaa. :-)

Vierailija
5/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaankaan itse saa rahoja takaisin, mutta muutaman ilmoituksen jälkeen poliisi selvittää asiaa tosissaan ja kohta on netissä yksi huijari vähemmän.

Vierailija
6/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni kävi samoin, tuli huijatuksi netissä n. 100 euroan arvoisen ostoksen kanssa. Teki rikosilmoituksen periaattteesta - kävi ilmi, että tyyppi oli huijannut muitakin - sai syytteen - sai tuomion - velka oli ulosottokelpoinen - mies saa perittyä velan ulosoton kautta.

Vierailija
8/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus kannattaa tehdä ihan senkin takia, että Poliisin tietoihin jää merkintä rikoksesta ja sen yksityiskohdista. Tämä voi olla apuna itse tekijän kiinnisaamisessa, siis siten että hän toistaa rikoksen muualla toiselle ihmiselle, ja Poliisilla on silloin paremmat eväät löytää kuvio jos kyseessä on sama tekijä. Tehdyt rikokset tulee aina tuoda ilmi vaikka heti ei näytäkään siltä, että rikosilmoitus johtaisi rikollisen kiinniottoon, tuomioon tai korvauksiin. Poliisi yhdistää pisteet, meidän homma on antaa pisteet Poliisille yhdistettäväksi.

Vierailija
9/10 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen kyseessä.

Vierailija
10/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joi .. retkuun meni, niin että soi.

hihi ..