Onko työttömän pakko laittaa cv-nettiin cv?
Kommentit (98)
Itsehän sinä sen työnhakusuunnitelman allekirjoitat.
se on kohta edessä ja olen jo nyt kyrsiintynyt jos pakotetaan kaikenmaailman julkisia cv:tä laittamaan. ap
Miten tollo olet jos et tuota työttömänä muka tiedä?
Se tehdään siellä ensimmäisenä.
Niin 4 ei ollut ap ja 4 vasta saapuu työttömyyden katkeraan maailmaan alkukesästä. Ikinä en ole aiemmin ollut työkkärin asiakkaana. Kiinnostaisi lähinnä, että mitä se pitää sisällään.Kuvittelin, että niitä työpaikkoja vain haetaan.
eikä ole tarvinnut tuota cv-nettiä laittaa.
Riippuu varmaan ihan työntekijästä.
Työkkäristä sitä ehdotettiin, mutta sanoin etten laita nettiin niin henkilökohtaisia tietoja kaikkien nähtäville, virkailija ymmärsi asian hyvin. Ja mitään salattavaa ei ole, en vaan halua että kirjaimellisesti kuka tahansa pääsee lukemaan minun CV:n, asiaa voisi verrata siihen että en minä sitä liimaisi lähimarketin ilmoitustaulullekaan, miksi laittaisin nettiin kaikkien luettavaksi.
Se tehdään siellä ensimmäisenä.Niin 4 ei ollut ap ja 4 vasta saapuu työttömyyden katkeraan maailmaan alkukesästä. Ikinä en ole aiemmin ollut työkkärin asiakkaana. Kiinnostaisi lähinnä, että mitä se pitää sisällään.Kuvittelin, että niitä työpaikkoja vain haetaan.
ja miten olet joutunut työttömäksi? Kysyy ap, jolla sama kohtalo, tosin olen ollut asiakkaana,m utten kymmenneen vuoteen.
Työkkäristä sitä ehdotettiin, mutta sanoin etten laita nettiin niin henkilökohtaisia tietoja kaikkien nähtäville, virkailija ymmärsi asian hyvin. Ja mitään salattavaa ei ole, en vaan halua että kirjaimellisesti kuka tahansa pääsee lukemaan minun CV:n, asiaa voisi verrata siihen että en minä sitä liimaisi lähimarketin ilmoitustaulullekaan, miksi laittaisin nettiin kaikkien luettavaksi.
on jotenkin ihmisarvoa alentavaa, mutta onneksi ei sisi pakollista.
käytännössä homma menee näin: menet juttelemaan virkailijalle, hän kyselee koulutukset ja työkokemukset, sitten juttelet mikä sinua kiinnostaa, millaista työtä etsit vai ajattelitko ehkä mennä opiskelemaan uutta alaa jne. ja sitten virkailija kirjaa nuo koneelle, saat printin ja siihen allekirjoitus. Tuolla ei sinällään ole mitään merkitystä, mutta jos et esim. pariin vuoteen töitä saa niin tuosta kanssasi jutellaan "tässä sanoit että olet lapsia hoitanut, ei se ala kiinnoistaisi?" "Mites ne pääsykokeet, menikö ne hyvin?" "Kuinkas se allergiasi, leipomoala ei taida sinulle sopia?" jne.
se cv-netti siellä julkaisussan nimetömänä toki, sen saa päättää mitä tietoja itsestään siihen laittaa! ja mulle ei aluksi puhuttu siiitä mitään kunnes luin netissä ne käyttöehdot(joka pitää kuitata että pääse eteenpäin) niin siellä tämä sanotaan pakolliseksi, ja karenssia voi tulla. niimpä seuraavalla kerralla työkkkärissä kysyin pitääkö se olla(oli eri virkailija silloin) ja se sanoi että ehdottomasti, miten muuten olet työnantajien käytössä jos eivät netissä näe hakemustasi?
Eivät sitä voi tarkistaa, koska nimettömiä ansioluetteloita on tuhansia!
se cv-netti siellä julkaisussan nimetömänä toki, sen saa päättää mitä tietoja itsestään siihen laittaa! ja mulle ei aluksi puhuttu siiitä mitään kunnes luin netissä ne käyttöehdot(joka pitää kuitata että pääse eteenpäin) niin siellä tämä sanotaan pakolliseksi, ja karenssia voi tulla. niimpä seuraavalla kerralla työkkkärissä kysyin pitääkö se olla(oli eri virkailija silloin) ja se sanoi että ehdottomasti, miten muuten olet työnantajien käytössä jos eivät netissä näe hakemustasi?
voi karenssia tulla. Ei oikein kuullosta vakuuttavalta. Itse vain selvitit tämän asian, josta olisi voinut karenssia tulla+???
tunnuksilla omiin tietoihin työkkärin sivuille. ja se on voimassa 3kk kerrallaan.
mitään! kyllä ne jättää vähän työnhakijallekkin vastuuta, mm lukea käyttöehdot!
Se tehdään siellä ensimmäisenä.Niin 4 ei ollut ap ja 4 vasta saapuu työttömyyden katkeraan maailmaan alkukesästä. Ikinä en ole aiemmin ollut työkkärin asiakkaana. Kiinnostaisi lähinnä, että mitä se pitää sisällään.Kuvittelin, että niitä työpaikkoja vain haetaan.
ja miten olet joutunut työttömäksi? Kysyy ap, jolla sama kohtalo, tosin olen ollut asiakkaana,m utten kymmenneen vuoteen.
Nyt on karenssit sun muut menneet ja huolettaa itseänikin mikä taistelu on edessä, kun kauhujuttuja on kuullut. Ja jos tunkevat johonkin oksettavaan työpaikkaan... haluan tehdä työtä, mutta esim asiakaspalveluala myyntityössä ei sovi minulle. En kykene sitä enää tekemään.
4
mitään! kyllä ne jättää vähän työnhakijallekkin vastuuta, mm lukea käyttöehdot!
jostain mikä vaikuttaa tuleeko karenssi vai ei ja jos työnhakija ei ole tajunnut jotain asiaa kysyä, niin karenssi pätkähtää päälle
kun otat puheeksi työkkärissä. se riippuu niin paljon myös siitä työkkärin virkailijasta (ovat itsekkin mulle siellä sanoneet että osa on semmosia että tuputtavat kaikki maailman työt, osa ei) onnea sulle uuden työn löytämiseen!
käytännössä on eli sinun täytyy erikseen kieltää asian kirjaaminen työnhakusuunnitelmaan sekä kyetä perustelemaan se, miksi et halua hakea töitä. Sellaiseksi kun se cv-netin tekemättömyys katsotaan.
Ensi vuonna cv-nettiä työnantaja pääsee lukemaan vain erillisillä tunnuksilla ja silloin cv tulee ihan lainsäädännössä pakolliseksi. Toistaiseksi täytyy työttömän kyetä kertomaan syy sille, että cv-netti jää tekemättä. Eikä kelpaa se, että naapuri voi nähdä sen.
Ja toisaalta te-tomisto voi ilmoittaa, että edellyttää kaikilta työttömiltä cv-netin tekemistä osana työnhakua. Jos sitä ei tee, menee asia toimikunnalle, jolle pitää selittää aika tarkasti se, miksi haluaa työmarkkinatukea, mutta ei hae töitä.
kun otat puheeksi työkkärissä. se riippuu niin paljon myös siitä työkkärin virkailijasta (ovat itsekkin mulle siellä sanoneet että osa on semmosia että tuputtavat kaikki maailman työt, osa ei) onnea sulle uuden työn löytämiseen!
tai kuullut mitä byrokratiaa se nykyään on, karenssia voi pätkähtää vaikka et sille mitään voi ja susta riippumatta. pitää olla tarkka että tekee kuten sopimuksessa on sanottu.
Se tehdään siellä ensimmäisenä.