Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitää toimia kun yksi äiti jää aina päiväkotiin kuppaamaan?

Vierailija
18.02.2012 |

Sekä viedessään, että hakiessaan viettää siinä istuskelemassa puolisen tuntia. Henkilökunnan ilme on välillä vähän väkinäinen siinä, mutta yrittävät olla kohteliaita.

Aikaisemmin tämä ei ole minua mitenkään haitannut, lähinnä huvittanut vaan, mutta viime aikoina on ollut erityistä puhuttavaa lapsestani. En oikein tiedä, miten voisin kertoa kuulumiset päiväkodin tädille aamulla, kun tämä äiti istuu vieressä. Hänelle lapseni asiat ei kuulu, mutta en tiedä miten saisin hänelle ystävällisesti sanottua, että olisi asiaa henkilökunnalle.

Tätihän ei voi ryhmästä lähteä, koska hän on aamulla yksin siinä ja lapsia ei voi jättää valvomatta eli en voi oikein pyytää häntä sivummallekaan.

Mitenkähän minun pitäisi toimia?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän äidin kuulen, tottakai, että "voitaisko me pari sanaa vaihtaa kahden kesken", pitäisi järkevälle ihmiselle mennä vihje perille että ko. äiti häiritsee. Ja järkevällä ihmisellä toki tarkoitin tässä tapauksessa hoitajaa :-)

Vierailija
22/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä päästiin vasta kun rehtori puuttui asiaan. Meillä ongelman aiheutti kotiäitiporukka, joka päätti alkaa aamuisin kokoontumaan koulun pihalle. Ajatus oli hieno: saattaa oma ekaluokkalinen koululle ja seurata eka välitunti kuinka koulupäivä alkaa. Paha vain kun heitä oli kuuden hengen porukka ja säästä riippuen ainakin puolet tulivat autolla ja parkkeerasivat autot siihen jättöpaikalle, jossa kuuluu lapsi päästä pois turvallisesti autosta ja poistua ripeästi pois seuraavan tieltä. Syntyi vaaratilanteita, kun näiden mammojen autot olivat siinä ja lapset jouduttiin jättämään tien toisella puolelle ja vaikka mihinkä... Yhtenä aamuna seurasin kun yksi mammoista oli tuonut kahvia kaikille termarissa! Ei jumankekka, hyvä etteivät levittäneet vilttiä piknikkiä varten siihen koulunpihalle...

Mutta siis ANTEEKSI ihan aiheen vierestä kirjoittaminen, ei voinut olla tulematta mieleen tuo syksyinen episodi ja yleiset viestit Wilmassa koulun pihalla kokoontumisesta... ;) Sinuna soittaisin päiväkotiin ja juttelisin sitä kautta asiat selväksi ja sanoisin samalla myös miksi jouduit soittamaan, eli kertoisin mielipiteeni sen tupajumin istumisesta päiväkodissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin on asialla nimenomaan kiireetön kotiäiti, joka ei enää muista, että päiväkoti on tätien työpaikka.

Vierailija
24/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kotihoidossa parivuotias muksu ja päiväkodissa kaksi vanhempaa lasta. Itse pääsen töistä aikaisin ja olen kolmen, puoli neljän aikaan päiväkodilla. Tämä äiti tallustaa sinne aina kolmelta, kun ulkoilu alkaa, ja sitten istuskelee siellä pihalla juttelemassa hoitajien kanssa puolisen tuntia ellei enemmänkin. Hänellä on yleensä mukana välipalapurkki, jonka syöttää samalla sille kotihoidossa olevalle lapselleen. Sitten aina puoli neljän maissa se kotihoidettu lapsi leikkii päiväkodin pihalla muiden lasten seassa. On tylsää joutua aina puhumaan hoitajien kanssa lapsen kuulumiset ulkopuolisen kuunnellessa. Eihän se päiväkodin piha nyt mikään yleinen puisto ole, ja minusta on sitäpaitsi asiatonta antaa muiden kuin hoidossa olevien lapsien leikkiä siellä säännöllisesti.

Vierailija
25/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käy jutella sivummalla, niin muistutat, että sinulla oli aina se aamuraportointi tai mikä lie ja sanot, että haluat tehdä sen kahden kesken. Jos muija ei älyä lähteä, niin oma häpensä. Täti voi sitten vähän ohjastaa.

Tai sitten soitat, sekin oli hyvä neuvo :)

Vierailija
26/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä asiaa siellä on aamuin illoin?

Minä olen pyytänyt selkeästi kokousajan, jos on jotain ihmeellistä puhuttavaa. Ja se on sitten tapahtunut ihan eri tilassa, sovittuna aikana, kahden kesken hoitajan kanssa.

Pari kertaa olen tarvinnut viiden vuoden aikana.

Vierailija
27/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö sen nimen - numeronhan saa enirosta?

Sanot, että oot sähkölaitokselta ja joku tärkee juttu pitäis heti kattoo niiltä. Seuraavana aamuna soitat ettette päässykkään eilen, mutta tänään tullaan. Pari aamua rauhassa!

Vierailija
28/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten edellisessä päiväkodissa oli yksi tuommoinen äiti. Riisui aina ulkovaatteetkin ja meni istumaan jonnekin. Tietääkseni oli kyllä töissäkäyvä ihminen eikä myöskään vaikuttanut millään tapaa mt-potilaalta (joskaan sitähän ei välttämättä näe päältä päin). Luulin aluksi, että teki noin, kun lapsensa olivat uusia päiväkodissa, mutta tuskin totuttelusta oli kyse enää 10 kk päästä!

Vierailija
29/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen tästä ketjusta etten ihmettele miksi täällä Suomessa monilla on niin paha olla. Kaikki asiaankuulumaton aina häiritsee. Mitähän niin kauheen salaista noissa lasten asioissa oikeen on.

Vierailija
30/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustumassa lapsen arkeen ja päiväkodin toimintaan.

Samalla tavoin voi tehdä koulussakin.

(itselleni on kyllä riittänyt max 5min viemis- ja hakutilanteissa, koulussa en ole käynyt kertaakaan koulupäivien aikana)

Vierailija
31/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kummallista, että päiväkotilasten äidit kyttäävät muita, keksivät omia kieltojaan ja sääntöjään ja olettavat, että he saavat päättää kaiken.

Vierailija
32/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenneilmastoko on taustalla Suomessa perheiden, lasten ja nuorten pahoinvoinnissa, kiusaamisessa ja yksinäisyydessä? Sosiaalisia suhteita vaikkapa päiväkodin hoitajien tai muiden kanssa ei tunnu olevan.

Täällä Tanskassa on ihan tavallista, että vanhemmat jäävät lastensa kanssa vielä päiväkodin pihalle leikkimään ja juttelemaan keskenään, kun hakevat lapsia. Siinä sitten voidaan tutustua toisiin ja syödä vaikka eväitä. Tottahan toki, mukavahan se on jutustella ja oppia tuntemaan niitä lasten kavereiden vanhempia ja hoitotätejä;)

Vierailija
33/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenneilmastoko on taustalla Suomessa perheiden, lasten ja nuorten pahoinvoinnissa, kiusaamisessa ja yksinäisyydessä? Sosiaalisia suhteita vaikkapa päiväkodin hoitajien tai muiden kanssa ei tunnu olevan. Täällä Tanskassa on ihan tavallista, että vanhemmat jäävät lastensa kanssa vielä päiväkodin pihalle leikkimään ja juttelemaan keskenään, kun hakevat lapsia. Siinä sitten voidaan tutustua toisiin ja syödä vaikka eväitä. Tottahan toki, mukavahan se on jutustella ja oppia tuntemaan niitä lasten kavereiden vanhempia ja hoitotätejä;)

mun lapsi oli tarhassa vain eskarissa, ja me ei tutustuttu kehenkään...

kun kaikki hakee lapsensa eriaikoihin ja ei nähty ketään kun hetkisesti milloin sattui, ei päässyt ns juttuun ..

olisi kivaa ollut tutustua toisten lasten vanhempiin ja sada kavereita lapselle.

ihmetteln vieläkin miten vanhemmat on niin vähän kiinnostuneita tutustumaan lastensa kavereiden vanhempiin !!

selkeämpää olisi, kun vanhemmat voisivat tiety perussäännöt yhdessä keksustella yms... vaan ei mitään....

ihme touhua !

Vierailija
34/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutkin on julkisia tiloja, joihin on lupa tulla seuraamaan toimintaa. Mutta sit mä en ymmärrä, mitä se ap:n muikki siinä eteisessä kyttää. Sit mennään peremmälle tiloihin oikeasti touhuamaan

Vierailija
35/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa ajatellaan myös näin. =)

eli sieltä ei ajeta ketään pois. Meillä on ajatuksena, että koti ja päiväkoti tekevät yhteistyötä lapsen parhaaksi. Vanhemmat saavat jäädä leikkimään ja vaikka syöttämään aamupuuron, jos siltä tuntuu, päiväkoti ei "omi" lasta. Tosin meillä ei päiväkodissa ole ketään vastassa vaan yhdessä lapsen kanssa riisutaan häneltä ulkovaatteet naulakkoon ja lähdetään etsimään mahdollista aikuista, jolle lapsen voi luovuttaa.

Vierailija
36/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä miksi ei vaan voi sanoa, että mulla on henkilökohtaista asiaa, missä voidaan jutella rauhassa?

Mä en oikein tajunnut ap miksi sun pitää huolehtia siitä toisesta äidistä. Jos hän päiväkodin työtä häiritsee, niin kyllä päiväkodin henkilökunta asian hoitaa.

Mäkin olen sillä kannalla, että varsinkin iltapäivällä on mukava jutella muiden vanhempien kanssa pari sanaa.

Vierailija
37/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse tädistäsi.

Vierailija
38/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen tästä ketjusta etten ihmettele miksi täällä Suomessa monilla on niin paha olla. Kaikki asiaankuulumaton aina häiritsee. Mitähän niin kauheen salaista noissa lasten asioissa oikeen on.

kunhan jää silloin, kun hetki on sopiva, ketään ei häritse! JOKAINEN ottakoon toiset ihmiset huomioon. Ei joka aamu varmasti kaikilla olekaan mitään ykstyisyyttä vaativaa asiaa, mutta joskus on. En minä halua lapseni asioista muiden kuulleen informoida, oma lapsi erityislapsi, jota muut eivät vielä tiedä. Asia ei muille kuulukaan, koska lapseni ei aiheuta mitään "vaaraa" muille lapsille. Itse ainakin otan huomioon muut ihmiset, ei se nyt niin paljon vaadi eikä varsinkaan niin paljon että alkaisi ihan voimaan pahoin!

Vierailija
39/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenneilmastoko on taustalla Suomessa perheiden, lasten ja nuorten pahoinvoinnissa, kiusaamisessa ja yksinäisyydessä? Sosiaalisia suhteita vaikkapa päiväkodin hoitajien tai muiden kanssa ei tunnu olevan. Täällä Tanskassa on ihan tavallista, että vanhemmat jäävät lastensa kanssa vielä päiväkodin pihalle leikkimään ja juttelemaan keskenään, kun hakevat lapsia. Siinä sitten voidaan tutustua toisiin ja syödä vaikka eväitä. Tottahan toki, mukavahan se on jutustella ja oppia tuntemaan niitä lasten kavereiden vanhempia ja hoitotätejä;)

mun lapsi oli tarhassa vain eskarissa, ja me ei tutustuttu kehenkään... kun kaikki hakee lapsensa eriaikoihin ja ei nähty ketään kun hetkisesti milloin sattui, ei päässyt ns juttuun .. olisi kivaa ollut tutustua toisten lasten vanhempiin ja sada kavereita lapselle. ihmetteln vieläkin miten vanhemmat on niin vähän kiinnostuneita tutustumaan lastensa kavereiden vanhempiin !! selkeämpää olisi, kun vanhemmat voisivat tiety perussäännöt yhdessä keksustella yms... vaan ei mitään.... ihme touhua !

Kyllä se päiväkodin väki on ne säännöt aikoja sitten miettinyt, ei tarvitse vanhempien niistä päättää.

Vierailija
40/55 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on jo koulussa, mutta kaduttaa hitosti et olin niin tyhmä.

No otan opikseni.