Jos pitäisi valita, kumman pelastaisit miehesi vai lapsesi?
Kommentit (110)
ja harjoitella, kuinka helppoa on aikuisen ihmisen kuljetus merivedessä. Pala kakkua, eiks niin.
kyllä ihminen pinnalla pysyy jos joku kannattelee. Veden noste on valtava.
Tietty läskimpi niin helpommin kelluu, mutta niin kauan kun pitää keuhkot pinnalla, niin normi-ihminen kelluu itsekseen.Sitten..?
Siis kyllä sä herranjumala saat pelastaa sen sun lapsen autiolle saarelle kanssasi mieluummin kuin miehes, ei se multa ole pois että kuolette molemmat. Älä vaan vääristä sitä sun ajatusmaailmaasi tänne.
Olen käynyt Basic Trainingin (eli pelastaustumiskoulutukset jotka laivalla vaaditaan) ja voin sanoa, että että sitä tajutota ei tuosta vain kannatella (meillä harjoituksissa yksi esitti tajuntonta).
Totta vitussa äiti pelastaa lapset. Vaikka jo tätä miettiessä miehen olisi tullut tehdä niin. Mikä vittu teitä riivaa "lapsia saa myöhemminkin" no niin varmaan miehiäkin. Voi idiootit, mulla alko niin vituttaa nyt että syön pääni kohta!
Ja ei mun tarvi valita että kenet pelastan, varmasti kaikki neljä kulkee kainalossa, jos hätä tulee. Mies ei.
ja harjoitella, kuinka helppoa on aikuisen ihmisen kuljetus merivedessä. Pala kakkua, eiks niin.
kyllä ihminen pinnalla pysyy jos joku kannattelee. Veden noste on valtava. Tietty läskimpi niin helpommin kelluu, mutta niin kauan kun pitää keuhkot pinnalla, niin normi-ihminen kelluu itsekseen. Sitten..? Siis kyllä sä herranjumala saat pelastaa sen sun lapsen autiolle saarelle kanssasi mieluummin kuin miehes, ei se multa ole pois että kuolette molemmat. Älä vaan vääristä sitä sun ajatusmaailmaasi tänne.
Olen käynyt Basic Trainingin (eli pelastaustumiskoulutukset jotka laivalla vaaditaan) ja voin sanoa, että että sitä tajutota ei tuosta vain kannatella (meillä harjoituksissa yksi esitti tajuntonta).
Et kyllä nyt lisää yhtään tähän keskusteluun. Todettiin jo että meripelastus on hankalaa, tajuton tai ei.
Mutta onko se kannattavaa? Ja ketä kannattaa pelastaa. Alunperinhän täällä oli aiheena rationalisuus, mutta se nyt on jo itsestäänselvyys. Lähinnä väitellään täällä jonkun äärisurvivalismimamman kanssa, jonka nelivuotias harppuunoi haikaloja ja jonkun jonka mies painaa tonnin eikä osaa tehdä mitään.
Totta vitussa äiti pelastaa lapset. Vaikka jo tätä miettiessä miehen olisi tullut tehdä niin.
Mitä sinä teit sillä aikaa?
Olisi luultavasti helpotus jos mies kuolisi.
Lapsen tietysti, oli tilanne mikä hyvänsä niin oletan että mies pelastaisi itse itsensä.
onpa outo kysymys, tietenkin lapset!
Tietenkin aivan hirveä tilanne olisi, mutta niin se menee, että ekana sitä pelastaa lapsensa. Näin olettaisin miehenkin toimivan.
Näin varmasti miehenikin haluaisi.
tässä vaiheessa kuuluu laittaa provo, että miehen tietenkin, sillä lapsia saa rakkaan miehen kanssa aina uusia. Olkaa hyvät, saa kauhistua :)
P.S. Lapsen TIETENKIN.
tässä vaiheessa kuuluu laittaa provo, että miehen tietenkin, sillä lapsia saa rakkaan miehen kanssa aina uusia. Olkaa hyvät, saa kauhistua :)
P.S. Lapsen TIETENKIN.
Kun keskustelimme aiheesta. Synnytyksessä tuli tosi hurja paikka ja mies sanoi meidän saavan uusia lapsia.
että esikoisen synnytys on suunnilleen se ainoa paikka, missä mies valitsisi toisin.
P.S. Lapsen TIETENKIN.
Kun keskustelimme aiheesta. Synnytyksessä tuli tosi hurja paikka ja mies sanoi meidän saavan uusia lapsia.
Tämä ymmärrys iski minuun kirkkaana, kun mies sai matalan sokerin kohtauksen vauva sylissään. Silloin toki otin vauvan ja laitoin pinnasänkyyn (itkemään), lohdutin taaperoa sanallisesti ja autoin miestä. Mutta tajusin samalla, että ensisijaisesti pelastaisin lapset.
Ollaan asiasta miehen kanssa puhuttukin joskus, että meille molemmille lapset on ne tärkeimmät. Rakastetaan toisiammekin todella paljon, mutta lapset on ykköset.
Kumman tahansa menettäminen olisi minulle hyvin hyvin raskasta! Pahin pelkoni on, että miehelleni tai lapsellemme tapahtuisi jotain.
Ilman miestäni en todellakaan osaisi elää... Myönnän, olen riippuvainen hänestä enkä ole tarpeeksi itsenäinen elääkseni ilman häntä. (Todellakin nostan hattua niille jotka pärjäävät yh-äitinä, sillä minä en siihen pystyisi.) Tietysti lasten tähden siihen olisi vain totuteltava jos tulisi eteen sellainen pakkotilanne.
Mutta en tosiaan tiedä jaksaisinko itsekään elää jos joutuisin elämään syyllisyyden taakassa, etten voinut pelastaa molempia...
että tuskin pärjäisi lapsen/lasten kanssa yksin, ilman minua. Toki isovanhempamme ja muut sukulaiset olisivat sellaisena hetkenä tukena. Ikinä, kun ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan...
Muksu on niin kusipää, että jos kuolee niin ollaan kaikki onnellisempia.
Siinäpä sitä olisikin, jos ehtisi pelastaa vain toisen lapsista niin kumman siinä valitset.
jäi eloon, luultavasti survivor-ainesta. Kun isänsä oli noin fiksu! Ja äitikin vielä huolehtii jälkikasvusta, mikä on muuten ihmislajin selvitymisen edellytys! Tässäkin ketjussa monta kertaa tullut todistettua (MOT).