Joko kaapistasi löytyy aikuisten potkupuku?
Kommentit (102)
Ei sitä voi kuin hämmentyneenä seurata mitä kaikkea ihmiset pukee päällensä kun se on "muotia". Se on niin huvittavaa, että jokin mikä olisi vielä joku aika sitten ollut ihan kamalaa, onkin yhtäkkiä "must have" -tuote. Ihmiset on niin vietävissä.
TOSIN kuten joku tuossa jo kirjoittikin, joku raja ilmeisesti silläkin mitä ihmisille saadaan myytyä, sillä ei tuo esim. crocsien veroisesti ole lyönyt läpi kuitenkaan. Mutta aika hyvin sitä kyllä saadaan ihmisiä ostamaan kaikenlaista, kun siitä vaan tehdään trendikästä. Mutta on se mun mielestä oikeasti aika huvittavaa, kun jokin mikä jossakin vaiheessa on ihmisten mielestä rumaa, muuttuukin hienoksi kun se markkinoidaan oikein.
Yksi, aika monta astetta tyylikkäämpi esimerkki on verkkomaiset paidat ja niiden alla selvästi erottuvat rintsikat. Mun mielestä se vaan on hassua, miten jossakin vaiheessa rintsikoiden ei pidä näkyä ja sitten yhtäkkiä jokainen itseään kunnioittava nainen esittelee rintsikoitaan paidan läpi :D Ihan vaan ilmiönä aika hassu.
Itse en käytä korkokenkiä ollenkaan. Joten pitäisikö minun nyt sitten alkaa valittaa kuinka älyttömältä näyttää, kun joku kulkee korkkareissa julkisesti?
Siis mä en voi käsittää semmoista "muotia" ollenkaan ja se näyttää niin huvittavalta ja naurettavalta, kun yritetään pysyä pystyssä nilkat vääränä.Nyt ennenkuin edes mietit selitystä " Se on ihan eri asia" tyylillä niin mietippä samalla siihen sitten semmoinen perustelu ettei se ole sama asia. Koska jos et itse pidä "potkupuvusta" niin kukaan muukaan ei saa pitää ei eroa ollenkaan siitä, että muutkaan ei saisi kulkea korkokengissä, koska en itse niissä kulje. Eikös kuulosta aika typerältä kritisoida muita omien mieltymystensä mukaan?
Joten jos joku haluaa kulkea ulkona tai käydä kaupassa collegehaalarissa niin turha siitä on pilata omaa päiväänsä.
...mutta mä en missään ole sanonut, etteikö muut saisi pitää yllään vaikka jätesäkkiä jos siltä tuntuu. Sanon vain, että en itse pidä noista haalareista. En todellakaan myöskään pilaa omaa päivääni sillä, vaikka jollakin vastaantulijalla olisi se mintunvihreä haalari päällä. Edelleenkin se on vain huvittava ilmiö mun mielestä, niin kuin muihinkin ohimeneviin villityksiin sortuminen, mutta vastauksestasi tuli sellainen kuva että otit jotenkin itseesi.
Ja korkokengät tosiaan on eri asia kuin potkupuku, koska korkokengät on aika klassinen asuste, toisin kuin se potkupuku :D Siltikään mä en ajattele, että joku nyt esim. ei saisi olla pitämättä korkokenkiä.
Ne jotka pitää haalaria nyt, ei olisi ikinä laittaneet sitä päälleen 2005 koska ei ollut hyväksyttyä silloin
Itse en käytä korkokenkiä ollenkaan. Joten pitäisikö minun nyt sitten alkaa valittaa kuinka älyttömältä näyttää, kun joku kulkee korkkareissa julkisesti?
Siis mä en voi käsittää semmoista "muotia" ollenkaan ja se näyttää niin huvittavalta ja naurettavalta, kun yritetään pysyä pystyssä nilkat vääränä.
vaikka ei minulla sitä potkupukuaakaan ole...Olisi niin hienoa, kun kaikki uskaltaisivat toteuttaa itseään pukeutumisessa, laittaa päälleen sellaisia vaatteita, mitkä tuntuvat itsestä hyvältä ja omilta. Hiiteen kaikki kaavat! Opeteltaisiin katsomaan ihmisiä niiden vaatteiden sisällä.
Ainahan sitä voi haaveilla...
Ja korkokengät tosiaan on eri asia kuin potkupuku, koska korkokengät on aika klassinen asuste, toisin kuin se potkupuku :D
Jos klassisuus tulee siitä, että korkokengät ovat olleet käytössä pitkään, potkupuku voi olla tulevaisuudessa klassikko. Mistään uudesta ei voi tulla klassikkoa, jos sitä ei saisi käyttää sillä perusteella, että ei ole ennenkään käytetty. Mikään ei voisi tuollaisella asenteella koskaan muuttua tai kehittyä.
Ne jotka pitää haalaria nyt, ei olisi ikinä laittaneet sitä päälleen 2005 koska ei ollut hyväksyttyä silloin
että pitäisi halveksia ihmisiä sen syyn takia, miksi he laittavat haalarin päälleen?
Ei aukea tämäkään perustelu minulle.
Ja korkokengät tosiaan on eri asia kuin potkupuku, koska korkokengät on aika klassinen asuste, toisin kuin se potkupuku :D
Jos klassisuus tulee siitä, että korkokengät ovat olleet käytössä pitkään, potkupuku voi olla tulevaisuudessa klassikko. Mistään uudesta ei voi tulla klassikkoa, jos sitä ei saisi käyttää sillä perusteella, että ei ole ennenkään käytetty. Mikään ei voisi tuollaisella asenteella koskaan muuttua tai kehittyä.
Kuka tässä mistään saamisesta on puhunut? Juuri sanoin, että mun puolesta SAA kulkea vaikka jätesäkissä. Veikkaanpa kuitenkin, että potkupuku kuuluu enemmän tähän "lyhytaikaiset villitykset, joille nauretaan 10 vuoden päästä" -luokkaan. (Ja ennen kuin sanojani väännellään lisää niin ei, en tarkoita että potkupukua ei "saisi" käyttää siksi että hui kamalaa sille saatetaan nauraa myöhemmin. Tarkoitan edelleen sitä, että mua huvittaa se ilmiö miten ihmiset laumaeläiminä alkaa yhtäkkiä pitää tosi tyylikkäänä jotakin, mikä vielä hetki sitten oli tosi mautonta. Ihan vaan koska on onnistuttu markkinoimaan tuote hyvin.)
Käyn se päällä kaupassa, videovuokraamossa, koirapuistossa. Olen 40v.
että pitäisi halveksia ihmisiä sen syyn takia, miksi he laittavat haalarin päälleen?Ei aukea tämäkään perustelu minulle.
Halveksia ihmisiä? Kuka niin on sanonut/tehnyt?
Tarkoitan edelleen sitä, että mua huvittaa se ilmiö miten ihmiset laumaeläiminä alkaa yhtäkkiä pitää tosi tyylikkäänä jotakin, mikä vielä hetki sitten oli tosi mautonta. Ihan vaan koska on onnistuttu markkinoimaan tuote hyvin.)
huomattavan paljon typerämpiä esimerkkejä laumasieluisuudesta. Haalari sentään toimii tarkoituksessaan (vaatteena,) mitä niistä oikeasti naurettavista asioista ei voi sanoa, esim. tasapainoranneke, käsikauppayskänlääke noin niin kuin esimerkiksi, millä ihmisiä voidaan rahastaa tyhjästä.
Ihana sisällä kotiasuna. Mutta on tullüt käytyä kaupassakin tuo päällä:)
Mitä väliä, mitä muut ajattelee. Kun elätte näin vanhaksi, tajuatte, että 50 vuoden päästä ei kukaan edes muista, että olette eläneet. Joten ne kaikki, jotka teistä nyt jotain ajattelee jotain, maatuu ihan samalla tavalla toukkien syötävänä mullan alla.
Parempi tuhlata elämänsä elämiseen, eikä siihen, että kyttää toisia, millaisia he ovat ja miten he elävät.
Minä tuskin hankin tuollaista, sillä kotiasuja on jo riittävästi.
roikkuuko se yläosa sitten lattialla, tai osuu pytynreunaan - ei ainakaan julkisissa vessoissa viitsisi käydä tuollainen päällä. Ja onhna se hankalampi riisua yläosa kuin pelkät housut vetää alas.
Mutta pukeutukoon kukin kuin haluaa. Tuskin tuosta pitkäaikaista villitystä tulee.
Tarkoitan edelleen sitä, että mua huvittaa se ilmiö miten ihmiset laumaeläiminä alkaa yhtäkkiä pitää tosi tyylikkäänä jotakin, mikä vielä hetki sitten oli tosi mautonta. Ihan vaan koska on onnistuttu markkinoimaan tuote hyvin.)
huomattavan paljon typerämpiä esimerkkejä laumasieluisuudesta. Haalari sentään toimii tarkoituksessaan (vaatteena,) mitä niistä oikeasti naurettavista asioista ei voi sanoa, esim. tasapainoranneke, käsikauppayskänlääke noin niin kuin esimerkiksi, millä ihmisiä voidaan rahastaa tyhjästä.
Millä lailla käsikauppayskänlääkkeen ostaminen kielii laumasieluisuudsta?
Käsikauppayskänlääkkeen ostaminen on mun mielestä paljon huonompi esimerkki. Ihmisten höynäytettävyydestä se voi kertoa, mutta muoti-ilmiöihin lankeaminen sen sijaan on mielestäni parempi esimerkki, koska pukeutumisella näyttäydytään muille. Eli pukeutumisella on sosiaalinen merkitys. Yskänlääkkeen ostamisella tuskin on. Tasapainorannekkeellakaan tuskin on yhtä suurta sosiaalista merkitystä kuin pukeutumisella.
Halveksia ihmisiä? Kuka niin on sanonut/tehnyt?
"Kaikki, joilla tämä vaatekappale on,
älkää lähtekö ulos se päällä, sillä mikään ei taatusti näytä naurettavammalta kuin jättikokoinen vauva aikuisen naamalla.
Säästäkää meidät siltä näkymältä, kiitos. "
"No ei löydy
eikä tule ikinä löytymäänkään.
Noi on oikeasti vauvojen vaatteita ja minusta vaan pervot käyttää noita ja yrittää leikkiä vauvoja. Monella on varmaan vaipatkin alla ja kiihottuvat niistä.
Ihan sairasta, enkä ymmärrä asun suunnittelijaa missä kamoissa se on ollut kun on tuollaisen suunnitellut.
Katson halveksuen tyyppiä joka tota kamaluutta pitää. "
Eikös nämä ole halventavia kirjoituksia?
Se zarasta fudut saanut käyttää niitä potkuhousujaan ja nyt, tämäkin vielä, potkupuku!
huomattavan paljon typerämpiä esimerkkejä laumasieluisuudesta. Haalari sentään toimii tarkoituksessaan (vaatteena,) mitä niistä oikeasti naurettavista asioista ei voi sanoa, esim. tasapainoranneke, käsikauppayskänlääke noin niin kuin esimerkiksi, millä ihmisiä voidaan rahastaa tyhjästä.Millä lailla käsikauppayskänlääkkeen ostaminen kielii laumasieluisuudsta?
Käsikauppayskänlääkkeen ostaminen on mun mielestä paljon huonompi esimerkki. Ihmisten höynäytettävyydestä se voi kertoa, mutta muoti-ilmiöihin lankeaminen sen sijaan on mielestäni parempi esimerkki, koska pukeutumisella näyttäydytään muille. Eli pukeutumisella on sosiaalinen merkitys. Yskänlääkkeen ostamisella tuskin on. Tasapainorannekkeellakaan tuskin on yhtä suurta sosiaalista merkitystä kuin pukeutumisella.
yskänlääke sopii mielestäni laumasieluisuuteen siinä mielessä, että "kaikki" ostavat sitä, uudestaan ja uudestaan, vaikka edelliselläkään kerralla siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Uskotaan siis, että "kaikki" ovat oikeassa, ja sitä kannattaa ostaa, vaikka mikään ei tue sitä, että siitä olisi hyötyä.
Tasapainorannekkeen sosiaalinen merkitys oli mielestäni valtaisa, varsinkin sen jälkeen, kun huippu-urheilijat näkyvästi esittelivät omia rannekkeitaan.
Tuossa pukeutumisen sosiaalisessa merkityksessä on minusta vähän alentavaa pilkata haalaria, koska suurin osa ihmisistä lähtee ulos vaatteissa, joilla omaa sosiaalista statusta ilmennetään tavalla tai toisella. Hyvin suuri osa ihmisistä käyttää senhetkistä muotia ohjenuorana pukeutumiseensa, eikä minun mielestäni haalari ole yhtään sen naurettavampaa kuin vaikkapa platform-korot tai jotkut hotpantsit tai leggingsit.
En sano, ettei niiden näkeminen kaupungilla hymyilyttäisi minua, mutta tavallaan minua harmittaakin, että olen liian kuiva lähteäkseni itse sellaisissa liikenteeseen.
yskänlääke sopii mielestäni laumasieluisuuteen siinä mielessä, että "kaikki" ostavat sitä, uudestaan ja uudestaan, vaikka edelliselläkään kerralla siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Uskotaan siis, että "kaikki" ovat oikeassa, ja sitä kannattaa ostaa, vaikka mikään ei tue sitä, että siitä olisi hyötyä.Tasapainorannekkeen sosiaalinen merkitys oli mielestäni valtaisa, varsinkin sen jälkeen, kun huippu-urheilijat näkyvästi esittelivät omia rannekkeitaan.
Tuossa pukeutumisen sosiaalisessa merkityksessä on minusta vähän alentavaa pilkata haalaria, koska suurin osa ihmisistä lähtee ulos vaatteissa, joilla omaa sosiaalista statusta ilmennetään tavalla tai toisella. Hyvin suuri osa ihmisistä käyttää senhetkistä muotia ohjenuorana pukeutumiseensa, eikä minun mielestäni haalari ole yhtään sen naurettavampaa kuin vaikkapa platform-korot tai jotkut hotpantsit tai leggingsit.
En sano, ettei niiden näkeminen kaupungilla hymyilyttäisi minua, mutta tavallaan minua harmittaakin, että olen liian kuiva lähteäkseni itse sellaisissa liikenteeseen.
Joo, toki teoriassa monet muutkin muoti-ilmiöt on yhtä normaaleja tai naurettavia. Potkupuku kuitenkin poikkeaa mielestäni aika paljon ihmisten normaalista esteettisestä käsityksestä. En mä ainakaan sille mitään mahda, että ne nyt vaan on mun mielestä kamalan näköisiä. Tulee tosiaan mieleen, että vaippa vaan puuttuu.
En mä kyllä legginsejäkään omista saatika platform -korkoja. Joitakin itseäni miellyttäviä juttuja voin toki poimia muodistakin, esim. tiukkoihin farkkuihin yhdistettynä saappaisiin olen tykästynyt. Muistan kyllä, miten ala-asteella piti aina saada just ne tietyt lelut jotka oli silloin muotia, mutta olen jotenkin kasvanut siitä vaiheesta yli ja noudatan mielestäni keskimääräistä enemmän ihan omaa kauneuskäsitystäni trendien sijaan. Kaikkiinhan se ympäristö vaikuttaa, mutta juuri tämä että ostetaan vaikka crocsit ja kuljetaan niissä joka paikassa ihmetyttää. Itse kun näkee ne sellaisina parvekekenkinä lähinnä.
Joo, toki teoriassa monet muutkin muoti-ilmiöt on yhtä normaaleja tai naurettavia. Potkupuku kuitenkin poikkeaa mielestäni aika paljon ihmisten normaalista esteettisestä käsityksestä. En mä ainakaan sille mitään mahda, että ne nyt vaan on mun mielestä kamalan näköisiä. Tulee tosiaan mieleen, että vaippa vaan puuttuu.
En mä kyllä legginsejäkään omista saatika platform -korkoja. Joitakin itseäni miellyttäviä juttuja voin toki poimia muodistakin, esim. tiukkoihin farkkuihin yhdistettynä saappaisiin olen tykästynyt. Muistan kyllä, miten ala-asteella piti aina saada just ne tietyt lelut jotka oli silloin muotia, mutta olen jotenkin kasvanut siitä vaiheesta yli ja noudatan mielestäni keskimääräistä enemmän ihan omaa kauneuskäsitystäni trendien sijaan. Kaikkiinhan se ympäristö vaikuttaa, mutta juuri tämä että ostetaan vaikka crocsit ja kuljetaan niissä joka paikassa ihmetyttää. Itse kun näkee ne sellaisina parvekekenkinä lähinnä.
paitsi että minusta on pelkästään hienoa, että katukuvassa on ihmisiä erilaisissa asuissa, kaikenlaisissa, niissä potkupuvuissakin crocseissaan, vaikka en itse niitä koskaan kaupungilla käyttäisikään. Ja siitäkin huolimatta, että heillä on ne vain, koska juuri nyt on sellainen hetken trendi menossa. Tietysti heidän itsensä vuoksi toivon, että he myös ymmärtävät herättävänsä monissa hilpeyttä tai myötähäpeää, ja silti pukeutuvat niin.
potkarissa kauppaan päivä? Hyvä päivä vois olla vaikka 2.11.
Toi on loistava idea :D Nyt vaan pitää yrittää saada mahdollisimman moni mukaan kampanjaan :)
Mitenköhän sais noi miehet mukaan tempaukseen?
Sain joululahjaksi tommosen ja oli kyll ihanaa olla se päällä kotioloissa :) Ainoo vaan et miehuus meinas välillä omia sen itelleen :( Pitääpi tänään mennä ostamaan sille oma ettei tartte tapella tästä ainoasta kappaleesta.
Millasen haalarin kävitte miehellesi ostamassa? Me hankittiin ukolle lila jumpparin haalari.
vaikka ei minulla sitä potkupukuaakaan ole...
Olisi niin hienoa, kun kaikki uskaltaisivat toteuttaa itseään pukeutumisessa, laittaa päälleen sellaisia vaatteita, mitkä tuntuvat itsestä hyvältä ja omilta. Hiiteen kaikki kaavat! Opeteltaisiin katsomaan ihmisiä niiden vaatteiden sisällä.
Ainahan sitä voi haaveilla...