Joko kaapistasi löytyy aikuisten potkupuku?
Kommentit (102)
Meillä on miehen kanssa tällaiset potkarit: http://www.thecostumeshop.ie/blog/wp-content/uploads/2008/06/baby.jpg
Ja ihan kaksin kappalein löytyy. Ohuempi trikoinen ja paksumpi collegekankainen.
Lapsilla myös. Mies ei halua näyttää teletapilta ;)
mutta vastauksestasi tuli sellainen kuva että otit jotenkin itseesi.
Ja korkokengät tosiaan on eri asia kuin potkupuku, koska korkokengät on aika klassinen asuste, toisin kuin se potkupuku :D Siltikään mä en ajattele, että joku nyt esim. ei saisi olla pitämättä korkokenkiä.
En todellakaan ottanut itseeni :) Tarkoitukseni oli vain kyseisellä esimerkillä näyttää kuinka typerää on perustella jonkun pukeutumista/käyttäytymistä "kun en minäkään" argumentilla. Etkä sitten osannut perustella kysymystäni. Se ei ole perustelu jos toteaa "Se nyt vaan on eri asia" tai "ne on klassinen asuste". Pikkusen parempaan pitäis pystyä. Tietysti jos siihen ei pysty niin se on eri asia.
No jos mä olisin käyttänyt jotakin "kun en minäkään" -argumenttia niin voisin perustella, mutta en ala puolustella jotakin mitä en ole edes sanonut.
No jos mä olisin käyttänyt jotakin "kun en minäkään" -argumenttia niin voisin perustella, mutta en ala puolustella jotakin mitä en ole edes sanonut.
Siinä ensimmäisessä viestissäsi oli vedetty päätelmiä ihan tyhjästä. Vastasinkin kyllä jo mutta ehkä meni ohi.
"Koska jos et itse pidä "potkupuvusta" niin kukaan muukaan ei saa pitää ei eroa ollenkaan siitä, että muutkaan ei saisi kulkea korkokengissä, koska en itse niissä kulje."
En missään kohtaa sanonut, etteivät ihmiset saisi käyttää potkupukuja. Ihmettelin sitä ilmiötä, miten ihmisten estettiset käsitykset muuttuvat sen mukaan mitä ihmisille markkinoidaan. Se ei millään muotoa tarkoita sitä, että jotenkin vastustaisin ihmisten potkupuvun käyttöä.
Suomessa on kuitenkin sananvapaus ja uskoakseni on ihan ok sanoa oma mielipiteensä jostakin vaatteesta. Kritoisoin kuitenkin vaatekappaletta enkä ketään henkilökohtaisesti. Aivan yhtä ok olisi se, jos sinä sanoisit että korkokenkien käyttäminen näyttää mielestäsi aivan naurettavalta. En näkisi siinä mitään ihmeellistä tai paheksuttavaa, jos haluaisit tuon mielipiteesi ilmaista.
Sen sijaan jos alkaisit paasata, miten kukaan ei _saa_ käyttää korkokenkiä kun sinäkään et käytä, niin se olisi todella outoa. Mutta mitään sellaista minä en ole tehnytkään, joten vertauksesi ontuu aika pahasti.
En ole myöskään sanonut, että päiväni menisi pilalle siksi, että joku pitää haalaria. Tuokin päätelmä on vedetty ihan tyhjästä. Kenties sorrut siihen tyypilliseen av-harhaan, että kun joku minun kanssani "samalla puolella" (täällähän kaikki polarisoituu aina kahteen puoleen) oleva on paasannut että hävetkää ja älkää pukeko haalareita, niin kuvittelet että minullakin on identtiset ajatukset tällaisen kirjoittajan kanssa.
Minähän tosiaan ihmettelin vain tätä ilmiötä, miten muoti vaikuttaa ihmisiin niin paljon. Jokin mikä vielä jokunen vuosi sitten olisi ollut tosi ruman näköistä ja tyylitöntä, onkin yhtäkkiä "must have". Markkinoinnillahan näitä tarpeita ihmisille luodaan.
Viikonloppuna sain ihan oman collegehaalarin :) Todella rento kotiasu näin kun ilmat alkaa kylmetä.
potkarissa kauppaan päivä? Hyvä päivä vois olla vaikka 2.11.
niin messis :D
Nyt vaan väki liikkeelle. Sain jopa houkuteltua miehenikin osallistumaan. Tänään käydään ostamassa sille oma haalari :D
millanen mies suostuu vapaaehtosesti pukeutuu moiseen kammotukseen? Taitaa miehes olla aika nössö :D
Meinasin revetä nauramaan, kun paikallisen sairaalan parkkiksella nuorehko naisihminen hyppäsi autostaan maksamaan pysäköintiä harmaassa villahaalarissa ja uggsien tyyppisissä ruskeissa saappaissa.Jotenkin tuli sellainen liian iso vauva villavaatteissa-fiilis:D Ymmärään, että kotioloissa voi löhötä noissa potkareissa, mutta että lähtisi kaupungille, huh-huh!
En vaan tykkää niistä aikuisten päällä. Vähän hävettää kun tuli kohta 3v pojalle hankittua vaikken oo ikinä noista haalareista tykännyt, mutta tuli vastaan niin suloinen velourinen etten voinut olla ostamatta.
Siis et tykkää haalareista, mutta kuitenkin ostit koska ne näyttivät suloisilta. Nyt meni jotain pahasti ohi :/
kotiasuna aivan ehdoton nyt kun ilmat on viilentyneet. Olen kyllä kävelyt ulkonakin haalarissa jos siltä on tuntunut. Eikä mua jaksa kiinnostaa yhtään mitä muut ihmiset ajattelee. Onhan sitä tullu huomattua miten kaupassa ihmiset kattoo, mutt katelkoot en mä siitä rikki mene :)
juuri näin mitä sitä ressaamaan mitä muut miettii :)
Jos niitä häiritsee niin voihan sitä aina kattoo muualle.
potkupuku ja tavicrocsit sävy sävyy. Tuijottakaa vaan, mä lähden kota Prismaan ostoksille!
potkupuku ja tavicrocsit sävy sävyy. Tuijottakaa vaan, mä lähden kota Prismaan ostoksille!
Potkarissa kauppaan päivä. Pitääpä vetää haalari päälle kun lähden ostoksille :D
Aikuisten potkupuku on aivan loistava vaate. Itse käytän sitä myös kaupassa ja koiran kanssa.
T. Juha
Tosin vihjasin kyllä miehelleni, että olisi kiva jos Joulupukki toisi tuommoisen :)
Ei sitä voi kuin hämmentyneenä seurata mitä kaikkea ihmiset pukee päällensä kun se on "muotia". Se on niin huvittavaa, että jokin mikä olisi vielä joku aika sitten ollut ihan kamalaa, onkin yhtäkkiä "must have" -tuote. Ihmiset on niin vietävissä.
TOSIN kuten joku tuossa jo kirjoittikin, joku raja ilmeisesti silläkin mitä ihmisille saadaan myytyä, sillä ei tuo esim. crocsien veroisesti ole lyönyt läpi kuitenkaan. Mutta aika hyvin sitä kyllä saadaan ihmisiä ostamaan kaikenlaista, kun siitä vaan tehdään trendikästä. Mutta on se mun mielestä oikeasti aika huvittavaa, kun jokin mikä jossakin vaiheessa on ihmisten mielestä rumaa, muuttuukin hienoksi kun se markkinoidaan oikein.
Yksi, aika monta astetta tyylikkäämpi esimerkki on verkkomaiset paidat ja niiden alla selvästi erottuvat rintsikat. Mun mielestä se vaan on hassua, miten jossakin vaiheessa rintsikoiden ei pidä näkyä ja sitten yhtäkkiä jokainen itseään kunnioittava nainen esittelee rintsikoitaan paidan läpi :D Ihan vaan ilmiönä aika hassu.
järkyttäviä. Järkyttäviä myös isojen lasten päällä. Todella mautonta, kun ketjuravintolassa (av:n kiroamat paikat) 10v. tietämillä olevilla lapsilla on tuommoinen päällä. Meillä sentään vaihdetaan kotivaatteet pois, kun lähdetään ihmisten ilmoille. Myös siis 4v. ja 3v. pukevat päällensä farkut/muut ok housut verkkareiden tai ulkoiluhousujen tilalle.
kuten jo sanottiin, se on potkupuku.. mä luulin aina ettei AIKUISILLA ole mitään syytä käyttää vauvojenvaatteita :)
Hauskahan tuo on. Pitääkö niin ryppyotsaisesti suhtautua kaikkeen?
Ja en minäkään tuo päällä töihin menisi :)
Ei sitä voi kuin hämmentyneenä seurata mitä kaikkea ihmiset pukee päällensä kun se on "muotia". Se on niin huvittavaa, että jokin mikä olisi vielä joku aika sitten ollut ihan kamalaa, onkin yhtäkkiä "must have" -tuote. Ihmiset on niin vietävissä.
TOSIN kuten joku tuossa jo kirjoittikin, joku raja ilmeisesti silläkin mitä ihmisille saadaan myytyä, sillä ei tuo esim. crocsien veroisesti ole lyönyt läpi kuitenkaan. Mutta aika hyvin sitä kyllä saadaan ihmisiä ostamaan kaikenlaista, kun siitä vaan tehdään trendikästä. Mutta on se mun mielestä oikeasti aika huvittavaa, kun jokin mikä jossakin vaiheessa on ihmisten mielestä rumaa, muuttuukin hienoksi kun se markkinoidaan oikein.
Yksi, aika monta astetta tyylikkäämpi esimerkki on verkkomaiset paidat ja niiden alla selvästi erottuvat rintsikat. Mun mielestä se vaan on hassua, miten jossakin vaiheessa rintsikoiden ei pidä näkyä ja sitten yhtäkkiä jokainen itseään kunnioittava nainen esittelee rintsikoitaan paidan läpi :D Ihan vaan ilmiönä aika hassu.
Itse en käytä korkokenkiä ollenkaan. Joten pitäisikö minun nyt sitten alkaa valittaa kuinka älyttömältä näyttää, kun joku kulkee korkkareissa julkisesti?
Siis mä en voi käsittää semmoista "muotia" ollenkaan ja se näyttää niin huvittavalta ja naurettavalta, kun yritetään pysyä pystyssä nilkat vääränä.
Nyt ennenkuin edes mietit selitystä " Se on ihan eri asia" tyylillä niin mietippä samalla siihen sitten semmoinen perustelu ettei se ole sama asia. Koska jos et itse pidä "potkupuvusta" niin kukaan muukaan ei saa pitää ei eroa ollenkaan siitä, että muutkaan ei saisi kulkea korkokengissä, koska en itse niissä kulje. Eikös kuulosta aika typerältä kritisoida muita omien mieltymystensä mukaan?
Joten jos joku haluaa kulkea ulkona tai käydä kaupassa collegehaalarissa niin turha siitä on pilata omaa päiväänsä.
Ei siis ole eikä tule.Hirveämpi kuin trikoolegginsit.