Siivouksen seurantaketju. Kämppä törkeässä kunnossa. Saa kannustaa!
Joudun raivaamaan asuntoni nopeasti, koska muutaman päivän kuluttua tulee joku remppamies katsomaan paikkoja. Haastetta riittää, koska en ole siivonnut yli vuoteen ja asun yksin. Neliöitä on lähes sata. Saa kannustaa, mutta ei paheksua tai moralisoida. Käyn aina välillä raportoimassa tänne.
Nyt pitäisi keksiä, mistä aloittaisi. Mikään kohta ei innosta ja joka paikka on käytännössä yhtä sotkuinen.
Kommentit (141)
Mutta itse olen siis sitä tyyppiä, jolla on kaikki lasit ja kupit omasta takaa. Jos oikein isot juhlat järjestäisin, voisin tietysti vuokrata laseja ja tilojakin. Mutta muuten minusta on kivaa, että on esimerkiksi pari kunnollista astiastoa.
Jos sinne asuntoon ei kehtaa kutsua ketään, ei niille hienoille astioille tule ikinä käyttöä :( Lisäksi tulee tiskattua harvemmin kun on paljon astioita eikä puhtaat lopu kesken.
Viimeksi siis yli vuosi sitten oli ihan edustuskelpoista. Nuo "parhaimmat" astiat ovat kaapissa siististi. Yksin ollessani käytän vain muutamia astioita, jotka saa nopeasti pestyä.
-ap
Ketju on pitkä, mutta se sisältää runsaasti flyladyn sovelluksia suomeksi. Lisäksi on kaikenlaisia muitakin vinkkejä, mitä ketjuun osallistuneet ovat kokeneet hyödyllisiksi.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1059834/noh_niin_mam…
Muuten olen koko päivän netissä enkä siivoa. Kiva silti, jos ihmiset intoutuvat siivoamaan.
Nyt saa taas osallistua kertomalla mielipiteensä. Heitänkö pois säkillisen tyhjiä muovipusseja? Ne ovat käytettyjä, mutta siistejä.
-ap
Muuten olen koko päivän netissä enkä siivoa. Kiva silti, jos ihmiset intoutuvat siivoamaan.
Nyt saa taas osallistua kertomalla mielipiteensä. Heitänkö pois säkillisen tyhjiä muovipusseja? Ne ovat käytettyjä, mutta siistejä.
-ap
Älä turhaan jää vatvomaan tuollaisia käytettyjä muovipusseja ja lahjapapereita, kun sotkua on noin paljon. ota pieni nippu muvipusseja roskapusseiksi ja laita loput roskiin. Kyllä niitä kertyy taas lisää.
Tulikin heti neliön verran lisätilaa, kun siirsin tuon säkin poisheitettäviin.
-ap
Katselin ympärilleni ja alkoi tuntua taas toivottomalta. On niin vähän aikaa eikä urakassa näy loppua. Tekisi mieli mennä päiväunille ja unohtaa koko homma.
-ap
Kaikki paikat näyttävät yhtä masentavilta.
-ap
Voisin alkaa kirjoittaa siivousohjeita. On niin paljon helpompi neuvoa muita kuin tehdä itse.
-ap
Illalla oli hyvä suunnitelma täksi päiväksi. Saa nähdä, miten se toteutuu.
-ap
sinulla kellaria tai parveketta, joihin saisit siirrettyä joitakin laatikoita? Näin saisit tavaraa pois tieltä. Laatikoiden siällön voisit myöhemmin ajan kanssa käydä läpi ja hävittaa turhat pois.
Onhan sekin yksi vaihtoehto. Ihmetelköön sitten tätä kaaosta. Jos hän ei mahdu tekemään hommiaan, niin sitten vain ilmoitan, etten saa siivottua.
-ap
Kun tulet sieltä sisälle, kuvittelet olevasi asuntoon tuleva remppamies, ja sitten aloitat siivoamisen siitä kasasta mihin remppamieskatseesi ensimmäiseksi osuu.
Jos sinulla on tavaraa, jota tiedät että et saa heitettyä pois, mutta jolle ei juuri nyt ole olemassa mitään hyvää paikkaakaan, niin pakkaa ne tavarat hätinä jätekassiin ja vie kanakoppiin, tunge kaappeihin, sängyn alle tai vaikka parvekkeelle. Ja tosiaan, tiukka linja, jos jäät kahdeksi sekunniksi miettimään jotakin asiaa, että tarviitko vai etkö, niin silloin et tarvitse sitä ja se lähtee pois.
Mieti vaikka, että kaipasitko sinä sitä tavaraa silloin kun se oli jossakin kasassa alimmaisena. Tai olisitko mitenkään pystynyt sitä tavaraa hyödyntämään silloin. Siinä hetkessä kun se esine on käsissä, se toki tuntuu paljon tärkeämmältä, mutta kun se on pannut pois, sillä ei ole enää väliä onko se fyysisesti olemassa vai muisto vain. Sinun kannalta parempi että se on muisto vain.
Tsemppiä!
Muuten olen koko päivän netissä enkä siivoa. Kiva silti, jos ihmiset intoutuvat siivoamaan.
Nyt saa taas osallistua kertomalla mielipiteensä. Heitänkö pois säkillisen tyhjiä muovipusseja? Ne ovat käytettyjä, mutta siistejä.
-ap
No, mä muutossa löysin säkillisen tyhjiä muovipusseja, vein sen tulevan asunnon kellariin säilöön.
Onhan sekin yksi vaihtoehto. Ihmetelköön sitten tätä kaaosta. Jos hän ei mahdu tekemään hommiaan, niin sitten vain ilmoitan, etten saa siivottua.
-ap
Et ehkä saa asuntoa ihan kuntoon, mutta sitten sanot remppamiehelle että on tämä järjestelyprojekti kesken. Ihan itseäsi varten sinä lähinnä siivoat, kyllä siitä remppamiehen käynnistä nyt selviää toki vaikka ei olisikaan niin siistiä.
Koska remppamies tulee?
Helsingissä, sulla on varaa siivoojaan. Ei muuta kuin puhelin kauniiseen käteen ja soitto johonkin raivausfirmaan..
Remppamiehen katsetta on kyllä vaikea ennakoida. Hänen pitäisi käydä kaikissa huoneissa, joten ehkä hän tunkee ensimmäiseksi suljetuille oville.
Kerran muuten tänne tuli joku huoltomiestyyppi yllättäen, kun naapurissa oli jotain häikkää ja piti tarkistaa tämänkin asunnon putkia. Kaaos ei ollut silloin aivan mahdoton, mutta silti kaaos. Hän oli tosi ystävällinen eikä näyttänyt välittävän yhtään sotkuistani. Jutteli mukavia ja hoiti hommansa hiljaisesti. Mutta sen varaan ei voi nyt laskea, koska tilanne ei ole nyt sama.
-ap
En haluaisi sanoa yhtään mitään selittelevää, koska punastuisin häpeästä.
-ap
Ne liittyvät töihini. En tilaa mitään naistenlehtiä tai sanomalehtiä tai vastaavia, vaan kaikki lehdet ovat jotain "asiaa".
-ap
Olen lukenut tässä viestejäsi lisää ja huomaan että olet aika samanlainen kuin minä...kun kerroit niistä
pinoista jossa lottokuponkejakin.
Mulla on ollut kauan siivousongelmaa ja ehkä olen vähän boheemikin.
Nyt tuli mielestäni hyvä idea aulle; Jo sulla on vielä raivattava, hanki muutama muuttolaatikko, esim. pahvilaatikoita jotka voi sulkea ja tunge
niihin kaikki epämääräinen!
Säästät aikaa ja näyttää paljon, paljon siistimmältä kuin rojut ympäriinsä.
Se menetelmä selkeyttää oloasi ja ajatuksiasi.
Pinoat laatikot, saat tilaa, sitten siivoat ja
jos jää aikaa, sitten vasta käyt näitä laatikoita läpi!
Kun äskettäin muutin, huomasin kuinka kaikki siistiytyi ja selkeni muuttolaatikoilla!!
Kylläpä senkin päälle mahtuu paljon tavaraa. Mihinköhän nekin laittaisi?
-ap