Kotiäidit! Teettekö IHAN KAIKKI kotityöt?
NImim. Aika rankkaa jaksaa vauvan ja taaperon kanssa, kun vielä kerran viikossa töitä kodin ulkopuolellakin.
Kommentit (75)
kaikilla ei välttämättä ole astianpesukonetta joka hoitaa ne tiskit :) meillä on mutta tuskin kaikilla..
kaikilla ei välttämättä ole astianpesukonetta joka hoitaa ne tiskit :) meillä on mutta tuskin kaikilla..
jos viittaat viestiin, jossa puhuttiin siitä, että astianpesukone hoitaa tiskit, se oli vastauksena viestiin, jossa syyllistettiin naiset, jotka pystyvät päivän aikana tekemään kotityöt vaikka jonkun mukaan tiskitkin pitää hoitaa, hui kamala.
mitenjotkut "tulee kotiin lasten kanssaja valmistaa lounaan".--
ei mitään ongelmia. kuten sanoin, tää on normaalia perhe-elämää.
kun saat noin iisisti tehdä hommasi. Siis superäitikasvattaja taidat olla.
kun saat noin iisisti tehdä hommasi. Siis superäitikasvattaja taidat olla.
ihan kauheita. vain sellaiset kykenevät kasvattamaan lapsensa, jotka eivät kykene tekemään kotitöitä. kaikkien muitten lapsista tulee pahoja pahoja ihmisiä. tai sitten ihmiset vain ovat erilaisia. toiset eivät koe niitä sählääviä käsiä rasitteena ja toiset kokevat. yksinkertaista. ainakin pitäisi olla.
Mies yrittäjänä. Minusta on luonnollista, että teen kaikkea, minulla on siihen koko päivä aikaa. Hoidan pyykit, ruuan, siivouksen, kaiken, paitsi lumityöt. Illat ollaan perheenä ja usein menee myös harrastuksiin viemisissä aikaa.
Jos sairastun tai en muusta syystä ole ehtinyt, ei miehelle ole ongelmaa hoitaa astiat koneeseen tms. Pyykin selvittely on ainoa, joka jää aina minulle.
kun halusi maata päivät tekemättä mitään. Oli kuulemma keskittynyt lapsen kasvattamiseen koko päivän niin, että edes ruokaa ei saanut tehtyä. Saati, että olisi jotain lattioita imuroinut tai pessyt. Vitutti tulla kotiin ja alkaa siivota ämmän jälkiä ensimmäisenä. Ja tottakai lapsen kanssa, kun sehän oli niin tärkeää, että lapsi sai viettää isänkin kanssa aikaa. Kummasti lapsi ei enää iltaisin tarvinnut kasvattamista, vaan pystyi olemaan mukana kotitöissä.
Ilmoitin sitten, että jos eukko tosiaan tasa-arvoa halusi, niin saa luvan painua töihin enkä minä enää elätä häntä. Alkoi kummasti löytyä aikaa niihin kotitöihinkin sen jälkeen.
Moni vastaa aina tällaiseen, että kyllä toki teen. Tosiasiassa niitä kotitöitä on normaalissa lapsiperheessä vielä iltaisinkin edessä monen tunnin ajan (tiskiä, pyykkiä, siivousta ym), joten halveksun kyllä naisia, jotka esittävät, että kaikki kotityöt kuuluvat naiselle, jos hän on esim. äitiyslomalla tai hoitovapaalla.
Hauskaa elämää vain teille, jotka katsotte kuinka ansiotyöstä palaava talon Herra rojahtaa sohvalle neljän jälkeen, pesette likaiset sukkansa ja järjestätte kaappiinsa, teette aterian eteen ja siivoatte keittiön sekä päivän sotkut!
Eihän tällaista kauheaa sovinismin kulttuuria OIKEASTI ole kellään vuonna 2012, eihän??
laittaa miehensä tekeen vielä kotitöitä kun tulee neljän jälkeen kotiin!???!!
Ei ihme että Ukot lähtee nykypäivänä yhä helpommin käveleen kun ÄMMÄT tuhlaavat rahat ja eivät tee mitään kotitöitä vedoten tasa-arvoon!! Ei jumalauta!
Kerran kysyin täällä moniko äiti leikkii lapsensa kanssa, yli 70% vastas ettei leiki, joten se siitä "lasten hoidosta"
Me ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä ja mä oon niistä puolet ollut kotona lasten kanssa. Ei todellakaan ole mikään ongelma laittaa pyykkiä pyörimään, käydä kaupassa ja siivoilla kotia.
Herra johtaja kun tulee kotiin, hän syö ensin ja sen jälkeen touhuilee lasten kanssa paria tuntia, sen jälkeen väsäämme yhdessä iltapalan ja lapset nukkumaan. Yhteistä aikaa jää2-4 tuntia ja sitä emme todellakaan käytä siivoamiseen!
"Mun" NORMAALISSA lapsiperheessä äiti ei roiku päivisin av:lla ja makaa perse homeessa sohvalla, joten siivoukset ja ruuanlaitto on hoidettu aamulla kun lapset nukkuu (8 asti) ja lasten päiväunien aikaan (1,5h) iltapäivällä. Omaa aikaa minulla on 2-4 tuntia jolloin käyn harrastuksissa, shoppailemassa, kavereilla tms.
NORMAALIKSI EN LUE SITÄ ETTÄ MAMMA SURFFAA PÄIVÄT NETISSÄ JA KATSOO SIVUSILMÄLLÄ LAPSIA JA LAITTA SITTEN UKON TÖIDEN JÄLKEEN SIIVOAMAAN TAI TEKEMÄÄN RUOKAA VEDOTEN "RANKKAAN PÄIVÄÄN" HUH HUH
Mun työ on lasten kotihoito. Kotitöitä teen päivällä sen verran kuin ehdin ja jaksan. Loput kotityöt tehdään illalla ja viikonloppuna yhdessä. En mä ole töissä 24/7 kuten ei miehenikään. Vapaa-ajalla kotityöt jaetaan ilman muuta.
Siis miteköhän niitä lapsia hoidat ettet ehdi kotitöitä tekemään??
Minun "duuniani" on hoitaa vauvaa. Mies laittaa meillä ruoat ja pesee tuttipullot. Viikkosiivoukset tehdään yhdessä ja pyykkiä pesee se, joka ehtii.Myös viikonloppuna vauvaa hoidan pääsääntöisesti minä - tai siis syötän. Olemme hyväksyneet sen, että vauvavuoden aikana meillä on jatkuvasti pieni kaaos kotona.Tärkeintä on, että jaksan viettää vauvan kanssa aikaa. Hän ei vielä tässä vaiheessa kyllä järkyty pienestä sotkusta.
Kyllähän tässä ehtisi enemmän tehdä kotitöitä, mutta olen kotona vain tämän vauvavuoden, joten otan siksi rennommin. Nyt kaikki täydelliset kotiäidit tietysti järkyttyvät.
vastaan sekä tarjoiluista että lapsista. Se on ainoa asia, mikä joskus ottaa päähän. Mies on suurpiirteinen, ei juuri lapsia ojenna. Ei myöskään "osaa" pienen perushoitoa, koska ei ole siitä koskaan huolehtinut. On arkisin pitkät päivät töissä, ei juurikaan näe lapsiaan muuten kuin viikonloppuisin. En valita, mulle sopisi, että mies olisi enemmänkin työmatkoilla...
mies saattaa
- tyhjentää tiskikoneen ja laittaa sen päälle. Välillä muutkin kuin omat astiat löytävät tiensä tiskikoneeseen
- osaa laittaa pesukoneen päälle, jos vaatteet on sisällä ja kerrot, millä ohjelmalla pesee
- osaa imuroida näkyvät roskat pois, tekee sitä tosin harvoin
- käy kaupassa myös muulle perheelle, jos tietää, mitä pitää tuoda
mä siis teen suurimman osan kotitöistä, koska teen ne omalla "oikealla" tavallani. Mies yleensä siivouspäivinä ulkoilee lasten kanssa, että mä saan siivota rauhassa :)
Siivooja tekee isomman siivouksen joka toinen viikko, itse imuroin pari kertaa viikossa ja pesen pyykit. Miehen kanssa teemme ruokaa vuorotellen ukkelin vapaiden ja vuorojen mukaan, kaupassa asioidaan porukalla samalla kun vauvelia ja koiraa ulkoilutetaan.
Eipä tosin ole ketään muutakaan, joka hommat tekisi, koska olen yh. Ja meillä ruoka myös tehdään itse. Tiskit kyllä pesee kone, kunhan ne sinne laitan ja poistan.
mutta ei nyt ihan kaikkea tarvii kuitenkaan jättää sen naisen vastuulle.
Jos niin on, niin esim sitten kun äitikin menee ehkä joskus töihin niin voi käydä niin että mies on jo niin tottunu palveluun että nainen joutuu silloinkin tekemään kaiken vaikka oli myös ollut töissä sen 8h.
Mutta kyllä ainakin minä pyrin tekemään mahd paljon eli lähes kaiken nyt kun kerran olen kotona lapsen kanssa...