Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhojen tanssit kiellettävä

Vierailija
15.02.2012 |

Olen lukiotytön yksinhuoltajaäiti. Rahat ovat juuri ja juuri riittäneet nuoren pukemiseen, koulukirjoihin ja edulliseen harrastukseen. Mutta nyt on koittamassa päivä, jota olen pelännyt opiskelun alkamisesta lähtien: vanhojen tanssit. Jouduin lainaamaan sukulaisilta rahaa pukua varten. Hiukset ja meikit laitamme itse, mutta tiedän, että kavereita ehostavat ammattilaiset. Meillä tansseihin mennään bussilla, muilla loistoautolla. Miksi koulu ajaa nuoret tällaiseen mielettömään kulutuskilpailuun?

Luin aiheesta hyvän blogikirjoituksen, joka käsittelee samaa aihetta: www.homotiainen.blogspot.com

Kommentit (282)

Vierailija
261/282 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:02"]

Lukiot tyttöistyneet joten pojilla on varaa valita.

[/quote]

Ei vaan tytöt tanssivat mieluummin keskenään tai ottavat parin oman koulun ulkopuolella, jos paritta jääneiden poikien sosiaalinen status on liian alhainen.

Sama kuvio toteutuu ihan muutenkin miesten ja naisten välisissä suhteissa, kun tulee kysymys parinmuodostuksesta.

[/quote]

Oma poikani tanssi lukiossa, jossa pojat tanssivat neljä kertaa samana päivänä: päivällä kaksi kertaa koulun oppilaille ja kaksi kertaa illalla omaisille. Tytöt tanssivat vain kerran päivällä koululla ja kerran illalla omaisille.

Tyttöjä oli siis kaksi kertaa enemmän kuin poikia, mutta näin saatiin tyttö-poika parit aikaiseksi.

Vierailija
262/282 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 22:44"]Olen lukiotytön yksinhuoltajaäiti. Rahat ovat juuri ja juuri riittäneet nuoren pukemiseen, koulukirjoihin ja edulliseen harrastukseen. Mutta nyt on koittamassa päivä, jota olen pelännyt opiskelun alkamisesta lähtien: vanhojen tanssit. Jouduin lainaamaan sukulaisilta rahaa pukua varten. Hiukset ja meikit laitamme itse, mutta tiedän, että kavereita ehostavat ammattilaiset. Meillä tansseihin mennään bussilla, muilla loistoautolla. Miksi koulu ajaa nuoret tällaiseen mielettömään kulutuskilpailuun?

Luin aiheesta hyvän blogikirjoituksen, joka käsittelee samaa aihetta: www.homotiainen.blogspot.com

[/quote]

Oletko typerä vai muuten yksinkertainen? Niitä pukuja voi lainata tai vuokrata jopa sopuhintaan. Hiukset ja meikit voi laittaa itse tai kaveri laittaa tai sitten käyt parturikampaamo-oppilaitoksessa laitattamassa hiukset ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Näin meillä lukiossa tehtiin, niin me pojat kuin tytötkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/282 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni vuositulot ovat yhteenlaskettuna joitain satoja tuhansia euroja. Pukuni maksoi tidebuy sivulta Kiinasta tilattuna noin 90 euroa, omilla mitoilla tehtynä olisi ollut pari kymppiä enemmän. Menin kampaamo\kosmetologikoululle meikkiin ja kampaukseen, yhteensä ehkä 40 e? Nämä koska mielestäni ei kannata tuhlata noihin. Kengät ihan perus korkokengät kaapista.ihana päivä ja ihanat muistot.

Vierailija
264/282 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko niihin vanhojen tansseihin on mennä? Ja miksi pitää OSTAA se prinsessamekko 1000 eurolla, kun sitä käyttää vain YHDEN AINOAN kerran. Ihan älytöntä touhua.

Jos nyt tuntee niin suurta tarvetta osallistua tuohon tilaisuuteen, niin sen mekonhan voi lainata. Eihän tanssijalla sitten otsassa lue, että "Minulla on vuokrattu mekko päällä".

Sitten noihin muihin yksityiskohtiin: Mitä varten irtokynnet? Näkeekö sadan metrin päässä istuva yleisö muka, millaiset kynnet kynnet jollain on, jos ei noin kaukaa meinaa edes tunnistaa, kuka on kuka.

Hiusten pidennykset + irtokynnet + solarium + vahvat meikit = WHITE TRASH / PROSTITUOITU

Snobi-ritsapillujen pitäis matkustaa vielä Tallinnaan tissi-implanttien asentamista varten.

Vierailija
265/282 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen tanssit, synttärit ym. on tilaisuuksia osoittaa statustaan. Kilpavarustellaan lapsia ja nautitaan eriarvoisuuden suomasta patempiosaisuuden tunteesta. Nämä aiheuttaa monissa perheissä paljon stressiä . Ei ennen ollut näin. Rikkailla ja köyhilä oli ihan samat kohtuudella järjestetyt kotisynttärit ja äidin ompelema puku ja kähertämä tukka vanhojen päivänä. Oli tavatonta mennä ammattilaisen meikkiin ja kampaukseen tai laittaa satasia pukuun ja fasiliteetteihin vanhojen päivänä. Tässä ollaan menty reilusti vikasuuntaan ihan viime vuosina. Onkohan paluuta enää entiseen?

Vierailija
266/282 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää kieltä sen että tää on mennyt överiksi??? Eihan se alumperin tarkoituksena ollut että köyhtyttää kaikkia. Olen surullinen ap.tyttören puolesta,meidänkiin tyttö tanssi nyt. Löysimme nätin mekon syksyllä 100 e, korut hän sai lainattu ystäviltä..meikit tehdän itse mutta kampaus en tiedä vielä ehkä 60, toivotaan ettei enemmään.. mutta ei se haittaa jos menevät bussissa :))).

Minulle tuli surullinen olo siitä että ap.tuntee itsensä yksinäiseksi ja tuntee ehkä mielipahaa tyttären puolesta. Ehkä myös enemmään ettei tyttären isästä kuuluu mitään ja siitä koska hän on väsynyt. Kerro minulle tilinumero voisin laittaa vähän rahaa huomenna.

Toivon kuitenkiin iloistaa Wanhoen tanssi päivä ja siunaustaa kaikille♥.

Toivottavasti tytär kirjoittaa parempaa suomea kuin äitinsä.

Vierailija
267/282 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei taatusti kaikkia tuoda "loistoautoilla" Itsekin yh.na saatoin autoröttelölläni oman tyttäreni sekä tämän varakkaasta perheestä olleet kaksi ystävätärtä juhlaan. Toisten vanhemmat tulivat myöhemmin. 

Mielestäni ei vanhojentanssia pidä lopettaa. Kyllä köyhemmälläkin on erilaisin järjestelyin varaa niihin osallistua. Nuori voi itsekin osallistua kuluihin , esim . siivosutyötä voi lukion ohessa tehdä.

On turha syyllistää niitä nuoria jotka osallistuvat puheilla ettei kaikkien vanhemmilla ole varaa. 

Vierailija
268/282 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin pienenä vinkkinä niille äideille, jotka näkevät painajaisia ensi vuoden vanhoista: Miksei tyttärenne voisi kesällä mennä kesätöihin ja säästää rahat mekkoa varten? 

Toivon, että tyttäreni säästäisi rahaa johonkin järkevämpään kuin yhteen turhaan prinsessamekkoon.

Huomaatteko: "äidit näkevät painajaisia", "tyttäret säästävät" jne. Tästä on tehty nyt naisille jälleen yksi, uusi stressinaihe elämässä. Yritetään ilmeisesti palauttaa takaisin jotain vanhoja arvoja.

Ehei, ei onnistu. Fiksut tytöt käyttävät rahansa muuhun kuin tällaiseen epäekologiseen roskaan. Jos haluaa osallistua, pukee jonkun vanhan mekon / vuokraa kuten pojatkin tekevät. Poikien ei tarvitse laittaa tekorusketusta ja käydä kampaajalla, eikä isien stressata. Siitä voi ottaa mallia.

Vierailija
269/282 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tulee halvaksi mitä tulee vanhojen tansseihin. Vuokrapuku, vuokrakengät, valkoiset hanskat. Oli upeeta katseltavaa aikanaan valkoisessa salissa. 

Vierailija
270/282 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika tulee halvaksi mitä tulee vanhojen tansseihin. Vuokrapuku, vuokrakengät, valkoiset hanskat. Oli upeeta katseltavaa aikanaan valkoisessa salissa. 

frakki kaikkine tykötarpeineen.  

Vierailija
271/282 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainaaminen ole häpeä. Tytöille vanhojentanssit on ihana ja tärkeä päivä, hetki prinsessana. Ei kyse varisinaisesti ole kilpavarustelusta, itse meikkaamallakin ja laittamalla saa kaunista jos taitoa on. Anna tyttäresi nauttia päivästä, älä siirrä asennettasi häneen! Ihania tanssiaisia :)

Vierailija
272/282 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pöyristynyt, että joku yh kirjoittaa moista.

Fb.ssä näkyy väh kerran kk annetaan puku vähävaraiselle.

Oma kummityttöni sai puvun näin. Meni lukioon ja ekan syksyllä löysin ilmoituksen. Kerroin tyttö meni just vasta ykköselle, mutta on jo huolissaan asiasta.

Käytiin yhdessä hakemassa ja antaja antoi myös kengät, hanskat, jotain muuta. Meni pari kk ja ennen joulua laittoi viestiä hän on kerännyt kasan tarpeetonta.

Kasassa oli ehkä n 100 vaatetta, kenkiä, pari laukkua, hajuvesiä jne.

Vinkkasi vaan kannattaa olla muutama kantaja . Itkuhan siinä tuli. Ei ole vieläkään ostanut vaatteita ja mm yo-puku löytyi kasasta.

Hiukset laitettiin youtube n oppien mukaan. He kävivät porukassa syömässä ja minä laitoin etukäteen viestiä. Kysyin voiko heillä maksaa lounasseteleillä.

Kävin sitten 4 llä lounasseteleillä ostamassa heiltä lahjakortin ja maksoi sillä ruuan.

Vanhojen tanssit ovat tiedossa heti kun lukion aloittaa. Ennen sitäkin, jos vaan tietää lukioon menee.

Vähän voi myös peiliin katsoa.

Kummityttöni tietenkin antoi pukunsa myös eteenpäin,

Vierailija
273/282 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt voi alkaa säästämään rahaa kun lukioon menevät jos haluavat olla päivän prinsessana. Kesäisin töissä, rippirahat säästöön myös. Se on sellainen kerran elämässä tapahtuma, suokaa tytöille se. 

Vierailija
274/282 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pienipalkkaisella yksinhuoltajaäidilläni oli varaa maksaa vanhojentanssit 3 tyttärelle. Hän varmaan osasi varautua ja säästää jo hyvissä ajoin. Jos sä et siihen pysty, niin tyttösi ei tanssi. Miksi kieltää hauskanpitoa muilta?

Vierailija
275/282 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Is tv . Nyt tulee stadista jäähallissa. Suokaa nuorille.

Vierailija
276/282 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Is tv . Nyt tulee stadista jäähallissa. Suokaa nuorille.

Vierailija
277/282 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan päivän pystyin lapselleni kustantamaan vähistä varoistani, kun ajoissa aloin säästämään.

Itku tuli kun näin hänen tanssivan niin kauniina.

Se päivä on lahja rakkaalle lapselle. Tingin sitten omista menoistani ja teen sen mielelläni.

Vierailija
278/282 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle satasella poika tanssi

Vierailija
279/282 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabrielle kirjoitti:

Mikä pakko niihin vanhojen tansseihin on mennä? Ja miksi pitää OSTAA se prinsessamekko 1000 eurolla, kun sitä käyttää vain YHDEN AINOAN kerran. Ihan älytöntä touhua.

Jos nyt tuntee niin suurta tarvetta osallistua tuohon tilaisuuteen, niin sen mekonhan voi lainata. Eihän tanssijalla sitten otsassa lue, että "Minulla on vuokrattu mekko päällä".

Sitten noihin muihin yksityiskohtiin: Mitä varten irtokynnet? Näkeekö sadan metrin päässä istuva yleisö muka, millaiset kynnet kynnet jollain on, jos ei noin kaukaa meinaa edes tunnistaa, kuka on kuka.

Hiusten pidennykset + irtokynnet + solarium + vahvat meikit = WHITE TRASH / PROSTITUOITU

Snobi-ritsapillujen pitäis matkustaa vielä Tallinnaan tissi-implanttien asentamista varten.

Saa olla talouspuoli aika hyvällä mallilla, että maksetaan tonni jostakin, mitä käytetään vain kerran. Isukki omistaa todennäköisesti energiayhtiön.

Vierailija
280/282 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiellettävä, mutta tehtävä täysin vapaaehtoinen tapahtuma johon koulu tarjoaa harjoittelu/esiintymistilat koulupäivån jälkeen.