Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku ope vastata, miksi opettajilla on tunnilla kännykät?

Vierailija
15.02.2012 |

Mitä ihmeen vaaroja opettajilla siellä tunnilla on, kun kännykkää ei voi jättää omaan lokeroon tai työpöydälle vaan se tuodaan luokkaan. Oppitunnilla ei aikuisella ihmisellä luulisi olevan puhelimelle mitään käyttöä, 80-luvulla opettajat osasivat ihan hyvin opettaa ilman sitä.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen työskennellyt mm. hoitoalalla, kaupoissa, toimistohommissa jne.

opettamista muihin asiantuntija tehtäviin tai esiintymisiin. En ole nähnyt vielä, että luennoitsija, lakimies oikeudessa tai näyttelijä pitäisi puhelinta päällä. Tai olen, ja hän pahoitteli kovasti, että oli unohtanut sen päälle. Jos suunnittelutyötä tekee yksityisellä puolella, voi saada noottia, jos käyttää omaa puhelinta. Monessa firmassa asiantuntijoille ei yhdistetä puheluita.

Vierailija
82/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänen opettamiensa lasten vanhemmat eivät saa ottaa lapseen yhteyttä koulupäivän aikana.

Eikö tämä teistä tunnu lainkaan kummalliselta? Ei ihme, että lapset valittavat opettajien kännykänkäytöstä, kun oli sovittu, että tunnilla ne puhelimet ovat äänettömällä. Myös aikuisilla, vai eikö muka opettajan kännykänkäyttö häiritse tuntia?

miksi ihmeessä vanhempien pitäisi olla yhteydessä lapseensa koulupäivän aikana? Kyllä he saavat hätätapauksessa yhteyden lapseen esim. opettajan tai rehtorin kautta.

Miten kukaan voi verrata noita kahta toisiinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka lapseni koulusta tai päiväkodista tavoitellaan. Tai jos ekaluokkalaisellani on joku hätä. Ja kyllä, minä vastaan jopa kesken tunnin, jos näistä numeroista soitetaan. Saa kivittää! (Vaikka eiköhän tämä ollut provo...)

mitäpä tykkäät, kun seuraavan kerran tulet synnyttämään, niin minä vastaan omaan kännyyn kesken sinun ponnistusvaiheen, tai kanyylinlaiton, tai epparin ompelun jne jne

entäpä kesken hampaasi poraamisen ?????

aina ei voi olla tavoitettavissa : ) ei edes ope, eikä moni muukaan . töissä kun ollaan , niin omat hommat jää toiseksi !!!!!!!!!

eli mietippäs sitä.

Vierailija
84/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla on puhelinetu, kuten suurimmalla osalla ns. asiantuntija-ammateissa toimivilla. Se yksi ja sama puhelin on siis myös työpuhelin, ja kyllä todellakin se on päällä ja siihen vastataan. Palaverien ajaksi puhelin laitetaan äänettömälle, ellei ole jotain todella tärkeää puhelua tulossa, johon on pakko vastata. Omat henkilökohtaiset asiat toki myös voi hoitaa työn lomassa! Asiantuntijatöissähän nimen omaan on oma harkinta ja vapaus asioiden hoitamisen suhteen.

Ensimmäisissä työpaikoissani minulla ei ollut puhelinetua, mutta kyllä niissäkin oman puhelimenkin käyttö oli ok, kunhan työt tulivat tehdyksi ajallaan.

Itse olisin verrannut

opettamista muihin asiantuntija tehtäviin tai esiintymisiin. En ole nähnyt vielä, että luennoitsija, lakimies oikeudessa tai näyttelijä pitäisi puhelinta päällä. Tai olen, ja hän pahoitteli kovasti, että oli unohtanut sen päälle. Jos suunnittelutyötä tekee yksityisellä puolella, voi saada noottia, jos käyttää omaa puhelinta. Monessa firmassa asiantuntijoille ei yhdistetä puheluita.

Vierailija
85/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on aikuinen ja aikuinen tietää, miten kännyä käytetään työaikana toisin kuin lapset. Kaikesta tekin kehtaatte nostaa ongelmaa. Se, että opettajalla on puhelin luokassa mukana, on hiukan eri juttu kuin räplätä sitä opetusta häiritsevästi hoidellen omia asioitaan.

Minulla on vaimealla piippauksella kännykkä tuntisin, koska on asioita, jotka menee työnkin ohi. Kertaakaan en ole joutunut vastaamaan tuntien aikana tai räpelöimään sitä. Viimeksi harmitti, kunnen vastannut... Tyttöni yritti soittaa ja lopulta sai minut välitunnilla kiinni. Oli joutunut koulumatkalla pahoinpidellyksi ja tasan olisin tuollaista hoitanut vaikka kesken tunnin. Olen tunnollinen työssäni ja teen paljon ylimääräistä. Silti on minulle työtäkin tärkeämpiä asioita kuten itkevä ja mustelmainen 8-vuotias tyttäreni. Tietenkään en olisi oppilaita jättänyt luokkaan tuon takia, mutta taatusti olisin kesken tunnin hoitanut tilanteen koulusta käsin esim. hälyttämällä mummun paikalle.

Vierailija
86/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas sinä "asiantuntija" ihan nimeltä, mitkä ovat tällaisia asiantuntijafirmoja, joissa asiantuntijat eivät saa puhelimessa puhua? Kerrassaan oudolta kuulostaa tuollainen.

t. KTM lähemmäs kymmenen firman kokemuksella

Vierailija
87/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opella on tosiaan oltava puhelin mukana turvallisuussyistä ja se mikä sitä "opetusrauhaa" häiritsee on joku ihan muu kuin open kännykkä. Se on se teidän Nico-Petteri tai Janica, joka on kasvatettu kotona häiriköksi ja pilkunnussijaksi eikä sen luokassa kukaan pysty keskittymään koska se tekee koko ajan huomautuksia opettajasta tai luokkatovereista.

t. lehtori

Vierailija
88/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin yhteismitallisia puhelimen käytössä. Ehkä viestinnän suunnittelijalla töiden ydin onnistuisi tosiaan suljetussa luokkahuoneessa...

Olen itse di ja kylläpä se puhelin tulisi heitettyä seinään, jos sieltä kesken töiden tulisi muita kuin ne välttämättömimmät työasiat. Se siis on hiljaa lähes koko päivän, eikä numeroakaan anneta ulospäin.

Meillä puhelinta ajatellaan oikeasti aikarosmoksi. Jos joku projektiryhmässä vastailisi vähän väliä, jäisi asioita hoitamatta ja aina kun puhelimeen on projektin loppuvaiheessa vastattava, kuluu itse suunnittelutyötehtäviin kaksinkertainen aika. Siis todellisuudessa projektisuunnitelmassakin huomioidaan puhelimen vaikutus työaikaan. Ajatuksen irroittaminen työtehtävästä ja sen työtehtävän palauttaminen mieleen vie usein paljon aikaa.

Vierailija
89/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osakkailla ja muilla juristeilla puhelimet ovat AINA päällä. Saa olla aika supertärkeä palaveri, että edes äänettömällä laittaisivat luurinsa. Porukka on tavoitettavissa lähes aina ja hyvä niin.

Vierailija
90/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"omia asioitaan". Suurimmaksi osaksi kun työpäivän aikana ne opettajan kännykällä hoitamat asiat on TYÖASIOITA. Saahan kai kätilökin pyytää lääkärin avuksi puhelinta käyttäen jne.? Vai jollain megafonillako te huutelette niin että käytävät raikuu? =)

Vierailija
91/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opella on tosiaan oltava puhelin mukana turvallisuussyistä ja se mikä sitä "opetusrauhaa" häiritsee on joku ihan muu kuin open kännykkä. Se on se teidän Nico-Petteri tai Janica, joka on kasvatettu kotona häiriköksi ja pilkunnussijaksi eikä sen luokassa kukaan pysty keskittymään koska se tekee koko ajan huomautuksia opettajasta tai luokkatovereista. t. lehtori

Vierailija
92/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just totesin 16-vuotiaalle pojalle, että "tämä kuvio nyt vaan on niin, että mikä ei sovi Jupiterille sopii Härälle eli minulla on oikeuksia, joita sinulla ei ole". Poika on fiksu ja ollaan hyvissä väleissä. Välillä vaan tarvii muistutusta, että minä olen aikuinen ja vastaan kuvioista. Me emme ole samalla viivalla päätöksenteossa tai ylipäätään säännöt ei ole samat joka asiassa. Kyse oli siitä, että hain varastosta lisää taulutusseja kesken tuntia, kun viimeinenkin teki tenän ja olin unohtanut hakea aiemmin. Poika heti hyökkäsi, että "ei mekään saada hoitaa unohdettuja asioita tuntisin..." Siihen totesin tuon ylläolevan. Tottakai mun olisi pitänyt muistaa hakea ne luokan vieressä olevasta varastosta välitunnilla, mutta unohdin.

Onhan nää nuoret ihania ja mukavia, mutta välillä täytyy pilke silmäkulmassa vetää raja näihin juttuihin.

t: lehtori myös

Opella on tosiaan oltava puhelin mukana turvallisuussyistä ja se mikä sitä "opetusrauhaa" häiritsee on joku ihan muu kuin open kännykkä. Se on se teidän Nico-Petteri tai Janica, joka on kasvatettu kotona häiriköksi ja pilkunnussijaksi eikä sen luokassa kukaan pysty keskittymään koska se tekee koko ajan huomautuksia opettajasta tai luokkatovereista.

t. lehtori

Vierailija
93/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "asiantuntijoita" tai seurustelu ammattilaisia. Eihän seurusteleminen hoidu, jos ei puhelinta voi käyttää jatkuvasti. Meinaatko tosissasi, että talousteorioiden miettiminen ja laskenta olisi ollut joskus päätoimesi?

Tottakai puheluita yhdistetään, jos niille on tarve. Se tarve ja ajatkin on aika rajattuja.

Vierailija
94/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"omia asioitaan". Suurimmaksi osaksi kun työpäivän aikana ne opettajan kännykällä hoitamat asiat on TYÖASIOITA. Saahan kai kätilökin pyytää lääkärin avuksi puhelinta käyttäen jne.? Vai jollain megafonillako te huutelette niin että käytävät raikuu? =)

esitti, kuinka voi tarhatädit soittaa, tai oma ekaluokkalainen : ))

ei kuulost nuo TYÖASIOILTA ; )

Vierailija
95/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonnekin lokeroon töihin mennessäni.

Kai mä olen vähän outo; saatan tunnilla vaikkapa soittaa kotiin tai varata ajan jonnekin.

Ei oppilaatkaan ole yhtään ihmettelleet.

Oppilaiden vanhemmmat eivät koskaan soita suoraan lapsilleen kouluun, jos kotona on sattunut esim kuolemantapaus. Hätätapauksessa soitetaan kouluun ja joku aikuinen kertoo asiasta sitten oppilaalle.

Huoh!

Juon myös energiajuomia, mutta oppilaita kiellät! Paha, paha ope. Toki en tunneilla juo muuta kuin kahvia.

Saatan juoda kotona VIINAA, mutten suosittele oppilaille, en myöskään jätä tulematta kouluun pyörällä. Psst, osa koulun oppilaista ei saa tulla pyörällä kouluun, vaikka opettajat saavatkin.

Eix oo jännää, et aikuislla ja lapsilla on eri säännöt. Toivoisin, että näin olisi kotonakin. Mutta tiedän, etteivät lapset mene ajoissa nukkumaann tai ole katsomatta telkkaria yömyöhään, koska isikin kattoo tai äitikin tekee... blah blah...

Vierailija
96/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kätilö takerruit siihen, että joku joskus hoitaa

Tarkkana ammatti nimikkeissä.

Vierailija
97/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka jompikumpi lapsistamme on sairastunut päiväkodissa (mieskin pääsee hakemaan, se kun ei voi olla oletuksena aina äidin vastuulla!). Useimmissa firmoissa kun ei enää edes ole lankapuhelimia - kännykät ovat lähes ainoa tapa tavoittaa varmuudella hätätilanteissa.

Jonninjoutavien joriseminen huviksi työaikana on asia erikseen sitten, mutta sittä tuskin on kyse tässä ketjussa.

t. se viestinnän suunnittelija

niinkuin yhteismitallisia puhelimen käytössä. Ehkä viestinnän suunnittelijalla töiden ydin onnistuisi tosiaan suljetussa luokkahuoneessa...

Olen itse di ja kylläpä se puhelin tulisi heitettyä seinään, jos sieltä kesken töiden tulisi muita kuin ne välttämättömimmät työasiat. Se siis on hiljaa lähes koko päivän, eikä numeroakaan anneta ulospäin.

Meillä puhelinta ajatellaan oikeasti aikarosmoksi. Jos joku projektiryhmässä vastailisi vähän väliä, jäisi asioita hoitamatta ja aina kun puhelimeen on projektin loppuvaiheessa vastattava, kuluu itse suunnittelutyötehtäviin kaksinkertainen aika. Siis todellisuudessa projektisuunnitelmassakin huomioidaan puhelimen vaikutus työaikaan. Ajatuksen irroittaminen työtehtävästä ja sen työtehtävän palauttaminen mieleen vie usein paljon aikaa.

Vierailija
98/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä meille ihan suoraan voi soittaa töihin - matkapuhelinnumerot eivät ole salaisia tai vaihteen "takana". Ehkä jossain näin onkin, mutta monessa paikassa ei todellakaan ole.

En "asiantuntijoita" tai seurustelu ammattilaisia. Eihän seurusteleminen hoidu, jos ei puhelinta voi käyttää jatkuvasti. Meinaatko tosissasi, että talousteorioiden miettiminen ja laskenta olisi ollut joskus päätoimesi?

Tottakai puheluita yhdistetään, jos niille on tarve. Se tarve ja ajatkin on aika rajattuja.

Vierailija
99/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mainitusta "tärkeästä" syystä jopa niin, että "rehtori määrää", miksi näin tärkeää työvälinettä ei tule työnantajalta? Tai työnantaja ei maksa sen käytöstä korvausta? Taas opettajilta löytyy tuhat ja yksi syytä, samalla tavalla kuin heidän lomista puhuttaessa.

t. lehtori

Vierailija
100/150 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kätilö takerruit siihen, että joku joskus hoitaa

Tarkkana ammatti nimikkeissä.