Voisko joku ope vastata, miksi opettajilla on tunnilla kännykät?
Mitä ihmeen vaaroja opettajilla siellä tunnilla on, kun kännykkää ei voi jättää omaan lokeroon tai työpöydälle vaan se tuodaan luokkaan. Oppitunnilla ei aikuisella ihmisellä luulisi olevan puhelimelle mitään käyttöä, 80-luvulla opettajat osasivat ihan hyvin opettaa ilman sitä.
Kommentit (150)
Kyllä se on todella törkeetä vastata kesken tunnin. Samasta syystä ne kakaratkaan ei saa käyttää kännykkää tunnilla, ope näyttää tässä esimerkkiä.
Oma henkilökohtainen kännykkäni on suljettuna kun olen töissä ja koulukänny auki. Kun työpäivä on loppu, niin avaan henkilökohtaisen kännyni. Vain paikkoihin, joiden tarttee tavoittaa mut työpäivän aikana annan myös sen "koulukännynumeron".
Kaikilla on joku vanha känny, johon voi laittaa vaikka Prepaidin jos ei halua maksaa jotain 1,50 euroa liittymästä, josta tuskin soittaa. Siitä sitten näkee myös mitä on soittanut työasioissa! Oppilaiden vanhemmille ei kuulu henkiökohtainen kännynumeroni.
Onko mielestänne huono juttu?
Onko huono juttu?
Minun mielestäni opettaja ei saa käyttää opetusaikaa henkilökohtaisten asioiden hoitamiseen. Ikävä kyllä tiedän että näinkin monet opet toimivat. Ymmärrän että oma känny on piippauksella/äänettömällä jos oman lapsen päiväkodista soitetaan. Ennen oli kanslistit joille soitettiin jos open halusi kiinni, nykyisin heitä ei ilmeisesti ole?
Prepaid-liittymä on hyvä juttu, sen voi antaa lasten vanhemmille ja oman lapsen kouluun/päiväkotiin, ja muut puhelut saavat odottaa välituntia. Ei tule sitten houkutusta tekstailla tai soitella kavereille tuntien aikana. Mitään juoruilupuheluja, miehen kanssa supattelua, omalle lapselle soittelua en todellakaan ymmärrä. Joskus voi toki olla joku tosi tärkeä juttu, kuten lääkärin soittoaika tms, mutta aika harvoin sellaista puhelua varmasti kuitenkin on johon on muka aivan pakko vastata.
Itse en työssäni sairaanhoitajana saa pitää puhelinta taskussa, enkä siihen kyllä silti pystyisi vastaamaankaan. Jos lapsen päiväkodista soitetaan, he soittavat sihteerille, joka välittää viestin minulle tai ottaa soittopyynnön. Hyvin on homma toiminut.
jos opettajilla olisi koulun puolesta työkännykät, jotka olisivat äänellisellä tuntien aikana. Niihin tulisivat siis vain työhön liittyvät puhelimet. Omat puhelimet äänettömällä sitten kassissa oppituntien ajan.
Opetan muuten itse yliopistossa eikä tulisi mieleenikään jättää puhelinta päälle tai edes piippaukselle luentojen ajaksi. Olisi mielestäni erittäin epäkunnioittavaa opiskelijoita kohtaan.
Ja toisin kuin monet täällä väittävät niin kyllä havaintopsykologiakin osoittaa, että kaikenlaiset häiriöt häiritsevät keskittymistä - eli turha väittää, että opettajalle tulevat puhelut ja tekstarit eivät veisi huomiokykyä ollenkaan pois opetuksesta.
minä olen opettaja ja olen vastannut noin ainakin kolmesti puhelinmyyjälle, koska haluan siitä eroon. Joskus olen sanonut myös, että "ei ole aikaa, kun on kädet kakkavaipassa..."
Oletko ihan 100-varma, että olivat oikeasti tunnilla? Puhelinmyyjiä on tapana torpata vetoamalla johonkin mahdottomaan tilanteeseen, jos ei viitsi lyödä suoraan luuria korvaan.
vastasi ainakin 5 opettajaa puhelimeen kesken tunnin! Siinä sitten kiukkuisesti mäkättivät että "mulla on tässä tunti kesken, en mä voi nyt puhua!". No haloo! Miksi vastaa puhelimeen kesken opetuksen?!?
sh ei? Minä olen ollut monenlaisissa duuneissa siivouksesta it-projektipäällikön hommiin vuosien saatossa ja aina on saanut puhelin olla mukana. Ja siihen on saanut vastata. Ja hui, olen jopa puhunut ihan omia asioita työaikana.:)
Mitä kanslistiin tulee, niin miksi ihmeessä kännyaikana pitäisi kanslistin juosta toisesta päästä rakennusta hakemaan opettajaa puhelimeen, kun voivat suoraan soittaa päikystä...? Äly hoi!
Te olette ihan oikeasti sekaisin tällä palstalla. Ihan kuin opettajien tuntikäytös puhelinten kanssa olisi joku ongelma. HALOO! Antakaa nyt korkeastikoulutettujen virkamiesten itse harkita toimintatapansa ja eiköhän rehtori sitten puutu, jos homma menee överiksi! Minä en tunne yhtään opettajaa (tai ole kuullut lapsilta), joka lörpöttelisi omia juttujaan tuntisin puhelimessa.
Minun mielestäni opettaja ei saa käyttää opetusaikaa henkilökohtaisten asioiden hoitamiseen. Ikävä kyllä tiedän että näinkin monet opet toimivat. Ymmärrän että oma känny on piippauksella/äänettömällä jos oman lapsen päiväkodista soitetaan. Ennen oli kanslistit joille soitettiin jos open halusi kiinni, nykyisin heitä ei ilmeisesti ole?
Prepaid-liittymä on hyvä juttu, sen voi antaa lasten vanhemmille ja oman lapsen kouluun/päiväkotiin, ja muut puhelut saavat odottaa välituntia. Ei tule sitten houkutusta tekstailla tai soitella kavereille tuntien aikana. Mitään juoruilupuheluja, miehen kanssa supattelua, omalle lapselle soittelua en todellakaan ymmärrä. Joskus voi toki olla joku tosi tärkeä juttu, kuten lääkärin soittoaika tms, mutta aika harvoin sellaista puhelua varmasti kuitenkin on johon on muka aivan pakko vastata.
Itse en työssäni sairaanhoitajana saa pitää puhelinta taskussa, enkä siihen kyllä silti pystyisi vastaamaankaan. Jos lapsen päiväkodista soitetaan, he soittavat sihteerille, joka välittää viestin minulle tai ottaa soittopyynnön. Hyvin on homma toiminut.
Ei ole minulle ongelma, että minä en saa käyttää kännykkää töissä, en koe sitä tarvitsevani. Ikävää että niin monet tuntuvat olevan kiinni kännykässään eivätkä voi jättää sitä hetkeksikään. Meidän sihteeri onneksi pystyy hakemaan minut puhelimeen vaikka toisesta päästä taloa, tai ottamaan soittopyynnön.
Aiemmin joku mainitsi että tuskin nykyisin on mitään ammattia jossa ei saa olla puhelinta, minun ammattini on esimerkkinä siitä että sellaisia löytyy.
Jos oppilaiden puhelinkieltoa perustellaan siten, että se häiritsee keskittymistä niin aivan varmasti myös opettajan kännykän soiminen häiritsee. Vai kuvitteletko tosiaan että ne 8-vuotiaat eivät keskeytä tekemisiään jos opettaja vastaa puhelimeen.
En missään nimessä kannata oppilaiden kännyköitä tunneilla, mutta tuo tunnin häiritseminen on niin huono peruste ettei siihen kannata vedota. Ja se ettet sinä tunne opettajaa joka vastaa tunnilla puhelimeen, ei tarkoita etteikö heitä olisi missään. On sitä paitsi aivan eri asia puhua töissä omia asioita jos se ei vaikuta kenenkään muun toimintaan. Tuskin kukaan kokouksessa alkaa soitella juoruilupuheluja, vaikka sen kokouksen jälkeen omassa työhuoneessaan sen voi hyvinkin tehdä.
Eivät kaikki korkeastikoulutetut virkamiehet näköjään kuitenkaan osaa harkita toimintatapojaan. Mielestäni kuitenkin sanoin viestissäni, että toki lasten päiväkodista tulevaan puheluun voi vastata, kritisoin vain omien asioiden hoitoa tai juoruilua tunneilla.
opetan korkeakoulussa eikä todellakaan tulisi kyseeseen että pitäisin kännykässäni ääniä päällä kesken opetuksen. Se on aina luennoilla ollessani äänettömällä, tauoilla tarkistan onko joku soittanut ja tarvittaessa soitan takaisin. Lasten päiväkodissa tiedetään että minua ei saa välttämättä kiinni heti, tällöin soittavat miehelle. Jos olen tenttivalvonnassa, saatan jonkun tekstarin poikkeuksellisesti laittaa mutta en säännönmukaisesti sillä valvontatehtävä häiriintyy kännykän räpläämisestä.
Jos vaikka lapseni koulusta tai päiväkodista tavoitellaan. Tai jos ekaluokkalaisellani on joku hätä. Ja kyllä, minä vastaan jopa kesken tunnin, jos näistä numeroista soitetaan. Saa kivittää! (Vaikka eiköhän tämä ollut provo...)
mitäpä tykkäät, kun seuraavan kerran tulet synnyttämään, niin minä vastaan omaan kännyyn kesken sinun ponnistusvaiheen, tai kanyylinlaiton, tai epparin ompelun jne jne
entäpä kesken hampaasi poraamisen ?????
aina ei voi olla tavoitettavissa : ) ei edes ope, eikä moni muukaan . töissä kun ollaan , niin omat hommat jää toiseksi !!!!!!!!!
eli mietippäs sitä.
on yliopiston lehtori. Parempi häiritä minua ja minun oppilaitani. (Kun siellä yliopistossa on vaan niitä fiksumpia tyyppejä, minä joudun valitettavasti opettamaan kaiken maailman roskasakkiakin. Jopa sinun lapsiasi.)
Ja olen kyllä ihan varma, ettet sinä kenenkään hampaita poraa. Jos poraisit, et kadehtisi noin paljon ihan tavallista äidinkielen opettajaa. Etkä käyttäisi noin junttimaisesti noita HUUTOmerkkejä.
Joku lähihoitaja tai perushoitaja saatat ollakin, mutta onneksi minä synnytän vain suunnitelluilla sektioilla. Niin.
mies on yliopiston lehtori. Parempi häiritä minua ja minun oppilaitani.
...
Etkä käyttäisi noin junttimaisesti noita HUUTOmerkkejä.
Joku lähihoitaja tai perushoitaja saatat ollakin, mutta onneksi minä synnytän vain suunnitelluilla sektioilla. Niin.
Kyllä antaa taas aihetta opettajan arvostuksen nousuun. Oikein hyvä, kun huolehdit puolisosi töistä koulussa, kun sinullekin maksetaan siitä palkka. Pitääkö toivoa, että opettajan mies on talkkari tai vastaava, että voi saada laadukasta opetusta? Onko jossain säädetty, että työtehtävät ovat eriarvoisia, jonka nojalla toinen puolisoista voi soitella kesken päivää lomavaraukset jne?
Lause aloitetaan isolla kirjaimella ja päätetään pisteeseen. Sen varmaan tiedätkin, koska ammattitaitosi riittää synnytystenkin suunnitteluunkin.
...että minkähän ammatin edustajia olivat ne kaikki loput, jotka ehtivät sitten jopa rupattelemaankin kanssasi 4 kuukauden aikana?
Kuten huomaatte ongelmaa ei ole, jos neljän kuukauden aikana vain muutama ope vastaa puhelimeen ja silloinkin kieltäytyy jatkamasta keskustelua = "SUURI HÄIRIÖ" luokassa kestää noin 10 s! Muiden alojen ihmiset ilmeisesti kerkiävät vähän paremmin rupattelemaan lehtiasioita työpäivän aikana!