Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kehtaat tiskauttaa eväsrasiasi työpaikkasi siivoojalla?

Vierailija
05.04.2012 |

Viet sitten rasiasi kotiisi puhtaana. Siivoja on palkattu siivoamaan työpaikkasi sotkuja, ei sinun henkilökohtaisia sotkuja. Pesetätkö vaatteesikin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivooojat eivät pese edes niitä astioita mitkä kuuluvat sopimukseen..

Olen moneen otteeseen sanonut, etttä tarvitsemme kolutettuja välinehuoltajia, mutta ei...saa halvemmalla kun liittäää siistijöiden sopimukseen..paska.

Vierailija
2/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä pistän työvaatteeni vaatekeräyspussiin ja ne petään ja tuodaan mulle työpisteellä puhtoisina ja silitettynä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eväsastiat ja eväskipot. Muuten taukopaikan tiskipaikka tukkeutuisi, eikä eväitä pääsisi laittelemaan.

Noudatan siis esimiehen käskyä.

Vierailija
4/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa pestään ne astiat, jotka likaisena taukopaikalla. Uskoisin sen olevan hyväksyttyä, koska ei kukaan assari ole ikinä älähtänyt, he kun tuollaisiin asioihin puuttuvat mikäli tarvetta on. Olen ollut samassa työpaikassa 12 vuotta.

Vierailija
5/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman eväsrasiani yleensä, mutta jos jostain syystä jätän sen pesemättä, en erityisesti odota kenenkään sitä pesevän. Silti joskus niin saattaa tapahtua, tosin itsekin saatan pesaista jonkun muun rasian.

Tosin jos siivoussopimuksessa on sovittu, että siivooja pesee astiat, onko sillä väliä, ovatko ne firman vai henkilökunnan omia astioita?

Vierailija
6/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itse ne pitää koneeseen laittaa ja jonkun pitää kone käynnistää ja tyhjentää.

Vierailija
7/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muuten unohdan kipot töihin. Koneeseen näkyy moni omansa laittavan, sitten ei mahdu mukeja, joita tulee eniten. Ei mene kauan, kun käsin pyöräyttää puhtaaksi, ottaa mukaan taukohuoneesta ja laittaa laukkuun.

Vierailija
8/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu minulle. Taukohuoneen tiskikoneen tyhjentäminen kuuluu minulle, mutta joudun sen usein täyttämäänkin, kun ämmät ei osaa laittaa sinne kuppejaan itse.

Mutta eväskippoihin en koske, jonkun kippo saattaa pyöriä tiskipöydällä viikonkin :)

Vierailija
9/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella työmaalla. Muistan kun yhdessä isossa toimistossa joku vastaava hermostu ja heitti kaikki tupperware ja muut muovikipot jätesäkkiin ja roskiin. Veivät tajuttomasti kaappitilaa ja niitä pyöri siinä keittiön tasolla tukkeena.

Vierailija
10/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut kehtaa pesettää työkavereilla omat tiskinsä! Siis aikuiset ihmiset jättävät kahvihuoneen sellaiseen sotkuun, että voi kauhistus! Aina samat jättää eväsrasiansa/astiansa tiskipöydälle homehtumaan ja aina samat ihmiset noukkii ne tiskikoneeseen.

Vierailija
11/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tiskaa? Eikä ole tiskikonettakaan.

Vierailija
12/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivooja pyyhkii lattiat sillä hassulla vetimellä ja vie roskat. Muuta hän ei keittiössä tee, ei tiskaa, ei pyyhi pöytiä eikä hoida jääkaappia. Nämä ovat kaikki ihan meidän varinaisten työntekijöiden hoidettavia asioita. (Joo, siivoojat eivät ole saman työnantajan palveluksessa, vaikka ovatkin virka-aikaan töissä samassa rakennuksssa vakipaikoissaan.)

Vierailija
13/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä siivoussopimuksessa lukee. Jossain se kuuluu siivoojalle, toisaalla ei. Itse olen siivonnut monia toimistokohteita, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan paikkaa missä olisi pitänyt tiskeihin puuttua.

Vierailija
14/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut kehtaa pesettää työkavereilla omat tiskinsä! Siis aikuiset ihmiset jättävät kahvihuoneen sellaiseen sotkuun, että voi kauhistus! Aina samat jättää eväsrasiansa/astiansa tiskipöydälle homehtumaan ja aina samat ihmiset noukkii ne tiskikoneeseen.

No siksihän ne jättää kun ne tietää että joku ne kuitenkin siitä laittaa pesuun. Älkää laittako! Kyllä ne joskus oppii.

Vierailija
15/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla piti alkaa nostelemaan tuoleja pöydälle, siitä se meni pikkuhiljaa siihen että siivooja vahti tarkasti ettei joutunut tekemään mitään ylimääräistä, ottamaan ekstra-askeltakaan. Siivoojat valittavat kun kukaan ei arvosta ja palkka on paska, tosiasiassa taulukon mukaan mm. kokit ja leipurit tienaavat vielä vähemmän. Jos hotellisiivoojalle jättää pulloja, ne koetaan almuiksi ja valitetaan. Jos hotelli sanoo että ne ovat heidän omaisuuttaan, taas valitetaan kuinka pienipalkkaista sorretaan.

Vierailija
16/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän siivoojalta enää saa pyytää?

Ne on nuo aikataulut vedetty niin jumalattoman tiukille, että toteamus "siinähän ne samalla menee" (on kyse sitten tiskeistä tai vaikka pölyjen pyyhkimisestä) ei oikein päde nykyään.

Vierailija
17/17 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pesi tiskiharjalla ensin sen altaan ja sitten siirtyi kahvipannuun ja mikrokupuun,meinasi yrjö lentää!