Onko pakko jaksaa miehen alakouluikäisiä lapsia nyt?
lapsia (2 kpl) raskausviikolla 39+6, vai voinko nätisti ilmoittaa, että en ota heitä kotiini sinä viikonloppuna kun mulla on laskettu aika? Olen ollut tosi väsynyt, vähän väliä supistelee ja kyllähän se synnärille lähtökin voi tulla ihan hetkenä minä hyvänsä.
Omatkin lapseni ovat ton viikonlopun mummolassa hoidossa.
Oonko ihan hirveä äitipuoli, jos sovin, että eivät sinä viikonloppuna tule meille ollenkaan?
(Normaalisti ovat joka toinen vloppu ja lomilla aika paljon, ja tykkään kyllä heistä, nyt en vaan jaksaisi yhtään mitään ja ketään)
Kommentit (134)
Mitäs kun tehtailette seuraavaa niin mihin ajattelit oman lapsesi piilottaa väsymyksyltä, synnytykseltä ja supisteluilta?
No kuule vaikka yhdeksi viikonlopuksi sinne mummolaan :D
Mitäs kun tehtailette seuraavaa niin mihin ajattelit oman lapsesi piilottaa väsymyksyltä, synnytykseltä ja supisteluilta?
Ap:lla on jo omia lapsia, ja ne ovat ko. viikonlopun mummollaan.
niin mihin ajattelit oman lapsesi piilottaa väsymyksyltä, synnytykseltä ja supisteluilta?
helvetti sentään kun ne miehen lapset on aina niiiiiiiiiin mussukoita,ettei edes voi synnytyksen jaloista olla pois kuten muutkin lapset.
Me taidammekin olla oikea perhe, eikä mikään surkea kierrätysperhe, missä näkyy aina olevan ongemana ne miehen entiset lapset.
Tuo kemmentti kertoo mielestäni ihan tarpeeksi sinun perheestäsi.
laittaa varuilta mummolaan, JOS nyt sattuisi synnärille lähtö koittamaan. Ja ihan uusperheessä mekin eletään ja lapset ovat päässeet hoitoon ihan sillä synnärimatkalla. Kylläpä on hankalaa joillekin normaali elämä.
minä en tiedä yhtään. Jatkuvasti töissä ja harrastepiireissä nämä nyxät valittaa kun menee päin vittua ja yleensä syynä on aina ne miehen lapset kun ne tunkee heille ja on tiellä yms.
Kierrätysperheet pitäisi lailla kieltää.
Me taidammekin olla oikea perhe, eikä mikään surkea kierrätysperhe, missä näkyy aina olevan ongemana ne miehen entiset lapset.
Ihan kuule isommat oli kotona kun kolmannesta meni vedet viikolla 36+6 ja mies oli töissä. Soitettiin mummo meille ja minä lähdin sairaalaan ja mies tuli töistä sinne. Niin ja mies haki lapset katsomaan uutta vauvaa heti seuraavana aamuna. Mutta kuten tuossa lainauksessa oli, oikeassa perheessä. Me taidammekin olla oikea perhe, eikä mikään surkea kierrätysperhe, missä näkyy aina olevan ongemana ne miehen entiset lapset.
No miten luulet, että oikeassa perheessä toimitaan? Pannaan edelliset aina pihalle, kun väännetään uusia?
esimerkiksi mummolaan silloin, kun synnytys on hollilla. Ai niin mutta sinulla ei ilmeisesti ole ketään, jolta pyytää apua, koska olet tuollainen paskapää inttäjä...
Eivät viikkokausia.
Ap:lla ON omia lapsia, ja ne ovat siis mummolassa eli muualla hoidossa nyt, kun ap on viimeisillään ja kipeä. Ei tässä siis suosita ketään ap:n miehen lasten kustannuksella.
Vituttaa oikeasti kaltaisesi typerykset, jotka eivät ymmärrä mitään ja haluavat haukkua aina aloitusten tekijät ihan riippumatta siitä, mitä nämä kertovat.
Sulla on selvästi jotain erittäin isoa traumaa uusperheistä, panee epäilemään tuota sun antamaasi kuvaa "oikeasta perheestä"... mikä on täydellisen typerä termi, ihan kuin uusperheeet eivät muka olisi oikeita perheitä siinä missä joku yhdessä-pysytään-vaikka-hampaat-irvessä -ydinperhekin.
jos voisi tykätä niin tykkäisin...
En ymmärrä mikä nykyyhteiskuntaa vaivaa, kaikki pitäisi tulla valmiina olla helppoa ja vaivatonta.
Tottakai viimeisillään raskaana olevalle pitää antaa rauha synnyttää rauhassa lapsen isän kanssa, EHDOTTOMASTI
Kamalaa kiusantekoa eksältä... sitä en ymmärrä (tai voi olla että meni ohi ja asia on jo kerrottu) miksi ei tuleva isä ole ilmoittanut exälleen ettei voi ottaa lapsia juuri tuona viikonloppuna.
Voisihan sitä vaikka sitten synnytyksen jälkeen isä hakea lapset luokseen (ja myös äidin lapset mummolasta)ja sitten vaikka porukalla katsomaan uutta perheen jäsentä.
Voimia kuitenkin.. Miten se nyt oli "vaikeuksien kautta voittoon"
Tai ainakin lyhentää sitä. Kai tervettä järkeä voi käyttää? Kai lapset siinä tarkeimpiä on, siis myös niin, ettei kai tuo tilanne ole niille paras, siis olla isällä silloin kun siellä on petipotilas.
Mun veljeni ex-vaimo ( etä-äiti) ei suostunut ottamaan lapsia luokseen veljeni jouduttua onnettomuuden takia sairaalaan 100 kilometrin päähän kotoa. "Ei ole mun vuoro". Mä sitten äkkilähtönä pakkasin 2 v lapseni matkaan ja kiirehdin junalla 300 km päähän avuksi. Onneksi olin hoitovapaalla.
käykö vaihto. Vai vaahtoaako ap täällä ihan ilman parempaa tietoa edes, käykö viikonlopun vaihto.
Ei ole tainnut edes kysyä vielä. Kunhan haluaa exää mustamaalata.
minä en tiedä yhtään. Jatkuvasti töissä ja harrastepiireissä nämä nyxät valittaa kun menee päin vittua ja yleensä syynä on aina ne miehen lapset kun ne tunkee heille ja on tiellä yms. Kierrätysperheet pitäisi lailla kieltää.
Miehen exä on hyvä ystäväni nykyään, ja yhteispeli toimii erittäin hyvin. Miehen lapset (2 kpl) ovat meillä vuoroviikoin, on siis yhteishuoltajuus. Yhteisiä lapsia on yksi, minun lapsia 1, eli yhteensä meillä hyörii neljä tenavaa.
Ja hei: kun minä olin viimeisillä viikoilla raskaana, olin lääkärin määräämässä vuodelevossa. Mun oma lapseni oli isällään, miehen lapset exällä ja samoin mun ja miehen yhteinen lapsi! Revipä siitä.
jota heitellään vanhemmalta toiselle aina sen mukaan mikä on parasta vanhemmille/nyxille. Kun lapsen tekee niin siitä ottaa vastuun kaikissa tilanteissa, siis ihan kaikissa tilanteissa ja myös se isä. Ei isä (eikä nyxä) voi kuvitella että siirtää vastuunsa lasten äidille kun me nyt halutaan olla rauhassa tää viikonloppu eikä jakseta niitä lapsia.
Ja kyllä mä ymmärrän myös ap:ta. Tilanne on varmasti raskas ja uuvuttava, mutta periaatteessa en vaan hyväksy sitä että lapsi on se joka jää jalkoihin. Väkisinkin tulee mieleen että miten jatkossa, jääkö tapaamisia väliin kun vauva valvottaa ja haluattekin nukkua univelkoja pois lasten tapaamisviikonloppuna? Onhan sekin hirveän hyvä syy sopia ettei lapset tälläkertaa tule.
Ehkä yksi tapa olis myös se, että lapset olis äidillään, mutta mies veis niitä kuitenkin jonnekin ja olis niiden kanssa. Sä saisit rauhassa lepäillä ja lapsetkin sais sen tapaamisviikonloppunsa.
jos ex olisi kieltäytynyt. Mutta kun he eivät ole edes kysyneet niin mitä ap täällä vaahtoaa?
käykö vaihto. Vai vaahtoaako ap täällä ihan ilman parempaa tietoa edes, käykö viikonlopun vaihto.
Ei ole tainnut edes kysyä vielä. Kunhan haluaa exää mustamaalata.
kysyi onko itse kamala jos tällaisen pyynnön miehen eksälle esittäis..opetelkaa lukemaan,jookos?!
Näyttäkää yksikin kierrätysperhe, missä menee hyvin. minä en tiedä yhtään. Jatkuvasti töissä ja harrastepiireissä nämä nyxät valittaa kun menee päin vittua ja yleensä syynä on aina ne miehen lapset kun ne tunkee heille ja on tiellä yms.
Kierrätysperheet pitäisi lailla kieltää.
Pitäisiköhän sinun pyrkiä eduskuntaan ja pistää pari fikusakin fiksumpaa lakialoitetta vireille :D.
Se, että SINÄ et tiedä yhtään ongelmatonta uusperhettä ei tarkoita, että kaikki uusperheet ovat ongelmasäkkejä. Ihan niitä ongelmia on kuule ydinperheissäkin.. ehkä uusperheissä niistä sitten vaan uskalletaan puhua avoimemmin, eikä leikitä "me ollaan niin täydellisiä" -leikkiä.
hoitaa lapsia niin ja niin monta kertaa kuussa. tai sitten valitetaan, että mummot ei hoida, vaikka itse tarvitsis niin lepoa. Kun sit joku viimeisillään riskiraskaudessa toivoo viimeistä viikonloppua ennen sovittua synnytystä vapaaksi, niin se on hirveää. Sellainen nainen on hirviö äitipuoli.
jos ex olisi kieltäytynyt. Mutta kun he eivät ole edes kysyneet niin mitä ap täällä vaahtoaa?
turha varmaan etukäteen huolehtia asiasta. Mutta jos exä pitää ehdottomasti kiinni tapaamisesta niin pitäisin asiallisena, että otatte lapset ja mies vie heidät vaikka sitten omille vanhemmilleen.
kohta 13v ja miehen lapsi asuu meillä. Eikä ole koskaan tarvinnut vääntää mistään miehen exänkään kanssa, hyvin on mennyt. Me ollaan nimenomaan perhe, miehen lapsi on kuin oma ja kaikkia kohdellaan tismalleen samoin. Ei ole karkotettu lasta pois jaloista kun on yhteisiä ollut tulossa tms.
ja panna kummankin lapset pois jaloista. On oikein, että haluat miehen keskittyvän vain sinuun nyt viimeisenä viikonloppuna ja hemmottelevan vain sinua.Olethan panossa omatkin lapset jaloista pois niin miksi miehen lasten pitäisi tulla pilaamaan kahdenkeskinen viikonloppunne.
Soita vielä miehen exälle ja ole lujana ja sanot, että bilettäkööt joskus toiste, mutta nyt ei lapsia tuo.
Ihan kuule isommat oli kotona kun kolmannesta meni vedet viikolla 36+6 ja mies oli töissä.
Soitettiin mummo meille ja minä lähdin sairaalaan ja mies tuli töistä sinne. Niin ja mies haki lapset katsomaan uutta vauvaa heti seuraavana aamuna.
Mutta kuten tuossa lainauksessa oli, oikeassa perheessä. Me taidammekin olla oikea perhe, eikä mikään surkea kierrätysperhe, missä näkyy aina olevan ongemana ne miehen entiset lapset.