Onko pakko jaksaa miehen alakouluikäisiä lapsia nyt?
lapsia (2 kpl) raskausviikolla 39+6, vai voinko nätisti ilmoittaa, että en ota heitä kotiini sinä viikonloppuna kun mulla on laskettu aika? Olen ollut tosi väsynyt, vähän väliä supistelee ja kyllähän se synnärille lähtökin voi tulla ihan hetkenä minä hyvänsä.
Omatkin lapseni ovat ton viikonlopun mummolassa hoidossa.
Oonko ihan hirveä äitipuoli, jos sovin, että eivät sinä viikonloppuna tule meille ollenkaan?
(Normaalisti ovat joka toinen vloppu ja lomilla aika paljon, ja tykkään kyllä heistä, nyt en vaan jaksaisi yhtään mitään ja ketään)
Kommentit (134)
mutta, eikö isä voisi sitten tavata niitä lapsiaan vaikka jonkun ulkoilun tai uimahallireissun yhteydessä ensi viikonloppuna, vaikka lapset sitten olisivatkin äidillään muuten? Vai tarvitsetko häntä siihen sohvalle viereen?
Ja tulisivatko ne miehen lapset sitten seuraaavana vknloppuna sitten teille vai vasta 2 viikon kuluttua vai näkeekö vauvan jo aiemmin? Näitä kannattaa oikeasti pohtia, sillä uuden vauvan syntymä (on se koko- tai puolisisarus) on aina lapselle pieni kriisi...ehkäpä miehen, kuten sun omillekin, lapsille olisi kivaa viettää "viimeistä" vknloppua kahden isän kanssa. Mites sitten, kun vauva itkee ja valvottaa jne., kun silloinkin tekee mieli vain nukkua ja löhötä sohvalla, niin onko silloinkin isommilta lapsilta pääsy kielletty teidän kotiin?
Ja lopuksi ihan vain tiedoksi, mun 4- ja 6- vuotiaat ei saaneet mitään traumoja supistelusta ja synnytyksestä, kun pari viikkoa löhösin sohvalla ja kipuilin ja lopulta vedet meni heidän nenänsä edessä ja sairaalaan tuli lähtö kiireellä. Asia oli heille selitetty iälle sopivalla tavalla ja heti samana iltana vielä mies puhunut tilanteen läpi. Mut on se kätevää tuo uusperheys, kun ne edelliset voi siivota pois jaloista silloin, kun ei jaksa ja haluaa vaan olla.
mutta, eikö isä voisi sitten tavata niitä lapsiaan vaikka jonkun ulkoilun tai uimahallireissun yhteydessä ensi viikonloppuna, vaikka lapset sitten olisivatkin äidillään muuten? Vai tarvitsetko häntä siihen sohvalle viereen? Ja tulisivatko ne miehen lapset sitten seuraaavana vknloppuna sitten teille vai vasta 2 viikon kuluttua vai näkeekö vauvan jo aiemmin? Näitä kannattaa oikeasti pohtia, sillä uuden vauvan syntymä (on se koko- tai puolisisarus) on aina lapselle pieni kriisi...ehkäpä miehen, kuten sun omillekin, lapsille olisi kivaa viettää "viimeistä" vknloppua kahden isän kanssa. Mites sitten, kun vauva itkee ja valvottaa jne., kun silloinkin tekee mieli vain nukkua ja löhötä sohvalla, niin onko silloinkin isommilta lapsilta pääsy kielletty teidän kotiin? Ja lopuksi ihan vain tiedoksi, mun 4- ja 6- vuotiaat ei saaneet mitään traumoja supistelusta ja synnytyksestä, kun pari viikkoa löhösin sohvalla ja kipuilin ja lopulta vedet meni heidän nenänsä edessä ja sairaalaan tuli lähtö kiireellä. Asia oli heille selitetty iälle sopivalla tavalla ja heti samana iltana vielä mies puhunut tilanteen läpi. Mut on se kätevää tuo uusperheys, kun ne edelliset voi siivota pois jaloista silloin, kun ei jaksa ja haluaa vaan olla.
oletteko te nyt ihan tosissanne?
Mä olenkin vaan ydinperheen äiti, mutta mä en tajunnut miksi se isä ei voi tavata lapsiaan sillä aikaa kun sinä lepäät.
Kammottava ihminen, jos ei voi OMIA LAPSIAAN pitää yhtä ylimääräistä viikonloppua.
Ja voihan mies ottaa lapset sitten vaikka parina peräkkäisenä viikonloppuna itselleen, jos niiden kanssa niin vaikea on viettää viikonloppua.
ei kai se lasten äiti ole missään vaiheessa pakottanut ottamaan lapsia ko. viikonloppuna.
Käsitin että ap ei ole vielä edes keskustellut asiasta lasten äidin kanssa vaan kyselee täältä mielipiteitä.
Uskoisin että lasten äiti ymmärtäisi tilanteen jos muutenkin asioista on voitu aina sopia.
Eri asia sitten milloin lapset pääsisivät uutta sisaruspuolikastaan tapaamaan? kahden, kolmen, neljän viikon päästä vai ristiäisissäkö? Kannattaa miettiä tämäkin tarkkaan ettei heille tule ulkopuolinen ja hylätty olo.
Kammottava ihminen, jos ei voi OMIA LAPSIAAN pitää yhtä ylimääräistä viikonloppua.
Ja voihan mies ottaa lapset sitten vaikka parina peräkkäisenä viikonloppuna itselleen, jos niiden kanssa niin vaikea on viettää viikonloppua.
suostu pitämään lapsia isän tapaamisviikonloppuna. Isä joka tapaa lapsia pari kertaa kuussa sen sijaan ei ole ollenkaan kammottava vaikka jättää toisen tapaamiskerran välistä, koska ei nyt vaan jaksa katsella niitä OMIA lapsiaan.
Mitä ihmeen kammottavaa siinä on että äiti haluaa pitää kiinni sovituista tapaamisista ja varmistaa että lapsilla olisi oikeus tavata isäänsä?
Miehen ja uusioperheen aina luovittava vaikka mikä olisi. Jätetäänpä vaan synnytykset ja muut väliin, mitä väliä? Kunhan vaan lähiäidin ei tarvitse koskaan luovia. Hän vain on tärkeä ja ensimmäisen liiton lapset.
Ap, jos tunnet ettet jaksa lapsia niin sitten et jaksa. Eiköhän ne lapset selviä pari viikkoa omassakin kotonaan. Niin kattokaas, joskus vaan pitää luovia :-)
ja miehen ex pitää tasan tarkkaan kiinni tapaamisviikonlopuista. Oikeasti sopimuksessa lukee 1 yö, mutta lapset ovat aina täällä vähintään 3 yötä, ja exä yrittää aina jotain "voisko ne olla vielä pari yötä" jne. Joo, ei. Mitenköhän se nainen kuvittelee, että meillä rullaa täällä arki, jos kaksi kokopäiväistä vahdittavaa pyörii jaloissa? Missä välissä käydään töissä, vai pitäisiköhän ottaa vapaata että kullanmurut voivat olla täällä ja äiti pääsee bilettämään? Usein vielä näiden tapaamisten jälkeen äiti vie lapset muuallekin hoitoon yöksi. Varmaan tekee hyvää lapsille juu. Sanomattakin selvää, että nainen on tehtailemassa uuden miehensä kanssa vielä kolmatta lasta, vaikkei selvästi jaksa näitäkään hoitaa...
AP:lle: minä pyytäisin siirtämään viikonloppua. Ihan turha ottaa ylimääräistä härdelliä, ja onhan se miellyttävää olla rauhassa ja kuulostella oloja. Mistäs sitä tietää, vaikka tulisi äkkilähtö sairaalaan, parempi että kaikki lapset on siinä vaiheessa poissa jaloista.
ihmiset lisääntyy jos on jo ennestään sun lapset ja mun lapset ja sitte pitää niitä yhteisiäkin vielä vääntää?
eilen väitit toisessa keskustelussa että sulle ei oo tulossa vauvaa?täällä sä sit oot viimesilläs paksuna. no ohhoh :DD miten se voi olla mahollista?etkö sä tiijä ootko paksuna vai et?kohta sä väität ettei sulla oo miestä eikä lapsiakaan.hanki elämä äläkä keksi tänne tarinoita ;)
Ei mua haittaa vaikka kellä ois mitä, ihan sama se on mulle ja kivahan se on kun eron jälkeen löytyy uusi rakkaus, mutta anteeks vaan ku en tajuu, miksi siihen pitää alkaa tehdä lisää lapsia?! Kun lapsilla on muutenki vaikeeta ravata kahden kodin väliä ja totutella vanhempien eroon. Ja sit jo uutta vaavii pitäis ottaa kehiin ja uus isäpuoli saman katon alle. Surullinen olo lasten puolesta. Aikuisten itsekkyyden uhreja.
tästäkin kirjoituksesta paistaa läpi vanhemman omat tunteet exää ja sen nyxää ja yhteisiä lapsia kohtaan? Anteeksi vaan,mutta mun mielestä kaikki ansaitsee toisen mahdollisuuden enkä tota lasten muka kärsimystä(?siis kuka kärsii,mistä mitä hel...??)tajua ollenkaan? Ydinperheissäkin vanhemmat saattavat viedä lapset hoitoon saadakseen omaa aikaa toisilleen,miksi kaikki normijutut on niin kiellettyjä uusperheissä? Ja miksi niitä etälapsia pitää paapoa?Jos omaat sisälukutaidon, niin eksä on kuollut. Eikä siis ole kuvioissa eksän nyksää ja liutaa lapsia. Satunpahan nyt vaan olemaan sitä mieltä, etten tajua uusperhekuvioita enkä itelle sellaista haluu. Harkinnassa on ollut, mutta olen lopettanut suhteen, koska en voisi tehdä omille lapsille sitä, että joutuvat uusperheeseen. Musta se on vanhemmista itsekästä, ku ei voida kasvattaa lapsia ensin ennenkuin muutetaan saman katon alle. Ajateltais lapsia ennen itseä.
kunhan siellä arvuuttelet.
Ei olisi meillä tullut mitään, että miehen lapset eivät olisi jotain viikonloppua meille tulleet, kun olin raskaana. Oman lapseni olin järkännyt isän äidin luo mummolaan ja sitten kun toinen yhteinen syntyi, vanhempi oli omalla äidilläni. Mutta ei ei ei, kyllä miehen lasten pitää meille tulla vaikka minulla olisi yrjötauti. Muu olisi heidän vihaamistaan. Luonnollisesti se on sitten minun syyni, KUN jompikumpi heistä yrjöää.
Äitipuolen paikka on aina olla syytetyn penkillä.
Ei olisi meillä tullut mitään, että miehen lapset eivät olisi jotain viikonloppua meille tulleet, kun olin raskaana. Oman lapseni olin järkännyt isän äidin luo mummolaan ja sitten kun toinen yhteinen syntyi, vanhempi oli omalla äidilläni. Mutta ei ei ei, kyllä miehen lasten pitää meille tulla vaikka minulla olisi yrjötauti. Muu olisi heidän vihaamistaan. Luonnollisesti se on sitten minun syyni, KUN jompikumpi heistä yrjöää.
Äitipuolen paikka on aina olla syytetyn penkillä.
Noh, ok tässä on nyt kyse vain yhdestä viikonlopusta mutta mitäs sitten kun tulette käärön kanssa kotiin? Haluat pesiä rauhassa pari viikkoa/kuukautta etkä huoli miehen lapsia silloinkaan teille?
Noh, ok tässä on nyt kyse vain yhdestä viikonlopusta mutta mitäs sitten kun tulette käärön kanssa kotiin? Haluat pesiä rauhassa pari viikkoa/kuukautta etkä huoli miehen lapsia silloinkaan teille?
Sen sijaan, että ap olisi itse neuvotellut tätä asiaa etukäteen, hän haluaa sodan pystyyn, koska ex ei lue ajatuksia. Miten ex voi tietää missä ap:n lapset milloinkin ovat? Miksei ap ole voinut ehdottaa esim, että lapset olisivat olleet kahtena viikonloppuna peräkkäin heillä, jotta nyt laskettu aika olisi rauhoitettu. Tämä taitaa olla alkusoittoa sille, miten ap pian huutaa "ex on tyhmä ja itsekäs", kun lapset jatkossakin vierailevat heillä.
Vielä loppuun. Oletteko koskaan kuulleet vuorotyöstä? Ex on voinut sopia työvuorot vkl:ksi, koska lasten on tarkoitus olla isällään.
Hän varmaan hoitaa omansa ja jos sulla tulee lähtö niin hän on siinä tapauksessa omiensa kanssa kotona sun synnytyksen ajan. Helppoa eikö totta!
Mitäh? Meinaat, että mun mies jäisi tänne lastensa kanssa kun minä lähden synnyttämään hänen ja minun yhteistä lasta? No ei todellakaan, kyllä mies tulee mukaan synnytykseen, ihan niin kuin on ollut mukana noiden kahden aiemmankin lapsensa synnytyksessä. --Ap.
Jos hoitajaa ei ole niin sitten se mies hoitaa ne lapset. Ei niitä yksinkään voi jättää.
Pidätkö minua ihan idioottina? Ei tietenkään niitä lapsia jätetä yksin, hoitajia kyllä löytyy. Alunperin on sovittu, että lasten äiti hakee ne pois täältä jos synnytys alkaa... Mutta sä et tainnut lukea alkuperäistä avausta lainkaan? Kyse on siis siitä, että en halua lapsia kotiini ollenkaan sinä yhtenä viikonloppuna mun elämässä.. --Ap.
yliaikaiseksi, viikkotolkullako ne meinaat pois pitää? Sinäkö et voi röhnöttää omalla sohvallasi jos miehesi pienet lapset ovat teillä? Kas kummaa kun minä voin tehdä sitä, vaikka miehen 17v lapsi on meillä, ihan koko ajan.
Kyllä 17v. nuori on eri asia kuin kaksi pientä koululaista jaksamsen ja sohvalla röhnöttelyn kannalta. Vai onko 17v. nuori jatkuvasti lahkeessasi kiinni vaatimassa leikkimistä ja lattialla raskausmahalla konttaamista, epäilen.
ole miehen lasta tarvinnut jaloista pois häätää.
lapsia (2 kpl) raskausviikolla 39+6, vai voinko nätisti ilmoittaa, että en ota heitä kotiini sinä viikonloppuna kun mulla on laskettu aika? Olen ollut tosi väsynyt, vähän väliä supistelee ja kyllähän se synnärille lähtökin voi tulla ihan hetkenä minä hyvänsä. Omatkin lapseni ovat ton viikonlopun mummolassa hoidossa. Oonko ihan hirveä äitipuoli, jos sovin, että eivät sinä viikonloppuna tule meille ollenkaan? (Normaalisti ovat joka toinen vloppu ja lomilla aika paljon, ja tykkään kyllä heistä, nyt en vaan jaksaisi yhtään mitään ja ketään)
miehen matkaan lähtiessäsi olet kyllä tiennyt hänen lapsistaan !
eli niin makaa , kuin petaa : )
ja pitääkös niitä lapsia vääntää kaiken aikaa ?????
Ei olisi meillä tullut mitään, että miehen lapset eivät olisi jotain viikonloppua meille tulleet, kun olin raskaana. Oman lapseni olin järkännyt isän äidin luo mummolaan ja sitten kun toinen yhteinen syntyi, vanhempi oli omalla äidilläni. Mutta ei ei ei, kyllä miehen lasten pitää meille tulla vaikka minulla olisi yrjötauti. Muu olisi heidän vihaamistaan. Luonnollisesti se on sitten minun syyni, KUN jompikumpi heistä yrjöää. Äitipuolen paikka on aina olla syytetyn penkillä.
Miksi ihmeessä ne omat ja muiden lapset täytyy järkätä KOKO viikonlopuksi pois, että saa kuulostella oloaan ja lojua sohvalla? Kyseessä ei edes ole mikään ylijännittävä esikoisen synnytys vaan lapsia on näemmä väännetty jo aikaisemminkin eli luulisi homman olevan jo tuttua. Itse olen hoitanut omat lapseni (4 kpl)ihan normaalisti ennen synnyttämään lähtöä eikä siinä ole tarvinnut erikseen sohvalla maata miehen lellittävänä. Normaali liikkuminenhan saattaa vain edistää ja jouduttaa synnytystä. Ja joku taivasteli, että kuka muka synnyttää ilman lapsen isää. Minä olen ainakin kolme lapsistani synnyttänyt ilman lapsen isän mukana oloa. Ja missäs isä on ollut? No tietysti hoitamassa lapsia. Kun koko maailma ei pysähdy siihen omaan synnytykseen, vaan edellisetkin lapset ovat olemassa tarpeineen.
tuollaiseen yhtenä viikonloppuna. Sanot miehelle, että vie lapset omille vanhemmilleen, mutta sinä et niitä hoida. Sinullahan voi tulla lähtö koska tahansa.
Katkerat exät ovat kyllä pahinta, mitä tiedän.