Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti, kaveri oli saanut sossusta rahaa ristiäisiä ja häitä varten

Vierailija
14.02.2012 |

kaikkea sitä...

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmö olo, että olenko tosiaan ihan turhaan töissä!

Me ollaan kanssa mieheni kanssa järjestetty tänä vuonna omat häämme ja ostettu lapsille suksia ja luistimia. Ja sen vuoksi luottokorttitili on pahasti miinuksella. Meillä ei edes ole mitkään kauhean huonot tulot, mutta kaikki mitä tulee, menee elämiseen täällä pk-seudulla. Käteenjäävällä palkalla ei järjestetä yhtään mitään juhlia eikä hankita lapsille mitään. Ja ei, ei asuta edes missään ökytalossa vaan asossa ja tilaa on niukalti.

Mä todella harkitsen nyt vakavasti kannattaako mun hilata perseeni tuonne tuiskuun ja pyryyn joka aamu kukonlaulun aikaan...

olet yhtälailla oikeutettu hakemaan tt-tukea kuin kaikki muutkin.Ja jos työnteko ei kiinnosta niin anna se pois jollekin joka haluaa oikeasti mennä töihin.Vittu mitä porukkaa,huh huh!

pummien asumisen, joten mulla on oikeus vaikka vinkua. Ja nyt kun tiedän mitä kaikkea sieltä saa, niin saatampa vaikka antaakin pois duunini ja ruveta teidän muiden elätiksi... joo just niin, vittu mitä porukkaa... huh huh

pösilö kuinka moni oikeasti köyhä ottais sunkin työpaikan ilomielin vastaan ettei tarttis ryömiä sinne sossujonoon?! Se että joku täällä kertoo saaneensa jotkut helvati vaunut niin sä pillahdat itkuun?!?

mutta jos oikeasti kustannetaan kaiken maailman juhlia ja talviurheilukamppeita sossusta, niin se alkaa jo oikeasti korpeamaan! Kas ku ei lätkävarusteita pojille...

Vierailija
82/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö oikeesti tienneet, että sossu tukee harrastustoimintaa ym.? Kuittia vastaan saa rahat uusiin välineisiin ja harkinnanvaraisesti maksetaan niin pianotunnit kuin lätkäkamppeetkin. Eihän tuossa mitään uutta ole.

Naapurini tytölle esim. ostettiin piano sossun rahoilla.

Ei ne mitään toimeentulotukirahoja ole, vaan lastensuojelun momentilta menee, ihan eri juttu. Ennaltaehkäisevää tukea siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sossusta tukea myös lapsen sänkyyn, imuriin, mikroon, pyykinpesukoneeseen (500e), äitiysvaatteisiin (100e) ja lapsen atooppiselle iholle sopiviin silkkivaatteisiin; paitaan, housuihin ja kypärälakkiin.

Ja olen nykyään ihan työssäkäyvä, tuossa oli vaan viiden vuoden jakso jolloin olin lasten kanssa hoitovapaalla ja joka kuukausi jouduin hakemaan toimeentulotukea, jotta sain lapsille ruokaa.

Kolmatta kun odotin niin sossu täti pyysi juttusille ja kertoi mihin kaikkeen voin tukea hakea. Minulta oli juuri kuollut mummo ja olin menossa valitsemaan kukkia, sossu sanoi että tuo kuitti tänne niin saat rahat tilille. Ja siinä samalla sitten tuli kaikki muukin info.

et mennyt välissä töihin tai hoitanut talouttasi kuntoon, turha kai kysyä

en ymmärrä miksi ei käytettyihin enkä todella ymmärrä satasia vaunuihin, maksoimme muutaman kympin omista

ei tulis mieleen mennä luukulle kuin äärimmäisessä hädässä ja sen yritän estää niin pitkälle kuin mahdollista suunnittelemalla ja säästämällä

ehkä ajatus on että aina jostain löytyy rahat, joku maksaa, yhteiskunta, itse ei tarvitse huolehtia

me ollaan se yhteiskunta, minäkin osallistun, paskapalkasta osa irtoaa satasien vaunuihin eikä kukaan kysy

mä toivoisin et vähän enemmän mietittäis mikä on kohtuus, mikä tarpeellista, mikä puhdasta ylellisyyttä ja oman talouden ja elämän turvaamista, vastuunottoa

siihen kuulu se et kaikki ei o aina kivaa ja joutuu ekemään asioita joita ei haluais

Vierailija
84/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö oikeesti tienneet, että sossu tukee harrastustoimintaa ym.? Kuittia vastaan saa rahat uusiin välineisiin ja harkinnanvaraisesti maksetaan niin pianotunnit kuin lätkäkamppeetkin. Eihän tuossa mitään uutta ole.

Ei ne mitään toimeentulotukirahoja ole, vaan lastensuojelun momentilta menee, ihan eri juttu. Ennaltaehkäisevää tukea siis.

rahat lasten harrastuksiin? Palkasta ei jää asumiskustannusten jälkeen juuri mitään jäljelle, maksan usein luottokortilla lasten tarvikkeita ja menoja.

Ennen ei keskituloinen saanut mitään sossusta, onko ajat siis muuttuneet?

Vierailija
85/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sekin uusi, käyttämätön piano? Nehän maksaa pari tonnia...?

Vierailija
86/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Jos kaikki ihmiset ajattelisivat noin, niin eihän suomalainen hyvinvointiyhteiskunta voisi toimia. Minusta on noloa, että jotkut ihmiset kehtaavat hakea toimeentulotukea, vaikka pärjäisivät rahallisesti hyvin ja olisi muuta omaisuutta. Toimeentulotuen perimmäinen tarkoitushan on turvata oikeasti köyhien toimeentulo eikä olla kenenkään hää- tai matkakassa.

Ei minulla ollut mitään "muuta omaisuutta" tai tuloja. Kirpputorimyynnistä sain joskus kylläkin tuloja (ei tilille, joten niitä ei huomioitu). Ja lisäksi sain vanhemmiltani rahaa - käteisenä. Et kai sinä tosissasi kuvittele, että olisin mennyt ilmoittamaan vanhemmiltani saamat avustukset sossuun??? Kuule, voin kertoa, että ei KUKAAN tekisi niin! Tekisitkö itse? Jos oma lapseni joskus saisi minulta rahaa (ja ajatukseni olisi vaikka tukea häntä, että hän saisi terveellisempää ruokaa, lämpimän takin tai vaikka jonkun matkan), niin en TODELLAKAAN hyväksyisi, että hän menisi ilmoittelemaan siitä rahasta sossuun. Silloinhan minun lapselleni tarkoittamani raha valuisi hukkaan ja hyödyttäisi ainoastaan hänen kotikuntaansa, joka saisi säästettyä saman summan - ja lapsi jäisi vaille takkia tai ruokaa.

Ja periaatteessa käteisenä saatuja summia ei oikein voisikaan ilmoittaa sossuun. Koska kaikesta, mitä sinne ilmoittaa, pitäisi olla tosite. Sossu ei oikein taida saadakaan ottaa huomioon sellaista rahaa, joka ei näy tiliotteella tai josta ei ole muuten selkeästi mustaa valkoisella.

Ärsyttää, kun on ensin monta vuotta itse kituuttanut opiskelijana, säästänyt, eikä ole ollut rahaa mihinkään. Nyt työelämään siirtyneenä saan sitten elättää teitä sosiaalipummeja. Ettekä te varmaan edes tajua hävetä...

Siis mitä pitäisi hävetä? Suomen sosiaaliturvaa, vai? Vaiko sitä, että toimeentulotukiasiakas voi ostaa muutakin kuin puuroa ja makaronia?

Vanhempani joskus halusivat antaa minulle rahaa matkaa varten. Miksi tätä lahjaa ei olisi saanut ottaa vastaan? Toinen vaihtoehto olisi ollut tietenkin, että olisin vaan käynyt varaamassa matkan ja lähettänyt laskun heille, mutta se olisi ollut huomattavasti hankalampaa. Helpompaa oli, kun raha tuli käteisenä. Samoin ostin joskus heiltä saaduilla rahoilla mm. kengät tai takin. Näihin ei toimeentulotuki riittänyt. Olisiko pitänyt kulkea talvella sandaaleissa?

toimeentuloasiakkaan ei tosiaan pitäisi voida ostaa kuin halvinta ruokaa, vaikka sitten sitä makaronia, kukaan ei ole velvollinen tuottamaan niitä leivänpäällisiä jos muullakin elää. elintason nostamiseksi mennään töihin, johan nyt on ihme jos se ei ole itsestäänselvyys

Vai pitäis tuella vielä elellä herroiks...suhteellisuudentaju, mitä se on? Kulkeeko suvussa ttt-vinkit? Katkaise hyvä ihminen ketju omalta osaltasi, nostaa vähän itsetuntoakin.

Vierailija
87/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kamala asenne monilla taas täällä. Esim. Jos köyhät söisivät pelkkää puuroa ja makaronia, niin heistä ei olisi töihin senkään jälkeen kun saisivat niitä töitä, sillä heikko ravinto myös tuhoaa terveyden ja kunnon. Joten on kaikkien etu, että myös köyhät voivat ostaa ruokaa, mistä saa tarvittavat ravinteet elämiseen. Se on inhimillistä.

Ja miksi köyhien pitäisi kärsiä vaikka siitä, että terveys on romahtanut jossain vaiheessa tai töitä ei saa vaikka miten etsii? Entä sokeat ja kuurosokeat, vammautuneet, liikuntakyvyttömät ym.? Miten heidän pitäisi elää, jos töiden saaminen ja tekeminen
On liki mahdottomuus? Heidänkö pitäisi vain kuolla pois ja heidän oikeutensakin polkea vain sen takia että jotkut teistä ovat järkyttävän julmia?
Onneksi nykyään on ihmisoikeudet ja jokaisella köyhälläkin on oikeus elää edes sen tasoisesti, että voivat saada tarvittavan avun. Julmureiden vaatimuksilla Suomi taantuisi keskiajalle. Kadut olisivat yleisiä viemäreitä ja taudit jylläisivät. Joka paikka olisi rikki, likaista ja varkaita ja murhaaja joka kulmalla. Elämä niillä hyvätuloisillakin olisi turvatonta. Sellaistako joku oikeasti haluaa?

Vierailija
88/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 19:52"]Olen saanut sossusta tukea myös lapsen sänkyyn, imuriin, mikroon, pyykinpesukoneeseen (500e), äitiysvaatteisiin (100e) ja lapsen atooppiselle iholle sopiviin silkkivaatteisiin; paitaan, housuihin ja kypärälakkiin.

Ja olen nykyään ihan työssäkäyvä, tuossa oli vaan viiden vuoden jakso jolloin olin lasten kanssa hoitovapaalla ja joka kuukausi jouduin hakemaan toimeentulotukea, jotta sain lapsille ruokaa.

Kolmatta kun odotin niin sossu täti pyysi juttusille ja kertoi mihin kaikkeen voin tukea hakea. Minulta oli juuri kuollut mummo ja olin menossa valitsemaan kukkia, sossu sanoi että tuo kuitti tänne niin saat rahat tilille. Ja siinä samalla sitten tuli kaikki muukin info.
[/quote]Voi, helvetti tätä Suomea. Tälläkin hetkellä on todella huonossa asemassa olevia ihmisiä jotka eivät saa rahaa sossusta tekosyystä ja toisesta! Toinen repii helvetinmoiset tuet! Hyvä että siirtyy Kelaan 2017 ja tuki yhdenmukaistuu eikä mene pärstäkertoimen mukaan!

Vierailija
89/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvinvointi valtio Vitut sano vatanen

Vierailija
90/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Mutta joo, yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kenenkään juhlia.

Vierailija
91/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 20:29"]

[/quote]

Heh heh. Jos olet pitkäaikaisesti sossun asiakas voit saada pienen summan per vuosi lapsen harrastukseen. Sillä ei nakseta kuin max.1  kk lätkää. Jos tiedät, että joku on saanut sossusta pianon, niin laita tutkintapyyntö vetämään.

Jos joku tulisi ihmettelemään mistä saan rahat hankintoihini ja matkoihimme, voisin hyvinkin ärsyyntyneenä heittää, että sossu maksaa.

Vierailija
92/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sillä afro päässä ja naamassa mustaa kenkälankkia?

Vierailija
93/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 16:30"]

kaikkea sitä...

[/quote]ÄLÄ PUHU PASKAA!

Vierailija
94/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 20:04"]hölmö olo, että olenko tosiaan ihan turhaan töissä!

Me ollaan kanssa mieheni kanssa järjestetty tänä vuonna omat häämme ja ostettu lapsille suksia ja luistimia. Ja sen vuoksi luottokorttitili on pahasti miinuksella. Meillä ei edes ole mitkään kauhean huonot tulot, mutta kaikki mitä tulee, menee elämiseen täällä pk-seudulla. Käteenjäävällä palkalla ei järjestetä yhtään mitään juhlia eikä hankita lapsille mitään. Ja ei, ei asuta edes missään ökytalossa vaan asossa ja tilaa on niukalti.

Mä todella harkitsen nyt vakavasti kannattaako mun hilata perseeni tuonne tuiskuun ja pyryyn joka aamu kukonlaulun aikaan...
[/quote]
Töissä käyminen on valintakysymys Suomessa. Jää pois, yksinkertaista! Minäkin huilailen aina välillä olemalla työttömänä, täysin laillista!

Vierailija
95/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 20:10"]

hölmö olo, että olenko tosiaan ihan turhaan töissä!

olet yhtälailla oikeutettu hakemaan tt-tukea kuin kaikki muutkin.Ja jos työnteko ei kiinnosta niin anna se pois jollekin joka haluaa oikeasti mennä töihin.Vittu mitä porukkaa,huh huh!

Eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen,keskituloiset työssäkäyvät joutuvat säästämään tai käyttämään luottoa.

Vierailija
96/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti persut puuttuu näihin tarveharkintaisiin tukiin ,täytyy säästää pois.

Vierailija
97/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 14:43"]kotihoidontuesta mene 21%veroa?

ja työttömyysrahastakin saman verran?

ja työssäkäyvät maksavat 10-15% veroa palkastaan`?

eli periaatteessa kotona olevat maksavat kovempaa veroa koska käyttävät sosiaalipalveluita enemmän.

Joten älkäähän ihmiset itkekö...
[/quote]palkka kuussa 3000e veroprosentti 22,5.

Vierailija
98/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään käydä töissä joten käyn, ne jotka eivät tykkää olkoot käymättä. Töitä ei kuitenkaan ole kaikille...

Vierailija
99/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa hämmästyttää oikeuksien ja velvollisuuksien epätasapaino joiden mielissä.

On oikeus saada sossulta kaikki, ratsastustunnit ja emmaljungat ja häät. On oikeus valita mitä syö, vaikka rahaa ei ole, on oikeus saada samaa kuin naapurin työssäkäyvä perhe. On oikeus valita vaatteet ja merkit ja sisustusvärit.

Entäs velvollisuudet? Ne eivät kiinnosta ketään, vaikka oikeuksien ja velvollisuuksien tasapaino mahdollistaa koko hyvinvointiyhteiskunnan. On velvollisuus tehdä työtä ja maksaa veroja kykyjensä ja taitojensa mukaan. On velvollisuus ilmoittaa tulot sossuun, ettei oikeudetta nosta tukirahoja. On velvollisuus kouluttautua, työllistyä ja kasvattaa uusi velvollisuutensa tuntevaveronmaksajasukupolvi.

Mikä oikeus kellään on rääkyä oikeuksiensa perään, kun kuvittelevat, ettei mitään velvollisuuksia ole olemassakaan?

Vierailija
100/100 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosiaan kauhea vääryys, jos joku saa 80 euroa ristiäisten järjestämiseen. 

Olisi oikeasti hyvä, jos tiukoilla olevia lapsiperheitä tuettaisiin rahallisesti enemmän. On aika hullua, miten paljon lapsen katsotaan kuluttavan sitten kun hän päätyy sijaishuoltoon. Silloin pitää tarjota normaali elintaso, mutta niin kauan kuin vanhemmat yrittävät selvitä, jokaisesta ylimääräisestä sentistä pitää taistella. 80 euroa ristiäisiin menee varmaan ihan tarpeeseen. Toimeentulotuella elävä ei noin vain tarjoa kakkukahveja lähisuvulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi