Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti, kaveri oli saanut sossusta rahaa ristiäisiä ja häitä varten

Vierailija
14.02.2012 |

kaikkea sitä...

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten haen helkkari itse kansanedustajaksi. Sosiaalipummit ja muut loiset töihin!

Minun ikäpolvellani muutenkin on iso työ, että saamme tulevat eläkkeet maksettua ja vanhukset hoidettua. Hemmetin sosiaalitukien väärinkäyttäjät eivät tajua, että yhteisestä rahapussista kaikki maksetaan. Näiden tukien väärinkäyttäjien takia on vähemmän vanhustenhoitajia, kouluissa on suuret luokkakoot, erityisopetusta ei ole tarjota kaikille tarvitseville. Ottaa päähän tuollainen piittaamattomuus yhteisistä asioista.

Vaan lain takaama oikeus.

Vierailija
22/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilaan perseeni töihin? Vaunuja varten käytettiin aikanaan molempien veronpalautukset, pinnasänky saatiin käytettynä, sukset ja luistimet saa lapsille helposti ja paljon halvemmalla sporttidivarista tai muuten käytettynä. Pk-seudulla todellakin menee kaikki mikä tulee ihan peruselämiseen, ei todellakaan ole varaa ostella uusia... täytyy varmaan lopettaa työnteko, jotta lapset joskus saa uudet luistimet sossun kautta. Tää on niin väärin, että sieltä jaellaan rahaa uusiin kun muillekin kelpaa käytetty.

siinäpä se: niillä toimeentulotukiasiakkailla EI OLE niitä veronpalautuksia tai ties mitä vararahastoja.

Ja yleensä ne sossun harkinnanvaraiset ovat niin pieniä, että lähinnä riittävätkin käytettyihin kapineisiin. Vai missä harhamaailmassa elät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentuloasiakkaan ei tosiaan pitäisi voida ostaa kuin halvinta ruokaa, vaikka sitten sitä makaronia, kukaan ei ole velvollinen tuottamaan niitä leivänpäällisiä jos muullakin elää. elintason nostamiseksi mennään töihin, johan nyt on ihme jos se ei ole itsestäänselvyys

Monessa maassa tuollainen systeemi onkin, itse asiassa monessa maassa köyhimmät syövät hyvin ravintoköyhää ja niukkaa ruokaa. No, jostain syystä täällä Suomessa on ajateltu, ettei se ole hyvä. Mutta toki toisinajattelijoita on aina...

Moni täällä asuvista hyvin toimeentulevista haluaa ihan itsekkäistä syistäkin, että sosiaaliturva on inhimillinen. Ihan siltä varalta, jos itselle tai läheisille kävisi hullusti ja joutuisi minimituille. Ja toisaalta siksikin, että sitten eivät omat rahat kulu turvamiesten palkkoihin, hälyttimiin, turva-aitoihin ja jengien suojelurahoihin.

Mutta ehkä joku mieluummin maksaisi vaikka moninkertaisesti nämä, kunhan vaan ei toista ihmistä autettaisi.

Vierailija
24/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen saanut 420e kaksostenvaunuihin, 50e pinnasänkyyn, 3x70e lapsien suksiin, 3x 50e luistimiin.

Nyt kyllä keittää yli. Mun verorahoilla muut mällää, samaan aikaan kun minä käyn töissä ja hankin omille kaksosilleni käytetyt vaunut 10 €, käytetyt pinnasängyt 20 € (siis 2 sänkyä yht. 20 €), haemme lapsille urheiluvälineet sporttidivarista, josta saa sukset 40 € ja luistimet 20 €, vielä halvemmalla silloin kun antaa pieneksi jääneet vaihdossa.

Selvästi sosiaalipuolen rahoitusta voitaisiin kiristää. Sossun rahoilla pitääkin elää tosi niukasti, ei ole meidän työssäkäyvien velvollisuus kustantaa tässä ketjussakin mainittuja turhuuksia kuten uusia lastenvaunuja ja perhejuhlia. Suomessa ei kannata olla keskituloinen :(

Vierailija
25/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta ei pitäisi jakaa mitään muuta kuin puurohiutaleita. Ja jos lapsia tehdädän niin ettei ole varaa elättää niin otetaan ne huostaan ja annetaan adoptioon eikä jaella lastenvaunuja. Tämä on aivan hyysäysyhteiskunta. Ja kaiken maailman asumistuet vielä. Onhan täällä pakolaiskeskuksia ja muita asuntoloita, asukoot niissä. Miksi kukaan viitsii kohta tehdä mitään itse kun yhteiskunnalta saa kaiken.

Se voisi olla hyvä?

Vierailija
26/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten haen helkkari itse kansanedustajaksi. Sosiaalipummit ja muut loiset töihin! Minun ikäpolvellani muutenkin on iso työ, että saamme tulevat eläkkeet maksettua ja vanhukset hoidettua. Hemmetin sosiaalitukien väärinkäyttäjät eivät tajua, että yhteisestä rahapussista kaikki maksetaan. Näiden tukien väärinkäyttäjien takia on vähemmän vanhustenhoitajia, kouluissa on suuret luokkakoot, erityisopetusta ei ole tarjota kaikille tarvitseville. Ottaa päähän tuollainen piittaamattomuus yhteisistä asioista.

TOI EI OLE VÄÄRINKÄYTTÖÄ, IDIOOTIT! Vaan lain takaama oikeus.

Lue noita aiempia kirjoituksia. Joku pimittää tulojaan ja omaisuuttaan sosiaalitoimelta, ja lähtee verovaroilla matkustelemaan... Eikö ole sinusta väärinkäyttöä?

Ja häiden ja muiden pianojen kustantaminen voi olla ehkä lain takaama oikeus nyt, mutta nyt keskustellaankin siitä onko se oikein ja kohtuullista, ja pitäisikö niin olla jatkossa. Minusta ei pidä, koska jotkut ihmiset käyttävät järjestelmää näköjään härskisti hyväkseen.

Vierailija
27/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nyt kyllä keittää yli. Mun verorahoilla muut mällää, samaan aikaan kun minä käyn töissä ja hankin omille kaksosilleni käytetyt vaunut 10 €, käytetyt pinnasängyt 20 € (siis 2 sänkyä yht. 20 €), haemme lapsille urheiluvälineet sporttidivarista, josta saa sukset 40 € ja luistimet 20 €, vielä halvemmalla silloin kun antaa pieneksi jääneet vaihdossa.

[/quote]

Mistä sait kaksostenvaunut noin halvalla??? Yleensä käytetyt vaunut maksavat vähintään 150 eur. Poikkeuksena jotkut, joissa on jo valmiiksi jotain vikoja.

[/quote]

Selvästi sosiaalipuolen rahoitusta voitaisiin kiristää. Sossun rahoilla pitääkin elää tosi niukasti, ei ole meidän työssäkäyvien velvollisuus kustantaa tässä ketjussakin mainittuja turhuuksia kuten uusia lastenvaunuja ja perhejuhlia.

[/quote]

Itse asiassa - kyllä on. No ei nyt perhejuhlia suoranaisesti, mutta lastenvaunuja ja elatusta kyllä. Niin se katsos meidän yhteiskunnassa menee.

Mutta jos sinua lohduttaa, niin kustannat myös muiden kuin työttömien elämää. Saan itse toimeentulotukea, mutta en ole työtön - minä teen töitä, mutta palkka ei ainakaan toistaiseksi riitä perheen elatukseen.

Mitä muuten tarkoitat "elää tosi niukasti"? Eikö nykystandardeilla katsottuna joka tapauksessa tuo toteudu toimeentulotuen saajien kohdalla, vaikka sitten joskus vaunut saisikin?

Vierailija
28/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue noita aiempia kirjoituksia. Joku pimittää tulojaan ja omaisuuttaan sosiaalitoimelta, ja lähtee verovaroilla matkustelemaan... Eikö ole sinusta väärinkäyttöä?

Mutta älä vääristele. En pimittänyt omaisuutta (ei olisi varmaan edes mahdollista) - eikä minulla mitään omaisuutta ollutkaan. Joo, vanhemmilta saatuja kuitenkin melko pienehköjä summia en kertonut, mutta oikeasti: KUKA KERTOISI?

Ja toiseksi, jos olisinkin kertonut, että saan välillä "isiltä taskurahaa", niin miten sossu olisi voinut huomioida ne? Niistä ei ollut olemassa MITÄÄN tositteita, ja ilman tositteita ei lain mukaan saa laskea toimeentulotukeen yhtään mitään. Lisäksi lain mukaan vähäisiä summia edes tililtä ei edes pitäisi huomioida.

Vierailija
29/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasi saat, eikö? Ei se ole tyhmä joka pyytää, tyhmä on se joka maksaa.

Elämänkatsomukseesi sopii näköjään myös se että vanhemmat kustantavat aikuisen lapsensa ja lastenlastensa elämisen? Opetatko saman kerjäämisen omille muksuillesi?

Mutta älä vääristele. En pimittänyt omaisuutta (ei olisi varmaan edes mahdollista) - eikä minulla mitään omaisuutta ollutkaan. Joo, vanhemmilta saatuja kuitenkin melko pienehköjä summia en kertonut, mutta oikeasti: KUKA KERTOISI?

Ja toiseksi, jos olisinkin kertonut, että saan välillä "isiltä taskurahaa", niin miten sossu olisi voinut huomioida ne? Niistä ei ollut olemassa MITÄÄN tositteita, ja ilman tositteita ei lain mukaan saa laskea toimeentulotukeen yhtään mitään. Lisäksi lain mukaan vähäisiä summia edes tililtä ei edes pitäisi huomioida.

Vierailija
30/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait kaksostenvaunut noin halvalla??? Yleensä käytetyt vaunut maksavat vähintään 150 eur. Poikkeuksena jotkut, joissa on jo valmiiksi jotain vikoja.

Kaikki käytetyt tavarat löytyi kirppikseltä ja ne olivat vanhoja ja sillä tavalla pikkuvikaisia, että kulumat näkyivät ulospäin mutta eivät millään tavalla haitanneet käyttöä.

Selvästi sosiaalipuolen rahoitusta voitaisiin kiristää. Sossun rahoilla pitääkin elää tosi niukasti, ei ole meidän työssäkäyvien velvollisuus kustantaa tässä ketjussakin mainittuja turhuuksia kuten uusia lastenvaunuja ja perhejuhlia.

Itse asiassa - kyllä on. No ei nyt perhejuhlia suoranaisesti, mutta lastenvaunuja ja elatusta kyllä. Niin se katsos meidän yhteiskunnassa menee.

No mutta minun mielestäni ei pitäisi mennä! Jos ei ole varaa itse kustantaa uusia rattaita, sänkyjä ym niin sitten pitää tyytyä kirpparikamaan - siihen joutuvat monet työssäkäyvätkin tyytymään!

Mutta jos sinua lohduttaa, niin kustannat myös muiden kuin työttömien elämää. Saan itse toimeentulotukea, mutta en ole työtön - minä teen töitä, mutta palkka ei ainakaan toistaiseksi riitä perheen elatukseen.

Ei lohduta yhtään, jos mun verorahoja tuhlataan turhuuksiin. Turha on turhaa kävipä tuensaaja töissä tai ei.

Leikkauksia on tulossa ja minusta sosiaalituista tulee leikata, jos siellä on näin paljon löysää.

Mitä muuten tarkoitat "elää tosi niukasti"? Eikö nykystandardeilla katsottuna joka tapauksessa tuo toteudu toimeentulotuen saajien kohdalla, vaikka sitten joskus vaunut saisikin?

Niukalla tarkoitan vain täysin välttämätöntä perustoimeentuloa, johon ei kuulu veronmaksajien kustantamat juhlat, matkat, uudet kalliit lastenvaunut tai muut vastaavat hankinnat.

Vierailija
31/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasi saat, eikö? Ei se ole tyhmä joka pyytää, tyhmä on se joka maksaa.

Elämänkatsomukseesi sopii näköjään myös se että vanhemmat kustantavat aikuisen lapsensa ja lastenlastensa elämisen? Opetatko saman kerjäämisen omille muksuillesi?

Aion kyllä omaakin lasta tukea vastaavassa tilanteessa. Olin silloin opiskelija, mutta en ollut oikeutettu opintotukeen. Moni tuomitsee sen, että vanhemmat auttavat taloudellisesti aikuista lastaan opiskeluaikana (tekstistäsi päätellen sinäkin?), mutta omista opiskelukavereistani melkein jokainen sai ainakin jotain apua vanhemmiltaan, mikäli nämä vain kykenivät auttamaan. En usko, että itsekään raaskisin olla auttamatta omaa lastani, sitten kun hän joskus tulevaisuudessa on opiskelija.

Eli kysymykseesi: Kyllä, aion mahdollisuuksieni mukaan tukea lastani opiskelussa, jotta hän voisi keskittyä opintoihinsa. Mikäli mahdollista, annan mielelläni rahaa vaikka matkoihinkin tai vaikka vaatteisiin. Miksi en auttaisi?

Vierailija
32/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta minun mielestäni ei pitäisi mennä! Jos ei ole varaa itse kustantaa uusia rattaita, sänkyjä ym niin sitten pitää tyytyä kirpparikamaan - siihen joutuvat monet työssäkäyvätkin tyytymään!

Hei mieti nyt - jos sieltä sossusta saa vaikka max 200 eur lastenvaunuihin, niin ei niillä kyllä oikeasti uusia osteta. Suurin osa sossun asiakkaista luultavasti käyttää sen sossun myöntämän tuen käytettyihin vaunuihin. Käy vaikka huviksesi katsomassa, miten kalliita uudet vaunut ovat - ja myös jotkut käytetyt. Eri asia sitten, jos joku ostaa jotkut halpisvaunut - niitä voi saada reilu 300 eurolla. Silloin joutuu kyllä kattamaan osan summasta perusosalla.

Noin halpoja vaunuja, mitä itse löysit, löytyy harvoin - varsinkaan sellaisena, jossa ei ole vikaa. Haalistuma ei minusta ole mikään pikkuvika. Teillä kävi tuuri!

Ei lohduta yhtään, jos mun verorahoja tuhlataan turhuuksiin. Turha on turhaa kävipä tuensaaja töissä tai ei.

Ai sinusta suomalainen sosiaaliturva on "turhuutta"? Tiedätkö, mitä oikeasti tapahtuisi, jos se poistettaisiin tai leikattaisiin huomattavasti? Mene katsomaan, millaisia ne yhteiskunnat ovat - myös niiden hyvin toimeentulevien kannalta. Verorahoja ei ehkä käytetä köyhien auttamiseen, mutta sen sijaan hyvätuloiset joutuvat investoimaan erilaisiin turvajärjestelmiin, ihmisiä ryöstetään jopa väkivaltaisesti, lapsia ei voi päästää yksin koulutielle... jne.

Niukalla tarkoitan vain täysin välttämätöntä perustoimeentuloa, johon ei kuulu veronmaksajien kustantamat juhlat, matkat, uudet kalliit lastenvaunut tai muut vastaavat hankinnat.

No, voin keventää mieltäsi: Sossusta EI SAA TUKEA matkoihin tai kalliisiin vaunuihin. Eikä normaalisti juhliinkaan, poikkeuksena tosin esim. hautajaiset. Mutta onko se nyt niin paha asia, jos joku köyhä perhe saa järjestää vaikka kuolleelle lapselleen hautajaiset?

Vierailija
33/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ, JUMALAUTA!

Vierailija
34/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käytetyt tavarat löytyi kirppikseltä ja ne olivat vanhoja ja sillä tavalla pikkuvikaisia, että kulumat näkyivät ulospäin mutta eivät millään tavalla haitanneet käyttöä.

Selvästi sosiaalipuolen rahoitusta voitaisiin kiristää. Sossun rahoilla pitääkin elää tosi niukasti, ei ole meidän työssäkäyvien velvollisuus kustantaa tässä ketjussakin mainittuja turhuuksia kuten uusia lastenvaunuja ja perhejuhlia. Itse asiassa - kyllä on. No ei nyt perhejuhlia suoranaisesti, mutta lastenvaunuja ja elatusta kyllä. Niin se katsos meidän yhteiskunnassa menee.

Ei lohduta yhtään, jos mun verorahoja tuhlataan turhuuksiin. Turha on turhaa kävipä tuensaaja töissä tai ei. Leikkauksia on tulossa ja minusta sosiaalituista tulee leikata, jos siellä on näin paljon löysää.

Sinulla on tyo ja olet tottunut tyota tekemaan. Niin se vaan suuri ja mahtava Neuvostoliittokin romahti omaan mahdottomuuteensa. On vain ajasta kysymys Euroopassakin.

Vierailija
35/100 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa minäkin heittää lusikkani soppaan:

Muutamia vuosia sitten minuun iski synnytyksenjälkeinen masennus.

Neuvolasta soittivat sossuun ja sieltä tuli täti käymään;

- saatiin tuettu loma kylpylään viikoksi (2aikuista ja 3 lasta)

- Lisäksi tosiaan pesukoneeseen saatiin rahaa 500e kun talon pesukone oli koko ajan epäkunnossa.

- ja kotipalvelusta kävi tyttö auttamassa lasten kanssa 2-3 kertaa/vko.

Ja masennus tosiaan kesti yli vuoden, nyt olen kunnossa, mutta tuolloin en kyennyt edes nousemaan sängystä, saati menemään töihin.

Vierailija
36/100 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia on, kelpaako ne käytetyt. Kyllä nyt on kyseessä ihan se, että käytetty EI kelpaa. Mutta kyllä sen oli kelvattava meidän lapsille kun oltiin nuori pienipalkkainen perhe. Eipä tullut mieleenkään mennä sossusta niitä kinuamaan.

Oma häpeännehän se on, jos ei tullut mieleen. Ei sitä pahaa oloa siitä tarvitse muihin purkaa, eikä osoittaa sitä kiukkua niihin, jotka ovat oikeutetusti sitä tukea saaneet ja sitä älynneet hakea.

Vierailija
37/100 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on hyvin pieni kunta ja sosiaalitoimisto.

Olin kotona lasten kanssa 3 vuotta (2lasta)

ja sinä aikana jouduin hakemaan toimeentulotukea lähes joka kuukausi. Mies oli kyllä töissä mutta palkka oli pieni.

Kolmen vuoden aikana saimme rahaa:

luistimiin 100

suksiin 100

vaunuihin 300

pinnasänkyyn 100

pesukoneeseen 500 (talossa ei ole pesukonetta ja oma meni rikki)

polkupyöriin 200

lasten ja aikuisten sänkyihin 50+50+100

ristiäisiin 80

hautajaisiin 80

kerhomaksuihin 40 (srk-kerho)

imuriin 50

astioihin 100

Että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...

Vierailija
38/100 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuesta mene 21%veroa?

ja työttömyysrahastakin saman verran?

ja työssäkäyvät maksavat 10-15% veroa palkastaan`?

eli periaatteessa kotona olevat maksavat kovempaa veroa koska käyttävät sosiaalipalveluita enemmän.

Joten älkäähän ihmiset itkekö...

Vierailija
39/100 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle on lusikalla annettu, siltä ei voi(ne) kauhalla vaatia. Onnellista loppuelämää, sossun elätti.

kotihoidontuesta mene 21%veroa?

ja työttömyysrahastakin saman verran?

ja työssäkäyvät maksavat 10-15% veroa palkastaan`?

eli periaatteessa kotona olevat maksavat kovempaa veroa koska käyttävät sosiaalipalveluita enemmän.

Joten älkäähän ihmiset itkekö...

Vierailija
40/100 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli periaatteessa kotona olevat maksavat kovempaa veroa koska käyttävät sosiaalipalveluita enemmän. Joten älkäähän ihmiset itkekö...

Ei tarvi ihmetellä miksi kokoomus saa eniten ääniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan