Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti, kaveri oli saanut sossusta rahaa ristiäisiä ja häitä varten

Vierailija
14.02.2012 |

kaikkea sitä...

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sossu ei velvoita ostamaan käytettyjä varusteita?

Vierailija
62/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun on ensin monta vuotta itse kituuttanut opiskelijana, säästänyt, eikä ole ollut rahaa mihinkään. Nyt työelämään siirtyneenä saan sitten elättää teitä sosiaalipummeja. Ettekä te varmaan edes tajua hävetä...

tajua kuin lisääntyä.

No, Suomesta lähtee hyvää vauhtia koulutetut ja veronmaksajat, tänne jää vain loiset ihmettelemään kuka maksaisi futisjoukkueelliselle penskoja luistimet ensi talvena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Jos kaikki ihmiset ajattelisivat noin, niin eihän suomalainen hyvinvointiyhteiskunta voisi toimia. Minusta on noloa, että jotkut ihmiset kehtaavat hakea toimeentulotukea, vaikka pärjäisivät rahallisesti hyvin ja olisi muuta omaisuutta. Toimeentulotuen perimmäinen tarkoitushan on turvata oikeasti köyhien toimeentulo eikä olla kenenkään hää- tai matkakassa.

Ei minulla ollut mitään "muuta omaisuutta" tai tuloja. Kirpputorimyynnistä sain joskus kylläkin tuloja (ei tilille, joten niitä ei huomioitu). Ja lisäksi sain vanhemmiltani rahaa - käteisenä. Et kai sinä tosissasi kuvittele, että olisin mennyt ilmoittamaan vanhemmiltani saamat avustukset sossuun??? Kuule, voin kertoa, että ei KUKAAN tekisi niin! Tekisitkö itse? Jos oma lapseni joskus saisi minulta rahaa (ja ajatukseni olisi vaikka tukea häntä, että hän saisi terveellisempää ruokaa, lämpimän takin tai vaikka jonkun matkan), niin en TODELLAKAAN hyväksyisi, että hän menisi ilmoittelemaan siitä rahasta sossuun. Silloinhan minun lapselleni tarkoittamani raha valuisi hukkaan ja hyödyttäisi ainoastaan hänen kotikuntaansa, joka saisi säästettyä saman summan - ja lapsi jäisi vaille takkia tai ruokaa.

Ja periaatteessa käteisenä saatuja summia ei oikein voisikaan ilmoittaa sossuun. Koska kaikesta, mitä sinne ilmoittaa, pitäisi olla tosite. Sossu ei oikein taida saadakaan ottaa huomioon sellaista rahaa, joka ei näy tiliotteella tai josta ei ole muuten selkeästi mustaa valkoisella.

Ärsyttää, kun on ensin monta vuotta itse kituuttanut opiskelijana, säästänyt, eikä ole ollut rahaa mihinkään. Nyt työelämään siirtyneenä saan sitten elättää teitä sosiaalipummeja. Ettekä te varmaan edes tajua hävetä...

Siis mitä pitäisi hävetä? Suomen sosiaaliturvaa, vai? Vaiko sitä, että toimeentulotukiasiakas voi ostaa muutakin kuin puuroa ja makaronia?

Vanhempani joskus halusivat antaa minulle rahaa matkaa varten. Miksi tätä lahjaa ei olisi saanut ottaa vastaan? Toinen vaihtoehto olisi ollut tietenkin, että olisin vaan käynyt varaamassa matkan ja lähettänyt laskun heille, mutta se olisi ollut huomattavasti hankalampaa. Helpompaa oli, kun raha tuli käteisenä. Samoin ostin joskus heiltä saaduilla rahoilla mm. kengät tai takin. Näihin ei toimeentulotuki riittänyt. Olisiko pitänyt kulkea talvella sandaaleissa?

Vierailija
64/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmö olo, että olenko tosiaan ihan turhaan töissä!

Me ollaan kanssa mieheni kanssa järjestetty tänä vuonna omat häämme ja ostettu lapsille suksia ja luistimia. Ja sen vuoksi luottokorttitili on pahasti miinuksella. Meillä ei edes ole mitkään kauhean huonot tulot, mutta kaikki mitä tulee, menee elämiseen täällä pk-seudulla. Käteenjäävällä palkalla ei järjestetä yhtään mitään juhlia eikä hankita lapsille mitään. Ja ei, ei asuta edes missään ökytalossa vaan asossa ja tilaa on niukalti.

Mä todella harkitsen nyt vakavasti kannattaako mun hilata perseeni tuonne tuiskuun ja pyryyn joka aamu kukonlaulun aikaan...

Vierailija
65/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin 80e ristiäisten järjestämiseen; siis tarjoiluun yms. Ja hautajaisiin 50e kukkiin ja 30e vaatteisiin. Ja ihan oikeasti ja rehellisesti hain tukea juuri näihin tarkoituksiin ja sieltähän sitä tuli. Lisäksi olen saanut 420e kaksostenvaunuihin, 50e pinnasänkyyn, 3x70e lapsien suksiin, 3x 50e luistimiin.

Eihän normaalilla työssäkäyvällä ihmiselläkään ole välttämättä varaa heti ostaa lastenvaunuja ja pinnasänkyjä. Aika monet lapset ovat todennäköisesti nukkuneet ensimmäiset kuukautensa äitiyspakkauksen pahvilaatikossa.

Ja näitä suksia ja luistimia en voi ymmärtää sitäkään vähää. Koulussa hiihdetään ehkä muutaman kerran talvessa, ja usein sukset tai luistimet voi saada lainaan koululta tai ostaa halvalla käytettyinä.

Vierailija
66/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaakseen niitä vähäosaisia, kaikki sais nyt tyytyä vaan siihen mitä teillä on. turhaa valitusta kun valitettavasti väärinkäyttöä on ja tulee aina olemaan, mutteivat kaikki sitä hae väärin perustein, monilla on oikeasti hätä ja tarve rahalle!

Vierailija
67/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun olisi kannattanut töihin mennä, saithan lähes ilmaisen ylläpidon yhteiskunnalta :-(

Juu, en ymmärrä, en ymmärrä.

nim. 18vuotiaasta asti itsensä ja perheensä elättänyt rehellinen veronmaksaja.

Olen saanut sossusta tukea myös lapsen sänkyyn, imuriin, mikroon, pyykinpesukoneeseen (500e), äitiysvaatteisiin (100e) ja lapsen atooppiselle iholle sopiviin silkkivaatteisiin; paitaan, housuihin ja kypärälakkiin.

Ja olen nykyään ihan työssäkäyvä, tuossa oli vaan viiden vuoden jakso jolloin olin lasten kanssa hoitovapaalla ja joka kuukausi jouduin hakemaan toimeentulotukea, jotta sain lapsille ruokaa.

Kolmatta kun odotin niin sossu täti pyysi juttusille ja kertoi mihin kaikkeen voin tukea hakea. Minulta oli juuri kuollut mummo ja olin menossa valitsemaan kukkia, sossu sanoi että tuo kuitti tänne niin saat rahat tilille. Ja siinä samalla sitten tuli kaikki muukin info.

Vierailija
68/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä itseisarvo se on, että niiden pitäisi olla nimenomaan käytetyt? Mitä olen huuto.netissä katsellut, niin usein käytetyt, hyväkuntoiset voivat olla (merkistä riippuen) jopa kalliimmat kuin uudet, halvemmat! Mitä järkeä olisi ostaa kalliit käytetyt, jos saa halvemmalla uudet? Ei se ainakaan sosiaalitoimen rahoja säästä.

Ja toiseksi, aina ei niitä varusteita edes löydä käytettynä juuri silloin, kun tarvitsee. Kaikilla paikkakunnilla ei ole hyviä kirpputoreja, joista ostella. Eikä aina nettikirpputorillakaan ole, varsinkaan omalla paikkakunnalla - kaikilla ei ole autoa, jolla huristella satoja kilometrejä hakemaan jotain käytettyä pinnasänkyä tai vaunuja.

Veikkaan, että aika moni varmaan ostaakin käytetyt. Mutta sossun tehtävä ei suinkaan ole SANELLA ihmisille, millaisia tuotteita he "saavat" ostaa.

Harmittaa, etten itse aikoinaan tehnyt valitusta eräästä sosiaalityöntekijästä, joka katsoi asiakseen ottaa kantaa siihen, että olin kasvissyöjä enkä ottanut vastaan hänen tyrkyttämäänsä listaa paikoista, joista voi ostaa "halvalla" vaikka jauhelihakeittoa ja syödä sitä muiden vähäosaisten kanssa jossain hallissa.

Vierailija
69/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kanssa mieheni kanssa järjestetty tänä vuonna omat häämme ja ostettu lapsille suksia ja luistimia. Ja sen vuoksi luottokorttitili on pahasti miinuksella. Meillä ei edes ole mitkään kauhean huonot tulot, mutta kaikki mitä tulee, menee elämiseen täällä pk-seudulla. Käteenjäävällä palkalla ei järjestetä yhtään mitään juhlia eikä hankita lapsille mitään. Ja ei, ei asuta edes missään ökytalossa vaan asossa ja tilaa on niukalti.

Mä todella harkitsen nyt vakavasti kannattaako mun hilata perseeni tuonne tuiskuun ja pyryyn joka aamu kukonlaulun aikaan...

olet yhtälailla oikeutettu hakemaan tt-tukea kuin kaikki muutkin.Ja jos työnteko ei kiinnosta niin anna se pois jollekin joka haluaa oikeasti mennä töihin.Vittu mitä porukkaa,huh huh!

Vierailija
70/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tosiasia, että maksusitoumuksella ja kuittia vastaan ostellaan lastenvaunuja paljonkin. Ne katsotaan välttämättömäksi hankinnaksi, kun on vauva tulossa, kyse ei siis ole toimeentulotukirahoista. Kyllä asiasta on aina välillä keskusteltu, mutta toistaiseksi laki ei mahdollista sitä, että sosiaalitoimi velvoittaisi ihmisiä ostamaan käytettyä tavaraa, jonka laadustakaan ei aina voi olla varma.

Vierailija
71/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä itseisarvo se on, että niiden pitäisi olla nimenomaan käytetyt? Mitä olen huuto.netissä katsellut, niin usein käytetyt, hyväkuntoiset voivat olla (merkistä riippuen) jopa kalliimmat kuin uudet, halvemmat! Mitä järkeä olisi ostaa kalliit käytetyt, jos saa halvemmalla uudet? Ei se ainakaan sosiaalitoimen rahoja säästä.

Ja toiseksi, aina ei niitä varusteita edes löydä käytettynä juuri silloin, kun tarvitsee. Kaikilla paikkakunnilla ei ole hyviä kirpputoreja, joista ostella. Eikä aina nettikirpputorillakaan ole, varsinkaan omalla paikkakunnalla - kaikilla ei ole autoa, jolla huristella satoja kilometrejä hakemaan jotain käytettyä pinnasänkyä tai vaunuja.

Veikkaan, että aika moni varmaan ostaakin käytetyt. Mutta sossun tehtävä ei suinkaan ole SANELLA ihmisille, millaisia tuotteita he "saavat" ostaa.

Harmittaa, etten itse aikoinaan tehnyt valitusta eräästä sosiaalityöntekijästä, joka katsoi asiakseen ottaa kantaa siihen, että olin kasvissyöjä enkä ottanut vastaan hänen tyrkyttämäänsä listaa paikoista, joista voi ostaa "halvalla" vaikka jauhelihakeittoa ja syödä sitä muiden vähäosaisten kanssa jossain hallissa.

että sossuun vielä sanellaan mikä kelpaa ja mikä ei!! että korpeaa, mutta nyt mulle alkaa selvitä miksi tää meidän talous ( ja koko Euroopan ) on siinä jamassa missä on...!

Vierailija
72/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän normaalilla työssäkäyvällä ihmiselläkään ole välttämättä varaa heti ostaa lastenvaunuja ja pinnasänkyjä. Aika monet lapset ovat todennäköisesti nukkuneet ensimmäiset kuukautensa äitiyspakkauksen pahvilaatikossa.

Ei se vauva ikuisesti siellä äitiyspakkauslaatikossa nuku. Ja voihan siihen pinnasänkyyn hakea tukea vaikka sitten, kun vauva on parin kuukauden ikäinen. Mutta kaikki eivät edes ota äitiyspakkausta. Ja kun sossun kuitenkin jossain vaiheessa pitää antaa rahaa siihen sänkyyn, niin sama kai se on, onko se pari kuukautta aiemmin vai myöhemmin? Ei se hintaan vaikuta.

Ja näitä suksia ja luistimia en voi ymmärtää sitäkään vähää. Koulussa hiihdetään ehkä muutaman kerran talvessa, ja usein sukset tai luistimet voi saada lainaan koululta tai ostaa halvalla käytettyinä.

Nykyisin onkin ollut puhetta siitä, että syrjäytymistä ehkäistään myös tukemalla lasten ja nuorten harrastuksia. Ei kai sekään toivottava kuvio olisi, että kaikkein köyhimmillä lapsilla ei olisi mitään mahdollisuutta harrastaa mitään, ja lopulta ainoa mahdollisuus on joku ostarilla hengailu?

Vierailija
73/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yhtälailla oikeutettu hakemaan tt-tukea kuin kaikki muutkin.Ja jos työnteko ei kiinnosta niin anna se pois jollekin joka haluaa oikeasti mennä töihin.Vittu mitä porukkaa,huh huh!

pummien asumisen, joten mulla on oikeus vaikka vinkua. Ja nyt kun tiedän mitä kaikkea sieltä saa, niin saatampa vaikka antaakin pois duunini ja ruveta teidän muiden elätiksi... joo just niin, vittu mitä porukkaa... huh huh

Vierailija
74/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne jää vain loiset ihmettelemään kuka maksaisi futisjoukkueelliselle penskoja luistimet ensi talvena.

Jääjalkapallosta voisi kehittää Suomen kansallisurheilun. Ehkä laji hyväksytään 2020-luvulla talviolympialaisiin, jos esim. naisten jääkiekko poistetaan lajin epätasaisuuden vuoksi. :)

Vierailija
75/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tosiasia, että maksusitoumuksella ja kuittia vastaan ostellaan lastenvaunuja paljonkin. Ne katsotaan välttämättömäksi hankinnaksi, kun on vauva tulossa, kyse ei siis ole toimeentulotukirahoista. Kyllä asiasta on aina välillä keskusteltu, mutta toistaiseksi laki ei mahdollista sitä, että sosiaalitoimi velvoittaisi ihmisiä ostamaan käytettyä tavaraa, jonka laadustakaan ei aina voi olla varma.

ja mitä sellainen velvoitus oikeastaan muuttaisi? Silloin pitäisi todellakin olla jotain takeita siitä, että kaikilla olisi yhtäläinen mahdollisuus löytää (ilman oheiskustannuksia, kuten kuljetuskuluja - ellei sossu sitten maksa niitäkin) kunnolliset tavarat käytettynä. Olisihan sekin aika epäreilua, että toinen voi ostaa tuttavaltaan hyvin pidetyt vaunut, kun taas joku muu joutuu ostamaan vuosikausia kylmäkirpputorilla seisseet ja homehtuneet pommit.

Ja kun tosiaan joskus käytetyt vaunut voivat olla jopa kalliimmat kuin uudet. Ja entäs, jos myyjä ei halua, syystä tai toisesta, antaa kuittia? (Esim. siksi, että on itse sossun asiakas ;) ) Saisiko vaunut silloin vain omalla ilmoituksella, että maksoi X euroa?

Jos nyt oikeasti olet sossussa töissä, niin kerro miksi on keskusteltu siitä, että pitäisi velvoittaa ostamaan nimenomaan käytetyt? Eikö kaikille reilumpaa olisi, että olisi valtakunnallinen tietty summa - esim. 250-300 eur - jolla jokainen voi ostaa juuri sellaiset vaunut kuin haluaa?

Itse siis todellakin kannatan kierrätystä. Ja meillä on ollut jopa kahdetkin vaunut käytettynä - molemmat menivät rikki. Mutta noin yleisesti ottaen rakastan kirpputoreja ja ostan mielelläni käytettynä. Kuitenkaan en pitäisi korrektina sellaista lakia, jossa yksi ihmisryhmä käytännössä pakotettaisiin ostamaan ainoastaan käytettyä.

Vierailija
76/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pummien asumisen, joten mulla on oikeus vaikka vinkua. Ja nyt kun tiedän mitä kaikkea sieltä saa, niin saatampa vaikka antaakin pois duunini ja ruveta teidän muiden elätiksi... joo just niin, vittu mitä porukkaa... huh huh

pösilö kuinka moni oikeasti köyhä ottais sunkin työpaikan ilomielin vastaan ettei tarttis ryömiä sinne sossujonoon?! Se että joku täällä kertoo saaneensa jotkut helvati vaunut niin sä pillahdat itkuun?!?

Vierailija
77/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia on, kelpaako ne käytetyt. Kyllä nyt on kyseessä ihan se, että käytetty EI kelpaa. Mutta kyllä sen oli kelvattava meidän lapsille kun oltiin nuori pienipalkkainen perhe. Eipä tullut mieleenkään mennä sossusta niitä kinuamaan.

Vierailija
78/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sossuun vielä sanellaan mikä kelpaa ja mikä ei!! että korpeaa, mutta nyt mulle alkaa selvitä miksi tää meidän talous ( ja koko Euroopan ) on siinä jamassa missä on...!

Kuka on sanellut ja mitä?

Tottakai ihminen päättää itse, mitä haluaa syödä - haluaako laittaa itse oman ruokavalionsa mukaista ruokaa vai mennä juoppojen ruokalaan syömään oman vakaumuksensa mukaista ruokaa. Vai luuletko sinä tosissasi, että ihmiset kyselevät jotain lupia, mitä kaikkea saavat syödä tai ostaa?

Ja jos sossu myöntää toimeentulotukea pari sataa euroa vaunuihin, niin mitä väliä sillä on, millaisiin vaunuihin asiakas ne käyttää? Tottakai on fiksumpaa, että ihmiset etsivät ja valitsevat vaununsa itse, kuin että sossun resursseja käytettäisiin siihen, että joku sosiaalityöntekijä kiertää asiakkaan puolesta kirpputoreja etsimässä niitä. Niillä työntekijöillä "saattaa" olla muutakin tekemistä.

Vierailija
79/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on minusta aika paljon. Ja sitten tämä sossun asiakas vielä menee ja myy ne huutiksessa ja saa voiton itselleen, eikö niin. SOssussa pitäisi olla vaunuvarasto, josta saisi valkata haluamansa väriset lainavaunut panttia vastaan.

Vierailija
80/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voivat lopettaa työnteon ja siirtyä nostamaan toimeentulotukea, mutta sinä sosiaalipummi, oletko ajatellut, että jos kaikki oikeasti tekisivät niin, et sinä saisi mitään rahaa. Kukaan ei maksaisi elämistäsi. Saisit kerjätä kadulla muiden sosiaalipummien kanssa, koska yhteiskunta ei pystyisi maksamaan elämistäsi.

Kyllähän näitä sosiaalijärjestelmän väärinkäyttäjiä tietysti aina löytyy. Mutta kyllä järjestelmässä on pahasti vikaa, jos yhteisistä varoista kustannetaan esim. häitä. Työnteosta pitäisi tehdä kannattavaa tai toisin sanoen toimeentulotuesta niin kannattamatonta, ettei kukaan haluaisi jäädä pitkäaikaisesti elelemään sen varaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän