urheilen kun hullu, 4 tuntia viikossa punttisalia ja
samanverran kävelyä. kertokaa, miten laihtuisin...paino vaan nouseen, joo tiedän, lihas painaa enemmän kuin läski...
Kommentit (154)
Sehän vain kävelee tunnin neljä kertaa viikossa. Onko se muka aerobista liikuntaa tai lenkki. Hei haloo....vaikka sinulla olisi mikä kokemus niin kävely ei ole mitään aerobista liikuntaa tai lenkkiä.
jossa levätään välillä...teen kaikki liikkeet putkeen ilman lepoja, mitä vikaa siinä on?? siinä säästyy vaan aikaa, kun ei tartte lepäillä ja lukea lehteä... ap
Kiertoharjoittelu ei ol etehokkain mahdollinen tapa harjoitella.
Olen nyt laittanut useamman kommentin tähän ketjuun ja nyt lopetan.
Minulla nyt vain sattuu olemaan vuosien kokemus näistä treeni- ja ruokavalioasioista enkä jaksa jankata asennevammaisen ihmisen kanssa.
Jatka kiertoharjoittelua ja vedä lenkki perään sekä syö 3 ateriaa päivässä mutta älä hemmetissä itke, että paino nousee kun et ole valmis muuttamaan mitään.
ja pulssi nousee, mutta kuten sanottu ihmiset täällä on niin vitun sairaita....
ja aion edelleenkin tehdä kiertoharjoitteluna punttini ja kävellä tunnin päälle.
kai se nyt on parempi kun sohvalla makaa minen ja kaljan juonti???
kai se nyt on parempi kun sohvalla makaa minen ja kaljan juonti???
kuntoa kohottavaksi liikunnaksi ellei kyse oli todella reippaasta ns. vaahtopääkävelystä (kvg).
Tai sitten pitää olla tosi paska kunto jos tavallisella kävelyllä saat sykkeen aerobisen rajan yli.
Ihmiset huijaa itseään ja syö kaksinverroin kun hiukan harrastavat liikuntaa viikossa. Näin se vain menee.
Jos kävelet tunnin, siitä tulee noin 6 km tai vähemmänkin... eli yhteensä kävelet 24 km viikossa. Ei ole minusta paljon.
Se + 4 tuntia viikossa kuntosalia ei todellakaan ole hullun lailla urheilemista :D
Se on ihan normaalia.
Lisää tehoja siihen kävelyyn, yritä juosta, jotta saat kunnon aerobista treeniä. Ja lyhennä salilla sarjoja ja tee isomilla painoilla.
8.34/km.
Tämä on monesti sellainen kuvitelma ihmisillä, että he oikeasti kävelevät tosi lujaa. Kun oikeasti mittaavat matkan ja ajan gepsillä, yllätys voi olla aika kova ja nolo.
Mutta silti tuokaan vauhti ei ole sellainen, että siitä voisi sanoa erikseen aeorbista treeniä, mitä ei voi harrastaa puntin kanssa samana päivänä. Kun normaali-ihmiset kävelevät töihin ja takaisin ja siinä tulee tämä tunti kävelyä jo ihan hyötyliikuntana.
Mutta siis asiaan. Jos todella (etkä vain mututuntumalta) kävelet 7km tuntiin (mitä kyllä hiukan epäilen) niin se toimii silti palauttavana liikuntana, eikä ole aerobista kuntoa kehittävää.
Hommaa talveksi sukset ja kesäksi kunnon juoksutossut ja ala juoksemaan.
lukemassa lehtiä
Mutta aika rohkeasti väiti urheilevasi hullun lailla. Itse harrastan ratajuoksua kilpailumielessä, enkä kyllä itsekään kehtaisi sanoa itseäni urheilijaksi :)
Hullun lailla urheilu on hiukan jo eri tason liikuntaa....
on monta kertaa kehunut mun tekemisiä, että teen tarpeeksi isoilla painoilla. teen isoilla painoilla ja pieniä toistoja. 10 toistoa. ja teen kuntopiirissä niin, että esim tänään jalat vuorossa, teen kaikki liikkeet peräkkäin, en siis esim prässiä 5 kertaa vaan ojennukset, koukistukset, prässin, pohkeet peräkkäin..
nyt olen päättänyt että rupean jollain tasolla taas karppaamaan, lopetan leivän, ja hedelmät, ehkä omenan voisi jättää ja puuron.
mut esim aamupalaksi ajattelin vetästä nyt purkin raejuustoa ja rahkaa ja 2 kananmunaa ja hedelmiä. niitä syön niin kauan kun niitä on, mutten osta lisää, tosin lapsetkin tietysti syövät. ja jugurtti mitä olen syönyt on ollut turkkilaista 3,5g/rasvaa jugurttia missä ei ole sokeria...
mutta täytyy seurata
on monta kertaa kehunut mun tekemisiä, että teen tarpeeksi isoilla painoilla. teen isoilla painoilla ja pieniä toistoja. 10 toistoa. ja teen kuntopiirissä niin, että esim tänään jalat vuorossa, teen kaikki liikkeet peräkkäin, en siis esim prässiä 5 kertaa vaan ojennukset, koukistukset, prässin, pohkeet peräkkäin..
nyt olen päättänyt että rupean jollain tasolla taas karppaamaan, lopetan leivän, ja hedelmät, ehkä omenan voisi jättää ja puuron.
mut esim aamupalaksi ajattelin vetästä nyt purkin raejuustoa ja rahkaa ja 2 kananmunaa ja hedelmiä. niitä syön niin kauan kun niitä on, mutten osta lisää, tosin lapsetkin tietysti syövät. ja jugurtti mitä olen syönyt on ollut turkkilaista 3,5g/rasvaa jugurttia missä ei ole sokeria...
mutta täytyy seurata
Ei kaikki liikunnanohjaajatkaan kaikesta tiedä. Ja jos lihasmassasi aiot pitää ja jaksaa treenata syö myös hiilareita (ei niitä ylettömästi tarvitse syödä ehkä 30 % kokonaisruokavaliosta) Esim. salipäivinä 30-40 % muuten 20 %
protskujauheita, jotka eivät sisällä niin paljoa proteiinia ja energiaa kuin miesten vastaavat. Löytyy sellaisista pinkin värisistä pusseista samoilta hyllyiltä kuin muutkin urheiluun tarkoitetut lisäravinteet. Itse käytän mansikanmakuista ja se on mielestäni ainakin ihan jopa hyvää.
t. nro 11
pelkästään...
esim prässissä on tällä hetkellä puntteja yhteensä 150kg + teline. pohkeita teen 75kg ja ojennuksia 30kg, pakaraliike(potku)60kg, eli mielestäni ihan isot painot.
Itsekin olen voinut yhdenlaiseen prässiin laittaa 250 kg, pohkeet on oikeasti vahvat lihakset (teetkö ne teisten), reiden ojennuksissa 30 kg ei kuulosta isolta (mutta todellakin riippuu laitteesta). Sinun kokoisellesi ei nuo painot kuulosta isolta, mutta aika hyviltä. Oletko kokeillut kyykkyä vapailla painoilla? siinä se voima mitataan.
juu, noita koneita ei kannata käyttää perusharjoittelussa lainkaan.
Kannattaa tehdä maastavetoa ja kyykkyä. Silloin myös "korsetti"-lihaksisto kehittyy. Eli se monelle ongelmallinen keskivartalon tukilihaksisto.
Joku prässi eristää liikkeen siten, että jos joskus pitää oikeasti nostaa jotain, ei selkä kestäkkään.
Ihmettelen, että nämä netti"ammattilaiset" eivät ole osanneet sanoa sanaakaan tukilihaksiston merkityksestä, vaan vaahtoavat jostain vitun punnerruntuloksista. Jokainen salijamppa nauraa punnertajille !
kaikki vaan antavat ristiriitaisia ohjeita, ja vähättelevät sun liikkumistasi. Jatka liikunnan kanssa samaanmalliin ja syö vähän vähemmän. maalaisjärkeä käteen! tsemppiä:)
tää palstahan on tunnettu siitä että ihmiset vähättelee kaikkia muita kuin itseään, joka tietää joka asiasta kaiken.
aion jatkaa kuntoilua edelleen ja jätän tuota ruokaa vähemmälle ja ennen kesää olen laihtunut 10kg, mikä on minulle hyvä paino. musta ei ikinä saa mitään pientä...olen olemassani iso. mutta kiitos kaikille kannustajille.
ap
ja kun kaikki eivät olekaan samaa mieltä kanssasi, loukkaannut.
Tosiasia on vaikka miten päin kääntäisit, että 4 tuntia kiertoharjoittelua salilla viikossa ei ole hullun lailla urheilua.
Ja jos on iso, se ei meinaa, että tarvii olla lihava.
Se 4 tuntia liikuntaa pitäisi olla jo ihan se minimimäärä, mitä naisen pitäisi harrastaa viikossa. Sitä 4 tunnin kävelyä nyt ei kukaan liikunnaksi laske. Normaali-ihminen kävelee viikon aikana huomattavasti enemmän. Tai ainakin pitäisi.
tää palstahan on tunnettu siitä että ihmiset vähättelee kaikkia muita kuin itseään, joka tietää joka asiasta kaiken.
aion jatkaa kuntoilua edelleen ja jätän tuota ruokaa vähemmälle ja ennen kesää olen laihtunut 10kg, mikä on minulle hyvä paino. musta ei ikinä saa mitään pientä...olen olemassani iso. mutta kiitos kaikille kannustajille.
ap
saliharjoittelua viikossa et ihan oikeasti saa niin paljon lihaksia, että se nostaisi painoa :)
Kyllä se kuule on ihan puhdasta läskiä.
eroon. mikä nyt ei mennyt jakeluun???
ap
päin vaikka täällä onkin näitä ammattiurheilijoita. olen edelleen tyytyväinen määriini ja aion niitä jatkaa. ihan sama mitä muut ajattelee...
ap
http://www.treenari.net/treenaaminen/kiertoharjoittelu-tehokkaampaa-kui…
siis, juuri niinkuin itse sanoin, aikaa säästyy ja on tehokkaampaa...
ap
Kiertoharjoittelu ei ol etehokkain mahdollinen tapa harjoitella.
Olen nyt laittanut useamman kommentin tähän ketjuun ja nyt lopetan.
Minulla nyt vain sattuu olemaan vuosien kokemus näistä treeni- ja ruokavalioasioista enkä jaksa jankata asennevammaisen ihmisen kanssa.
Jatka kiertoharjoittelua ja vedä lenkki perään sekä syö 3 ateriaa päivässä mutta älä hemmetissä itke, että paino nousee kun et ole valmis muuttamaan mitään.