urheilen kun hullu, 4 tuntia viikossa punttisalia ja
samanverran kävelyä. kertokaa, miten laihtuisin...paino vaan nouseen, joo tiedän, lihas painaa enemmän kuin läski...
Kommentit (154)
paljonko mene leukoja?
Olen aina pyrkinyt saamaan sen luvun mitä ikä näyttää.
T: N44
Sori, en voi mielikuvalleni mitään :D
Ehdotan, että et perustele syömisiäsi omalla painollasi. Väität, ettei iso ihminen pärjää pienellä ja olet oikeassa. Iso ihminen ei pärjääkään. Mutta kun haluat olla pieni, silloin on syötävä kuin pieni ihminen syö. Eikä vain laihdutuksen ajan vaan myös jatkossa tai lihot isoksi ihmiseksi.
Ehdotan, että syöt aamupalaksi yhden mainitsemistasi maitotuotteista, max. 2dl ilman sokeria. Sen lisäksi joko marjoja vähän tai puolikas hedelmä (ei kuitenkaan banaani). Lounaaksi perussalaatti ilman mitään ylimääräistä (kastiketta tai pastaa/juustoa) ja lisänä vaikka kanafile tai tonnikalaa. Eikä leipää mukana. Välipalalla ruisleipäpala ja kahvi. Päivälliseksi pieni annos mitä vaan lämmintä ruokaa ja iltapalaksi jälleen yksi maitotuote (vaikka rahka). Pitäisi pärjätä.
Ehdotan myös, ettet painota laihtumisessa niinkään liikuntaa, vaan sieltä tulee ylimääräinen bonus ulkonäköön ja keskityt ongelmakohtaasi eli syömisen seuraamiseen.
Miten ihmeessä lasket kuluttavasi 3000kcal? Jos todella treenaat niin lujaa kuin sanot, tarvitset ehdottomasti personal trainerin.
Itse punnerran 110 puhdasta etunojaa putkeen.
Suosittelen ennemmin sitä, kuin tukkimalla punttisaleja tai kuntoklubeja oikeilta käyttäjiltä.Tulkaa puntille vasta, kun saatte yli sata punnerrusta putkeen. Vedin muuten taas leukoja pitkästä aikaa putkeen. Olen tehnyt sarjoissa. Tein omat henkilökohtaiset ennätykseni. Lihasmassa ei ole enää kasvanut pitkään aikaan, mutta olen jäntevämpi kuin koskaan ja puristan appelsiininkin murskaksi kourissani.. (Harjoittelen kookospähkinällä)
Saleilla näkee niin paljon laiskuutta että pahaa tekee. Ei kukaan muu tee sitä työtä puolestanne. Vihatkaa itseänne. Vihatkaa harjoitustanne, vihatkaa painoja. Olkaa vihaisia. Ilman vihaa ei tuloksia synny.
Hohhoh mitä tuubaa !
Taidat olla sinäkin varsinainen "liikunnan ammattilainen" ...
Liikunnan iloa vaan kaikille ! Muistakaa harjoitella progressiivisesti - tasosta riippumatta !
Hohhoh mitä tuubaa !
Liikunnan iloa vaan kaikille ! Muistakaa harjoitella progressiivisesti - tasosta riippumatta !
Onhan se miehelle kova pala vetää vähemmän leukoja ja punnertaa pikkuisempi tulos.
Silloin se on oltava tuubaa. Hyväksy se että olen parempi ja sinä olet huonompi.
t: N44
Hohhoh mitä tuubaa !
Onhan se miehelle kova pala vetää vähemmän leukoja ja punnertaa pikkuisempi tulos.
Silloin se on oltava tuubaa. Hyväksy se että olen parempi ja sinä olet huonompi.
http://kutri.net/ ja sieltä alakohta laihdutus, ravinto ja liikunta.
Itse olen laihtunut 10 kg lähes pelkästään kotisohvalla istumalla. Siis yksinkertaisesti söin vähemmän, koska ei vain ollut rahaa ostella ruokaa. Ja kilot ovat pysyneet poissa kohta vuoden, koska vieläkään ei ole rahaa ylimääräisiin herkkuihin.
-laske itsellesi kalorimäärä, joka sinun tulisi syödä laihtuaksesi
-laske syömäsi kalorit
-laske liikunnan tuottama kalorimäärä ja syö vajeen verran
-osta sykemittari ja pidä syke yli alarajan (joiltakin sivuilta löytyy sinulle sopiva alaraja)
-älä yliarvio liikuntasuoritteen kalorimäärää
-heitä vaaka pihalle ja ota mittanauha käteen http://kutri.net/laihdutus/laihdutus-lahtee-paasta/vapaudu-vaaan-vallas…
Eikä sitten saa syödä liian VÄHÄN. Jos et näillä menetelmillä laihdu niin sitten kantsii mennä lääkärille. http://kutri.net/laihdutus/laihdutus-lahtee-paasta/jumitus/
t se joka laihtui sohvalla istuen. Olen tosin aiemmin laihdutanut Kutrin ohjeilla, ja samalla lailla sain tulosta.
Hohhoh mitä tuubaa !
Onhan se miehelle kova pala vetää vähemmän leukoja ja punnertaa pikkuisempi tulos.Silloin se on oltava tuubaa. Hyväksy se että olen parempi ja sinä olet huonompi.
totta, vedän leukoja vain noin 21 ( leveä vastaote). Olen harjoitellut enemmän voimaa. En edes ole erinomaisessa kunnossa. Hyvässä kunnossa olen varmasti. Punnerrusmäärää en edes tiedä. Miksi punnertaisin kymmenittäin? Yhtä tyhjän kanssa. Sotilaspenkkipunnerrukseni on 22. Puolimara 1:47.
Henkilö voi harjoitella kestävyyttä, voimaa tai jotain siltä väliltä.
Sinun totuutesi ( kestävyyspainotus) on mielestäsi ainoa oikea? Eli kestävyysharjoittelu on ainoa oikea. Ja pitää vihata itseään ?
Pyyhi kuule välillä vaahtoa suupielistäsi.
AP:lle ja muille liikunnasta oikeasti kiinnostuneelle: muistakaa liikunnan ilo, harjoitelkaa kovaa ja progressiivisesti ( oli sitten kestävyys tai voimapainotus ), levätkää ja syökää hyvin.
mutta jos syön rahkan ja raejuuston samalla aterialla siitä tulee kaloreita yhteensä 335 eli ei mielestäni mitenkään kauheasti...ja paljon proteiinia...
totta, vedän leukoja vain noin 21 ( leveä vastaote). Olen harjoitellut enemmän voimaa. En edes ole erinomaisessa kunnossa. Hyvässä kunnossa olen varmasti. Punnerrusmäärää en edes tiedä. Miksi punnertaisin kymmenittäin? Yhtä tyhjän kanssa. Sotilaspenkkipunnerrukseni on 22. Puolimara 1:47.
Sinun totuutesi ( kestävyyspainotus) on mielestäsi ainoa oikea? Eli kestävyysharjoittelu on ainoa oikea. Ja pitää vihata itseään ?
AP:lle ja muille liikunnasta oikeasti kiinnostuneelle: muistakaa liikunnan ilo, harjoitelkaa kovaa ja progressiivisesti ( oli sitten kestävyys tai voimapainotus ), levätkää ja syökää hyvin.
Tuossa näkee sen millaisia tuloksia syntyy, jos harjoittelee vain progressiivisesti ja kovaa.
Puuttuu intohimo ja viha. Jos et vihaa itseäsi et voita laiskuutta.
Laiska tyytyy vähään. Olet korruptoitunut liikkuja. Sinulle riitää. Se ei riitä meille. Me haluamme voimaa ja kestävyyttä sillä se on mestarin menu. Ei vellipöksyn meny. Minulla on tapana purra kieltä samalla kun kyykkään. Joskus pudotan painon varpailleni nostaakseni adrenaliinia, jolloin saan entistä kovempia tuloksia.
T.N44
Tuossa näkee sen millaisia tuloksia syntyy, jos harjoittelee vain progressiivisesti ja kovaa.
Puuttuu intohimo ja viha. Jos et vihaa itseäsi et voita laiskuutta.
Laiska tyytyy vähään. Olet korruptoitunut liikkuja. Sinulle riitää. Se ei riitä meille. Me haluamme voimaa ja kestävyyttä sillä se on mestarin menu. Ei vellipöksyn meny. Minulla on tapana purra kieltä samalla kun kyykkään. Joskus pudotan painon varpailleni nostaakseni adrenaliinia, jolloin saan entistä kovempia tuloksia.T.N44
arvaan, että muutaman kerran on tempausvalassa tullut tanko kovaa päähän ?
Mutta minun päämatkani on 800m, joten teen treenit sen perusteella. Joten salilla teen treenin, sarjojen väliin päkiäpomput ja juoksen salilta pois. Sopii minulla siihen, mikä on tavoitteeni. Ei ole mitään järkeä tehdä salitreeniä sillä tavalla, että jalat on ihan letkuina sen jälkeen. Se menee kulutuksen puolelle, eikä kehitä.
Treenit pitää tehdä sen mukaan, että pystyisi jatkamaan. Näin ne kehittävät, eivätkä kuluta. Eikä myöskään tarvitse näin pitää sitä kolmea lepopäivää viikossa vaan pystyy tekemään yhdistelmätreenejä tai kaksi treeniä päivässä.
Se liikunnan ammattilainen.
ja teen kyllä kunnon treenit. Mutta silti tulen salilta aina juosten pois 5km.
Ap.n ongelma on syöminen. Ja se luulo, että liikunta ns. laihduttaa. Kalorimäärä, mikä kuluu ap.n liikuntaan on aika pieni. Tunnin sali ei kuluta kuin n. 300-500kaloria. Tunti kävelyä n. 300 kaloria. Se on viikossa loppujenlopuksi aika vähän, mitä siitä tulee. Syöt siihen muutaman sokerijugustin tai pullan palan tai nälissäsi mössömuroja niin yhtäkkiä huomaatkin lihovasi.
Eli ei muuta kuin tiukalle kuurille niin saat rasvan pois lihasten päältä.
t. liikunnan ammattilainen
noniin, nythän tässä alkaa olla "ammattilaisia" ja muuta lössiä liikkeellä.
TODELLAKAAN et voi laskea suoraan energiankulutuksista laihduttavaa vaikutusta.
Jos olisit opiskellut edes perusteet, tietäisit sen.
Kun harjoitellaan progressiivisesti aineenvaihdunta kiihtyy ja palautumiseen kuluu energiaa (kvg: superkompensaatio ).
Toki hyväkuntoinen voi hölkkäillä kovankin treenin jälkeen, mutta useimmiten kun plösö puhuu kovasta treenistä, kyseessä on pientä tyttöjen nitkuttelua jollain koneilla pitkillä palautuksilla. Seen that ...
Se on ihan sata varma, että kun tehdään kunnon treeni, ei tunnin lenkki enää maistu.
Maksimaalinen teho saadaan tekemällä KOVAT harjoitteet lyhyenpuoleisilla palautuksilla. Ikäänkuin kuntopiirinä. Tällä tavoin saadaan maksimiärsyke elimistölle. Sitten vaan paljon ruokaa ja hyvä lepo päälle.
Laihduttaja syö tietysti vähemmän kuin kehitystä hakeva. Itse laihdun parhaiten syömällä reilusti ja treenaamalla kovaa. Seuraavana ja sitä seuraavana yönä massa lähtee suhisemalla vyötäröltä ( esim. maastaveto / kyykky treenien jälkeen).
Saleilla näkee jengin lukevan lehtiä ja vähän käydään istumassa paineilmalaitteissa. Sitten ihmetellään, että "treenaus" ei vaikuta.
Aerobinen kunto on tärkeä asia. Kova juoksija ei jaksa tehdä kyykkyä paljoa paskaakaan ja päinvastoin. Ne ovat ihan eri luonteisia lajeja. Työ tehdään eri lihassoluilla.
Treenatkaa kovaa -tehkää harjoitteet progressiivisena - syökää terveellisesti ja levätkää reilusti. Ei muuta.
Käykääpä katsomassa puolimailereiden treenejä salilla. He hakevat voimaa jalkoihin. Lyhyttä sarjaa kovilla painoilla. Tätä tehdään yksi kausi. Treeniä toki muutetaan kun kisakausi lähestyy.
kalorimaaran syklittamista?
Eli eri paivina eri kalorimaarat, mutta keskiarvo silla tavoitetasollasi?
Ettei keho tottuisi ja alkaisi jumittamaan.
mutta jos syön rahkan ja raejuuston samalla aterialla siitä tulee kaloreita yhteensä 335 eli ei mielestäni mitenkään kauheasti...ja paljon proteiinia...
Jätät mainitsematta ja laskematta kaiken muun kuin rahkan ja raejuusto! Myös hedelmissä on kaloreita. Kerroit syöväsi rahkan ja raejuuston lisäksi banaanin, appelsiinin ja jonkun muun hdelmän mutta siis 3 hedelmää. Ne sitten tuplaavatkin kalorimäärän.
Mitähän muuta jätät kalorilaskelmistasi pois? Tuoremehut 40-80 kcal per desi jne.
Opettele olemaan rehellinen itsellesi. Raejuusto rasvaa 1,5 % 100 g sisältää 90 kcal ja purkki on 250 g eli 225 kcal ja rahkapurkki rasvaa alle 0,3 % 100 g on 64 kcal ja purkissa 250 g eli 160 kcal. Yhteensä 225 + 160 = 385 kcal.
Toisaalta, se, että käyt kävelyllä tai salilla ei vielä kovin paljoa kerro treenauksesi tehosta.
Kannattaisi vaihtaa osa kävelyyn käyttämästä ajasta tehokkaampaan sykkeitä nostattavampaan. Esim. 2x vk juoksulenkki, ryhmäliikunta tms. Ja teet saliharjoituksessa aerobiset sykkeennosteet alkulämmittelyissä, keskellä ja vielä päätteeksi.
Sit fiksaat turhat hötöt ruokavaliosta pois ja juot PALJON vettä.
Kyllä ne kilot siitä karisee. :)
raejuustopurkissa on 200g ja kaloreita 80g/100g eli tosta tulee yhteensä 335,pikkuraejuustopurkki on 200g. en juo tuoremehuja, vaan vettä ja kahvia. eli jos syön rahkan ja raejuustopurkin saan kaloreita 335.
hedelmissä on kaloreita mutta lopetan ne kokonaan, aion syödä tästä lähin yhden omenan ja yhden appelsiinin per päivä...banaanit lopetan kokonaan.