Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

urheilen kun hullu, 4 tuntia viikossa punttisalia ja

Vierailija
12.02.2012 |

samanverran kävelyä. kertokaa, miten laihtuisin...paino vaan nouseen, joo tiedän, lihas painaa enemmän kuin läski...

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tunnin reipas kävely liikunnaksi. Joillain fanaatikoilla todellisuus hämärtyy...

Vierailija
142/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se käveleminen minulla ainakaan nosta sykettä edes yli sadan. En siis pääse lähellekään aerobista kynnystä, jonka saavuttaakseni minun pitää vaihtaa hölkälle. Käyn lisäksi salilla kolmesti viikossa, jolloin taon kertaalleen alavartalon, kertaalleen ylävartalon ja kerran sitten käyn pumpissa tai vastaavassa jumpassa.

En minä tuota koiran kanssa kävelemistä laske varsinaisesti liikunnaksi, se on sellaista peruskauraa, ulkoilua ehkä lähinnä.

Vierailija
144/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mättää kun kunto ei nouse ja paino nousee. Huijaat itseäsi luulemalla liikkuvasi paljon ja syömällä vähän. Asiassa ei ole sen kummempaa ongelmaa.

Pari työkaveria on vähän samanlaisia. Kuulemma ovat himoliikkujia. Kävelevä töihin sauvoja perään raahaten ja käyvät salilla. Ihmettelivät kun saivat työterveystarkistuksen kuntotarkastuksessa surkeat pisteen. Minä en yhtään sitä ihmettele, mutta heistä se sauvakävely oli muka tehokasta liikuntaa ja se muutama salikäynti.

Itsensä huijaaminen on naurettavaa. 4 tuntia viikossa+kävelyt ei ole urheilua.

päin vaikka täällä onkin näitä ammattiurheilijoita. olen edelleen tyytyväinen määriini ja aion niitä jatkaa. ihan sama mitä muut ajattelee...

ap

Vierailija
145/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on tarkoittanut liikkuvansa hullun lailla ja ammattiurheilijat ovat vetäneet herneen nenäänsä, kun tämä käytti vahingossa sanaa urheilla.

liikuntaa on ap:lla todellakin riittävästi. syömiset on päin kuttua.

Vierailija
146/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aion läskini tiputtaa...nyt jo hyvällä mallilla tää syöminen ja edelleenkin aion kiertoharjoittelua tehdä ja kävelyllä sen jälkeen käydä.

ap

Vierailija
147/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko ekaa kertaa älähtää...

Eikö sun avauksessa ollut ongelma, johon kaipasit apua? Nyt kun sitä saat, sanotkin, ettei tässä nyt oikeastaan mitään ongelmaa olekaan. Tiedätkö itsekään, mitä hait? Kehuja liikkumisesta ja syömisestä?

Vierailija
148/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton yhden pipipään asiakkaaksi ole menossa. mikä on siis ongelma???

ap

Vierailija
149/154 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1200kcal. mut tästä on hyvä jatkaa.

ap

Vierailija
150/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tietenkään, kun kaikki on täydellisiä ja tietää kaikesta kaiken. tulin just punttisalilta ja kävelyltä. ei uskalla sanoa lenkiltä...

ap

Vierailija
151/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja, kunto voi nousta vaikka paino nousisikin...

ap

Vierailija
152/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa sykemittari ranteeseen. Hyväkuntoinen ei pelkällä kävelyllä saa sykettä nousemaan tarpeeksi ylös, mutta kun sauvoilla oikein antaa vauhtia ja sykemittari huutaa ranteessa alhaisesta sykkeestä, niin sitten vasta huomaa mitä vauhtia oikeasti pitää kävellä.

Vierailija
153/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kävelyvauhtia on turha vertailla. Pitkä mies kävelee varmasti nopeammin kuin pieni nainen.

Vierailija
154/154 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin artikkelisi. Alkoi hymyilyttämään, todellinen "tutkimus".

Ongelmana on se, että harjoittelu ei eri ryhmien välillä ollut sama. Jos nämä ei-kiertoharjoittelijat olisivat pitäneet saman 35 sek tauon sarjojen välillä, olisi tutkimustulos ollut aivan erilainen.

Lisäksi 8 viikkoa treeniä ei kerro vielä yhtään mitään varsinkin kun treenejä tehtiin 3 krt viikossa. Kyseessä 24 treenikerran tutkimus, voi-voi.

Ensinnäkin 3 min tauot sarjojen välissä ovat liian pitkät, koska lihas lähtee palautumaan 1 minuutin levon jälkeen. Oikea lepoaika sarjojen välissä on 30-60 sek. Tämän tietää jokainen, joka on vähänkin kartalla treenaamisesta.

Toisekseen lihasryhmillä on erilaiset työskentelytavat ja näin ollen saman työskentelytavan omaavat lihakset tulisi harjoitella peräkkäin, jotta treenistä saadaan maksimaalinen hyöty. Myös lihaksen koolla ja sijainnilla on merkitystä treenijärjestystä laadittaessa.

Lisäksi on järkevämpää jakaa treenattavat lihakset ryhmiin ja keskittyä yhteen ryhmään per treenikerta; laatu ja intensiteetti.

Järkevä aika voimaharjoittelulle on 45-60 min sisältäen 10 min lämmittelyn.

No juu, tästä nyt voisi kirjoittaa vaikka 10 kirjaa. Nimenomaan siitä näkökulmasta, miten tavallinen aktiiviliikkuja saa tehokkaimmin ja ajallisesti nopeimmin parhaan treenin.

Sama tuon ruokavalion kanssa.

Mutta ongelmaksi on muodostunut ap:n jääräpäisyys omiin tapoihin. Koska en ole havainnut hänen kommenteissaan vähäisintäkään muutoshalukkuutta, en ottaisi häntä asiakkaakseni. Ensimmäinen edellytys on aina kyky ja halu tehdä muutoksia ja nimenomaan pysyviä muutoksia, joiden kanssa voi elää loppuelämänsä.

Olen vienyt useita kymmeniä ihmisiä läpi elämäntapamuutosten, ihmiset ovat johdollani tiputtaneet satoja kiloja läskiä, kadonneita senttejä on tuhansia. He tekevät sen itse mutta kykenevät ottamaan neuvot vastaan ja ovat valmiita muutokseen. Siinä on onnistumisen salaisuus; olipa kyseessä painonpudotus ja vartalon muokkaus.