urheilen kun hullu, 4 tuntia viikossa punttisalia ja
samanverran kävelyä. kertokaa, miten laihtuisin...paino vaan nouseen, joo tiedän, lihas painaa enemmän kuin läski...
Kommentit (154)
niin miten kuvittelet laihtuvasi? Liika on liikaa, vaikka juoksisi maratoneja. Ota avuksi liikunnan jälkeen vaikka proteiinijuomat ja patukat jos maistuu. Vievät tehokkaasti nälän, mutta eivät sisällä ihan ylenmäärin energiaa. Siis ainakaan ne, jotka on naisille suunnattu. Miesten protskujuomat on sitten oikein pommeja.
verikokeisiin, voi olla joku hormonaalinen haikka. Ja ala pitaa ruokapaivakirjaa, voi olla etta syot huomaamatta liikaa (itsellani ainakin on aina ihan himonalka treenin jalkeen, kayn salilla 3-5krt viikko).
en osaa sanoa sulle mitään. En mäkään laihdu vaikka syön paaaljon vähemmän ja liikun hurjasti enmmän kuin ennen.
painoni oli vuosia 80kg, samalla ruokavaliolla, mutta nyt käyn puntilla ja paino nousee silmissä. eli jos haluaisin painon takaisin 80kg, pitäisi lopettaa puntinnosto ja vaan kävellä. mut kun se on niin kivaa...ap
Ruisleivässä ja jugurtissa on hirveesti piilosokeria, ihan turhia kaloreita.
Vähennä syömistä siis!
vaikka keho.netin laskuriin. Se osaa kuulema oikeasti laskea ne punttiksen kalorin kulutukset oikein ;)
Miltä peilissä näyttää? Onko se 7 kiloa niin paljon ja onko se läskiä oikeasti?
Verikokeet, eli lähinnä kai kilpirauhasarvot olis hyvä tarkistuttaa, jos tuntuu ettei paino tipu vaikka pitäis.
jos tossa mun treenissä ei ole mitään järkeä??
ap
AP:n tilanne on kuitenkin erinomainen !
Hänen elämäänsä kuuluu kuntoilu. Se on valtava voimavara. Hänen elimistönsä on tottunut harjoitteluun.
Nyt kun vähän tuunataan ruokavaliota ja harjoittelua, niin tulokset ovat varmasti erittäin hyvät.
Eli AP, vaikka itsekkin olen tässä "hifistellyt", älä lannistu vaan jatka kuntoiluja !
Mikäli teet oikeasti rasittavat harjoitteet, 4 kertaa viikossa on palautumisen kannalta liikaa.
Rytmittäisin voimaharjoitteet ja aeroobisen treenin eri tavalla.
Moni innokas kuntoilun aloittaja meneekin ylikuntoon.
Ihmiset yhdistävät ylikunnon huippu-urheiluun, mutta sen hankki kyllä varsin helposti. Erityisesti, jos vaativassa työssä ja keskellä hektisestä perhe-elämää...
Kuntosaliltasi saattaisi löytyä opastusta, jos kysyt ...
ja aerobinen harjoittelu tulee tehdä erillisinäm harjoituskertoina.
Lisää intensiteettiä ja laatua harjoitteluun; unohda kiertoharjoittelu. Yhden harjoituksen kesto max 60 min ja aerobiset erityyppisiä.
5-6 monipuolista ateriaa päivässä.
samana päivänä tehdä aerobista harjoittelua, niin sehän tarkoittaa sitä etten sitä sit tee ollenkaan. kai sitä lepopäiviäkin pitää pitää...
vai neljä punttia ja vaan kaks lenkkiä ja yksi lepo vai miten ??
tai jos vielä rehellisempi olen niin et minusta edes urheile. Sellaista taviskuntoilua vain.
4 tuntia salia on minusta aika vähän ja 4 tuntia kävelyä nyt pitäisi kuulua jo sohvaperunan liikuntaan.
Netin kautta sinulle ei voi tehdä treeniohjelmaa. Mutta jos jotain, mitä itse teen.
Eli saatan hölkätä sinne salille tai kävellä. Silloin riittää se tunnin treeni loppuverkkoineen. Alkuun kuuluu yleensä liikkuvuusharjoituksia. Salilla teen n. 3-4 lihasrymää raskaammilla painoilla ja pidemmillä tauoilla. Kotiin hölkkään takaisin, koska se huuhtelee hyvin maitohapot pois ja samalla toimii loppuverkkana.
Oletetaan siis, että kävisin 4 kertaa viikossa salilla sinne kävelyineen/hölkkineen. Teen lisäksi muutaman kunnon juoksutreenin. Lenkkien pituudet 10-20km.
Tämä siis näin talvella peruskestävyyskaudella. Jos on lunta, saatan osan juoksulenkeistä korvata hiihtämällä.
Joka kolmas viikko keveämpi viikko jolloin salitreenit keveitä ja sarjat pidempiä, samoin juoksulenkit lyhyitä, mutta säännöllisesti silloin.
Välillä rikon kokonaan harjoitussysteemini ja saatan käydä spinningissä tai soutamassa tai jotain ryhmäliikuntaa. Se tuo vaihtelua ja hermotuttaa kroppaa eri tavalla.
Lisäksi yleensä teen venyttelyt iltaisin iltauutisten aikaan säännöllisesti. Joskus jätän salin väliin ja teen kotona kahvakuulatreenin. Eli kiveen kirjoitettua ei saa olla mikään jos kyse on tällaisesta kuntoilusta, eikä kilpaurheilusta.
Eli neuvoni on se, että liikut itse asiassa niin vähän, että et tarvitse mitään tankkausta tai suurta ruokamäärää. Itsekin lisään syömistä vasta sitten kun viikon liikuntatuntimäärä alkaa olla n. 15 tuntia. Muuten pärjään ihan normaalilla ruoalla.
Se liikunta-alan ammattilainen
jossa levätään välillä...teen kaikki liikkeet putkeen ilman lepoja, mitä vikaa siinä on?? siinä säästyy vaan aikaa, kun ei tartte lepäillä ja lukea lehteä...
ap
samana päivänä tehdä aerobista harjoittelua, niin sehän tarkoittaa sitä etten sitä sit tee ollenkaan. kai sitä lepopäiviäkin pitää pitää...
vai neljä punttia ja vaan kaks lenkkiä ja yksi lepo vai miten ??
liikuntaa, ettei voisi samana päivänä tehdä kuin salia:)
Jos vetäisit kunnon 10-15km juoksutreenit ja olisit taviskuntoilija, voisin varoittaa, että ehkä ei kannata tehdä samana päivänä. Mutta itse teen kyllä kahden treenin päiviä eli aamulla juoksu ja illalla sali tai toisin päin.
on sitä liikuntaa, miten tavallinen työssäkäyvä ihminen voi liikkua enempää kuin 8 tuntia viikossa, voisko joku selittää?? töihin menee 9 tuntia pväss matkoineen, kaupat, ruuanlaitot ja pyykit, niin ei´pä sitä aikaa enempää olen kuin se 2 tuntia päivässä ja neljänä päivänä viikossa. ja urheilen tai teen ihan mitä vaan...
ap
puntin päälle vaikka toi yksi ammattilainen sanoikin etten edes liiku...
kiitos tästä, niin aion tehdäkkin...
ap
ja käyn monesti silloin juoksulenkit. Lapset ovat jo isoja, joten illalla voin aivan hyvin käyttää liikuntaan pari tuntia.
Lähinnä tarkoitinkin sitä, että nyt hämäät itseäsi ajatuksella, että urheilet paljon. Sinuna en laskisi noita kävelyjä liikuntaan lainkaan. Kävely on minusta sellaista palauttavaa liikuntaa tai perushuttua, millä ei ole sinänsä merkitystä. Ellei se ole sellaista vaahtopääkävelyä. Se on eri asia eli kävelyvauhtisi olisi n. 7min/km. Mutta sitä se tuskin on.
Eli hyväksyt itsellesi, että periaatteessa harrastat liikuntaa 4 tuntia viikossa ja sali ei kamalan paljon kuluta kaloreita. Ei niin paljoa, että kannattaisi lisätä päivittäistä ruokamäärääsi.
Eli ruokavalio on se, millä sinä laihdutat jos haluat laihtua. Liikuntamääräsi pitää sinut peruskunnossa, mutta ei paljon muuta.
Mutta hyvällä mallilla on sinun asiasi. Liikut enemmän kuin keskivertoihmiset. Mutta et urheile, että liiku hullun lailla. Tsemppiä sinulle. Suunta on oikea.
se liikuntalan ammattilainen
on sitä liikuntaa, miten tavallinen työssäkäyvä ihminen voi liikkua enempää kuin 8 tuntia viikossa, voisko joku selittää?? töihin menee 9 tuntia pväss matkoineen, kaupat, ruuanlaitot ja pyykit, niin ei´pä sitä aikaa enempää olen kuin se 2 tuntia päivässä ja neljänä päivänä viikossa. ja urheilen tai teen ihan mitä vaan...
ap
Nimittäin se kävely ei ole minusta edes liikuntaa, joten voit aivan hyvin kävellä salilta pois, vaikka siihen menisi tunti. Sillä ei ole mitään merkitystä. Huuhtoo maitohappoja pois ja virkistää mieltä ja toimii ehkä sellaisena palautavana liikuntana.
vai neljä punttia ja vaan kaks lenkkiä ja yksi lepo vai miten ??liikuntaa, ettei voisi samana päivänä tehdä kuin salia:)
Jos vetäisit kunnon 10-15km juoksutreenit ja olisit taviskuntoilija, voisin varoittaa, että ehkä ei kannata tehdä samana päivänä. Mutta itse teen kyllä kahden treenin päiviä eli aamulla juoksu ja illalla sali tai toisin päin.
sen 7km/tunnissa olen kävellyt kun olen kävellyt juoksumatolla punttisalilla, että mielestäni ihan lujaa olen mennyt. mutta täällähän on tunnetusti ihmisiä jotka eivät osaa tehdä muuta kuin vähätellä muita ja tässä tää taas nähtiin. kiitos vaan kommenteista. aion edelleenkin tehdä punttini kiertoharjoitteluna joka on paljon rankempaa kuin lepäileminen sarjojenn välillä ja lehtien lukeminen ja kävellä sen tunnin siihen päälle oli se sitten kävelyä tai matelua tai ihan mitä vaan.
ap
vaan teen kaikki liikkeet ns. kuntopiirissä, en pidä taukoja. eli hiki kyllä tulee ja puntin päälle kävelen 50min joko sauvoilla ulkona tai sitten juoksumatolla puntiksella 7km/h.