urheilen kun hullu, 4 tuntia viikossa punttisalia ja
samanverran kävelyä. kertokaa, miten laihtuisin...paino vaan nouseen, joo tiedän, lihas painaa enemmän kuin läski...
Kommentit (154)
jotka on naisille suunnattu. Miesten protskujuomat on sitten oikein pommeja.
En tiennyt että niitä on erikseen.
et kaikki naiset keitä silläkäyhaluu laihtua ja ne kaikki syö liian vähän... sit aineenvaihdunta ei pelaa normaalisti..mutta sinusta en tiedä. Varmaan tuo sun syöminen pitäis kattoa jonkun.
on monta kertaa kehunut mun tekemisiä, että teen tarpeeksi isoilla painoilla. teen isoilla painoilla ja pieniä toistoja. 10 toistoa. ja teen kuntopiirissä niin, että esim tänään jalat vuorossa, teen kaikki liikkeet peräkkäin, en siis esim prässiä 5 kertaa vaan ojennukset, koukistukset, prässin, pohkeet peräkkäin..
nyt olen päättänyt että rupean jollain tasolla taas karppaamaan, lopetan leivän, ja hedelmät, ehkä omenan voisi jättää ja puuron.
mut esim aamupalaksi ajattelin vetästä nyt purkin raejuustoa ja rahkaa ja 2 kananmunaa ja hedelmiä. niitä syön niin kauan kun niitä on, mutten osta lisää, tosin lapsetkin tietysti syövät. ja jugurtti mitä olen syönyt on ollut turkkilaista 3,5g/rasvaa jugurttia missä ei ole sokeria...
mutta täytyy seurata
painoni oli vuosia 80kg, samalla ruokavaliolla, mutta nyt käyn puntilla ja paino nousee silmissä. eli jos haluaisin painon takaisin 80kg, pitäisi lopettaa puntinnosto ja vaan kävellä. mut kun se on niin kivaa...ap
Syöt vaan vähemmän niin kyllä se paino lähtee.
T: Treenaava mies
alle, esim pähkinöitä ja manteleita olen syönyt aika suruttomasti, niissähän on hyvää rasvaa, mutta tietysti hirveesti kaloreita...
Käyn spinningissä 2 krt viikossa, ja ihan sellaisessa kovan tason tunnilla, 60 min ja melko täysillä koko ajan. Sen lisäksi 1-2 krt viikossa jumpassa, 1-2 krt viikossa hiihtoa tai sauvakävelyä 1-1,5 t. Syön aamulla puuroa, raejuustoa + sokeritonta marjakeittoa. Lounaaksi esim kanan rintafileen ja reilusti salaattia. Välipala hedelmä tai proteiinipatukka. Päivällinen samanlainen kuin lounas, joskus täysjyväriisiä/ohraa n 1dl. Iltapala rahka+ sokeriton marjakeittopirtelö.
Kahdessa kuukaudessa paino on pudonnut n. 2 kg. Karkkipäiviä ei ole, tämän kahden kuukauden aikana olen syönyt herkkuja pari pullasiivua ja ehkä 4-5 keksiä.
Tälla vauhdilla menee 2 vuotta tässä laihiksessa, mutta tahti on niin hidas että en tiedä riittääkö motivaatio kuinka pitkälle. Ja lähtötiedot siis 160/83 kg. 5 vuoden yritys jo takana päästä näistä massoista, olen ihan hyvässä kunnossa, eli jaksan kyllä polkea tehokkaasti. Kun pääsen 2-3 kilosta eroon, niin siihen se yleensä sitten pysähtyykin kokonaan. Kilpirauhaset on tutkittu, mutta ei kuulemma mitään vikaa.
protskujauheita, jotka eivät sisällä niin paljoa proteiinia ja energiaa kuin miesten vastaavat. Löytyy sellaisista pinkin värisistä pusseista samoilta hyllyiltä kuin muutkin urheiluun tarkoitetut lisäravinteet. Itse käytän mansikanmakuista ja se on mielestäni ainakin ihan jopa hyvää.
t. nro 11
alkaa käydä punttisalilla. kun lihas kasvaa se vie enemmän energiaa levossakin. no toiveajattelua..terkuin ap.
Päivän parhaat vinkit:
1) liity kalorilaskuriin ja syötä kaikki sun syömiset sinne - näin näet ne, jotka sen kalorimäärän nostattaa
2) hommaa sykemittari ja pistä ne liikunnat yläs sen avulla tuonne kalorilaskuriin
Näin näet, että mistä laihtuminen kiikastaa. Jos noiden jälkeen edelleen lihot, niin hakeudu lääkäriin, sillä sit pitää jo epäillä jotain kilpirauhasen häiriöä tms.
vaan pitäisi seurata peiliä ja vaatteita...mut täähän on tää naisten trauma...
mukaan kun kävelin kävelymatolla...
joo, täytyy ottaa itseään niskasta nyt...ton ruokailun suhteen liikuntaahan en voi lisätä enää
Kuulostaa siltä, että teet aika kevyesti, vaikka kuinka ohjaaja olis sua kehunu.
esim prässissä on tällä hetkellä puntteja yhteensä 150kg + teline. pohkeita teen 75kg ja ojennuksia 30kg, pakaraliike(potku)60kg, eli mielestäni ihan isot painot.
eli kannattaa kaikki maholliset liikkeet tehä vapailla painoilla, koska silloin joutuu kannattelemaan kehoaankin (keskivartalo) ja näin saa enempi lihanryhmiä mukaan. Sit jos pääsee toiminnalliseen kahvakuulatreeniin tai saa muuten toiminnallisia vinkkejä, niin aina parempi.
Ja treeniä kannattaa aina joka toinen viikko muuttaa, ettei lihas totu siihen yhteen ja samaan liikerataan. Itellä on nelijakoinen ohjelma ja osan liikkeistä teen joka toinen viikko eri tavalla.
Isot painot. Kannattaisi varmaan mittauttaa kehon rasvaprosentti vaakaan katsomisen sijaan. Niin ja kannattaa muistaa myös se, että tiukka treenaus kerryttää kehoon nesteitä eli ylimääräisiä kiloja voi olla siinäkin muodossa.
esim prässissä on tällä hetkellä puntteja yhteensä 150kg + teline. pohkeita teen 75kg ja ojennuksia 30kg, pakaraliike(potku)60kg, eli mielestäni ihan isot painot.
jaksan kävellä tunnin ja teen kyllä melko isoilla painoilla esim prässissä on tällä hetkellä puntteja yhteensä 150kg + teline. pohkeita teen 75kg ja ojennuksia 30kg, pakaraliike(potku)60kg, eli mielestäni ihan isot painot.
Mutta toisaalta olet raavaan miehen kokoinen nainen, joten tottakai sinä jaksat tehdä isoilla painoilla jo lähtökohtaisestikin. Joka tapauksessa, jos jaksat kävellä tunnin jalkatreenin jälkeen, niin silloin kannattaa vain rohkeasti lisätä painoja. Treenin jälkeen jalkojen kuuluisi olla spaghettia! Ei niillä enää reippaasti lenkkeillä, vaan hoiputaan kotiin :)
Aamupalaa mitä kirjoitit? Jos syöt niin enpä yhtään ihmettele ettei paino laske. Ruokavaliossa mättää pahasti.
on monta kertaa kehunut mun tekemisiä, että teen tarpeeksi isoilla painoilla. teen isoilla painoilla ja pieniä toistoja. 10 toistoa. ja teen kuntopiirissä niin, että esim tänään jalat vuorossa, teen kaikki liikkeet peräkkäin, en siis esim prässiä 5 kertaa vaan ojennukset, koukistukset, prässin, pohkeet peräkkäin..
nyt olen päättänyt että rupean jollain tasolla taas karppaamaan, lopetan leivän, ja hedelmät, ehkä omenan voisi jättää ja puuron.
mut esim aamupalaksi ajattelin vetästä nyt purkin raejuustoa ja rahkaa ja 2 kananmunaa ja hedelmiä. niitä syön niin kauan kun niitä on, mutten osta lisää, tosin lapsetkin tietysti syövät. ja jugurtti mitä olen syönyt on ollut turkkilaista 3,5g/rasvaa jugurttia missä ei ole sokeria...
mutta täytyy seurata
heti tohon jalkojen päälle, ja vaikka lisään painoja, mitä tietenkin teen koko ajan, niin silti aion kävellä...kyllä mä huomaan illalla kun menen sänkyyn että on tullu treenattua, polvet ja lonkat on kipeet kun satavuotiaalla mummolla...
mut kai se on toi ruoka...
6-12 toiston sarjoja niin isoilla painoilla, että SUN on pakko pitää sitä taukoa välillä! Niin saat lihakset oikeasti kasvamaan ja kropan kiinteytymään. Aloita vaikka jalkakyykkyä SYVÄLLE 3*12*tanko, laita sitten tuohon vaikka 5 kg lätkät painoa, jos tangolla on helpppa...voimien mukaan painoa.