Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

urheilen kun hullu, 4 tuntia viikossa punttisalia ja

Vierailija
12.02.2012 |

samanverran kävelyä. kertokaa, miten laihtuisin...paino vaan nouseen, joo tiedän, lihas painaa enemmän kuin läski...

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

banaanin, turkkilaista jugurttia (3,5%rasvaa) ja siihen auringonkukansiemeniä ja mustikoita ja yhden purkin rahkaa sokerittomalla marjakeitolla ja kaksi kananmunaa keitettynä. noi hedelmät jätän pois kun olen syönyt mitä nyt kotona on ja jatkan rahkalla ja marjakeitolla ja ehkä omena...

mut mä olen iso, en mä vähällä pärjää, toisaalta pitää vähänentää, ettei liho liikaa...

Vierailija
22/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käyn mä salillakin joskus, nuo jumpat missä käyn on enimmäkseen nimenomaan vatsa, selkä, pakara yms lihasjumppaa. Mulla on sellaisen Inbodymittauksen mukaan keskimääräistä enemmän lihasta. Mittaaja sanoi että johtuu varmaan siitä että mä olen treenannut jo vuosia enkä tule näillä lihaksilla pääsemään mihinkään 55 kiloon, ilman että olen sitten kadottanut lihasmassaa.

Mun lepoenergiankulutukseksi se mittaus sai vaan 1400 kcal, esim kiloklubi käskee mun syödä 1700-1800 kcal, ja sillä pitäis muka vielä laihtua. Mä saan huhkia 3 tuntia päivässä salilla jos pitää kuluttaa kaikki noi.

Mutta jossain menee pieleen, kun kaikki muut laihtuu mun ruokavaliolla ja liikunnalla 0,5-1 kg viikossa, ja mulla menee siihen kuukausi. Tosin jos olisin jaksanut nämä kaikki 5 vuotta, niin olisihan se 20 kiloa pudonnut jo tuollakin vauhdilla.

alkaa käydä punttisalilla. kun lihas kasvaa se vie enemmän energiaa levossakin. no toiveajattelua..terkuin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkki, varmasti laihdut.

Vierailija
24/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ovat laiheliineja ja saavat syödä mitä vaan ja toisten pitää tehdä ihan älyttömästi töitä että pysyvät suht normaaleina...

Vierailija
25/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sun aamupala. Itse olen kyllä pienempi, 168/80, mutta silti. Mulle riittäis pelkkä toi sun jugutti lisukkeineen tai vaikka 2 kananmunaa. Treenaan myös 4 - 5 krt/vk.

banaanin, turkkilaista jugurttia (3,5%rasvaa) ja siihen auringonkukansiemeniä ja mustikoita ja yhden purkin rahkaa sokerittomalla marjakeitolla ja kaksi kananmunaa keitettynä. noi hedelmät jätän pois kun olen syönyt mitä nyt kotona on ja jatkan rahkalla ja marjakeitolla ja ehkä omena... mut mä olen iso, en mä vähällä pärjää, toisaalta pitää vähänentää, ettei liho liikaa...

Vierailija
26/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten?? laitoin tonne jonnekkin laskuriin noi mun jumpat ja niistä sain jo yli 3000kcal.

ap

Vierailija
27/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et todellakaan tarvii SEKÄ juguriita ETTÄ rahkaa ETTÄ kananmunia. Hedelmiä on myös ihan liikaa. Syö vaikka banaani ja omena pilkottuna turkkilaisen jugurtin sekaan, 1 rkl auringonkukansiemeniä päälle, yksi kananmuna ja lasillinen marjakeittoa. Taatusti riittävästi proteiinia ja energiaa!

Vierailija
28/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja turkkilaista jug mustikoilla ja auringonkukansiemenillä, jätin rahkan ja kunhan noi hedelmät on syöty niin saa riittää omena, rahka marjakeitolla ja kananmuna. olisko se hyvä?? mut nyt puntille...

ap

kiitos vastauksista kaikille...

Vierailija
29/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä urheilen paljon enemmän kuin sä, enkä syö murto-osaakaan ja hyvin jaksan. ehkä jopa paremmin.

Vierailija
30/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja turkkilaista jug mustikoilla ja auringonkukansiemenillä, jätin rahkan ja kunhan noi hedelmät on syöty niin saa riittää omena, rahka marjakeitolla ja kananmuna. olisko se hyvä?? mut nyt puntille... ap kiitos vastauksista kaikille...

Vierailija
31/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elimistö käy selvästi säästöliekillä. Tuo Jutan go fat go - ohjelma on todellakin tarkoitettu vain muutamaksi viikoksi. Silloinkin palautusjuoma treenin jälkeen todellä tärkeä ja aerobista, rankkaa liikuntaa, ei noilla energioilla kyllä täysiä jaksa!

Toivottavasti käytät jotain vitamiinivalmistetta, koska tuolla ruokavaliolla puutoksia tulee ihan varmasti.

Nyt järki käteen!

Vierailija
32/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ovat laiheliineja ja saavat syödä mitä vaan ja toisten pitää tehdä ihan älyttömästi töitä että pysyvät suht normaaleina...

itse olen ollut sellainen laiheliini.

Innostuin punttisalitreenaamisesta. Niin teki plösö työkaverinikin. Lihaksiahan ei voi käytännössä kasvattaa ilman plussakaloreita reilulla proteiininsaannilla.

Kirjattiin tämän plösön kanssa viikon ajalta jokainen suupala ylös. Töissä syötiin työpaikan linjastoruoka.

Tämä minua läpipaskoksi jo vuosia haukkunut sai kolmanneksen enemmän kaloreita. Suurin osa erosta tuli sokereista ja nopeista ( huonoista) hiilareista.

Ja minä mielestäni "bulkkasin", hänellä oli normaaliruokavalio.

Pointtini on; useimmat läskit eivät ymmärrä NORMAALISTA, terveellisestä ruokavaliosta yhtikäs mitään.

Ap:n kohdalla treeniä tulee kokonaisuudessaan liikaa. Palautuminen kärsii.

Toisesta näkökulmasta katsottuna voisi myös arvata, että hän ei treenaa riittävän kovaa.

Punttisali-treenin ei pitäisi koskaan kestää yhtä tuntia pidempään. Jos viihdyt salilla pidempään, et treenaa riittävän kovaa.

Toisaalta, ap:n tavoitteena olikin ilmeisesti äärimmäinen katabolia.

Mikäli annetut tiedot treenaamisesta pitävät paikkaansa, on ruokavalio erityisen metsässä. Siihen täytyy kuulua paljon sokereita ja nopeita hiilihydraatteja.

Urheilija tarvitsee hiilareita, mutta niiden laatuun ja itse asiassa aterian syöntijärjestykseen tulee kiinnittää huomiota.

Loppujen lopuksi kyse on elintavoista, ei mistään kuukauden tai parin dieetistä.

It is your choise of life.

Vierailija
33/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perään tunnin aerobista. Kun tehdään voimaharjoittelu, tehdään voimaharjoittelu. Kun tehdään aerobinen treeni, tehdään aerobinen treeni. Laatu on tärkeää!

Kiertoharjoittelua en pidä järkevänä päätreenimuotona.

Keskitytään siihen yhteen lihakseen kerralla ja saadaan taas laatu kohdalleen.

Painonhallinnasta 80 % on syömistä ja 20 % liikuntaa.

5-6 pientä ateriaa päivässä ja syömiset on hallinnassa. Juomisista saa nopeasti piilokaloreita eli vettä janoon, maitoa (ehkä) ruuan kanssa.

Kunnon intesiteetillä tehty punttitreeni saa kestää alle tunnin. Yli tunnin menevät treenit eivät ole intensiteetiltään ja laadultaan hyviä.

Aerobisten harjoitteiden tulisi olla intensiteettitasoltaan erilaisia, jotta kehittäisivät verenkiertoelimistöä ja hapenottokykyä.

Keskity siis yhteen treenin kerrallaan ja lopeta tuo kaiken tekeminen yhtäaikaa. Ruokailu kuntoon ja 1 kg lihasta ja 1 kg läskiä painaa aivan yhtä paljon.

Vierailija
34/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoni oli vuosia 80kg, samalla ruokavaliolla, mutta nyt käyn puntilla ja paino nousee silmissä. eli jos haluaisin painon takaisin 80kg, pitäisi lopettaa puntinnosto ja vaan kävellä. mut kun se on niin kivaa...ap

mutta oman hyvinvoinnin vuoksi on hyvä vaikka kävellä raittiissa ulkoilmassa!

Vierailija
35/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin vielä viime vuonnakin melkein pelkästään aerobista liikuntaa eli pitkiä juoksulenkkejä ja jumppia, joissa ei monissakaan käytetty painoja.

Vuoden alusta olen käynyt kaksi kertaa viikossa pumpissa ja paino on jo nyt kasvanut neljä kiloa. Ruokavalio eikä muukaan ole muuttunut.

Eli lihakset ne vaan painaa. Kropan muoto on kyllä muuttunut jo mukavammaksi, joten en jaksa enää stressata vaa´an lukemista.

Lisää aerobista ja vähennä punttista, jos haluat painon pudotusta, jos se tosiaan on kriteerinä eikä peili ja vaatteet.

Vierailija
36/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen urheileva nainen täällä. Mä syön aamariksi kaurapuuroa (3/4dl hiutaleita, 1,5dl vettä) margasiinisilmällä ja lasillisen rasvatonta maitoa. Päälle kurkkua ja 2 siivua kevytjuustoa.

Olen toimistotyössä. Aamupäivällä hedelmä. Lounaan syön lähempänä klo 13. Joko keitto tai salaatti tai jos tarjolla on jotain muuta kuin kastiketta niin syön sen proteiinipalan (kala/liha/kasvis) ja salaattia. Päivällinen on samantyylinen ja iltapala ruisleipää raejuustolla tai maustamaton jogurtti ja hedelmä. Jos syön enemmän niin lihon.

Ei voi mitään kun 40 on pian mittarissa niin ei vaan voi syödä niin kuin nuorena. Olen vähentänyt alkoholia ja mehuja ja lisännyt vichyn kulutusta. Karkki- ja sipsilakko on koko ajan päällä. Leivonnaisia vain hyvin harvoin.

Lajini on hiihto ja juoksu. Punttia pitäisi nostaa edes tukilihaksia ylläpitävästi, mutta olen siinä liian laiska vaikka kotona on penkki ja painot.

Vierailija
37/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenillä 2xpump viikossa vuoden alusta 4 kg lihaksia. Unta näet!

Puhdasta lihasmassa kehittyy ihan hemmetin hitaasti. Vedän asiakkaille todella tiukkoja treenikuureja, 12 vkoa, ja kyseessä on todella uuvuttava treenijakso eli 6 todella tiukkaa treeniä viikossa. Parhaimmat naiset saavat tuona aikana 200 g ja miehet 400 g puhdasta lihasmassaa.

Tämä on tietokonemittausten tulos ja yli 10 vuoden kokemuksella.

Lihas ei paina yhtään enempää kuin rasva mutta sen tiehys on eri eli käytännössä tarkoittaa sitä, että kun verrataan kilon painoisia rasva- ja lihaskimpaleita, on lihaskimpale kooltaan pienempi mutta paino on todellakin sama.

Pumpista vielä sen verran, että se ei todellakaan edes kasvata lihaksia, koska painot ovat pieniä ja toistomäärät suuria.

Vierailija
38/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoni oli vuosia 80kg, samalla ruokavaliolla, mutta nyt käyn puntilla ja paino nousee silmissä. eli jos haluaisin painon takaisin 80kg, pitäisi lopettaa puntinnosto ja vaan kävellä. mut kun se on niin kivaa...ap

mutta oman hyvinvoinnin vuoksi on hyvä vaikka kävellä raittiissa ulkoilmassa!

no voi höpö höpö.

Tottakai liikunta laihduttaa, kun kaloreita palaa.

Ongelma on siinä, että ihmiste "normaalista" ruokavalio on monen kohdalla aivan järkyttävä.

Ongelma onkin sillä puolella.

Vierailija
39/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen kyllä kunnon treenit. Mutta silti tulen salilta aina juosten pois 5km.

Ap.n ongelma on syöminen. Ja se luulo, että liikunta ns. laihduttaa. Kalorimäärä, mikä kuluu ap.n liikuntaan on aika pieni. Tunnin sali ei kuluta kuin n. 300-500kaloria. Tunti kävelyä n. 300 kaloria. Se on viikossa loppujenlopuksi aika vähän, mitä siitä tulee. Syöt siihen muutaman sokerijugustin tai pullan palan tai nälissäsi mössömuroja niin yhtäkkiä huomaatkin lihovasi.

Eli ei muuta kuin tiukalle kuurille niin saat rasvan pois lihasten päältä.

t. liikunnan ammattilainen

jaksan kävellä tunnin ja teen kyllä melko isoilla painoilla esim prässissä on tällä hetkellä puntteja yhteensä 150kg + teline. pohkeita teen 75kg ja ojennuksia 30kg, pakaraliike(potku)60kg, eli mielestäni ihan isot painot.

Mutta toisaalta olet raavaan miehen kokoinen nainen, joten tottakai sinä jaksat tehdä isoilla painoilla jo lähtökohtaisestikin. Joka tapauksessa, jos jaksat kävellä tunnin jalkatreenin jälkeen, niin silloin kannattaa vain rohkeasti lisätä painoja. Treenin jälkeen jalkojen kuuluisi olla spaghettia! Ei niillä enää reippaasti lenkkeillä, vaan hoiputaan kotiin :)

Vierailija
40/154 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisin toimeen iltapäivään asti.

Et millään saa kulutettua tuota määrää kaloreita jos tämä on vasta aamupala. Meinaatko, että iso ihminen tarvitsee jättimäisiä määriä ruokaa :)

Kyllä se iso ihminen tarvitsee ihan saman määrän kaloreita suurin piirtein kuin pienikin.

banaanin, turkkilaista jugurttia (3,5%rasvaa) ja siihen auringonkukansiemeniä ja mustikoita ja yhden purkin rahkaa sokerittomalla marjakeitolla ja kaksi kananmunaa keitettynä. noi hedelmät jätän pois kun olen syönyt mitä nyt kotona on ja jatkan rahkalla ja marjakeitolla ja ehkä omena...

mut mä olen iso, en mä vähällä pärjää, toisaalta pitää vähänentää, ettei liho liikaa...