Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskausmahat! invavessat eivät ole teitä varten!

Vierailija
08.02.2012 |

Hyi vittu! Menkää tavallisiin vessoihin luuskat!

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet kun kauppareissulla iskee hätä eikä mikään vessa ole vapaana? Joka paikassa ei edes ole tarjolla invavessaa. Tai jos vaikka invavessaan on jonoa niin mitä teet?

on tosiaan se kortti olemassa, jota olen näyttänyt jonoissa ja kertonut tilanteesta. Ihmiset onneksi ovat mukavia ja ymmärtävät että minulla on tarve sinne vessaan nopeasti päästä.

Onneksi vessoja on nykyään melkein joka puolella, tosin esim. lähikaupassani joudun käymään henkilökunnan vessassa joskus, mutta he antavat siihen aina luvan (olen hyvä asiakas) :)

Vierailija
62/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voivat käyttää sitä. Invavessa on liikuntarajoitteisille mutta ei sitä heitä varten tyhjillään tarvi pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaen suolistosairasta tai invaa? Yksi käytännön kysymys teille suolisosairaille. Minä raskausmahani kanssa aion mennä jatkossakin invavessaan jos se on ainoa vapaana oleva.

Minä varustan invavessan yrityksissäni ihan sitä varten, että invatkin voivat liikkua. Oli suolistosairaus tai muu, se vessa on juuri sitä varten, että se on vapaana sitä tarvitseville. Tavallisille en pitäisi edes vessaa, kun kykenevät käymään missä vaan tarpeillaan.

Tervetuloa, annan mielelläni porttikiellon tuollaisella asenteella varustautuneille.

Vierailija
64/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invavessa on nimenomaan invalideja varten. Jos siellä on tarve terveiden käydä, saavat kyllä kuulla, jos itse olen näkemässä.

Ei niitä invavarusteita terveitä varten sinne hankita. Jos invalidi ei kykene seisomaan pitkiä aikoja, kuten joku kirjoitti, ei hän kykene.

Jos elämänarvot on niin heikkoja, ettei osaa heikompia kunnioittaa, saa jättää asioimatta minun liikkeissäni. Ihan omatoimisella aktiivisuudella voin varoituksen jälkeen antaa porttikiellon, kun usko ei riitä. Itse en ole invalidi, mutta tunnen heitä ja ihmettelen tänne kirjoittavien asenteita.

Pääasiassa ne on niitä minkkikauluksisia hienohelmoja, joita sieltä saa hätistellä ja kun antaa palautetta, heiltä tulee sellainen palauteryöppy, että saa antaa samantien porttikiellon. Tavalliset nuoret yleensä ymmärtävät ja jopa paheksuvat, paitsi kännipäissään.

Raskaana oleva on mielestäni terve muuten, mutta ymmärrän ja katson läpi sormien. Muuten terve lapsiperhe kykenee kyllä asioimaan tavallisessa vessassa.

invavessassa kävijöitä asian suhteen. Kysytkö heiltä diagnoosin millä oikeudella vessassa käyvät vai mikä on lähestymistapasi? Oletko varma, ettei nuorella vessassakävijällä ole mitään päällepäin näkymätöntä vaivaa, miksi hän invavessaan meni?

Pohdin vaan tässä sitä, etti vaan kukaan olisi lopettanut ihan omasta halustaan liikkeessäsi käyntiä siksi, että on joutunut hyökkäyksesi kohteeksi. Vai katsotko, että koska olet yrittäjä niin invavessassa kävijät ovat sinulle selonantovelvollisia diagnooseistansa.

Vierailija
65/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaen suolistosairasta tai invaa? Yksi käytännön kysymys teille suolisosairaille. Minä raskausmahani kanssa aion mennä jatkossakin invavessaan jos se on ainoa vapaana oleva.

Minä varustan invavessan yrityksissäni ihan sitä varten, että invatkin voivat liikkua. Oli suolistosairaus tai muu, se vessa on juuri sitä varten, että se on vapaana sitä tarvitseville. Tavallisille en pitäisi edes vessaa, kun kykenevät käymään missä vaan tarpeillaan.

Tervetuloa, annan mielelläni porttikiellon tuollaisella asenteella varustautuneille.

Ihanaa että joku ymmärtää että se wc on sitä oikeasti tarvitseville!

se suolistosairas

Vierailija
66/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosiaan se kortti olemassa, jota olen näyttänyt jonoissa ja kertonut tilanteesta. Ihmiset onneksi ovat mukavia ja ymmärtävät että minulla on tarve sinne vessaan nopeasti päästä.

niin mihin ihmeeseen tarvit invavessaa? Voithan mennä esittelemään sitä ihan tavallisenkin vessan jonoon terveine jalkoinesi.

Jos invavessa pitää pitää tyhjillään sitä tarvitseville, kyllä se oikea kohderyhmä silloin on liikuntarajoitteiset. Siksi invavessassa on a) leveä oviaukko, b) lattiatilaa, c) käsinojat pytyn vierellä, c) hälyytyslaitteisto, d) lavuaari matalalla. Ja ovessa kuva pyörätuolista.

Ne, jotka pystyvät asioimaan tavallisessa pikkueriössä menköön sinne, kortteineen tai ilman.

Vierailija
67/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korttia, että pääsee käyttämään sitä inva-vessaa?

Pian sulla ei ole juuri muita asiakkaita kuin inva-vessalaisia!

Vierailija
68/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosiaan se kortti olemassa, jota olen näyttänyt jonoissa ja kertonut tilanteesta. Ihmiset onneksi ovat mukavia ja ymmärtävät että minulla on tarve sinne vessaan nopeasti päästä.

niin mihin ihmeeseen tarvit invavessaa? Voithan mennä esittelemään sitä ihan tavallisenkin vessan jonoon terveine jalkoinesi.

Jos invavessa pitää pitää tyhjillään sitä tarvitseville, kyllä se oikea kohderyhmä silloin on liikuntarajoitteiset. Siksi invavessassa on a) leveä oviaukko, b) lattiatilaa, c) käsinojat pytyn vierellä, c) hälyytyslaitteisto, d) lavuaari matalalla. Ja ovessa kuva pyörätuolista.

Ne, jotka pystyvät asioimaan tavallisessa pikkueriössä menköön sinne, kortteineen tai ilman.

että ensinnäkin siihen selittämiseenkin tuhraantuu aikaa, ja toisekseen, luuletko että välttämättä haluan sen joka vessareissulla tuntemattomille ihmisille kertoa jos vaihtoehtona on käyttää sitä invavessaa?

Vierailija
69/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rollaattorin kanssa voi hyvin mennä tavalliseenkin vessaan.

Harvaan tavalliseen vessaan mahtuu rollaattori. Invavessa on nimenomaan liikuntavammaisia varten!

Vittu mitä asenteita vammaisia kohtaan. Samat varmaan perää suvaitsevaisuutta vihreiden puoluekirja otsassa.

Kyllä äänestän ennemmin Soinin kuin vihreiden sateenkaarisuvaitsevaisuutta, vaikka en persujakaan ole äänestänyt.

ja olen silti sitä mieltä, että vapaa invavessa on vapaa vessa siinä kuin muutkin, kaikki voivat niitä käyttää ja kaikki jonottavat samalla tavalla elleivät osaa puhua itseään jonon ohi.

Vierailija
70/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

invavessassa kävijöitä asian suhteen. Kysytkö heiltä diagnoosin millä oikeudella vessassa käyvät vai mikä on lähestymistapasi? Oletko varma, ettei nuorella vessassakävijällä ole mitään päällepäin näkymätöntä vaivaa, miksi hän invavessaan meni?

No ei sinun kannata sitä surra, jos olet terve käytät tavallista vessaa. Jos et, käytät rauhassa invavessaa. Kyllä ihmisten kanssa on helppo keskustella, kun vaan menee juttelemaan.

Yleensä helpoin on mennä kysymään miten voi muuten olla avuksi. Jos apu torjutaan, olen joskus kysynyt, että kai voin nyt kantaa kasseja tai jotain vastaavaa aina keksii. Usein siinä vaiheessa oikein reippaan oloiset vaan toteaa hyvin pian, että ei minulla ole mitään vaivaa. Silloin kysyn, että olihan invavessan käyttöön kuitenkin joku syy ja jos se on, että toinen vessa oli varattu...

Keskustelemalla selviää ja pääsee todella pitkälle. Jos kohteliaasti asian esittää, kyllä se kohteliaaksi koetaan ja moni on ollut yleensä jopa tyytyväinen huomautukseen. Yhden minkkikauluksessa olleen muistan, jolle kerroin, ettei tarvitse enää tulla käymään. Muut eivät ole toistaneet virhettään.

Enkä joka päivä kyttää, mutta aina joskus, kun on silmiinpistävä tilanne. Ujostelematta keskustelemalla pääsee todella pitkälle.

Vierailija
71/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensinnäkin siihen selittämiseenkin tuhraantuu aikaa, ja toisekseen, luuletko että välttämättä haluan sen joka vessareissulla tuntemattomille ihmisille kertoa jos vaihtoehtona on käyttää sitä invavessaa?

että ihmiset ovat ymmärtäviä ja mukavia, joten mitä se haittaa? Onhan sulla pakko olla kuitenkin se kortti jossain nopeasti käsillä niitä tapauksia varten, kun invavessaa ei ole ollenkaan saatavilla tai sinne on kymmenen liikuntarajoitteista ja pari vuotavaa avannetta jonossa.

Vierailija
72/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin paskoin housuun raskaanaollessani, kun hätä yllätti keskellä metsää lenkillä ollessani ja kuvittelin ehtiväni kotiin asti paskalle. Naapuritalon parkkipaikalle asti pääsin...

Lisäksi pari kertaa vauva potkaisi virtsarakkoon niin että olin kusta housuihini.

Vierailija
73/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan voi sanoa että on avanne.

Vierailija
74/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sinun kannata sitä surra, jos olet terve käytät tavallista vessaa. Jos et, käytät rauhassa invavessaa. Kyllä ihmisten kanssa on helppo keskustella, kun vaan menee juttelemaan.

Yleensä helpoin on mennä kysymään miten voi muuten olla avuksi. Jos apu torjutaan, olen joskus kysynyt, että kai voin nyt kantaa kasseja tai jotain vastaavaa aina keksii. Usein siinä vaiheessa oikein reippaan oloiset vaan toteaa hyvin pian, että ei minulla ole mitään vaivaa. Silloin kysyn, että olihan invavessan käyttöön kuitenkin joku syy ja jos se on, että toinen vessa oli varattu...

Keskustelemalla selviää ja pääsee todella pitkälle. Jos kohteliaasti asian esittää, kyllä se kohteliaaksi koetaan ja moni on ollut yleensä jopa tyytyväinen huomautukseen. Yhden minkkikauluksessa olleen muistan, jolle kerroin, ettei tarvitse enää tulla käymään. Muut eivät ole toistaneet virhettään.

Enkä joka päivä kyttää, mutta aina joskus, kun on silmiinpistävä tilanne. Ujostelematta keskustelemalla pääsee todella pitkälle.

kun yrityksessäsi ei ole yhtään näkyvästi liikuntarajoitteista asiakkaana? Joka siis voisi potentiaalisesti hetkellä minä hyvänsä olla vessan tarpeessa.

Ja tuskin se suolistosairautta 10 vuotta potenutkaan tarvitsee apua mihinkään muuhun. Saattaa jopa käyttää minkkikauluria.

Vierailija
75/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ovat ymmärtäviä ja mukavia, joten mitä se haittaa? Onhan sulla pakko olla kuitenkin se kortti jossain nopeasti käsillä niitä tapauksia varten, kun invavessaa ei ole ollenkaan saatavilla tai sinne on kymmenen liikuntarajoitteista ja pari vuotavaa avannetta jonossa.

Ei se, että ihmiset on ymmärtäväisiä ja mukavia, tarkota sitä, että minusta on kiva selittää sitä joka vessareissulla täysin tuntemattomille ihmiselle. Ja joo, mulla on se lompakossa heti siinä pankkikortin vieressä kyllä, eli lähellä se on, mutta käytän invavessaa silloin kun se vapaana on koska mulla on siihen oikeus. Lisäksi sellaisessa vessassa, jossa niitä koppeja on useita, ei ole mukava ripuloida ihan jo äänenkin takia. Eikä mun jälkeen ole mukava tulla siihen vessakoppiin, koska mun tuotokseni haisee tosi pahalle. Tiedostan sen itsekin, ja se on äärimmäisen noloa. Invavessassa sentään yleensä vessaan ei ole heti perään ketään tulossa joten hajut saa rauhassa hälvetä.

Vierailija
76/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin paskoin housuun raskaanaollessani, kun hätä yllätti keskellä metsää lenkillä ollessani ja kuvittelin ehtiväni kotiin asti paskalle. Naapuritalon parkkipaikalle asti pääsin...

Lisäksi pari kertaa vauva potkaisi virtsarakkoon niin että olin kusta housuihini.

Tätä en tosiaan tiedä kun en ole raskaana ollut, enkä siis ole ap, joka siitä sanoi. Kuten sanoin, mun puolesta ne jotka oikeesti tarvii sitä invavessaa, vaikka sitten tuon takia, saa sitä ihan rauhassa käyttää.

Vierailija
77/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jaksanut lukea koko ketjua. MUT NEUVOTTIIN TYÖPAIKALLAKIN KÄYTTÄMÄÄN ASIAKKAIDEN INVAVESSAA RASKAANAOLLESSANI, KOSKA VAUVAN PAINAESSA SE KUSEMINEN KESTÄÄ!

Ja varmasti raskaana oleva kestää ihan tasan vähemmän sitä kusihätää, kuin joku ihan normi inva, käyhän ne nyt saatana kaupoissa ilman invavessaakin. Raskaana ollessa se hätä tulee ihan just ja hirveenä, ja siellä ovessa ei ole vittu mitään rastia raskaanaolevan kuvan päällä.

Vierailija
78/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautatko siis invavessan käytöstä silloinkin,

kun yrityksessäsi ei ole yhtään näkyvästi liikuntarajoitteista asiakkaana? Joka siis voisi potentiaalisesti hetkellä minä hyvänsä olla vessan tarpeessa.

No enhän minä tuossakaan sanonut huomauttavani ennen kuin toiset totesivat, ettei ole avuntarvetta tai invavessan tarvetta. Se minkkikauluksinenkin taisi hermostua, kun keskustelemalla hän ensin kertoi, ettei ole mitään vaivaa ja sitten vasta kysyin.

Tottakai pidän tervettä ihmistä kummallisena, jos tyhjässä liikkeessä käy invavessassa, kun toisetkin on vapaana. Eikö se sinustakin olisi kummallista? Kummallinen mielenilmaus, joka antaisi täyden syyn antaa porttikiellon.

Vierailija
79/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en tosiaan tiedä kun en ole raskaana ollut, enkä siis ole ap, joka siitä sanoi. Kuten sanoin, mun puolesta ne jotka oikeesti tarvii sitä invavessaa, vaikka sitten tuon takia, saa sitä ihan rauhassa käyttää.

Vauva painaa virtsarakkoa, joten monesti meinasi lirahtaa pissa pöksyyn. Lisäksi ison mahan kanssa oli todella hankala olla pikkukopissa. Loppuraskaudesta mun mielestä fine mennä invakoppiin ja lapsen kanssa, jos se on myös samalla hoitohuone. Muuten kyllä kategorisesti vähän epistä käyttää aina invavessaa, jos ei ole mitään invaliditeettiä tai erityistä syytä käyttää invavessaa.

Vierailija
80/121 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva painaa virtsarakkoa, joten monesti meinasi lirahtaa pissa pöksyyn. Lisäksi ison mahan kanssa oli todella hankala olla pikkukopissa. Loppuraskaudesta mun mielestä fine mennä invakoppiin ja lapsen kanssa, jos se on myös samalla hoitohuone. Muuten kyllä kategorisesti vähän epistä käyttää aina invavessaa, jos ei ole mitään invaliditeettiä tai erityistä syytä käyttää invavessaa.

No sillon siinä ei mun puolesta ole mitään ongelmaa, sen kun käyttävät sitten.

Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, että se lastenhoitopaikka sijoitetaan sinne invavessaan.. Tosi outoa.