raskausmahat! invavessat eivät ole teitä varten!
Hyi vittu! Menkää tavallisiin vessoihin luuskat!
Kommentit (121)
näillä on lyhyemmät jonot vessaan?? Voi elämä...
Mikä järki siinä on, että yhtä vessaa käyttää vain muutama ihminen? Tottakai vammainen menee jonon ohi sinne vessaan, mutta jos muihin vessoihin kamalat jonot niin järjetöntä pitää yhtä tyhjillään. Ja kyllä se inva-tyyppi voi joskus joutua jonottamaan, jos toinen inva on mennyt just vessaan.
Hyi vittu! Menkää tavallisiin vessoihin luuskat!
ne on kaikkia varten, myös sinua. Muttainvoilla on etuajo-oikeus niihin, toki. Mielestäni invavessan käytöstä ei saa sakkoja, kuten vaikkapa invapaikan käytöstä? Joten ei liene laitonta siellä pisutella.
ne on kaikkia varten, myös sinua. Muttainvoilla on etuajo-oikeus niihin, toki. Mielestäni invavessan käytöstä ei saa sakkoja, kuten vaikkapa invapaikan käytöstä? Joten ei liene laitonta siellä pisutella.
No ei se laitonta varmaan ole, mutta aika ajattelematonta ja itsekästä se on.
Miten usein sattu se inva tulemaan paikalle niin ison hädän kanssa ettei voi odottaa jos joku muu on sattunut menemään invavessaan ensin? Ap otahan lääkkeesi sinäkin!
Miten usein sattu se inva tulemaan paikalle niin ison hädän kanssa ettei voi odottaa jos joku muu on sattunut menemään invavessaan ensin? Ap otahan lääkkeesi sinäkin!
10 vuotta suolistosairautta sairastanut olen osunut aika montakin kertaa tällaiseen tilanteeseen.
Jos muihin vessoihin on jonoa, on järkevää käyttää kaikkia vessoja ja päästää sitten tietenkin se inva-hlö jonon ohi. Ajattelematonta on pitää yhtä vessaa tyhjillään potentiaalista vammaista varten (puhumattakaan avannepotilaista).
Minä muuten käytän ruuhkatilanteissa myös vapaita miesten vessoja, vaikka tästä varmasti pillastuu ap:n lisäksi myös tasa-arvovaltuutettu!
Ja ap nimenomaan kielsi raskaanaolevia käyttämästä inva-vessoja OLLENKAAN! Turha käyttö (huulipunan laitto) on eri asia, kuin normaali vessahätäkäyttö.
Minusta se on vain liikuntavammaisia varten ei sinua! Vähän samalla logiikalla kai joku voi vaatia invavessaa itselleen jos sattuu olemaan heikko rakko!
itsekästä ja ajattelematonta siinä on?! :D
Tehdään taas av-tyyliin kärpäsestä härkästä ja ihan suotta. Vessa se on siinä missä muutkin, eikä mun pissiminen siellä ketään häiritse. Siis ketään älyllistä ihmistä ainakaan.
Minä muuten käytän ruuhkatilanteissa myös vapaita miesten vessoja, vaikka tästä varmasti pillastuu ap:n lisäksi myös tasa-arvovaltuutettu!
-25-
että yksi tai kaksi invaa saattaa sattua paikalle! Ja kyllä nekin osaavat odottaa vuoroaan siinä missä muutkin!
Minusta se on vain liikuntavammaisia varten ei sinua! Vähän samalla logiikalla kai joku voi vaatia invavessaa itselleen jos sattuu olemaan heikko rakko!
"heikko rakko", mikä ikinä se onkaan, ei taida olla ihan sama asia. Mutta siis jos henkilöllä on oikeasti pidätysongelmia, eli jonkinlainen rakkovika, niin ehdottomasti suon hänellekin invavessan käytön. Kuten kaikille muillekin sairaille, jotka tarvitsevat nimenomaan invavessaa.
Ja kyllä se invavessa on tarkoitettu myös suolistosairaille, ja siihen tarkoitukseen mulla on olemassa oma korttinsakin, jota näytän silloin kun törmään sinun kaltaisiisi ihmisiin.
hän ei tarvitse nimenomaan invavessaa joka on liikuntarajoitteisille ei pidätyskyvyttömille!
Kuka pölvästi luulee että invavessat on tarkoitettu suolistosairaita varten?
Esimerkiksi Crohn ja Colitis ry "luulee" näin, sekä heidän jäsenensä.
Ihmeellistä, ettei ymmärretä sitä että sairauksia on monenlaisia, ja juuri nuo suolistosairaudet ovat sellaisia joissa inva-wc on erittäin tärkeä apu.
se on nimenomaan sellaisille jotka liikkuvat rollaattorilla tai pyörätuolilla tms. Jos on pidätysongelmaa kannattaa varautua siihen ajoisa eli mennä ajoissa jonottamaan siihen normivessaan!
Menee vaan ajoissa jonoon kuten muutkin.
se on nimenomaan sellaisille jotka liikkuvat rollaattorilla tai pyörätuolilla tms. Jos on pidätysongelmaa kannattaa varautua siihen ajoisa eli mennä ajoissa jonottamaan siihen normivessaan!
Onko sulla enemmänkuin moisia elämää suurempia ongelmia maailman epäkohtien kanssa? Viihdytäthän meitä lisää?
suolistosairas jonossa ohitseen invavessajonossa?
Ensinnäkin, laitoin tuohon että silloin kun joku on siellä TURHAAN, eli en kritisoinut tilannetta, jossa siellä on henkilö, joka oikeasti tarvitsee invavessaa.
Suolistosairas ei voi ennakoida vessaan menemistä, vaan vessahätä tulee todella nopeasti, ihan samalla lailla kun sinun täytyy ripulissa päästä vessaan samantien, jos et halua että tulee housuihin. Mulla siis on ollut ripuli nyt 10 vuotta, ja kun pakko on joskus käydä esim. ruokakaupassa, vaatekaupassa jne. niin en pääse niiltä reissuilta juuri koskaan ilman että kertaalleen käyn vessassa.
Ikävää että sinä olet noin kyvytön ymmärtämään ihmisten sairauksia.
Ja mulla kramppaa se vatsa aika lailla eri tavalla, se on se suoli tosiaan tulehtunut, verta vuotava.