voiko opettaja sanoa oppilaalle,että toinen oppilas
on huonoa seuraa,ja ettei kannata olla tämän kaveri?
Kommentit (25)
on huonoa seuraa,ja ettei kannata olla tämän kaveri?
Eli onko asia kuultu omalta lapselta, opettajalta vai tältä joka on "huonoa seuraa"?
Olen aiemmin kuullut lapseltani,kuinka tämän toisen lapsen äiti on kuulemma luvannut sitä ja tätä jos lapsensa pysyy erossa omastani.Ovat ns. hyvästä perheestä,joten ymmärrän äidin pointin mutten kyllä opettajalta tällaista niele. Uskon että molemmilla riittää "hyviä" ideoita ja yllyttävät toinen toistansa,ja siksi tuo leimaaminen on opettajalta lähinnä kiusaamista.
Jotenkin kuulostaa omituiselta... Eli omasi on tämä joka on huonoa seuraa? Muilla lapsillako ei opettajan mielstä ole mitään vastuuta omasta käytöksestään?
ja ymmärrän kyllä toisen lapsen äitiä kun odotukset tytön suhteen on jotain muuta.Tasavertaisia ovat eli ei mitään kiusaamis/kiristämisjuttuja vaan kaksi vähän kapinoivampaa lasta ovat löytäneet toisensa,ja toisesta tehdään syntipukki.
Huomasin ettei ope tykännyt, kun sanoin että lapseni ollut yhden pojan kanssa.
Ilme kertoi enemmän.
Mulle ei tarvi kertoa mitään, koska tajuan kyllä itsekkin.
jotenkin siihen suuntaan, että olisi hyvä joillekin lapsille, että lapsi ei olisi samassa ryhmässä tulevassa koulussa. Minusta tosi ikävästi sanottu.
jotenkin siihen suuntaan, että olisi hyvä joillekin lapsille, että lapsi ei olisi samassa ryhmässä tulevassa koulussa. Minusta tosi ikävästi sanottu.
toiseen, sellaisia ryhmiä pyritään hajoittamaan, joiden toiminta ei ole opiskelua tukevaa, ja kaveruus ajaa negatiivisiin juttuihin. Ei siinä tarvita ketään yhtä pahista, vaan lapset kaikki voivat hyötyä siitä, että löytävät uusia kavereita.
Jos tällaisen esittää oppilaalle siis lapselle, niin samat sanat pitäsi sanoa molempien lasten perheille. Avoimuuden ja rehellisyyden nimissä. Ajatelkaapa, sehän on manipuloimista täysin, jos aikuinen ei asiaa sano vanhemmille. Vanhemmat voivat vain ja ainoastaan puuttua tällaiseen, jos tervejärkisiä ovat.
Opettajan tehtävä on tukea kaveruutta ja jos huolia on niin yhteys kyseisiin perheisiin. Näin sanoo minun oikeustaju.