Ystäväni, mä en vaan VOI enää kirjoitella sulle sähköpostia, kun
kerroit, että miehelläsi on vapaa pääsy teidän yhteisen koneenne yhteistileille. En etenkään kun kerroit, että olit joskus pyytänyt häntä tarkistamaan erään tiedon minun lähettämästäni postista. Mielestäni tämä on jotenkin niin outoa, ettei tee oikein mieli enää muutenkaan olla yhteydessä, tuliko mieleen, että viestini olivat vain sinulle tarkoitettuja.
Miksi sinä oletat, että jos olemme läheisiä, miehesikin on sitä minulle oltava? No, ei hän ole.
Kommentit (91)
Millainen mies kiinnostuu vaimonsa ystävättärien - terveysasioista - ihmissuhdeasioista - raskausasioista tai muista teemoista heidän elämässään? Ihan vilpittömästi kyselen? Mulla on fiksu mies, joka on sitä mieltä, että hän haluaa kunnioittaa ystävieni yksityisyyttä ja on sanonut, että heidän asiansa eivät todellakaan kuulu hänelle. Sen sijaan läheisten sukulaisten ja toistemme asioita tietenkin puhumme. Ovatko miehenne jotenkin naismaisia?
Ei se mun mieheni mitenkään extrakiinnostunut niistä ole, mutta kommentoi kyllä etenkin jos ovat tutumpia myös hänelle. Eikä mieheni ole todellakaan naismainen, vaan miehekäs mies, iso kalju karpaasi, tatuoitu jne. Mutta kyllä hän toistaiseksi ainakin mua on jaksanut kuunnella :)
Jos joku ystävä kertoo toiselle yksityisasioitaan, ne ovat luottamuksellisia. Tämä on täysin selvä asia kaikille muille paitsi kolmosen kaltaisille juoruämmille. Se sulle kerrottu salaisuus EI OLE SINUN SALAISUUTESI, joten sinulla ei ole oikeutta kertoa sitä eteenpäin. On ihan eri asia kertoa omista tekemisistään tai asioistaan kuin laverrella kaverin yksityisasioista.
Minä kyllä olen läheisille ystävilleni kertonut, että kerron miehelleni kaiken. Ja usko tai älä, ystäväni ymmärtävät tämän koska itse tekevät ihan samoin!
siten ystäväsi ymmärtävät olla avautumatta sinulle arkaluontoisista asioista. Kyse on siis tuttavista, ei ystävistä.
Jos joku ystävä kertoo toiselle yksityisasioitaan, ne ovat luottamuksellisia. Tämä on täysin selvä asia kaikille muille paitsi kolmosen kaltaisille juoruämmille. Se sulle kerrottu salaisuus EI OLE SINUN SALAISUUTESI, joten sinulla ei ole oikeutta kertoa sitä eteenpäin. On ihan eri asia kertoa omista tekemisistään tai asioistaan kuin laverrella kaverin yksityisasioista.
Minä kyllä olen läheisille ystävilleni kertonut, että kerron miehelleni kaiken. Ja usko tai älä, ystäväni ymmärtävät tämän koska itse tekevät ihan samoin!
siten ystäväsi ymmärtävät olla avautumatta sinulle arkaluontoisista asioista. Kyse on siis tuttavista, ei ystävistä.
Nämä ovat kyllä _ystäviä_ ja kuten sanoin, hekin kertovat puolisoilleen kaiken. Tässä talven aikana mulle on kerrottu ainakin kahdesta keskenmenosta, kolmesta irtisanoutumisesta, yhdestä erosta ja kahdesta asunnon hankkimisesta, joten tuskin he ajattelevat ettei minulle mitään voisi kertoa.
kolmonen
20 ja 22 :) Ajattelinkin, että on täällä pakko muitakin olla, koska ystäväpiirissäni on ihan yleistä että kerrotaan puolisolle asiat.
kolmonen
Ystävyydessä luottamus on ensimmäinen asia, elinehto koko ystävyydelle. Kaikki muu tulee sen jälkeen, huumorintaju, mukava yhdessäolo, rehellisyys - kaikki muu tulee luottamuksen jälkeen. SInun kaltaisesi ihminen voisi olla ehkä, hmm jonkinlainen hyvänpäiväntuttu, ei yhtään mitään enempää. Häpeäisit edes mutta kun et tajua sitäkään!
niiden kanssa, joiden puolisot lukevat sähköpostit, tekstiviestit ja kuulevat kaiken rakkausasioistani rahahuoliin.
kerran möläytti, että teillä oli sitten ekan kerran seksiä uuden poikaystäväsi kanssa (kaveri oli heti vuotanut tiedon omalle uudelle miesystävälleen). Siihen loppui luottamus ja sitä kautta ystävyys.
sähköpostiosoite on kummankin nimellä ("matti ja maija meikäläinen"). Ei kyllä tee mieli kirjoitella mitään henkilökohtaisempaa...
Sen kerron yleensä jos joku odottaa vauvaa tai on vaihtanut työpaikkaa tai muuttanut. siis yleensä, en aina. Eikä kyllä myöskään kerrota ystävien kesken toisten kuulumisia, ei varsinkaan vauva-uutisia :D mutta ei muitakaan. Jokainen kertoo sen mitä haluaa toisen tietävän ja sillä siisti. Juorut on erikseen ja ne kerrotaan, mutta ei ystävien asioita ;)
Ai niin... tapasin muutama viikko sitten vahingossa äitini miesystävän. Tai en ole varma suhteen laadusta, mutta en siitäkän miehelle tai veljilleni ole mitään kertonut. Kai äitini kertoo sitten kun haluaa toisten tietävän.
Enkä kyllä oleta miehenkään kertovat omien kavereiden kuulumisia automaattisesti minulle. Kysyn jos kiinnostaa ja hän vastaa jos haluaa.
en voi enää parhaalle ystävälleni kertoa vähääkään aremmista asioita koska hän on alkanut juoda alkoholia liikaa ja juovuksissa levitellä yksityisasioitani ympäriinsä.
kerrotaan asiat myös miehelle eikä siinä ol mitään ihmeellistä. Useimmitn mun mis ei ole edes kiinnostunut kuuntelemaan, kunhan haluan jonkun kanssa "puida" asiaa.
Mä menetin luottamukseni ystävään,kun hänen miehensä kerran möläytti, että teillä oli sitten ekan kerran seksiä uuden poikaystäväsi kanssa (kaveri oli heti vuotanut tiedon omalle uudelle miesystävälleen). Siihen loppui luottamus ja sitä kautta ystävyys.
juttuja kertoisi, mä ajattelin, että tässä tarkoitetaan vakavampia asioita, semmoisia, jotka painavat mieltä tms. Esim. ystäväni avio-ongelmista kerroin.
Millainen mies kiinnostuu vaimonsa ystävättärien
- terveysasioista
- ihmissuhdeasioista
- raskausasioistatai muista teemoista heidän elämässään? Ihan vilpittömästi kyselen? Mulla on fiksu mies, joka on sitä mieltä, että hän haluaa kunnioittaa ystävieni yksityisyyttä ja on sanonut, että heidän asiansa eivät todellakaan kuulu hänelle. Sen sijaan läheisten sukulaisten ja toistemme asioita tietenkin puhumme.
Ovatko miehenne jotenkin naismaisia?
Kyllä mäkin kerron miehelleni kaikki mitkä häneä koskettää mutta hyvän ystäväni ongelmat eivät kosketa häntä yhtään. Minä kunnioitan ystävääni ja hän minua.
Minusta on mukava jutella mieheni kanssa elämässäni ja ystävieni elämässä tapahtuneista asioista, mitä outoa siinä on?
Sinusta on mukava? Miltähän sinuun luottaneesta ystävästä tuntuu?
Milloinkahan nämä talitintit tajuavat, että ystävän mies ei ole sama asia kuin se ystävä. Jos luottaa ystävälle omia henkilökohtaisia asioitaan, ne kuuluvat vain tuolle ystävälle, ei hänen miehelleen, äidilleen tai naapurilleen. Luottamus on petetty, kun asioista puhuu kelle tahansa muulle kuin kelle asian avautunut on sen tarkoittanut kuultavaksi. Se, että mies on sulle paras ystävä jonka kanssa jaat kaiken, ei tarkoita muiden asioiden jakamista. Sinulla ei ole siihen oikeutta. Ethän kerro toisen ystävän asioita toisellekaan parhaalle ystävällesi?
on kyllä kanssa vapaa pääsy toisen sähköpostiin ja facebookiin jne. Tiedämme toistemme salasanat. Mutta en mä koskaan lue mun miehen viestejä eikä hän minun jos ei ole syytä. mä en tajua miksi toisella ei voisi olla lupa katsoa. Musta on vaan kätevää, että mä voin sanoa miehelle, ett'ä katso mun sähköpostista tai printtaatko jonkun jutun ja tuot tullessas jne. Ja ei, jos mulle on kerrottu salaisuus siis ehdoton salaisuus niin se on sitten sellainen ja mieheni ei ole asiassa poikkeus
Minusta on mukava jutella mieheni kanssa elämässäni ja ystävieni elämässä tapahtuneista asioista, mitä outoa siinä on?
Sinusta on mukava? Miltähän sinuun luottaneesta ystävästä tuntuu? Milloinkahan nämä talitintit tajuavat, että ystävän mies ei ole sama asia kuin se ystävä. Jos luottaa ystävälle omia henkilökohtaisia asioitaan, ne kuuluvat vain tuolle ystävälle, ei hänen miehelleen, äidilleen tai naapurilleen. Luottamus on petetty, kun asioista puhuu kelle tahansa muulle kuin kelle asian avautunut on sen tarkoittanut kuultavaksi. Se, että mies on sulle paras ystävä jonka kanssa jaat kaiken, ei tarkoita muiden asioiden jakamista. Sinulla ei ole siihen oikeutta. Ethän kerro toisen ystävän asioita toisellekaan parhaalle ystävällesi?
vaivautuisit lukemaan ketjun kokonaan, sinulle selviäisi että tämä on meidän ystäväpiirissämme a) tiedossa ja b) yleinen käytäntö myös muilla pariskunnilla kuin vain meillä.
Ja ei, en kerro kenellekään muulle niitä asioita kuin omalle miehelleni.
on kyllä kanssa vapaa pääsy toisen sähköpostiin ja facebookiin jne. Tiedämme toistemme salasanat. Mutta en mä koskaan lue mun miehen viestejä eikä hän minun jos ei ole syytä. mä en tajua miksi toisella ei voisi olla lupa katsoa. Musta on vaan kätevää, että mä voin sanoa miehelle, ett'ä katso mun sähköpostista tai printtaatko jonkun jutun ja tuot tullessas jne. Ja ei, jos mulle on kerrottu salaisuus siis ehdoton salaisuus niin se on sitten sellainen ja mieheni ei ole asiassa poikkeus
meillä myös, usein mies jopa lukee mun tekstiviestit ennen mua, jos olen päiväunilla, vessassa tms. Eikä siinä ole meille mitään outoa.
Ja salasanat on kans tiedossa, sekä facebookiin että sähköpostiin. Samoin pankkikortin tunnusluku on tiedossa ja verkkopankkitunnukset on kummankin käytettävissä. Meillä nyt vaan on niin läheinen suhde, ettei meistä kumpaakaan vaivaa se että tiedetään nämä kaikki.
kolmonen
Mä menetin luottamukseni ystävään,kun hänen miehensä kerran möläytti, että teillä oli sitten ekan kerran seksiä uuden poikaystäväsi kanssa (kaveri oli heti vuotanut tiedon omalle uudelle miesystävälleen). Siihen loppui luottamus ja sitä kautta ystävyys.
juttuja kertoisi, mä ajattelin, että tässä tarkoitetaan vakavampia asioita, semmoisia, jotka painavat mieltä tms. Esim. ystäväni avio-ongelmista kerroin. #20
Mun ystäväpiirissä ei kyllä tuollasia seksijuttuja ees kerrota ystäville, ollaan nääs aikuisia eikä enää tarvii jokaista seksikertaa eritellä. Enkä välttämättä kertois sitä miehelleni jos joku mulle tuollasen kertois, mutta se johtuisi siitä, ettei asia kiinnosta mua itseänikään niin paljon että jaksaisin siitä puhua. :)
kolmonen
Väkisinkin alkaa miettimään miten 3:lta onnistuisi työ jossa vaitiolovelvollisuus? Minä hoitajan ammatissani törmään monesti asioihin jotka haluaisin jakaa eteenpäin, mutta minulle on ihan selvää mikä on luottamuksellista ja mikä ei. Ystävien väliset keskustelut on usein luottamuksellisia.
Usein kuulee että jos joku kertoo salaisuuden toiselle, se kertoo sen eteenpäin ainakin yhdelle, joka kertoo sen taas yhdelle jne. Itse taas olen säilyttänyt salaisuudet. Aina ei ole helppoa, mutta se että joku luottaa minuun niin paljon että kertoo jotain arkaluontoista, on jo sinällään niin suuri kunnianosoitus että vien salaisuuden hautaan. Ei sen pitäisi olla mikään ongelma kenellekään.
Eikö ole laitonta lukea toisen tekstiviestit? Ainakin posteihin se pätee. Siitähän voisi nostaa syytteen.
etteivät naimisissa olevat ihmiset puhuisi keskenään ja juoruisi yhteisistä tutuista ja ystävistä. Minulle oma mieheni on parhain ystäväni ja tottakai jaan asiat hänen kanssaan. Jos joku asia on niin salainen, että se ei kestä päivänvaloa niin pitäkää omana tietonanne, turha alkaa vaatimaan omilta ystäviltä vaitiolovelvollisuutta.