Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen persoonallisuushäiriöinen ja eristäydyin siksi vapaaehtoisesti. Kysymyksiä?

Vierailija
06.02.2012 |

Minulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö. Kuulun siis siihen ihmisryhmään, jota joidenkin mukaan kannattaa välttää kuin ruttoa. Eli minun kanssani ei kannata seurustella tai avioitua ja ystävänäkin olen mahdoton. Luettuani kaikenlaisia kuvauksia siitä, millaista tuhoa voisin saada aikaan, päätin, että olen ihmisten kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Nyt en ole yli vuoteen tavannut juuri ketään.

Haluatteko kysyä jotain?

Kommentit (500)

Vierailija
141/500 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla oli lapsena isääsi?

Oliko isäsi persoonallisuushäiriöinen?

Oliko lapsuudenkodissasi liiallista alkoholin käyttöä? Elääkö vanhempasi vielä ja jos, niin vaihdatko koskaan kuulumisia heidän kanssaan?

Tuollaisia tuli nyt mieleeni kysyä kun luin tämän koko ketjun läpi.

Toinen vanhemmistani oli luultavasti persoonallisuushäiriöinen, mutta käsittääkseni häntä ei kukaan varsinaisesti diagnosoinut. Siksi en voi olla aivan varma. Jokin muukin mielenterveydellinen määritelmä voisi sopia häneen. Etäännyin hänestä heti, kun se oli mahdollista. Alkoholia ei käytetty paljoakaan. Muuten oli kaikenlaista ongelmaa, etenkin tuon toisen vanhemman epätasapainoisuuden takia. Lapsena sen kaiken tosin ajatteli kuuluvan asiaan eikä kukaan ulkopuolinenkaan ehkä arvannut, millaista kotielämämme oli.

Olen ollut äärimmäisen vähän tekemisissä kenenkään sukulaisen kanssa viime vuosina. -ap-

Vierailija
142/500 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän mulla on, kun en ole oikein ikinä osannut nauttia seurasta. Näen ihmisissä vain ärsyttäviä piirteitä ja odotan että he lähtisivät. Kuulostaa, että "normaalit" ihmiset nauttivat sosiaalisuudesta ja suosiossa oleminen ja yhteyden pitäminen ovat itseisarvoja. Minulle ne eivät merkitse mitään.

(jatkoin tähän kun kuulosti monelta osin tutulta, en aloittanut omaa ketjua, sori)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/500 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän mulla on, kun en ole oikein ikinä osannut nauttia seurasta. Näen ihmisissä vain ärsyttäviä piirteitä ja odotan että he lähtisivät. Kuulostaa, että "normaalit" ihmiset nauttivat sosiaalisuudesta ja suosiossa oleminen ja yhteyden pitäminen ovat itseisarvoja. Minulle ne eivät merkitse mitään.

(jatkoin tähän kun kuulosti monelta osin tutulta, en aloittanut omaa ketjua, sori)

Nautitko minkäänlaisesta seurasta? Minä varmaan nauttisin esimerkiksi joidenkin tiettyjen yksittäisten henkilöiden seurasta, mutta heidän seuransa ei ole saatavilla. Ongelma on tietysti myös se, että minun seurani ei välttämättä ole nautittavaa.

Joka tapauksessa elämä on helpompaa, kun ei tarvitse harrastaa seuraelämää. Silti joskus tuntuisi hyvältä, jos voisi halata toista ihmistä tai nukkua toisen ihmisen vieressä. -ap-

Vierailija
144/500 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitko minkäänlaisesta seurasta? Minä varmaan nauttisin esimerkiksi joidenkin tiettyjen yksittäisten henkilöiden seurasta, mutta heidän seuransa ei ole saatavilla. Ongelma on tietysti myös se, että minun seurani ei välttämättä ole nautittavaa.

Minä olen naimisissa. Sanon usein miehelleni, että hän on mukava koska hän on niin hiljainen. Kotona viihdymme molemmat omissa oloissamme suurimman osan ajasta, yhdessä sitten jotain kotitöitä, liikuntaa, tapahtumissa käyntiä (hiljaisessa yhteisymmärryksessä :)

Olen yrittänyt ystävystyä ja huomaan, että tulen paremmin toimeen miesten kanssa. Ainoat jotka eivät liikaa ärsytä ovat mieheni, veljeni ja kaksi miespuolista tuttua, jotka eivät hössötä tai naisten tapaan ole vaatimassa tiivistä yhteydenpitoa ja tunnetason vatvontaa.

Heidän (paitsi aviomieheni :) kanssa saattaa mennä kuukausia tapaamatta. Ehkä siinäkin on salaisuus, että heitä ei näe liian usein tai alkaisivat ärsyttää. Naisten kanssa asiat ovat kariutuneet aina siihen, että en pidä tarpeeksi yhteyttä ja "omistaudu". Aaargh!

Vierailija
145/500 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen naimisissa. Sanon usein miehelleni, että hän on mukava koska hän on niin hiljainen. Kotona viihdymme molemmat omissa oloissamme suurimman osan ajasta, yhdessä sitten jotain kotitöitä, liikuntaa, tapahtumissa käyntiä (hiljaisessa yhteisymmärryksessä :)

Olen yrittänyt ystävystyä ja huomaan, että tulen paremmin toimeen miesten kanssa. Ainoat jotka eivät liikaa ärsytä ovat mieheni, veljeni ja kaksi miespuolista tuttua, jotka eivät hössötä tai naisten tapaan ole vaatimassa tiivistä yhteydenpitoa ja tunnetason vatvontaa.

Heidän (paitsi aviomieheni :) kanssa saattaa mennä kuukausia tapaamatta. Ehkä siinäkin on salaisuus, että heitä ei näe liian usein tai alkaisivat ärsyttää. Naisten kanssa asiat ovat kariutuneet aina siihen, että en pidä tarpeeksi yhteyttä ja "omistaudu". Aaargh!

Minäkin tunnen tulevani paremmin toimeen miesten kanssa. Yksi niistä ihmisistä, joiden seura kelpaisi mutta jota en välimatkan takia pystyisi tapaamaan, on mies ja (entinen) hyvä ystäväni. Naisten porukassa jään hetkessä sivulliseksi, koska en osaa enkä välitä jutella ja kikatella niitä näitä. Olisi myös todella suuri muutos, jos kotona yhtäkkiä olisi joku, joka ei olisi yhtä hiljainen kuin minä.

Omalla kohdallani näen tällä yhteyttä persoonallisuushäiriööni, mutta kyse on varmasti myös luonteesta ja elämänkokemuksesta. -ap-

Vierailija
146/500 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissailtainen tapaaminen meni mukavasti. Juteltavaa riitti ja mies sanoi lopuksi, että hän haluaisi kuulla minusta jatkossakin. Luulen, etten koskaan voisi rakastua häneen, joten sitä vaaraa ei ole, että pilaisin hänen elämäänsä, mutta ehkä meistä tulee ystävät. -ap-

Vierailija
147/500 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisina kevätpäivinä käy joskus mielessä, että olisi kivaa, jos voisi mennä jonkun kanssa kävelylle.

Mitenköhän tuosta kesästäkin selviää? -ap-

Vierailija
148/500 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten soitti joku, jota en ensin tunnistanut, vaikka hän sanoi nimensä. Ääni oli kuitenkin tuttu. Vähitellen hahmotin, että hän oli mies, jonka tapasin muutama vuosi sitten treffien merkeissä. Hän ei ollut kuulemma unohtanut minua. Nyt hän ehdotti uutta tapaamista kysyen, voisinko kuvitella meneväni hänen kanssaan joskus naimisiin. En pystynyt sanomaan ihan suoraan, että hän ei kiinnosta minua, koska en halunnut loukata. Oli kuitenkin mukava jutella. On niin harvinaista, että kukaan ottaa yhteyttä.

Palstalla näyttää olevan muitakin, jotka viettävät vappua ilman seuraa. Minulle tässä ei tosin ole mitään uutta. Näitä päiviä on jo satoja, jolloin en ole tekemisissä kenenkään kanssa. -ap-

Vierailija
149/500 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökötä, mutta johan tässä vuosi meni kämpillä. Mene vaikka yksin baariin jos suunnitelmat menee vituralleen.

Vierailija
150/500 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

banni av-palstalle. PM

Vierailija
151/500 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, sitä samaa! -ap-

Vierailija
152/500 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

banni av-palstalle. PM

En ole tiennytkään, että täältä voidaan pakkolomauttaa. Tervetuloa takaisin. -ap-

Vierailija
153/500 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette tavanneet muutama vuosi sitten treffeillä, ja nyt hän yhtäkkiä soittaa ja - - - kosii? Varsinainen vappuviuhka.

Vierailija
154/500 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette tavanneet muutama vuosi sitten treffeillä, ja nyt hän yhtäkkiä soittaa ja - - - kosii? Varsinainen vappuviuhka.

Ehkei hän ihan täydellinen sekopää ole, vaan vain epätoivoinen ja yksinäinen eronnut mies. Hänellä on hyvä puhelinääni ja puhelu muistutti siitä, että hänen kanssaan oli aina kiva jutella puhelimessa. Livenä hänessä ei sitten vedonnut oikein mikään.

Tällainen viuhka minulla tänä vappuna. -ap-

Vierailija
155/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyvä kesä sai kaltaiseni erakonkin intoutumaan vaatehankintoihin. Netistä löytyi ihana mekko ja nyt pohdin, onko järkevää tilata sitä. Kaapissa on kesämekkoja entuudestaan enkä välttämättä tarvitse niitäkään. Jos olisi jonkinlainen ihmissuhde, pyytäisin nyt makutuomarointi- ja muuta apua. -ap-

Vierailija
156/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sulla pitänyt olla vaihtuva IP?

Vierailija
157/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdenillan jutut tai lyhyet suhteet, niissä on sitä jotain.

Ja miksi tavoitella jotain jota ei voi saada, ottaa sieltä mistä saa ja käyttää hyväkseen.

Vierailija
158/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen bannini ansainnut ja lusin sen kunnialla läpi ilman ip-osoitteiden vaihtelua. Enkä jaksa kauaa mokkulan kautta hidastella jos kiinteän yhteyden ip on bannissa.

Juu, harrastin sit 5 päivää nettiseksiä suomi24:llä ja nyt mulla on sit jostain syystä banni sinne, vissiin liian rajut leikit.

Mä sain bannia kahden eri ketjun takia, uskoisin.

Vierailija
159/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 19veeksi tekeytynyt pikkupillu halus alkaa mulle lutkaksi ja se olisin sit oikeesti nettikyttä, kun mä sille pikkupillulle sit annoin dominana käskyjä tai jotain..

Mistäs sen tietää, nyt on sit banni sille palstalle.

Vierailija
160/500 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 19veeksi tekeytynyt pikkupillu halus alkaa mulle lutkaksi ja se olisin sit oikeesti nettikyttä, kun mä sille pikkupillulle sit annoin dominana käskyjä tai jotain.. Mistäs sen tietää, nyt on sit banni sille palstalle.

Ja kattoo että miten siihen reagoi että se kertoo olevansa 19vee. Kyllä mä se kytäksi heti aluksi arvasin, mutta pistimpähän huvikseni pikkupillun tekemään kaikkee kivaa, kun se sitä itse tahtoi.

Netissä siis, ei livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan