toimintaterapian lopettaminen
Te, joiden lapset ovat käyneet toimintaterapiassa, kuinka pitkiä jaksoja teillä on ollut?
Olemme nyt kuljettaneet lasta terapiaan viikottain kaksi vuotta, ja edistystä ei ole tapahtunut yhtään. Haluaisin lopettaa terapian tämän vuoksi. Pelkään myös, että työpaikka lähtee alta kun joka viikko joudun olemaan pois :(
Kommentit (24)
Siihen kun ei tartte mitään lupaa mistään hoitavalta taholta. Senkun laittaa sen matkakorvaushakemuksen kelalle menemään.
Miksi tämä systeemi ei kelpaa?
..pitäisi muuten oll selkeät konkreettiset tavoitteet, joilla edistymistä mitataan. Mikäli mitään ei tapahdu ja terapia kuormittaa perhettä kannattaa tosiaan lopettaa tai ainakin tauottaa. Luulisi, että hoitava lääkäri sen ymmärtää.
mutta meillä kokeiltiin pojan kanssa joskus tuota taksijuttua kyseessä oli vielä terapiakuljetuksiin erikoistunut taksi. Ei sujunut, taksinkuljettaja hermostui pojan haastavaan käytökseen heti parin kerran jälkeen ja oli sitä mieltä että poika (silloin 7 v.) hajottaa taksin.
Jos lapsen käytös on niin haastavaa, että MLL-hoitaja ei voi kuskata terapiaan, tuntuu että terapialle olisi todella tarvetta.
Jos terapia ei tunnu tepsivän, ettekä saa keskustelussa terapeutin kanssa sille mitään selityksiä, eikö voisi vaihtaa terapeuttia?
Voisiko terapeutti tulla päiväkodille?
Jos päätyisitte ulkopuoliseen hoitaja/saattajaan, voisi ehkä MLL:n tai jotain muuta kautta (Avoin työpaikka Mol:iin, että etsitään hoitajaa lapselle, työaika esim. 3 tuntia viikossa, ma klo 12-15) löytää hoitaja, joka pystyisi sitoutumaan kerran viikossa terapiaan kuljettamiseen.