Lue keskustelun säännöt.
Onko mielestäsi oikein vaatia lapselta hyvää menestystä koulussa?
Kommentit (3)
mutta sitä voi vaatia että tekee tunnollisesti läksyt ja yrittää parhaansa omien kykyjensä mukaan
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Siis ei kymppejä, mutta että koulua käydään kunnolla eikä siinä sivussa.
Kokeisiin luetaan, läksyt tehdään, tukiopetuksessa käydään jos tarvis. Omat kyvyt pitää ottaa täysilä käyttöön, siitä ei mennä mistä aita matalin.
Vertailla ei saa, mutta käytännössä vähän salaa meillä menee näin: Toisen lapsen 7½ saa mut iloiseksi, toisen 7½ pettymään. Toinen siis ylittänyt itsensä ja tehnyt paljon töitä ja saavuttanut jotain, toinen lusmuillut ja menettänyt helpon kiitettävän.
muuten kylla. eli pitaa menna lapsikohtaisesti. jotkut vaan ei ole kirjaviisaita ja heidan vahvuutensa ovat jossain muualla. tietenkin heitakin pitaa tukea ja kannustaa opinnoissa. toisaalta jos on ilmeisen alykas lapsi, hanelta kai pitaa odottaa menestysta koulussa tai tulee laiskaksi.