Siis miten Niinistö ja Kokoomus on paha asia köyhille ja hyvä rikkaille? Miten?!
Kommentit (71)
ja tyhmille ihmisille uppoaa julistuspuheet kuin veitsi voihin!
"vastuunkanto".
että lakimiehet ja lääkärit nostavat firmoistaan voitot osinkoina, joista menee sama veroprosentti kuin pienituloisilla, vaikka tulojen määrä on kymmenkertainen. Ei siinä progressio pure ja joku kymppitonnin vaaliavustus Salelle on pikkuraha verrattuna niihin voittoihin mitä isotuloiset tekevät yritysverotuksen anteliaisuuden takia.
Yksityiset työnantajat maksavat julkista sektoria parempaa palkkaa.
että köyhät ovat todellakin yleensä myös tyhmiä.
Only the fittest of the fittest shall survive
Kokoomus ei ole mikään oikeistolainen puolue maailmanlaajuisesti ajateltuna, hyvinkin se sijaitsee esimerkiksi brittiläisen labour-puolueen vasemmalla puolella.
Niinistö itse on lahjoittanut hurjia summia köyhille, ja on ollut tekemässä Hurstin kanssa töitä köyhien hyväksi. Enemmän kuin Haavisto ainakin.
Se on rikkaiden harrastus. Sosiaalisesti oikeudenmukainen yhteiskunta pitää huolta kaikista. Myös narkkareista, hulluista, kaikista epäseksikkäistä. Minkkiturkkityyppi harrastaa hyväntekeväisyyttä näyttääkseen hyvältä ja valitsee kohteen joka myös näyttää hyvältä. Vaikka sydänlapset. Jos hyvinvointiyhteiskunta ajetaan alas, niin huono-osaisten auttaminen on vain rikkaiden oikuista kiinni. Ei kiitos.
ja kansa hurraa.
Kokoomuksen ansiotahan sekin on että lakimiehet ja lääkärit nostavat firmoistaan voitot osinkoina, joista menee sama veroprosentti kuin pienituloisilla, vaikka tulojen määrä on kymmenkertainen. Ei siinä progressio pure ja joku kymppitonnin vaaliavustus Salelle on pikkuraha verrattuna niihin voittoihin mitä isotuloiset tekevät yritysverotuksen anteliaisuuden takia.
Only the fittest of the fittest shall survive
ap
joutuisit maksamaan tervydenhuollosta? OK, jos olet terve, mutta entä jos lapsesi ovat sairaita/vammaisia tai sairastuvat/vammautuvat? Hoitosi rippuu ottaimistasi vakuutuksista ja varaallisuudestasi. Niin ja koulut ovat keskenään eriarvoisia (ja tietty päiväkodit).. Lapsesi menee kouluun _varaallisuutesi_ mukaan. Köyhien lapset huonoimpaan rikkaiden parhaimpiin. Eriarvoisuus kehitys alkaa jo lapsuudesta. Yliopistot tulee maksullisiksi...Jos sinulla ei satu olemaan älliä (eli et voi lukea esim. lääkäriksi) voit joutua työskentelemään pätkätöissä orjapalkalla.
Lyhyesti sanottuna mahdollisuudet riippuvat aika pitkälle siitä (tulevilla sukupolvilla, jos kokomuuksen asiat menevät läpi) 1) millaiseen perheeseen satut syntymään 2) millaisen älyn saat (eli duunarityöstä ei makseta) 3) miten satut sairastelemaan...
Minustakin tuo kaikki kuulostaa varsin järkevältä. Olen duunari ja olen todellakin sitä mieltä, että kokomuuksen linja on se, millä tämä yhteiskunta saadaan pidettyä hyvinvoivana. Musta on hauskaa kuunnella tätä, että kokoomus rapauttaa julkista terveydenhuoltoa :)..sehän lähti rapautumaan jo SDP:n aikakaudella. On äänestäjiä, ja on äänestäjiä. On niitä, jotka ajattelevat omaa napaa, ja vain omaa napaa. Äänestetään sitä, joka ajaa juuri MINUN asiaa. Minä äänestän sen mukaan, miten uskon tämän hyvinvointivaltion pysyvän kasassa ja on siten myös minun etuni.
SDP:n aikakautena, tiesitkö että SDP on ollut hallituspuole 60-luvulta alkaen, jolloin vasta julkista järjestelmää ja hyvinvointivaltiota todenteolla rakennettiin?
ap
joutuisit maksamaan tervydenhuollosta? OK, jos olet terve, mutta entä jos lapsesi ovat sairaita/vammaisia tai sairastuvat/vammautuvat? Hoitosi rippuu ottaimistasi vakuutuksista ja varaallisuudestasi. Niin ja koulut ovat keskenään eriarvoisia (ja tietty päiväkodit).. Lapsesi menee kouluun _varaallisuutesi_ mukaan. Köyhien lapset huonoimpaan rikkaiden parhaimpiin. Eriarvoisuus kehitys alkaa jo lapsuudesta. Yliopistot tulee maksullisiksi...Jos sinulla ei satu olemaan älliä (eli et voi lukea esim. lääkäriksi) voit joutua työskentelemään pätkätöissä orjapalkalla.Lyhyesti sanottuna mahdollisuudet riippuvat aika pitkälle siitä (tulevilla sukupolvilla, jos kokomuuksen asiat menevät läpi) 1) millaiseen perheeseen satut syntymään 2) millaisen älyn saat (eli duunarityöstä ei makseta) 3) miten satut sairastelemaan...
Olen jo pitkään toitottanut täällä sitä, miten huono juttu on se, että monet eivät nykyisin enää tunnu ymmärtävän oikeiston ja vasemmiston eroa. "Vastakkainasettelujen aika on ohi" jne.
Tosiasiassa vastakkainasettelujen aika ei ole ohi, vaan monien (useimpien?) yhteiskuntatieteilijöidenkin mukaan tulo- ja hyvinvointoerot tulevat vain kasvamaan tulevaisuudessa (jos siis nykyisen suuntainen kehitys jatkuu).
Yllättävän moni tuntuu uskovan, että Kokoomuslaiset vain vilpittömästi yrittävät pelastaa hyvinvointiyhteiskuntaa ja puolustavat sosiaalista oikeudenmukaisuutta (noh, osa edustajista varmaan kyllä vilpittömästi uskoo toimivansa juuri näin. Kun ei kansanedustajillakaan ole aina ihan hallussa tuo kokonaisuuden hahmottaminen). Kokoomuksen viestintä antaakin ymmärtää juuri näin. Syy: Suomessa ei ole tosi-tosi oikeistolaista puoluetta. Kokoomuksella ei siis ole juurikaan kilpailua sillä suunnalla, joten se ei tarvitse koventaa sanomaansa. Ne tosi-tosi oikeistolaiset äänestävät
joka tapauksessa Kokoomusta, joten kosiskelu kannattaa kohdistaa niihin ryhmiin, jotka voisivat äänestää muitakin puolueita. Puolue siis maalaa jatkuvasti politiikkaansa "punaisemmaksi" kuin se todellisuudessa on. Tarkemmin (jargonin läpi) katsomalla vasta selviää, että todellinen politiikka ja tehdyt päätökset edistävät lähinnä SUURyritysten ja jo valmiiksi kaikkein etuoikeutetuimpien ryhmien etuja.
tosi-tosi oikeistolaiset äänestävät Kepua. Ja demareiden oikean laidan väki menee reippaasti oikealta kokoomuslaisten ohi.
nousevat kun joku palvelu yksityistetään?
En toki väitä etteikö julkinen sektori olisi Suomessa pöhöttynyt, mutta kyllä se pöhö vaivaa eniten johtoporrasta. Suorittavalla asteella on niin virtaviivaista, että yksityinen palveluntarjoaja ei mitenkään voi useimmissa tapauksissa tarjota samaa palvelua halvemmalla.
Silti kuntatasolla säästöt tehdään aina suorittavalta tasolta. Kiitos Kokoomuksen.
Katsastus yksityistettiin, mutta katsastuksien hinnat nousivat ja jotkut keräävät miljoonavoitot.
Kokoomus myi Espoon oman hyvän sähköyhtiön Espoon sähkön ja nyt Fortum kerää espoolaistenkin rahat korotetuilla sähkön, sähkönsiirron ja kaukolämmön hinnoilla. Kaukolämpöä ja sähkönsiirtoa ei voi edes kilpailuttaa. Fortumilla rahat menevät optioihin ja johtajien bonuksiin, joita he saavat joka vuosi entistä enemmän kun vain vähän välillä nostavat sähkön ja kaukolämmön hintaa.
Mutta silti Kokoomus on valtapuolue Espoossa töppäilyistään huolimatta...
Katsastus yksityistettiin, mutta katsastuksien hinnat nousivat ja jotkut keräävät miljoonavoitot.
Kokoomus myi Espoon oman hyvän sähköyhtiön Espoon sähkön ja nyt Fortum kerää espoolaistenkin rahat korotetuilla sähkön, sähkönsiirron ja kaukolämmön hinnoilla. Kaukolämpöä ja sähkönsiirtoa ei voi edes kilpailuttaa. Fortumilla rahat menevät optioihin ja johtajien bonuksiin, joita he saavat joka vuosi entistä enemmän kun vain vähän välillä nostavat sähkön ja kaukolämmön hintaa.
Mutta silti Kokoomus on valtapuolue Espoossa töppäilyistään huolimatta...
Suomalainen äänestäjä. Tyhmälle on helppo valehdella.
Ja tuo yksitystäminen on kamala asia, esim. tehtaassa on siivooja, hänet rtisanotaan ja palkataan takaisin yrittäjän --> KAIKKI vastuu siirtyy siivojalle itselleen, usein myös palkka tippuu kun esim. 3 vuoden jälkeen kilpailutetaan toimi ja kappas jos ei laske hintaa niin palkataan joku toinen. Jos siivooja sairastuu tmv. niin hänellä ei ole sitä samaa turvaa mikä on palkatulla työntekijällä.
On hyvä myös muistaa se, ettei monikaan kokoomuslainen ymmärrä köyhiä, jos syntyy kultalusikka suussa ja teininä viikkoraha on tonnin kuussa, niin ei ihan helposti käsitä millaista elämä on sillä joka saa palkkaa käteen kuussa sen tonnin, eikä asu isän omistamassa asunnossa ilmaiseksi ja aja isän ostamalla autolla jne.
Lisäksi ajavat älyttömiä hankkeita, esim. tampereella Rantatien tunnelia: se maksaa ties miten paljon, muka vähentää ruuhkia (entä tunnelin meno ja tulopäät? Veden alla kun ollaan ei ole useampia poistumisteitä kun ne kaksi) ja kaikki vain siksi että rannoille saadaan pykättyä paljon ns. ison rahan taloja rantamaisemiin.
Nykysuomalaiset tuntuvat edelleen elävän vuotta 1918.
Katsastus yksityistettiin, mutta katsastuksien hinnat nousivat ja jotkut keräävät miljoonavoitot.
Kokoomus myi Espoon oman hyvän sähköyhtiön Espoon sähkön ja nyt Fortum kerää espoolaistenkin rahat korotetuilla sähkön, sähkönsiirron ja kaukolämmön hinnoilla. Kaukolämpöä ja sähkönsiirtoa ei voi edes kilpailuttaa. Fortumilla rahat menevät optioihin ja johtajien bonuksiin, joita he saavat joka vuosi entistä enemmän kun vain vähän välillä nostavat sähkön ja kaukolämmön hintaa.
Mutta silti Kokoomus on valtapuolue Espoossa töppäilyistään huolimatta...
Suomalainen äänestäjä. Tyhmälle on helppo valehdella.
miettikää, kokoomus ajaa mm. tätä - kirjastopalvelut maksullisiksi.
Hyvästi tiede, hyvästi kulttuuri ja taide tavalliselle pulliaiselle:(
Kannattaa tosiaan miettiä, mihin on valmis sitoutumaan, eikä elää hurmoksessa...!
Kokoomus ei ole mikään oikeistolainen puolue maailmanlaajuisesti ajateltuna, hyvinkin se sijaitsee esimerkiksi brittiläisen labour-puolueen vasemmalla puolella.
Niinistö itse on lahjoittanut hurjia summia köyhille, ja on ollut tekemässä Hurstin kanssa töitä köyhien hyväksi. Enemmän kuin Haavisto ainakin.
Kokoomuslaisten mielestä yritykset ovat olemassa vei tuodakseen voittoa omistajilleen. Eli työntekijän tulee olla kiitollinen siitä että joku muu kerää työn hedelmät. Tasaisesta tulonjaosta viis.
Kokoomuksen johdolla verotuloja on leikattu, minkä takia yhteisiä palveluja on karsittu ja minkä takia Suomi on joutunut Kreikan tielle, järjettömään lainanottoon. Lähes velaton Suomi on nyt 80 miljardin veloissa ja meno jatkuu...
Kokoomuksen Niinistö haluaa kirjastot maksullisiksi. Niinistö ainakin aikaisemmin kannatti Natoa.
Ja nyt, mikä pahinta, presidentti tulee vahvistamaan hyvinvointiyhteiskuntaa rapauttavat lait joita kookoomusjohtoinen hallitus keksii.
Niinistön lahjoitukset taisivat olla vain sumutusta johon hänellä oli hyvin varaa, koska rahaeliitti maksoi.
nousevat kun joku palvelu yksityistetään?
En toki väitä etteikö julkinen sektori olisi Suomessa pöhöttynyt, mutta kyllä se pöhö vaivaa eniten johtoporrasta. Suorittavalla asteella on niin virtaviivaista, että yksityinen palveluntarjoaja ei mitenkään voi useimmissa tapauksissa tarjota samaa palvelua halvemmalla.
Silti kuntatasolla säästöt tehdään aina suorittavalta tasolta. Kiitos Kokoomuksen.