Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten Niinistö ja Kokoomus on paha asia köyhille ja hyvä rikkaille? Miten?!

Vierailija
06.02.2012 |

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyhmille ihmisille uppoaa julistuspuheet kuin veitsi voihin!

Vierailija
22/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastuu kuuluu jokaiselle



Vapaus on vastuullista ja yhteisöllistä. Vapaana ja itsenäisenä ihmisellä on mahdollisuus kantaa vastuuta toiminnastaan, lähimmäisestään ja yhteiskunnasta. Yhteiskunta rakentuu ja kehittyy henkilökohtaisen vastuun ottamisen kautta."



Eli suomeksi: "Älä kysy mitä maasi voisi tehdä hyväksesi, vaan mitä sinä voisit tehdä maasi hyväksi". Korostetaan yksilöllisyyttä. Köyhät kyykkyyn, survival of the fittest.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
24/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kokoomus ja Sauli Niinistö nykyisellään riistävät köyhiä?

Kun mä katselen kokoomuksen tavoitteita ja kuuntelen Niinistön juttuja, niin en vieläkään käsitä: missä välissä ne sanoo, että ne riistää köyhiä? Mistä se pitää poimia, mistä tajuta?

Jospa joku viisas täällä osaisi kiihkottomasti mulle selittää faktoja tän väitteen tueksi?

Mä olen itse ihan duunari, mutta varmaan jotenkin harhaanjohdettu, kun en vieläkään tajua, minkä uhkan Niinistö ja puolueensa mulle muodostavat?

Kokoomus ajaa vahvasti yrittäjyyttä. Kun demarit haluavat, että esimerkiksi kotiavustajat yms kaupungin pienipalkkaiset ovat kaupungin palkkalistoilla, haluaa Kokoomus että he perustavat omia yrityksiä, jolloin työnantaja pääsee helpommalla. Koska työnantajan etu on se, mikä kokoomusta lähinnä kiinnostaa.

Tässä yksi esimerkki, kun satuit kysymään.

Kai ymmärrät mikä ero on työntekijänä olemisella ja yrittäjyydellä?

Vierailija
25/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointiyhteiskunnan alasajo on jo alkanut. Saas nähdä koska suomessa ei saa enää lääkäripalveluja ollenkaan ilman yksityistä sairausvakuutusta.

Vierailija
26/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kunhan muistat syntyä hyvään perheeseen, josta saa riittävät eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei tarvita vakuutusta...

Vierailija
28/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usan malli, jossa jokainen on vastuussa itsestään..? Jos et pärjää, niin huonompi juttu sinulle.

Jaa, no musta toi kuulostaa ihan järkevältä. Sori nyt sitten. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Amerikassakin sairaaloita, joissa ei tarvita vakuutusta...

yksityinen terveysasema ja sairaala muutama vuosi sitten, hyvä palvelu kaikille, ollaan itsekin käytetty sitä mm. rokotuksiin.

Vierailija
30/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokoomus kyllä hyvä asia hyvätuloiselle palkansaajallekaan. Siis jos palkansaajaa sattuu samalla kiinnostamaan, miten yhteiskunnan heikoimmista pidetään huolta.



Terv. erikoislääkäri julkiselta sektorilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Amerikassakin sairaaloita, joissa ei tarvita vakuutusta...

Vierailija
32/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka saavat yhtä pientä palkkaa kuin työntekijöinä mutta ottavat työnantajan riskit.

että kokoomus ja Sauli Niinistö nykyisellään riistävät köyhiä?

Kun mä katselen kokoomuksen tavoitteita ja kuuntelen Niinistön juttuja, niin en vieläkään käsitä: missä välissä ne sanoo, että ne riistää köyhiä? Mistä se pitää poimia, mistä tajuta?

Jospa joku viisas täällä osaisi kiihkottomasti mulle selittää faktoja tän väitteen tueksi?

Mä olen itse ihan duunari, mutta varmaan jotenkin harhaanjohdettu, kun en vieläkään tajua, minkä uhkan Niinistö ja puolueensa mulle muodostavat?

Kokoomus ajaa vahvasti yrittäjyyttä. Kun demarit haluavat, että esimerkiksi kotiavustajat yms kaupungin pienipalkkaiset ovat kaupungin palkkalistoilla, haluaa Kokoomus että he perustavat omia yrityksiä, jolloin työnantaja pääsee helpommalla. Koska työnantajan etu on se, mikä kokoomusta lähinnä kiinnostaa.

Tässä yksi esimerkki, kun satuit kysymään.

Kai ymmärrät mikä ero on työntekijänä olemisella ja yrittäjyydellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin viime eduskuntavaalien jälkeen kuinka paljon Suomessa on hyvätulosia yrittäjiä ja/tai pääomatuloilla eläviä ihmisiä.

Ei ole kokoomus kyllä hyvä asia hyvätuloiselle palkansaajallekaan. Siis jos palkansaajaa sattuu samalla kiinnostamaan, miten yhteiskunnan heikoimmista pidetään huolta.

Terv. erikoislääkäri julkiselta sektorilta

Vierailija
34/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Amerikassakin sairaaloita, joissa ei tarvita vakuutusta...

yksityinen terveysasema ja sairaala muutama vuosi sitten, hyvä palvelu kaikille, ollaan itsekin käytetty sitä mm. rokotuksiin.


Mutta ne maksavat paljon: pikakäynti 60e, lääkäri ja labrat 120e, erikoislääkärikäynti 200e...

Jospa sitten synnytät vaikkapa vammaisen lapsen, joka tarvitsee kalliin lääkityksen (vaikkapa 1000e/kk) ja erikoislääkärikonsultaatiot viikottain (800e/kk), niin voipi olla että alkaisit kaivata julkista terveydenhuoltoa. Vakuutusyhtiöt ovat yrityksiä joiden tavoite on tehdä tuottoa: siksi vakuutuksissa on kaikenlaisia rajauksia ja lopulta joku aina tippuu korvausten ulkopuolelle ja vaihtoehdot ovat loppuikä kaurapuurolla tai hoidotta jättäminen, vaikka miten olisi töissä. Ja entä jos et ole töissä etkä voi hoitaa vakuutusmaksuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska esim. teiniäideillä ei ole varaa vakuutuksiin ja saatavilla oleva terveydenhuolto on surkeaa.

"Ilmaisissa sairaaloissa" on tietyt rajat sille mitä hoito saa maksaa. Esim. jos sairastut syöpään et suinkaan saa uusimpia ja tehokkaimpia hoitoja vaan vain edullisinta perushoitoa.

Siksi USA:ssa onkin järkyttävän iso ero eliniänodotteessa köyhimpien ja rikkaimpien yhteiskuntaluokan välillä.

Vierailija
36/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo kaikki kuulostaa varsin järkevältä. Olen duunari ja olen todellakin sitä mieltä, että kokomuuksen linja on se, millä tämä yhteiskunta saadaan pidettyä hyvinvoivana. Musta on hauskaa kuunnella tätä, että kokoomus rapauttaa julkista terveydenhuoltoa :)..sehän lähti rapautumaan jo SDP:n aikakaudella. On äänestäjiä, ja on äänestäjiä. On niitä, jotka ajattelevat omaa napaa, ja vain omaa napaa. Äänestetään sitä, joka ajaa juuri MINUN asiaa. Minä äänestän sen mukaan, miten uskon tämän hyvinvointivaltion pysyvän kasassa ja on siten myös minun etuni.

Vierailija
37/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein nämä yksityistämishankkeet perustellaan kustannussäästöillä, mutta jälkikäteen selviääkin sitten, että se kunnallinen palvelujen tuottaminen olikin halvempaa.



Yksityiset palveluntuottajat veloittavat enemmän kuin aiemmin meni kunnan työntekijöille, mutta eivät maksa veroja ja voitot viedään ulkomaille. Myös palvelujen laatu tutkitusti heikkenee, koska yksityisten työntekijät tekevät laittomia ylitöitä yliväsyneinä ilman palkanlisää pelko perseessä työpaikastaan. Omistajat (eli Kokoomuksen kannattajat) tietenkin rikastuvat.

Vierailija
38/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee tk:n lääkäriin/hammaslääkäriin. Kuntabudjetista jaetaan siivuja. Jokainen voi omassa kunnassaan itse seurata miten kunnan päättäjät toimivat ja mihin rahaa haluavat jakaa.

Kokoomus harvoin haluaa tukea julkista sektoria, sen sijaan rahaa kyllä saattaa hyvin riittää esim. yksityisen jäähallin tai golf-kentän tukemiseen.

MMusta on hauskaa kuunnella tätä, että kokoomus rapauttaa julkista terveydenhuoltoa :)..sehän lähti rapautumaan jo SDP:n aikakaudella.

Vierailija
39/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein nämä yksityistämishankkeet perustellaan kustannussäästöillä, mutta jälkikäteen selviääkin sitten, että se kunnallinen palvelujen tuottaminen olikin halvempaa.

Yksityiset palveluntuottajat veloittavat enemmän kuin aiemmin meni kunnan työntekijöille, mutta eivät maksa veroja ja voitot viedään ulkomaille. Myös palvelujen laatu tutkitusti heikkenee, koska yksityisten työntekijät tekevät laittomia ylitöitä yliväsyneinä ilman palkanlisää pelko perseessä työpaikastaan. Omistajat (eli Kokoomuksen kannattajat) tietenkin rikastuvat.

Työntekijöiden kannalta sekin on ikävää, että työsuhdeturva on tietenkin koko ajan heikkenemässä, ja usein töihin otetaankin puolalainen tai virolainen 'ammattilainen', joka hyväksyy puolta pienemmän palkan eikä pätevyyskään aina päätä huimaa. Omistavalle luokallehan tämä on tietenkin upeaa kun saadaan nöyrää työvoimaa.

Vierailija
40/71 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein nämä yksityistämishankkeet perustellaan kustannussäästöillä, mutta jälkikäteen selviääkin sitten, että se kunnallinen palvelujen tuottaminen olikin halvempaa.

Yksityiset palveluntuottajat veloittavat enemmän kuin aiemmin meni kunnan työntekijöille, mutta eivät maksa veroja ja voitot viedään ulkomaille. Myös palvelujen laatu tutkitusti heikkenee, koska yksityisten työntekijät tekevät laittomia ylitöitä yliväsyneinä ilman palkanlisää pelko perseessä työpaikastaan. Omistajat (eli Kokoomuksen kannattajat) tietenkin rikastuvat.

Työntekijöiden kannalta sekin on ikävää, että työsuhdeturva on tietenkin koko ajan heikkenemässä, ja usein töihin otetaankin puolalainen tai virolainen 'ammattilainen', joka hyväksyy puolta pienemmän palkan eikä pätevyyskään aina päätä huimaa. Omistavalle luokallehan tämä on tietenkin upeaa kun saadaan nöyrää työvoimaa.


Ja terveyspalvelut ovat vain yksi esimerkki. Mites päivähoito, vanhuspalvelut, vammaispalvelut, puheterapia ja muut terapiat... hyvin kallista ostaa yksityiseltä sektorilta. Ja kuka laatua valvoo?